همه خواص و فواید عرق گیاهی نعناع برای گوارش و درمان

خواص عرق گیاهی برای گوارش و ریه بسیار زیاد که حتی برای درمان بیماری‌های گوارشی از آن استفاده می‌شود که در این مقاله به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.
19 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

نعناع یا پودینا یکی از قدیمی ترین گیاهان آشپزی شناخته شده برای بشر است. این گیاه خواص دارویی قابل توجهی دارد و منبع غنی پلی فنول است. خاصیت ضد اسپاسم دارد. برگ‌های پودینا یا برگ‌های نعناع کالری کمی دارند و حاوی مقادیر بسیار کمی پروتئین و چربی هستند. برگ‌های نعناع دارای مقدار زیادی ویتامین A، C و B کمپلکس است که باعث تقویت پوست و تقویت ایمنی بدن می‌شود. یکی دیگر از مزایای خواص عرق نعناع این است که سرشار از آهن، پتاسیم و منگنز است که سبب افزایش هموگلوبین می‌شود و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا فواید عرق نعناع این گیاه جادویی را بیان کنیم.اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب مصرف عرق گیاهی در‌ دوران بارداری را بخوانید.

نعناع چیست؟

گونه‌های زیادی از گیاهان نعناع وجود دارد، اما فقط چند نوع آن برای دارو و غذا استفاده می‌شود. به گفته آیورودا، نعناع خشک خلط و آرتروز را کاهش می‌دهد و اشتها را افزایش می‌دهد. از عرق نعناع می‌توان برای درمان بیماری‌های مجاری ادراری و ضعف بدنی نیز استفاده کرد. همچنین برای درمان اسهال، تب، بیماری‌های معده، بیماری‌های کبدی و غیره استفاده می‌شود.

۱۰ فایده عرق نعناع که باید بدانید

۱- به هضم غذا کمک می‌کند

نعناع سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، منتول و مواد مغذی گیاهی است که به آنزیم‌ها برای هضم غذا کمک می‌کند. اسانس‌های موجود در نعناع دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده قوی هستند که گرفتگی‌های معده را آرام می‌کند و به کاهش اسیدیته و نفخ کمک می‌کند.

عرق نعناع

عرق نعناع یک مایع طبیعی است که از گیاه نعناع به دست می‌آید. این عرق با طعم منحصر به فرد و خواص آرامش‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد شما می توانید عرق نعناع با کیفیت و با قیمت مناسب را از بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


۲- درمان آسم با عرق نعناع

مصرف منظم عرق نعناع برای ریه مفید است. این گیاه می‌تواند احتقان قفسه سینه را کاهش دهد. متانول موجود در نعناع به عنوان یک ضد احتقان عمل می‌کند، این ماده به شل شدن مخاط جمع شده در ریه کمک می‌کند و همچنین غشاهای متورم بینی را کوچک می‌کند تا به شما امکان تنفس راحت‌تر را بدهد. در هنگام استفاده از برگ‌های نعناع دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، در غیر این صورت مجرای ریه شما تحریک می‌شود.

۳- سردرد را درمان می کند

برگ‌های نعناع حاوی منتول است که می‌تواند به شل شدن عضلات و کاهش درد کمک کند. مالیدن عرق نعناع روی پیشانی و شقیقه‌ها می‌تواند سردرد را تسکین دهد. همچنین روغن نعناع در درمان سردرد نیز موثر است.

فواید عرق نعناع

۴- استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد

یکی از مزایای اصلی نعناع این است که پرمصرف ترین گیاه دارویی در رایحه درمانی است. پودینا یا نعناع دارای بوی قوی و با طراوت است که می‌تواند استرس را کاهش دهد و بدن و ذهن را شاداب کند. فعالیت آپوپتوژنیک نعناع به تنظیم سطح کورتیزول در خون کمک می‌کند و این ماده واکنش طبیعی بدن را برای کاهش استرس تحریک می‌کند. استنشاق عرق نعنا می‌تواند فوراً سروتونین را در خون آزاد کند که یک انتقال دهنده عصبی است که به خوبی برای کاهش علائم استرس و افسردگی شناخته شده است.

طبع نعناع خشک چیست؟ نعناع چه عوارضی دارد؟

طبع نعناع خشک برای شما سازگار است؟ نعناع خشک عوارض و مضرات هم دارد که باید در استفاده از آن دقت کنید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


۵- پوست شما را سالم می‌کند

عرق نعناع دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به درمان آکنه و جوش‌های روی پوست کمک می کند. برگ‌های پودینا حاوی مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که به عنوان ضد آکنه عمل می‌کند. همچنین عرق نعناع عنوان یک پاک کننده موثر پوست عمل می‌کند. نعناع دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با حذف رادیکال‌های آزاد از بدن به شما کمک می کند پوستی تمیز و جوان داشته باشید. راه‌های دیگری که پودینا باعث سلامت پوست شما می‌شود این است که رطوبت پوست را حفظ می‌کند، سلول‌های مرده پوست و کثیفی را از منافذ پوست پاک می‌کند و پوست را درخشان و شاداب می‌کند.

۶- مراقبت از دهان با عرق نعناع

جویدن برگ های نعناع یا غرغره عرق نعناع یک راه عالی برای بهبود بهداشت دهان و دندان و سلامت دندان است. اسانس‌های موجود در برگ‌های نعناع می توانند به شما کمک کنند تا نفس‌تان را تازه کنید. همچنین، استفاده از دهان شویه حاوی روغن نعناع می تواند به شما در از بین بردن باکتری‌های دهان کمک کند و لثه‌ها و دندان‌های سالمی را برای شما فراهم کند.

۷- خواص عرق نعناع برای حافظه

طبق یک تحقیق، نعناع می‌تواند حافظه را بهبود بخشد و عملکرد شناختی مغز را بازیابی کند. مصرف منظم عرق نعناع می‌تواند قدرت مغز را با بهبود هوشیاری، حفظ حافظه و سایر عملکردهای شناختی افزایش دهد.

۸- باعث کاهش وزن می شود

از دیگر فواید عرق نعناع می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد.پودینا آنزیم‌های گوارشی را برای افزایش جریان صفرا و بهبود هضم تحریک می‌کنند. همچنین به بهبود جذب مواد مغذی از غذا کمک می‌کند. وقتی بدن بتواند مواد مغذی را به درستی جذب کند، متابولیسم شما افزایش می یابد. افزایش متابولیسم باعث کاهش وزن می‌شود.

۹- سرماخوردگی را درمان می‌کند

اگر با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنید و نفس کشیدن برایتان مشکل است، از خواص عرق نعناع درمان این مشکل است. بیشتر بخورهای تنفسی حاوی نعنا هستند. نعنا به طور طبیعی گلو، بینی، برونش‌ها و احتقان ریه را پاک می کند. نعناع علاوه بر مجاری تنفسی، تحریک ناشی از سرفه مزمن را نیز کاهش می‌دهد.

۱۰- کاهش علائم تهوع با عرق نعناع

عرق نعناع یک درمان موثر برای حالت تهوع است که اغلب در حالت تهوع صبحگاهی رخ می‌دهد. خوردن چند برگ نعناع یا مقداری عرق نعناع هر روز صبح می‌تواند به زنان باردار کمک کند تا از احساس تهوع جلوگیری کنند یا بهتر با آن کنار بیایند.

خواص و فواید عرق نعناع برای سلامتی

۶ فایده عرق نعناع بر پایه علمی

نعنا یا نعناع گیاهی معروف است که به دلیل خواص دارویی آن به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده می‌شود. طعم نعناع در بسیاری از چیزها از جمله خمیر دندان، آدامس، خوشبو کننده دهان، چای، روغن و ژل اصلاح وجود دارد. نعناع نام عمومی است که برای چندین گونه گیاهی استفاده می‌شود. این گیاه منبع خوبی از بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها است. نعناع منبع غنی ویتامین A، ویتامین C، آهن، پتاسیم و منگنز است. آنها برگ های مغذی هستند که عوارض جانبی زیادی ایجاد نمی کنند. در اینجا ۶ مزیت سلامتی نعناع با پشتوانه علمی را گردآوری کرده‌ایم.

۱- درمان مشکلات گوارشی با عرق نعناع

نعناع گیاهی محبوب است که مردم از سال‌ها قبل برای درمان ناراحتی معده یا سایر مشکلات گوارشی از آن استفاده می‌کنند. بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۹، مشخص شد که عرق نعناع برای گوارش به عنوان یک درمان طبیعی برای تعدادی از بیماری‌های گوارشی مانند سوء هاضمه، IBS، درد معده و احساس بیماری و حالت تهوع موثر است.

۲- سرماخوردگی را برطرف می‌کند

نعناع حاوی مقدار مناسبی منتول است که می‌تواند به تسکین سرماخوردگی و احتقان کمک کند، طبق مطالعه منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی، نعناع می‌تواند مجرای بینی شما را پاک کند و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان کند. منتول به عنوان یک ضد احتقان بینی طبیعی و موثر عمل می‌کند. یک فنجان چای نعناع یا عرق نعناع می‌تواند به شما احساس آرامش دهد.

۳- ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد

هم مصرف برگ‌ها و هم استنشاق عطر اسانس نعناع می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی، از جمله بهبود عملکرد مغز را ارائه دهد. بر اساس مطالعه‌ای که بر روی ۱۴۴ جوان انجام شد، نشان داده شد که استشمام عطر نعناع به مدت ۵ دقیقه قبل از امتحان می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد.

۴- بوی بد دهان را کاهش می‌دهد

نتایج مطالعه لوله آزمایش نوشیدن چای نعناع فلفلی و جویدن برگ‌های تازه نعناع نشان می‌دهد که این چای دارای اثرات ضد باکتریایی است که می‌تواند به از بین بردن بوی بد دهان و از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آن کمک کند. آدامس‌های با طعم نعناع نیز انتخاب مردم برای رفع بوی بد دهان هستند.

مصرف عرق گیاهی در‌ دوران بارداری

این مقاله به بررسی فواید مصرف عرق‌های گیاهی در دوران بارداری می‌پردازد. فواید انواع عرق بیدمشک و عرق کاسنی و... در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد پس برای اشنایی با این خواص و مضرات حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


۵- ممکن است در شیردهی کمک کند

مادران شیرده اکثراً نوک سینه‌هایشان زخم و ترک خورده است که این موضوع می‌تواند فرآیند شیردهی را بسیار دردناک کند. مصرف عرق نعناع می‌تواند علائم دشوار شیردهی را کاهش دهد. دکتر انجلی در این باره گفته است: برگ نعناع نیز برای زنان باردار برای مقابله با تهوع صبحگاهی مفید است و برای درمان علائم تهوع صبحگاهی در دوران بارداری نوشیدن دمنوش نعناع یا عرق نعناع توصیه می‌شود.

خواص مصرف عرق نعناع

۶- ممکن است استرس را کاهش دهد

نعناع می‌تواند نقش یک محرک طبیعی را بازی کند و عطر آن می تواند به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی شما کمک کند. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، بیان شد که گنجاندن نعناع در رژیم غذایی ممکن است راهی موثر برای از بین بردن احساس اضطراب و افسردگی باشد.

فواید عرق نعناع برای معده

تعداد کمی از مردم می دانند که نعناع گیاهی است که به عنوان دارو عمل می کند. اما بیایید با جزئیات در مورد بیماری ها و نحوه عملکرد و فواید عرق نعناع برای معده دریابیم:

برگ نعنا برای جلوگیری از ریزش مو مفید است

نعناع فلفلی به کاهش خشکی مو کمک می‌کند زیرا دارای خواص ضد التهابی است. این گیاه باعث ریزش و شکستگی کمتر مو می‌شود و باعث می شود موها به طور طبیعی شروع به رشد کنند.

فواید برگ نعناع در درمان گوش درد

فواید نعناع فلفلی تسکین سریع مشکلات مربوط به گوش مانند درد گوش و غیره است. اغلب اوقات گوش درد به دلیل سرما یا ریختن آب در گوش شروع می‌شود. در چنین شرایطی اگر عرق نعناع را در گوش بچکانید، می‌توانید گوش درد را تسکین دهید.

فواید عرق نعناع برای سلامتی

فواید عرق نعناع برای خلاص شدن از شر سردرد

سردرد اغلب به دلیل کمبود انرژی گوارشی دیده می‌شود. در چنین مواقعی عرق نعناع می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا به هضم صحیح غذا به دلیل خاصیت ملین-هضم کننده آن کمک می‌کند که سیستم گوارش شما را تقویت می‌کند.

برگ نعناع زخم های دهان را التیام می‌بخشد

برای زخم های دهان جوشانده برگ نعنا درست کنید. غرغره کردن با این جوشانده مشکل زخم‌های دهان را درمان می‌کند.

فواید نعناع در دندان درد

مسواک زدن با پودر برگ نعنا باعث کاهش درد دندان می‌شود. خواص دارویی نعناع به کاهش درد دندان کمک می‌کند.

فواید نعناع برای خلاص شدن از شر التهاب تنفسی

هنگامی که سرد است، لوله هوا اغلب متورم می شود و سپس گلودرد ایجاد می‌شود. برای تسکین این عارضه جوشانده برگ نعناع را بنوشید. کافیست ۱۰ تا ۱۵ میلی لیتر از این جوشانده بنوشید تا از التهاب مجاری تنفسی خلاص شوید.

خواص عرق کاسنی و تاثیر آن بر سلامت و پوست

خواص عرق کاسنی برای سلامتی بسیار زیاد است. کاسنی برای بارداری هم میتواند مفید باشد و هم میتواند عوارضی به دنبال داشته باشد برای اشنایی با این عوارض حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


عرق نعناع برای جلوگیری از بیماری

سخن آخر

در این مقاله همه خواص نعناع و عرق نعناع را گردآوری کردیم. تا بتوانید با مصرف عرق نعناع از خواص ویژه و منحصر به فرد آن استفاده کنید. همان طور که در فواید عرق نعناع و یا در خواص عرق نعناع خواندید، مهم‌ترین فایده آن مرتبط به دستگاه گوارش است.

عرق نعناع

عرق نعناع یک مایع طبیعی است که از گیاه نعناع به دست می‌آید. این عرق با طعم منحصر به فرد و خواص آرامش‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد شما می توانید عرق نعناع با کیفیت و با قیمت مناسب را از بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 19 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید