آموزش طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز

خوراک لوبیا قرمز یکی از غذای لطیف و لذیذی است که هوس یکبار چشیدن را در دل هر فردی می‌اندازد. در این مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با قارچ و گوشت را آموزش خواهیم داد.
17 فروردین 1402 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

به دنبال یک غذای خوشمزه و دلچسب با لوبیا قرمز هستید؟ در این مقاله چند دستورالعمل تهیه خوراک لوبیا قرمز را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید از این غذای لذیذ و فوق العاده استفاده کنید. در این دستورهای پخت از انواع ادویه‌های مختلف و ارگانیک، برنج، گوشت، مرغ و یا قارچ برای طعم دادن به لوبیا قرمز استفاده شده است. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد این غذای خوش طعم، از جمله نکاتی در مورد انتخاب بهترین لوبیا و اینکه در کنار آن چه چیزی سرو کنید، بیاموزید.

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز

همان طور که گفتیم خوراک لوبیا قرمز یک غذای خوشمزه و مقوی است که می‌توانید در منزل آن را به راحتی تهیه کنید. برای پخت خوراک لوبیا قرمز ساده به لوبیا قرمز، پیاز، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، روغن، فلفل، نمک، زردچوبه و ادویه‌های دلخواهتان نیاز دارید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز را که غذایی سبک و مقوی است و برای وعده شام می‌توانید آن را تهیه کنید، بیان کنیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا قرمز 

پیاز متوسط : یک عدد
لوبیا قرمز : دو پیمانه
رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
سیب زمینی متوسط : یک عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
روغن : دو قاشق غذاخوری
طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز
برای پخت این غذا لازم است از چند ساعت قبل لوبیا قرمز را در آب سرد خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود. سپس آب لوبیا را دور بریزید و با مقداری آب آن را داخل قابلمه بریزید تا نیم پز شوند. سپس سیب زمینی نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. 
در مرحله بعدی پس از پخت لوبیا و سیب زمینی پیاز نگینی خرد شده را درون روغن تفت دهید و بعد از طلایی شدن پیاز، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و کمی رب را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. پس از آن ادویه‌ها را به پیاز و رب اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن، مواد را به خوراک لوبیا قرمز پخته شده اضافه کنید و بگذارید خوراک لوبیا روی حرارت کم به خوبی جا بیفتد. می‌توانید برای خوش‌طعم کردن غذا در دقایق آخر پخت کمی آب لیمو ترش به آن اضافه کنید.

نکات طلایی در طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز بدون گوشت

1. اگر رب و پیاز را در مرحله ابتدایی به خوراک لوبیا قرمز اضافه کنید، خوراک شما لعاب نخواهد داد.
2. اگر می‌خواهید خوراک لوبیا قرمزتان خوشرنگ شود، کافیست در اواخر پخت کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید.
3. اضافه کردن سیب زمینی به خوراک لوبیا به ذائقه‌تان بستگی دارد. حتی می‌توانید سیب زمینی را به صورت درسته داخل خوراک بیندازید و پس از پخته شدن آن را له کنید. 

روش تهیه خوراک لوبیا قرمز

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با گوشت

خوراک لوبیا قرمز را می‌توانید با گوشت قرمز نیز تهیه کنید. اگر به دنبال تنوع در این غذای خوشمزه و لذیذ هستید، می‌توانید گوشت قرمز را به دستور پخت آن اضافه کنید تا یک غذای کامل و مقوی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با گوشت را که بسیار خوشمزه، آسان و محبوب است را بیان کنیم.
مواد لازم:
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی: 400 گرم
گوشت: 200 گرم
آرد: یک قاشق غذاخوری
پیاز متوسط: یک عدد
روغن یا کره: 50 گرم
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
زردچوبه: نصف قاشق مرباخوری
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق مرباخوری
آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
نمک: به میزان کافی

آموزش تهیه خوراک لوبیا قرمز با گوشت

در اولین مرحله باید لوبیا‌ها را چند ساعت قبل در آب سرد خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیاها از بین برود. سپس دو برابر لوبیاها، به آن آب اضافه کنید و بگذارید به آرامی لوبیاها بپزند. 
در این فاصله پیاز را نگینی خرد کنید و با روغن و کره درون قابلمه‌ای مناسب تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. سپس گوشت خرد شده و ادویه‌ها را درون قابلمه بریزید و آنها را نیز تفت دهید. سپس مقدار کافی آب را برای پخت گوشت به آن ا ضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت به خوبی بپزد. بعد از پخته شدن گوشت آن را به خوراک لوبیا قرمز اضافه کنید. 
سپس آرد الک شده را با یک چهارم آب مخلوط کنید و به خوراک لوبیا اضافه کنید. در آخر نیز روغن زیتون، رب گوجه فرنگی و آب لیمو را به خوراک لوبیا قرمز اضافه کنید و بگذارید خوراک لوبیا کاملا بپزد و به اصطلاح جا بیفتد.

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با ادویه های مختلف

برای تهیه خوراک لوبیا قرمز دستورپخت‌های مختلفی وجود دارند و می‌توانید دستور پخت مطابق با ذائقه‌تان را در این مقاله پیدا کنید و مطابق با آن خوراک لوبیا قرمز مورد علاقه‌تان را تهیه کنید. تنها نکته مهم در پخت خوراک لوبیا، خرید لوبیا قرمز و خرید ادویه‌های ارگانیک است که می‌توانید از فروشگاه بانک طعم، آن را انجام دهید. 
مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا و سبزیجات
لوبیا قرمز: یک فنجان
روغن زیتون: یک قاشق غذا خوری
پیاز بزرگ: یک عدد
فلفل دلمه‌ای سبز متوسط: یک عدد
ساقه کرفس خرد شده: 2 عدد
سیر خرد شده: 2 قاضق غذا خوری
آب: 6 لیوان
برگ بو: 2 عدد
جعفری خشک: یک قاشق غذا خوری
آویشن خشک: یک قاشق چایخوری
ادویه خوراک لوبیا: یک قاشق چایخوری
فلفل، زردچوبه و نمک: به مقدار لازم 
برنج: 2 فنجان

طرز تهیه خوراک لوبیا و سبزیجات

ابتدا لوبیا‌ها را چند ساعت قبل از پخت و یا از شب قبل خیس کنید تا نفخ آنها گرفته شود. سپس آب آن را دور بریزید و لوبیا‌ها را همراه آب درون قابلمه بریزید تا به آرامی پخته شوند. سبزیجات را خرد کنید. پیاز را درون روغن کمی تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود و کمی سبک شود. سپس فلفل دلمه‌ای، سیر و کرفس را به آن اضافه کنید. در نهایت نیز برگ بو و سایر ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و مخلوط را درون خوراک لوبیا بریزید. حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت دو یا سه ساعت، خوارک لوبیا به خوبی پخته شود. در این مدت برنج را دم کنید و کنار بگذارید. بعد از پخته شدن لوبیا، آن را روی برنج بریزید و میل کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

خوراک لوبیا قرمز و سبزیجات

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با قارچ

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز و قارچ، یک وعده غذایی پر از طعم است که با مواد ساده و ارزان تهیه شده است. این غذای فوق العاده با کمک قارچ‌های صدفی تهیه شده است و به این غذا طعمی عالی و بافت گوشتی رضایت بخشی را می‌بخشد. معمولا در دستور پخت گیاهی خوراک لوبیا قرمز از هیچ گوشتی استفاده نمی‌شود. اما شما می‌توانید با اضافه کردن قارچ به این دستور پخت، بافتی گوشتی به آن ببخشید. 
مواد لازم برای تهیه لوبیا قرمز و برنج وگان آسان و خوش طعم. یک غذای گیاهی مقوی!
قارچ صدفی خرد شده: 400 گرم 
سس سویا: 5 قاشق غذاخوری 
سرکه قرمز: 2 قاشق غذا خوری
شکر: 2 قاشق چایخوری 
پاپریکا: 1 قاشق چایخوری 
روغن: 1 قاشق غذاخوری 
پیاز : 1 عدد ریز خرد شده
فلفل سبز: 1 عدد ریز خرد شده
ساقه کرفس: 2 عدد خرد شده
سیر: 3 حبه خرد شده
آویشن خشک: 1 قاشق چایخوری
برگ بو: 2 عدد
نمک و فلفل: به مقدار لازم
در ابتدا لوبیا قرمز را با مقداری آب کافی و نمک از یک شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. قارچ را به همراه سس سویا، سرکه، شکر درون یک کیسه پلاستیکی بریزید تا به خوبی طعم دار شود و هر از گاهی کیسه را برگردانید.
درون یک قابلمه مناسب روغن بریزید و پیاز را درون روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس فلفل سبز، کرفس و سیر را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا نرم شود. آویشن، پاپریکا، فلفل و ادویه‌های دلخواهتان را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. می‌توانید ادویه‌های تازه و ارگانیک را از بانک طعم خریداری کنید و در این غذا استفاده کنید. زیرا ادویه‌ها نقش مهمی در خوش طعم و عطر شدن این غذا دارند. سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و لوبیا ها را نیز درون قابلمه بریزید و بگذارید به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید. 
سپس درون یک تابه روغن بریزید و بگذارید روغن گرم شود سپس قارچ‌ها را به روغن اضافه کنید. قارچ‌ها را به خوبی سرخ کنید تا طلایی و کمی ترد شوند. سپس حرارت را خاموش کنید. 
بعد از حدود یک ساعت و 15 دقیقه تا یک ساعت و نیم پخت، لوبیاها باید نرم شوند و سس آن کم شده و غلیظ شوند. سس نیز با سرد شدن کمی بیشتر غلیظ می‌شود، اما اگر می‌خواهید غذایتان غلیظ‌تر و خامه‌‌ای‌تر شود، می‌توانید چند قاشق غذاخوری از لوبیا را له کنید و در خورش هم بزنید. قارچ ها، سرکه قرمز و نمک را به مزه اضافه کنید. می‌توانید این خورش را به تنهایی یا همراه با نان یا برنج سرو کنید.

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با مرغ

یکی دیگر از روش‌های پخت خوراک لوبیا قرمز، پخت آن با مرغ است. برای تهیه این غذا به مواد زیر نیاز دارید.
لوبیا قرمز:250 گرم
سینه مرغ خرد شده : 8 تا 10 تکه
پیاز بزرگ: 3 عدد خلالی درشت
پودر آویشن یا ارگانو :یک چهارم قاشق چای خوری
رزماری تازه خرد شده: یک قاشق چای خوری سرپر
جوزهندی رنده شده :نوک قاشق چای خوری
خامه:2/3 پیمانه
فلفل قرمز: یک قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
رزماری یا گشنیز برای تزیین: چند شاخه

خوراک لوبیا قرمز با مرغ

طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا قرمز بلغاری

در ابتدا لوبیاها را از شب قبل در آب و نمک خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن برطرف شود. سپس آب لوبیا را دور بریزید و با مقداری آب بگذارید بپزد. سپس مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید. درون یک کاسه، فلفل قرمز و خامه را مخلوط کنید و مرغ‌ها را درون کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مرغ به مواد آغشته گردد. سپس سرکه، جوز هندی، آویشن و رزماری را به آن اضافه کنید. 
درون یک قالب یا ظرف مناسب را چرب کنید و نصف پیازهایی که خلالی کرده‌اید را درون آن بچینید. سپس نصف لوبیاهای پخته شده را روی پیازها بریزید. نیمه دیگر پیازها را روی لوبیا‌ها بریزید و باقی لوبیا را نیز روی آن بریزید. در انتها نیز مرغ‌های خامه‌ای را روی لایه‌های لوبیا بریزید و آن را با یک فویل بپوشانید و درون فر با دمای 180 درجه برای یک ساعت و نیم قرار دهید. 
 
برای برشته شدن مرغ‌ها در 15 دقیقه آخر پخت، قالب را از فر در بیاورید و فویل آن را بردارید و سپس درون فر قرار دهید. این غذا را می‌توانید با شاخه‌های رزماری یا گشنیز تزیین کنید و سرو کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلف پخت لوبیا قرمز را بیان کنیم. خوراک لوبیا قرمز از جمله غذاهای ساده و مقوی است که طعم بسیار عالی دارد و می‌توانید با خرید حبوبات و خرید ادویه ارگانیک این غذای خوشمزه را تهیه کنید. برای خرید لوبیا قرمز و یا خرید عمده لوبیا قرمز سری به فروشگاه ما بزنید.

خرید لوبیا قرمز

بانک طعم 17 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید