مصرف عرق گیاهی در‌ دوران بارداری

این مقاله به بررسی فواید مصرف عرق‌های گیاهی در دوران بارداری می‌پردازد. فواید انواع عرق بیدمشک و عرق کاسنی و... در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد اما حواستان باشد قبل از مصرف این عرقیات، حتما با پزشک خود مشورت می‌کنید.
06 شهریور 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

دوران بارداری یک برهه زمانی حساس در زندگی بانوان است. در این بازه، باید برای تغذیه صحیح و مناسب ارزش بالایی قائل شوند. در همین راستا مصرف برخی از انواع عرق گیاهی در بارداری توصیه شده و برخی دیگر نهی شده است. در این مقاله به بررسی روش‌های مصرف انواع عرقیات گیاهی پرداخته و فواید آنان را بیان می‌کنیم. اگر شما هم باردار هستید و به مصرف این نوشیدنی‌ها مشتاق هستید، با ما همراه باشید.

فواید انواع عرق گیاهی در بارداری و شیردهی

به طور کلی می‌توان گفت که مصرف عرق گیاهی در بارداری و شیردهی مهم‌ترین کاری‌ست که به همراهِ مشورت با پزشک باید انجام شود؛ چراکه در این دوران، مواد غذایی و معدنی از طریق خون وارد شیر مادر می‌شود و سپس به نوزاد منتقل می‌گردند. بسیاری از مادران شیرده از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند که می‌تواند برای آن‌ها و همچنین نوزادان عوارض جانبی داشته باشند. بنابراین این دسته از مادران برای کاهش عوارض می‌توانند عرقیات گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی نمایند. در همین راستا ما مجموعه بانک طعم را به شما عزیزان معرفی می‎کنیم که سرزمین عرقیات گیاهی بوده و به راحتی می‎توانید محصول موردعلاقه خود را در این مجموعه بیابید و با بهترین قیمت خریداری کنید.

خواص عرق کاسنی و تاثیر آن بر سلامت و پوست

خواص عرق کاسنی برای سلامتی بسیار زیاد است کاسنی برای بارداری هم میتواند مفید باشد و هم میتواند عوارضی به دنبال داشته باشد برای یافتن این عوارض حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


خواص مصرف عرق کاسنی در بارداری

کاسنی گیاهی است که به دلیل داشتن ویژگی‌‌های گوناگون، نظر گیاه‌شناسان و پزشکان طب سنتی را به خود جلب کرده است. این گیاه با نام‌های بلودیزی (گل مروارید آبی)، علف قهوه و اندیو وحشی نیز شناخته می‌شود. گیاه کاسنی معمولاً گل‌هایی به رنگ آبی روشن دارد، اما برخی از انواع آن نیز ممکن است دارای گل‌های صورتی یا سفید باشند. از برگ، جوانه و ریشه این گیاه در آشپزی و پزشکی بهره گیری می‌شود. لاکتون‌های موجود در کاسنی قادرند دارای اثرات ضدالتهابی باشند؛ همچنین، تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که این خواص می‌توانند برای کاهش پوکی استخوان تاثیرگذار باشند. باتوجه به اینکه، بافت استخوان زنان باردار آسیب ‌پذیر بوده و عدم جذب کلسیم، می‌تواند در ‌مدت طولانی به پوکی استخوان منجر شود، زنانی که به‌ دنبال راهی برای افزایش جذب کلسیم هستند، میتوانند آن را از مجموعه بانک طعم خریداری کنند و با تایید پزشک خود از آن بهره بگیرند.

مصرف عرق گیاهی در‌ دوران بارداری


خواص مصرف عرق بیدمشک در بارداری

بیدمشک یکی از گیاهانی است که سبب کاهش افسردگی و تغییر خلق و خوی در دوران بارداری می‌شود. همچنین، مصرف آن می‌تواند به کاهش یبوست ناشی از افزایش پروژسترون کمک شایانی کند و بهبود خواب را نیز فراهم آورد. این نکته قابل توجه است که همچنان تحقیقاتی درباره بی‌ضرر بودن مصرف عرق بیدمشک در دوران حاملگی انجام نشده و گفته می‌شود که ممکن است در برخی موارد، احتمال سقط جنین را بالا ببرد. بنابراین، در صورت تمایل به مصرف عرق بیدمشک در دوران بارداری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در صورت تمایل به مصرف حتما سری به مجموعه بانک طعم بزنید و خرید خود را ثبت کنید.

عرقیات

شما می توانید انواع عرقیات با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


خواص مصرف عرق بادرنجبویه در بارداری

ویارهای بارداری یکی از مشکلات شایع در بین خانم‌های باردار است و برخی افراد به همین علت، قادر به مصرف برخی مواد غذایی نبوده و با استفراغ شدید مواجه می‌شوند. در چنین مواردی، مصرف عرق بادرنجبویه می‌تواند به آن‌ها کمک کند و این مشکل را تسکین بخشد.

عرق بادرنجبویه به عنوان یک روش طبیعی برای رفع کسالت و خستگی در دوران بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، بعد از زایمان نیز ممکن است افسردگی هنوز هم باقی بماند، در این موارد، به جای مصرف داروهای ضدافسردگی، پزشکان ممکن است به شما توصیه کنند که از عرق بادرنجبویه و بهارنارنج استفاده کنید. البته، درجه افسردگی بارداری نیز بسیار مهم است و باید با توجه به میزان و شدت آن، اقدامات لازم صورت گیرد.

خواص مصرف عرق نسترن در بارداری

عرق نسترن به عنوان یکی از عرقیجات سنتی، دارای خواص آرامش‌بخشی و تقویت اعصاب و قلب است. همچنین، مصرف آن به همراه عرق بیدمشک می‌تواند معجونی انرژی‌بخش برای رفع خستگی باشد. دیگر خواص عرق نسترن شامل رفع بی حالی، درمان زخم معده، کاهش فشار خون بالا و بهبود مشکلات خواب می‌باشد.

اما باید توجه داشت که عرق نسترن برای خانم‌های باردار ممنوع است و مصرف آن در این دوران باعث بروز عوارضی جبران ناپذیر می‌شود. بنابراین، برای خانم‌هایی که باردار هستند، توصیه می‌شود که قبل از مصرف هر گونه عرقیجات و داروها، با پزشک خود مشورت کنند تا به جان و سلامتی خود آسیبی وارد نکنند.

مصرف عرق گیاهی در‌ دوران بارداری

خواص مصرف عرق زنیان در بارداری

این گیاه دارای خاصیت ضد باکتریایی و مبارزه با انواع قارچ‌ها است. زنیان، یک گونه از گیاه بوده که دارای ترکیباتی چون تیمول و کارواکرول است که می‌تواند رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها را مهار کند. این ترکیبات از تحقیقات علمی به دست آمده‌اند و ثابت شده است که این گیاه قادر است دو باکتری مضر، اشریشیا کلی و سالمونلا را به طور کامل مهار کند. همچنین، عرق زنیان می‌تواند عفونت قارچی دیگری به نام کاندیدا آلبینکس را درمان کند.

مصرف دانه و عرق زنیان در دوران بارداری می‌تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد، از جمله:

  • رفع گاز، نفخ و درد معده و شکم: تغییرات هورمونی و فشار رحم در حال رشد بر معده، سرعت هضم را کم کرده و ممکن است منجر به بروز اختلالات گوارشی شود
  • درمان یبوست و تنظیم حرکات روده: با کاهش تحرک، نوسانات هورمونی و کند شدن حرکات، یبوست معضلی دردناک در دوران بارداری است. مصرف عرق زنیان می‌تواند به مادران باردار کمک کند تا از شر یبوست راحت شوند.
  • تقویت دیواره رحم: با این ویژگی، مصرف دانه و عرق زنیان می‌تواند به تداوم بارداری تا زمان مناسب کمک کند.

معرفی عرق گیاهی ضد افسردگی

افسردگی، استرس و اضطراب در میان همه مردم دنیا شایع است. اما مصرف عرق گیاهان دارویی می‌تواند تا حدودی از فشارهای عصبی ناشی از این بیماری‌های روانی بکاهد برای رهایی از این فشار های عصبی حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


خواص مصرف عرق نعنا در شیردهی و بارداری

تحقیقات نشان داده اند که مصرف عرق نعنا در کاهش درد، نسبت به آسپرین، عوارض کمتری دارد. همچنین، خواص آرامبخشی این ماده معطر می‌تواند باعث کاهش استرس مادر در دوران بارداری شود. مشتقات نعنا، از جمله چای، عرق و قرص نعنا، می‌توانند بهبود عملکرد گوارشی در دوران بارداری شما را بهبود بخشند. علاوه بر این، این ماده به عنوان یک آنتی اسپاسموتیک و شل کننده معده در کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری نیز مفید است. اما قبل از مصرف عرق نعنا در دوران بارداری، باید به این نکته توجه کنید که بهتر است میزان مصرف آن را با پزشک خود چک کنید. در صورت مصرف این دمنوش، یک قاشق برگ نعنا کافی است و بیش از دو لیوان در روز نباید مصرف شود. همچنین، افرادی که به گیاه نعنا حساسیت دارند و با مصرف آن دچار علائم آلرژیک می‌شوند، نباید آن را مصرف کنند.

مصرف عرق گیاهی در‌ دوران بارداری

جمع بندی

مصرف عرق گیاهی در بارداری می‌تواند دارای فواید متعددی داشته باشد. شما می‌توانید این عرقیات را از مجموعه بانک طعم خریداری‌ کنید. این فروشگاه با عرضه انواع چای، ادویه جات و عرق گیاهی متنوع نظیر بیدمشک، نعناع و... سلامتی و تندرستی را برایتان به ارمغان آورده و شما را در داشتن یک برنامه تغذیه‌ای سالم یاری می‌کند. ضمنا تمام محصولات مجموعه بانک طعم دارای اصالت بوده و خیالتان از بابت کیفیت آن راحت خواهد بود. فلذا آخرین توصیه ما با بانوان باردار و شیرده این است که برای اطمینان از سلامت خود و فرزند دلبندشان، پیش از مصرف عرقیات با پزشک خود مشورت نمایند. اگر به دانستن خواص عرقیات گیاهی علاقه دارید حتما این مطلب معرفی بهترین عرق‌های گیاهی مخصوص لاغری را بخوانید.

عرقیات

شما می توانید انواع عرقیات با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید



علیرضا خدادادی 06 شهریور 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید