طبع کاسنی چیست؟ مضرات مصرف زیاد کاسنی

طبع عرق کاسنی که یکی از عرقیات معروف ایران است گرم و خشک است. در این مقاله به خواص و مضرات عرق کاسنی به طور کامل خواهیم پرداخت.
18 تیر 1402 توسط
بانک طعم
| 2 نظرات

گیاه کاسنی با نام علمی (Cichorium intybus)؛ از جمله گیاهانی است که با خواص بی‌شمار و منحصربفرد؛ توجه اغلب پزشکان و مردم را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. به طور معمول از ریشه و قسمت‌های خشک شده این گیاه، جهت تهیه انواع عرق، دمنوش، دارو و... استفاده می‌شود؛ اما بهره‌گیری از افشره کاسنی به صورت عرق، نسبت به سایر روش‌های مصرفی، متداول‌تر است. حال شاید برایتان سوال باشد که طبع عرق کاسنی چیست؟! و بیشتر چه کسانی با چه مزاجی، می‌توانند از عرق این گیاه بهره‌مند شوند؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این قبیل سوالات هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این گفتار همراه ما باشید، تا با طبع عرق کاسنی و مضرات مصرف زیاد آن آشنا شوید.

عرق کاسنی

عرق کاسنی از گیاه کاسنی به دست می‌آید و برخی از خواص آن از جمله تاثیرات مثبت بر سیستم گوارش و افزایش اشتها می‌باشد می توانید برای خرید عرق کاسنی با کیفیت و قیمت مناسب به بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


طبع عرق کاسنی چیست؟

اغلب افرادی که برای خرید عرق کاسنی به عطاری‌ها مراجعه می‌کنند، از فروشنده می‌پرسند که آیا طبق عرق کاسنی سرد است؟! نظر شما در این باره چیست؟ آیا واقعا عرق این گیاه، طبع سردی دارد!؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبع عرق کاسنی سرد و تر بوده و به عبارتی، طبع آن بلغمی می‌باشد. لذا اغلب افرادی که طبع گرم یا مزاج صفراوی و دموی دارند، جهت معتدل نمودن طبع گرم بدنشان و مقابله با گرمی‌جات؛ از این عرق استفاده می‌کنند. با این حال بهتر است طبع عرق این گیاه را در طب سنتی نیز جویا شویم، تا خیالمان از بابت صحت ماجرا راحت شود. 

طبع کاسنی در طب سنتی

براساس منابع معتبر طب سنتی، طبع گیاه کاسنی سرد و تر است؛ اما اگر در مناطق بسیار گرم و معتدل به عمل آید، ممکن است میزان سردی طبع آن کاهش یافته و مقداری به گرمی متمایل شود؛ البته این در حالی است که طبع عرق کاسنی در هر صورت سرد و تر بوده، و این مسئله در طب سنتی هم به تایید رسیده است. لذا اگر طبع گرمی دارید، به هنگام زیاده‌روی در مصرف گرمی‌جات یا در روزهای گرم تابستان، می‌توانید با نوشیدن مقداری از عرق این گیاه، طبیعت وجود خود را معتدل سازید. 

مروری گذرا بر خواص عرق کاسنی 

• موثر بر سیستم گوارش و کمک به هضم غذا
• ضد التهاب و کاهنده درد مفاصل
• کمک به سلامت قلب و عروق
• بهبود عملکرد مغز و حافظه 
• تنظیم وزن بدن و کمک به لاغری
• تقویت سیستم ایمنی بدن و آرام‌بخش و کاهش استرس
• منظم کردن دوره‌های قاعدگی و کاهش درد آن
اگر متوجه شده‌اید که برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها، نیازی به داروهای شمیمایی نبوده و عرق کاسنی نقش موثری در بهبود وضعیت‌تان ایفا خواهد کرد؛ کافی است با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا با توجه به نیازتان، عرق کاسنی یا سایر عرقیجات مناسب را به شما معرفی و آن را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیارتان قرار دهند. 
البته توجه فرمایید که زیاده‌روی در هر کاری، عواقب چندان مطلوبی در پی نخواهد داشت؛ و عرق کاسنی هم از این قاعده مستثنی نبوده و مصرف بیش از حد آن، مضراتی به همراه دارد؛ که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مصرف عرق کاسنی

مضرات مصرف زیاد عرق کاسنی

با مطالعه کوتاه و تحقیق مختصری در زمینه طبع و خواص کاسنی، به راحتی می‌توان با فواید و موارد مصرف این گیاه شفابخش آشنا شد. مزایای فراوانی که برای درمان کبد چرب، بهبود درد مفاصل، افزایش قوای جنسی، تقویت معده، شفاف کردن پوست و... دارد؛ هر شخصی را راغب به مصرف خود می‌نماید؛ با این حال باید بگوییم که طبع عرق کاسنی به گونه‌ای است که مضرات مصرف زیاد آن، می‌تواند از فوایدی که دارد؛ بیشتر باشد! به همین جهت همواره توصیه می‌شود که در استفاده از این ماده پرخاصیت، حد اعتدال رعایت شود. لذا بهتر است در ادامه کمی بیشتر در رابطه با مضرات عرق کاسنی صحبت کنیم؛ تا با اهمیت میزان معقول مصرف آن آشنا شوید.

طرز تهیه انواع شربت تابستانی خنک و ضد عطش

در گرمای تابستان شربت خنک تابستانی بسیار می چسبد. در این مقاله طرز تهیه انواع بهترین شربت در تابستان را برای شما توضیح داده ایم. پس حتما این را بخوانید.

همین الان بخون!!


کاهش فشار خون

همانطور که پیش از این هم بدان اشاره کردیم، طبع عرق کاسنی سرد و بلغمی بوده و با ترکیباتی که در خود دارد، نقش موثری در تنظیم فشار خون ایفا می‌کند. با این حال اگر در مصرف آن، حد اعتدال رعایت نشود؛ این خاصیت به راحتی تبدیل به یکی از مضرات عرق کاسنی شده و در نهایت منجر به افت فشار خون خواهد شد.

افزایش فعالیت صفرا و ترشحات غیرطبیعی

یکی دیگر از مضرات مصرف عرق کاسنی، افزایش ترشحات کیسه صفرا می‌باشد، و در صورت مصرف بیش از حد این ماده، ممکن است میزان ترشحات به قدری زیاد باشد که منجر به آسیب جدی در بدن فرد شود. با این وجود طبع عرق کاسنی و خواصی که دارد، موجب بهبود سنگ صفرا نیز می‌شود. پس به نوعی می‌توان گفت که مصرف عرق کاسنی، همانند راه رفتن بر روی لبه شمشیر است، و زیاده‌روی در مصرف آن آسیب زننده خواهد بود، اما اگر حد اعتدال رعایت شود؛ می‌توانید شاهد فواید و تاثیرات بی‌نظیر آن باشید.

بروز حساسیت و آلرژی، مهم‌ترین مضرات عرق کاسنی

هر گیاهی برای خود ترکیباتی دارد که ممکن است با بدن برخی افراد سازگار نباشد. طبع عرق کاسنی هم به گونه‌ای است که گاهی موجب بروز حساسیت و آلرژی در سیستم گوارش گروهی از مردم می‌شود. برای اینکه بفهمید نسبت به عرق کاسنی حساسیت دارید یا خیر، می‌توانید آن را با گیاهانی نظیر ابروسیا، گل آفتابگردان و همیشه بهار بسنجید. درصورتیکه به این سه گیاه نام برده شده، حساسیت داشته باشید؛ احتمال اینکه با مصرف عرق کاسنی هم دچار آلرژی شوید، وجود خواهد داشت.

تهیه عرق کاسنی

کاهش قدرت بینایی

شاید برایتان سوال باشد که طبع عرق کاسنی، با قدرت بینایی هم در ارتباط است یا خیر؟! پاسخ این سوال مثبت است؛ و باید بگوییم که به طورکلی مصرف بیش از حد عرق کاسنی،‌ موجب آسیب به شبکیه چشم شده و قدرت بینایی را کاهش می‌دهد. 

مضرات مصرف عرق کاسنی و کم کاری تیروئید 

طبع عرق کاسنی سرد است، لذا مصرف بیش از حد این ماده برای اشخاصی که مزاج بلغمی دارند، موجب افزایش طبع سردی در بدنشان شده و عوارض بی‌شماری از قبیل کم کاری تیروئید خواهد شد. به همین جهت همواره توصیه می‌شود کسانی که مزاج سرد دارند، نسبت به مصرف این نوشیدنی؛ محتاطانه‌تر عمل کنند. همچنین لازم به ذکر است که مصرف عرق کاسنی برای افرادی که از قبل مبتلا به کم کاری تیروئید هستند، ممنوع می‌باشد.

افزایش ترشح اسید معده

ترش کردن معده و افزایش ترشحات آن، از جمله رایج‌ترین مضرات مصرف عرق کاسنی می‌باشد. افرادی که از قبل این مشکل را دارند، حتما باید در مصرف این نوشیدنی، حد اعتدال را رعایت فرمایند. به خصوص اگر مزاج بلغمی داشته باشند، زیرا طبع عرق کاسنی سرد است و تاثیر مضرات آن چند برابر خواهد شد.

خواص عرق آویشن: ۸ خاصیت شگفت‌انگیز عرق آویشن برای سلامتی

خواص عرق آویشن برای لاغری و فشارخون شگفت‌انگیز است. در این مقاله به خواص عرق آویشن بخصوص در بارداری خواهیم پرداخت. پس این مقاله را از دست ندهید.

همین الان بخون!!


آشنایی با خواص و طبع عرق کاسنی

تا اینجای کار در رابطه با طبع عرق کاسنی و مضراتی که داشت صحبت کردیم، حال بهتر است کمی با خواص و فواید بی‌شماری که دارد آشنا شویم. ضمنا به خاطر داشته باشید که مضرات و خواص هر گیاه و عرقی، همواره در کنار یکدیگرند؛ و عملکرد شما در نوع مصرف آن، تعیین می‌کند که کدام یک در بدنتان ظاهر شود. اگر به دانستن خواص عرقیات گیاهی علاقه دارید حتما این مطلب ۱۵ خواص عرق بیدمشک برای سلامتی بدن را بخوانید.

گیاه عرق کاسنی

جمع‌بندی 

امروز در رابطه با طبع عرق کاسنی و فواید آن صحبت کردیم، همچنین دانستیم که مضرات عرق کاسنی شامل چه مواردی شده، و در صورت زیاده‌روی به هنگام مصرف آن؛ ابتلا به این عوارض دور از انتظار نخواهد بود! لذا پیشنهاد ما به شما این است که در مصرف هر ماده و به خصوص عرقیات گیاهی؛ حد اعتدال را رعایت فرمایید، و حتما این قبیل محصولات را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید، تا از کیفیت و اصالت کالا اطمینان خاطر داشته باشید. 
در همین راستا قصد داریم فروشگاه_______ را به شما عزیزان معرفی کنیم که انواع محصولات گیاهی را با بهترین کیفیت و قیمتی ارزنده، به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد. شما به راحتی می‌توانید برای خرید عرقیات و خرید گلاب اصل به این فروشگاه مراجعه فرمایید. همچنین اگر قصد خرید عرق کاسنی را دارید، می‌توانید با مراجعه به منوی سایت و انتخاب دسته بندی مربوط به این محصول؛ در کمتر از چند دقیقه سفارش خود را ثبت کرده و لذت یک خرید هوشمندانه و مقرون به‌صرفه را تجربه نمایید. ممنون که تا انتهای این گفتار همراه ما بودید.

تهیه عرق کاسنی

سوالات متداول 

آیا طبع کاسنی گرم است؟

خیر؛ طبع عرق کاسنی سرد بوده و افرادی که دارای مزاج سرد و بلغمی هستند؛ حتما باید طبق اصول صحیح، این نوشیدنی را مصرف نمایند؛ تا از بروز مضرات مختلف در بدنشان جلوگیری شود.

مهم‌ترین مضرات مصرف عرق کاسنی در بارداری چیست؟

شایان ذکر است که عرق کاسنی در فهرست عمومی FDA، لقب غذای ایمن را به خود اختصاص داده است؛ اما به هر حال مصرف زیاد آن برای خانم‌هایی که باردار هستند، مخاطراتی را به دنبال خواهد داشت؛ و مهم‌ترین مضرات مصرف عرق کاسنی در بارداری؛ افزایش شانس سقط جنین و قاعدگی‌های نابه‌هنگام می‌باشد‌.

عرق کاسنی

عرق کاسنی از گیاه کاسنی به دست می‌آید و برخی از خواص آن از جمله تاثیرات مثبت بر سیستم گوارش و افزایش اشتها می‌باشد می توانید برای خرید عرق کاسنی با کیفیت و قیمت مناسب به بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 18 تیر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید