معرفی عرق گیاهی ضد افسردگی

افسردگی، استرس و اضطراب در میان همه مردم دنیا شایع است. اما مصرف عرق گیاهان دارویی می‌تواند تا حدودی از فشارهای عصبی ناشی از این بیماری‌های روانی بکاهد.
25 خرداد 1402 توسط
بانک طعم
| 1 اظهار نظر

شایع‌ترین بیماری‌های قرن حاضر افسردگی، استرس، اضطراب و بی‌خوابی هستند  که افراد بسیار زیادی در سراسر جهان تحت تأثیر آن می‌باشند. استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند تا حدی به بهبود این بیماری‌‌ها کمک کند. از آنجایی که داروهای شیمیایی دارای عوارض زیادی هستند، افراد سعی می‌کنند از جایگزین‌های گیاهی مانند عرق ضد افسردگی و آرامش بخش استفاده کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد افسردگی، علت آن در طب سنتی و همچنین عرقیات گیاهی مناسب برای درمان افسردگی و اضطراب بیشتر توضیح بدهیم. 

چرا درمان افسردگی و اضطراب اهمیت زیادی دارد؟

همان طور که گفتیم در جامعه مدرن امروزی، اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی و اضطراب بسیار شایع شده است و تأثیر مخربی بر افراد و سلامت جامعه دارد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اختلال افسردگی دومین بیماری بزرگ در جهان محسوب می‌شود. همچنین در یک مطالعه جهانی ثابت شد که اختلال افسردگی، عامل اصلی خودکشی و بیماری‌های قلبی است. 

در طب سنتی دلیل افسردگی چیست؟

در طب سنتی فردی که دارای مزاج سرد و خشک یا سوداوی است، سیستم اعصاب قوی ندارد و معمولا دچار بیماری‌هایی مانند افسردگی، استرس، اضطراب، پارکینسون و ام اس می‌شود.

عرقیات

شما می توانید انواع عرقیات با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


آیا عرقیات گیاهی در درمان افسردگی مؤثر هستند؟

عرقیات گیاهی نسبت به دمنوش‌های گیاهی غلیظ‌تر هستند زیرا به روش تقطیر گرفته می‌شوند و عصاره کامل گیاه را دربر می‌گیرند. 

پزشکان طب سنتی برای درمان بیماری‌ها، معمولا عرقیات گیاهی را تجویز می‌کنند. درمان افسردگی، کاهش استرس و اضطراب نیز از این قاعده مستثنی نیست. خبر خوب این است که مصرف درست عرقیات گیاهی فاقد عوارض جانبی داروهای شیمیایی است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. 

عرق اعصاب

معرفی عرقیات گیاهی ضد افسردگی

عرق بیدمشک عرق افسردگی

بیدمشک یک داروی گیاهی فوق العاده مفید و کاربردی برای درمان افسردگی است. این گیاه قادر است اعصاب را تقویت کند و استرس و اضطراب را از بین ببرد. همچنین می‌تواند قوای جنسی را نیز تقویت کند. عرق بیدمشک خواص آرامش بخشی دارد و در درمان سر درد و دندان درد نیز مؤثر است. جهت تقویت قلب و سیستم عروق، از بین بردن عفونت و افسردگی زمان بارداری نیز می‌توانید از عرق بیدمشک استفاده کنید. عطر و بوی عرق بیدمشک بسیار جذاب است و در ترکیبات انواع نوشیدنی‌های تابستانی از این عرق استفاده می‌شود. 

از دیگر خواص عرق بیدمشک می‌توان به پاکسازی دستگاه گوارش اشاره کرد. همچنین عرق بیدمشک ضد انگل و ضد میکروب است و با خرید عرق بیدمشک می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید و در کنار درمان افسردگی به پاکسازی سایر اندام‌های بدن نیز کمک کنید.

برای استفاده از عرق بیدمشک برای درمان افسردگی 1 لیوان عرق بیدمشک را با 1 لیوان عرق بهار نارنج و 2 قاشق غذا خوری گلاب مخلوط کنید و دو وعده در روز از آن بنوشید.

عرق بهارنارنج، عرق انرژی زا و نشاط بخش

عرق بهار نارنج از شکوفه‌های درخت نارنج تهیه می‌شود که عطر و بوی فوق العاده دارد. طبع این عرق گرم و خشک است و بنابراین برای از بین بردن سردی و بلغم در بدن می‌توان از این عرق خوش عطر استفاده نمود. 

عرق بهار نارنج به تقویت قلب کمک می‌کند و خلق و خو را بهبود می‌بخشد. همچنین انرژی و نشاط را بالا می‌برد و افسردگی و استرس را کاهش می‌دهد. عرق بهار نارنج روی مغز و اعصاب نیز تأثیر مثبت و خوبی دارد و سردرد‌های میگرنی را درمان می‌کند. عرق بهار نارنج خواص آنتی اکسیدانی دارد و در کنار بیماری‌های اعصاب و روان قادر است سلامت پوست، دستگاه گوارش و... را تأمین کند و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

آشنایی با ۶ دمنوش بهاری

سال خود را با دمنوش مناسب فصل بهار، پر‌انرژی و بدون کسالت آغاز کنید. در این مقاله به معرفی دمنوش بهاری و طرز تهیه دمنوش بهاری به طور کامل خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!



عرق افسردگی

عرق اسطوخودوس ضد افسردگی و بیخوابی

گیاه اسطوخودوس یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان افسردگی و اضطراب است. این گیاه شبیه به داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند اما عوارض جانبی آنها را ندارد. به همین دلیل بهتر است حتما عرق اسطوخودوس را امتحان کنید. 

عرق اسطوخودوس قادر است سیستم عصبی را بهبود بخشد و با این کار مانع از بی خوابی و استرس می‌شود. همچنین ضربان قلب را منظم می‌کند و سرگیجه را از بین می‌برد. عرق اسطوخودوس در درمان سردردهای میگرنی نیز مفید است. برای استفاده از فواید عرق اسطوخودوس کافیست آن را با عرق سنبل الطیب مخلوط کنید و دو ساعت قبل از خواب یک فنجان میل نمایید.

گلاب بهبود دهنده خلق و خو

یک از محبوب‌ترین عرقیات در بین مردم، گلاب است که از تقطیر گل محمدی به دست می‌آید و عطر و بویی فوق العاده دارد. گلاب خواص آرامش بخشی و نشاط آور دارد و به میزان قابل توجهی به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. همچنین گلاب در درمان بی خوابی اثر گذار است و علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. در مراسم‌های مذهبی و ترحیم از عطر و بوی گلاب برای آرامش اعصاب استفاده می‌شود و حتما شما هم حس خوشایند آرامش بعد از استشمام گلاب را تجربه کرده‌اید.

به طور کلی از گلاب می‌توان برای بالا بردن سطح انرژی و بهبود خل و خو، افزایش آرامش، تسکین سردرد، کاهش استرس و اضطراب استفاده کرد. همچنین گلاب تأثیر فوق العاده‌ای روی شفافیت پوست و تقویت آن دارد. 

عرق سنبل الطیب ضد افسردگی، استرس و اضطراب

در طب سنتی از سنبل الطیب که ساقه و ریشه‌ای زیر زمینی دارد برای بهبود عملکرد خواب، کاهش علائم قاعدگی، بهبود استرس و اضطراب، بی قراری، درمان افسردگی و ... استفاده می‌شود. عرق این گیاه در واقع عصاره‌‌ای از خواص آن است که مصرف آن در کنار عرق اسطوخودوس به بهبود بیماری‌های مربوط به اعصاب و روان کمک می‌کند. سنبل الطیب فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند و یک مسکن طبیعی است که روی سیستم اعصاب تأثیر خوبی دارد. مکانیستم این گیاه شبیه به داروهای ضد افسردگی است. 

عرق بیدمشک برای افسردگی

عرق بادرنجبویه، عرق آرامش و عرق اعصاب

بادرنجبویه یک گیاه معجزه آساست که توسط حکیم ابوعلی سینا برای تقویت نیروی حیاتی بدن، بهبود خلق و خو، تقویت اعصاب، تقویت قلب و ... توصیه شده است. این عرق استرس و اضطراب را کم می‌کند و در برطرف کردن گرفتگی عضلات را نیز مؤثر است. 

روزهایی که تنش و استرس زیادی را تحمل می‌کنید، می‌توانید از عرق بادرنجبویه برای رسیدن به آرامش ذهنی و جسمی استفاده کنید. همچنین این عرق به بهبود خواب نیز کمک می‌کند. بنابراین برای کسانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و دچار اختلالات مربوط به خواب هستند، بهترین انتخاب است. عرق بادرنجبویه برای تسکین انواع درد مرتبط به عضلات، درد معده‌ ناشی از ضعف اعصاب، سردرد و دندان درد نیز به کار می‌رود.

خواص بی نظیر عرق هل برای سلامتی بدن

یکی از گران‌ترین ادویه‌های جهان هل است که عرقیجات آن دارای خواص بی‌نظیری هست. در اینجا خواص عرق هل را به طور کامل شرح داده‌ایم برای اشنایی بیش تر با این خواص حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


عرق بابونه ضد اضطراب

یکی دیگر از گیاهان شناخته شده در طب سنتی که خواص ضد افسردگی، ضد استرس و اضطراب دارد و در درمان سرماخوردگی و مشکلات مربوط به معده نیز مؤثر است، عرق بابونه است. عرق بابونه به تقویت قوای ذهن کمک می‌کند و مشکلات روحی و روانی مانند استرس و تنش‌های عصبی را برطرف می‌کند. همچنین از این گیاه برای افزایش شیر مادر، درمان سردرد‌های میگرنی، تسکین گلودرد، درمان زخم معده، تقویت سیستم ایمنی و ... استفاده می‌شود. اگر به دانستن خواص عرقیات گیاهی علاقه دارید حتما این مطلب لیست عرقیات با طبع سرد + خواص فوق‌العاده آن‌ها را بخوانید.

عوارض دارو‌های ضد افسردگی شیمیایی

بیشتر داروهای شیمیایی مانند داروهای ضد افسردگی دارای عوارض غیر قابل اجتنابی هستند. عوارض داروهای ضد افسردگی شامل وابستگی شدید، خواب آلودگی، مشکلات بینایی، خستگی شدید، عرق کردن، حالت تهوع، کاهش یا افزایش وزن و... هستند. بنابراین اگر به طور خفیف از افسردگی رنج می‌برید، می‌توانید خرید عرقیات بانک طعم ضد افسردگی را انجام دهید و از خواص بیشمار آن لذت ببرید.

عرق آرامش

سخن آخر

افسردگی بیماری شایع قرن حاضر است که به شدت روی کیفیت زندگی افراد تأثیر گذار است. درمان این بیماری به صبر و تلاش فردی وابسته است. در کنار خرید عرقیات مختلف از بانک طعم، بهتر است در سبک زندگی خود نیز تغییراتی ایجاد کنید تا شاهد بهترین نتیجه باشید. جهت خرید عرق بیدمشک بانک طعم یا خرید گلاب و عرق کاسنی می‌توانید به فروشگاه ما سری بزنید و با کیفیت‌ترین و تازه‌ترین عرقیات گیاهی را خریداری کنید.

عرقیات

شما می توانید انواع عرقیات با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 25 خرداد 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟