خواص عرق آویشن: ۸ خاصیت شگفت‌انگیز عرق آویشن برای سلامتی

خواص عرق آویشن برای لاغری و فشارخون شگفت‌انگیز است. در این مقاله به خواص عرق آویشن بخصوص در بارداری خواهیم پرداخت.
16 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

آویشن به دلیل خواصی که دارد به سرعت در حال محبوب شدن است. نگهداری آویشن به دلیل خواص عرق آویشن داخل یخچال یا کابینت آشپزخانه شما می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر مثبت بگذارند. همچنین مصرف آویشن ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد و به مبارزه با سرطان، درمان التهاب، تقویت ایمنی، درمان دیسپراکسی و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک کند. گیاه آویشن را همچنین به راحتی می‌توان در رژیم غذایی گنجاند. با این حال، مصرف بیش از حد آویشن ممکن است عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. این پست در مورد بسیاری از فواید سلامتی آویشن و نحوه لذت بردن از آنها صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید. اگر به خواص عرقیات گیاهی علاقه دارید حتما این مطلب خواص عرق کاسنی و تاثیر آن بر سلامت و پوست را بخوانید.

آویشن چیست؟

آویشن با نام علمی Thymus vulgaris از خانواده نعناعیان است و از بستگان جنس پونه کوهی Origanum است. آویشن یک چاشنی محبوب است و ممکن است فکر کنید آیا آویشن گیاه است و یا ادویه؟ در پاسخ باید بگوییم این گیاه همیشه سبز است و برای مصارف دارویی، آشپزی و زینتی استفاده می‌شود. آویشن همچنین در انواع مختلفی وجود دارد که نوع شیرازی و کوهی آن بسیار پر مصرف هستند.

پودر آویشن

آویشن یکی از گیاهان دارویی مهم است که دارای خواص و فواید بسیار زیادی می‌باشد می توانید پودر آویشن با کیفیت و قیمت مناسب را از بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


تاریخچه آویشن چیست؟

در حالی که کاربرد آویشن برای یونانیان باستان به عنوان بخور در معابد بود، مصریان باستان از آویشن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند. رومی‌ها کمی از مصری‌ها جلوتر رفتند و از آویشن برای طعم دادن به نوشیدنی‌های الکلی خود استفاده کردند. گفته می‌شود که آویشن حتی به عنوان درمانی برای افراد خجالتی یا مالیخولیایی ارائه می‌شده است.

بقراط که پدر طب غربی نیز نامیده می‌شود، آویشن را برای بیماری‌های تنفسی توصیه می‌کرد( حدود ۳۷۰ سال قبل از میلاد). هنگامی که مرگ سیاه در دهه ۱۳۴۰ به اروپا حمله کرد، از ماسک‌های آویشن برای محافظت از این بیماری استفاده شد.

خواص عرق آویشن

تفاوت آویشن و پونه کوهی در چیست؟

آویشن و پونه کوهی پسر عمو هستند. یا احتمالاً برادران نزدیک، زیرا شباهت‌هایی چشمگیر دارند. اما چند تفاوت نیز بین این دو وجود دارد.

آویشن غنی‌تر از ویتامین‌های A و C است. همچنین ادرار آور طبیعی بوده و اشتها را تحریک می‌کند.معمولاً آویشن به صورت خوراکی برای درمان بیماری‌هایی مانند برونشیت، سیاه سرفه، آرتریت و قولنج مصرف می‌شود.

اما پونه کوهی غنی تر از پتاسیم، کلسیم و آهن است. پونه کوهی برای اختلالات دستگاه گوارش مانند نفخ و سوزش سر دل استفاده می‌شود. ممکن است دردهای قاعدگی و سردرد و برخی بیماری‌های قلبی را تسکین دهد.

همه خواص و فواید عرق گیاهی نعناع برای گوارش و درمان

خواص عرق گیاهی برای گوارش و ریه بسیار زیاد که حتی برای درمان بیماری‌های گوارشی از آن استفاده می‌شود که در این مقاله به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مصرف عرق آویشن

هر اونس آویشن حاوی حدود ۲۸ کالری، ۰.۵
گرم چربی، ۳.۹ گرم فیبر و ۱.۶ گرم پروتئین است. همچنین حاوی ۶.۸ گرم کربوهیدرات
است. سایر مواد مغذی مهم در آویشن عبارتند از:

  • ۴۵ میلی گرم ویتامینC (۷۵درصد از میزان مصرف روزانه)
  • ۱۳۳۰ واحد بین المللی ویتامین A (۲۷درصد ارزش روزانه)
  • ۵ میلی گرم منگنز (۲۴ درصد ارزش روزانه)
  • ۱۱۳ میلی گرم کلسیم (۱۱ درصد ارزش روزانه)
  • ۴۵ میلی گرم منیزیم (۱۱ درصد ارزش روزانه)
  • ۱۷۱ میلی گرم پتاسیم (۵ درصد ارزش روزانه)

فواید آویشن چیست؟

۱. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد
مطالعات زیادی برای تأیید این موضوع وجود دارد. عصاره آویشن به طور قابل توجهی ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد و ما می‌توانیم نتایج مشابهی را در انسان نیز انتظار داشته باشیم. همچنین مشخص شده است که آویشن سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.

کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مصرف آویشن را به جای نمک در وعده‌های غذایی خود جایگزین کنید. این کار می‌تواند شما را از اثرات سوء فشار خون بالا محافظت کند و اینگونه تأثیر عرق اویشن و فشار خون مشخص می‌شود.

در مطالعه دیگری نیز بیان شده که آویشن ممکن است به درمان آترواسکلروز، شکل اصلی بیماری قلبی عروقی کمک کند.

۲. به مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

آویشن ممکن است به پیشگیری از سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ، کمک کند. این خواص را می‌توان به اجزای تشکیل دهنده آن نسبت داد که برخی از آنها عبارتند از اسید اولئانولیک، اسید اورسولیک، لوتئین و بتا سیتوسترول. آویشن همچنین تأثیر مفیدی بر سرطان سینه دارد. این گیاه با افزایش احتمال مرگ سلول‌های سرطانی اثرات مثبتی بر درمان سرطان سینه دارد.

یکی دیگر از اجزای اصلی عرق آویشن که به پیشگیری از سرطان کمک می کند کارواکرول است. یک مطالعه نشان داد که کارواکرول می‌تواند از تکثیر و مهاجرت رده‌های سلولی سرطانی جلوگیری کند. این ترکیب اثرات درمانی را برای درمان و پیشگیری احتمالی سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ نشان می‌دهد.

خواص عرق آویشن برای سلامتی

۳.التهاب را درمان می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که روغن آویشن یا عرق آویشن می‌تواند COX-2 را که یک آنزیم التهابی است که منجر به چندین بیماری التهابی می‌شود را سرکوب کند. همچنین مشخص شد که کارواکرول، ماده شیمیایی اصلی موجود در آویشن در این امر مؤثر است. عرق آویشن همچنین برای کاهش علائم دردناک آرتریت و نقرس استفاده می‌شود.

۴.ایمنی را تقویت می‌کند

آویشن مملو از ویتامین C است و وجود این ویتامین همه چیز را توضیح می‌دهد. آویشن ههمچنین منبع خوبی از ویتامین A است و هر دوی این مواد مغذی به تقویت ایمنی کمک می‌کنند و مانع از سرما خوردگی می‌شوند. آویشن همچنین از تشکیل گلبول‌های سفید خون حمایت می‌کند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و اثرات ضد التهابی آن نیز به تقویت ایمنی کمک می‌کند. با توجه به عطر و طعم ملایم آن، می‌توان از آن در چادر بخار برای کمک به سرما و رفع گرفتگی بینی استفاده کرد. آویشن همچنین می‌تواند بهبود زخم را تسریع کند.

۵. در درمان دیسپراکسی کمک می‌کند

دیسپراکسی که اختلال هماهنگی رشدی (DCD) نیز نامیده می شود، یک اختلال عصبی است که حرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشخص شده است که آویشن علائم این بیماری را به ویژه در کودکان بهبود می‌بخشد. روغن آویشن یکی از روغن‌هایی بود که در مطالعه‌ای برای یافتن اثرات اسانس‌ها در درمان بیماری‌های عصبی مانند دیسپراکسی مورد استفاده قرار گرفت و نتایج آن مطالعه امیدوار کننده بود.

۶.سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد

آویشن برای جلوگیری از افزایش گازهای مضر در معده شناخته شده است و در نتیجه سلامت گوارش را تقویت می‌کند. این ویژگی‌ را می‌توان به روغن‌های فرار موجود در آویشن نسبت داد که خاصیت ضد نفخ (کاهنده گاز) دارند. آویشن همچنین به عنوان یک ضد اسپاسم عمل می‌کند و به تسکین گرفتگی‌های روده کمک می‌کند.

طبع کاسنی چیست؟ مضرات مصرف زیاد کاسنی

طبع عرق کاسنی که یکی از عرقیات معروف ایران است گرم و خشک است. در این مقاله به خواص و مضرات عرق کاسنی به طور کامل خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مصرف عرق آویشن

۷. مشکلات تنفسی را درمان می‌کند

آویشن ایمنی را تقویت می‌کند و این موضوع به درمان بیشتر مشکلات تنفسی کمک می‌کند. حتی در غیر این صورت، آویشن به طور سنتی برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت و سرفه استفاده می‌شود. در واقع، آویشن توسط کمیسیون E آلمان (یک آژانس نظارتی دولتی) برای استفاده در درمان ناراحتی‌های تنفسی تایید شده است.

یک مطالعه استفاده از آویشن و برگ پیچک را برای کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد پیشنهاد کرده است. نوشیدن چای آویشن دفعه بعد که دچار سرفه یا گلودرد شدید می‌تواند تسکین دهنده باشد.

۸. بینایی را بهبود می‌بخشد

آویشن سرشار از ویتامین A است، یک ماده مغذی که به ویژه برای سلامت بینایی مفید است. کمبود ویتامین A می‌تواند منجر به شب کوری شود. آویشن همچنین ممکن است به جلوگیری از سایر مشکلات مربوط به بینایی از جمله دژنراسیون ماکولا کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که آویشن ممکن است خواصی برای بهبود بینایی شما داشته باشد .

۹. سلامت دهان را افزایش می‌دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که چگونه روغن آویشن می‌تواند به تسکین عفونت‌های حفره دهان کمک کند. این روغن در برابر باکتری‌هایی که به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده بودند، کارآیی زیادی نشان داده است.

همچنین می توانید از آویشن به عنوان دهانشویه برای حفظ سلامت دهان خود استفاده کنید. به سادگی یک قطره از روغن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. در دهان خود بچرخانید و تف کنید.

طبق مطالعه دیگری، روغن آویشن همچنین می‌تواند به عنوان یک درمان ضد عفونی کننده موثر در برابر پاتوژن‌های دهان عمل کند. برخی از مشکلات دهانی دیگر که آویشن می‌تواند به آنها کمک کند عبارتند از ورم لثه، پلاک، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان. خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی آویشن به دستیابی به این امر کمک می‌کند. تیمول موجود در آویشن، می‌تواند به عنوان لاک دندان برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی استفاده شود.

۱۰. ممکن است به تسکین سردرد کمک کند

کارواکرول موجود در آویشن مانند یک داروی ضد التهاب می‌تواندCOX2 را مهار کند. فقط باید چند قطره اسانس آویشن را روی شقیقه‌ها و پیشانی خود به آرامی بمالید و مدتی در همان حالت بمانید تا احساس آرامش کنید. روغن آویشن می‌تواند استرس را کاهش دهد و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از سلول‌های شما در برابر استرس و سموم محافظت می‌کنند. اسانس آویشن نیز در صورت استنشاق ممکن است خلق و خوی شما را بهتر کند.

پودر آویشن

آویشن یکی از گیاهان دارویی مهم است که دارای خواص و فواید بسیار زیادی می‌باشد می توانید پودر آویشن با کیفیت و قیمت مناسب را از بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


مصرف آویشن برای سلامتی

بانک طعم 16 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید