6 راه طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی یکی از میان‌وعده‌های لذیذ است که افرادی زیادی بعد از خوردن آن عاشقش می‌شوند. در این مقاله طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه با قارچ و پنیر را توضیح خواهیم داد.
21 فروردین 1402 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

یکی از میان‌وعده‌های محبوب و پرطرف‌دار به‌خصوص در بین جوانان ذرت مکزیکی است. این خوراک خوشمزه و ساده در فصل‌های پاییز و زمستان طرف‌داران بیشتری دارد؛ چراکه به‌صورت گرم سرو می‌شود. همان‌طور که از نامش مشخص است این غذا متعلق به مکزیک است، اما امروزه در سراسر جهان شناخته شده و طرفدارن پر و پا قرص خودش را دارد. ذرت مکزیکی در ایران انواع متفاوتی دارد و با مواد غذایی مختلفی مثل انواع ژامبون، قارچ و سبزیجات ترکیب می‌شود. درواقع می‌توان گفت طرز تهیه ذرت مکزیکی راه‌های گوناگونی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

طرز تهیه انواع ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی انواع متفاوتی دارد و بسته به سلیقه و ذائقه با مواد مختلفی ترکیب می‌شود که در ادامه طرز تهیه هرکدام را جداگانه مرور خواهیم کرد.

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

مواد لازم در طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه، برای 4 نفر به شرح زیر است:

  • ذرت 500 گرم
  • قارچ 300 گرم
  • سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
  • کره 30 گرم
  • آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا 3 قاشق غذاخوری
  • آویشن 1 قاشق‌چایخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی ابتدا کره را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا آب شود. در مرحله بعد ذرت را به آن اضافه می‌کنیم. 
قارچ‌ها را خرد کرده و بعد از آبکشی به ذرت اضافه می‌کنیم. مخلوط را به طور مداوم هم می‌زنیم و برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها، آبلیمو را هم اضافه می‌کنیم. در قابلمه را گذاشته و 5 دقیقه فرصت می‌دهیم تا قارچ و ذرت بپزند. 
بعد از 5 دقیقه به موادمان سر می‌زنیم. اگر قارچ‌ها آب انداخته باشند باید شعله را بیشتر کنیم تا زمانی که همه آب قارچ‌ها تبخیر شود. سپس حرارت را کم کرده و آویشن، فلفل سیاه و نمک روی مواد می‌پاشیم. 
بعد از مخلوط‌کردن ادویه‌های لازم، سس مایونز را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا با همه مواد ترکیب شود. 
در مرحله بعد پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط می‌کنیم. سپس درب قابلمه را می‌گذاریم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کش‌دار شود. پس از ۳ دقیقه در قابلمه را بردارید. ذرت مکزیکی شما آماده است.
در این روش طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی می‌توانید کالباس و یا سیب‌زمینی سرخ شده هم اضافه کنید. 
نکته: اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، حتماً از قبل آب آن را جدا کنید.

روش تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال

اگر برای تهیه ذرت مکزیکی از بلال استفاده می‌کنید، دقت کنید که در طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال ابتدا باید بلا‌ها را دانه کرده و سپس با مقداری آب و نمک بپزید. 

طرز تهیه ذرت مکزیکی رژیمی

اگر رژیم دارید می‌توانید به‌جای استفاده از روغن مایع یا کره از روغن زیتون استفاده کنید که کالری کمتری دارد. البته سس مایونز را هم باید حذف کنید و یا از سس مایونز کم‌چرب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون پنیر پیتزا استفاده کرده و پنیر پیتزا را هم از این ترکیب حذف کنید. 

طرز تهیه ذرت مکزیکی با کالباس

برای خوشمزه‌تر شدن ذرت مکزیکی می‌توانید به آن کالباس هم اضافه کنید. برای طرز تهیه ذرت مکزیکی با کالباس کافی است پس از اضافه‌کردن قارچ، کالباس را به‌صورت ریز خردکرده، کمی تفت دهید و سپس به مواد درون قابلمه اضافه کنید. 

طرز تهیه فریتر ذرت

ذرت مکزیکی با ذرت خام

اگر ذرت‌های شما خام هستند یک مرحله به مراحل قبلی اضافه کنید. در این روش طرز تهیه ذرت مکزیکی با ذرت خام باید ابتدا ذرت‌ها را به همراه دو لیوان آب و یک قاشق کوچک نمک در یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ذرت‌ها آب‌پز شوند و سپس ذرت‌ها را آبکشی کنید. حالا می‌توانید بقیه مراحل قبلی را تکرار کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

یک روش دیگر هم برای تهیه ذرت مکزیکی وجود دارد. مواد لازم برای تهیه در این روش هم مانند روش قبل است، اما مراحل آن کمی متفاوت است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

مرحله اول

در طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا ابتدا قارچ‌ها را شسته و سپس به‌صورت حلقه‌های متوسط خرد کنید. مقداری آب در قابلمه‌ای مناسب بریزید و بگذارید به جوش آید. در همین مرحله آب‌لیمو را نیز به آب در حال جوش اضافه کنید. حل قارچ‌های خرد شده را به آب جوش اضافه کنید. 

مرحله دوم

بعد از اینکه قارچ‌ها جوش خوردند خیلی سریع آن‌ها را آبکشی کنید و زیر آب سرد قرار دهید.

مرحله سوم

کره را به همراه روغن مایع در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره درون قابلمه آب شود. 

مرحله چهارم

در این مرحله ذرت‌ها را به کره اضافه کنید و با حرارت بسیار بالا تفت دهید تا ذرت طعم و عطر کره را به خود بگیرد و مقداری نرم شود. 

مرحله پنجم

قارچ‌های پخته شده را به ذرت اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه ذرت مکزیکی ادویه‌های ذرت مکزیکی مثل نمک، آویشن، فلفل سیاه و قرمز را به ترکیب ذرت و قارچ اضافه کنید و تفت دهید تا به طور کامل با موادتان ترکیب شوند.

مرحله هفتم

سس مایونز را کمی رقیق کرده و به مواد قبلی اضافه کنید.

مرحله هشتم

بعد از ترکیب سس با مواد ذرت مکزیکی کم‌کم پنیر پیتزا را به ذرت‌ها اضافه کنید. میزان پنیر به ذائقه و علاقه شما بستگی دارد. می‌توانید پنیر پیتزا را به همراه کمی روغن تفت دهید و سپس پنیر آب شده را به مواد ذرت مکزیکی اضافه کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

نکات مهم در طرز تهیه ذرت مکزیکی

• استفاده از کالباس سلیقه‌ای است. می‌توانید از کالباس استفاده کرده و طعم جدیدی به ذرت مکزیکی ببخشید.
• لازم نیست قارچ‌ها حتماً در آب پخته شوند.
• می‌توانید از جعفری تازه هم استفاده کنید.
• در صورت نیاز می‌توانید از دیگر سبزی‌های معطر به جز آویشن هم استفاده کنید.
• کره می‌تواند محلی یا گیاهی باشد، متناسب با ذائقه خود می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید.
• برای طبخ راحت‌تر پنیر، بهتر است قبل از اضافه‌کردن به مواد آن را از یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای محیط تنظیم شود.
• درصورتی‌که در خانه ذرت خام دارید و می‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید ذرت‌ها را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزید. برای بهتر شدن طعم ذرت‌ها بهتر است مقداری نمک نیز در آب در حال جوش بریزید.
• می‌توانید پودر خردل و پودر سیر را هم برحسب علاقه خود به طرز تهیه ذرت مکزیکی اضافه کنید تا طعم دلخواه خود را به دست بیاورید.
• می‌توانید با چیپس‌های خلالی روی ذرت خود را تزئین کرده و سپس میل کنید.
• زرشک هم طعم خوبی به ذرت مکزیکی می‌دهد. می‌توانید از این ترکیب هم استفاده کنید. 

جمع‌بندی

دیدید که تهیه ذرت مکزیکی در خانه کار زیاد سختی نیست. شما می‌توانید هروقت که هوس این میان‌وعدة خوشمزه به سرتان زد با روش‌هایی که در این مقاله گفته شد خوشمزه‌ترین ذرت مکزیکی را برای خودتان تهیه کرده و نوش‌جان کنید. 
یک نکته مهم دیگر در تهیه ذرت مکزیکی استفاده از مواد اولیه تازه و سالم و همچنین خرید ادویه تازه و مطمئن است. ادویه نقش بسیار مهمی در خوش‌عطر و طعم شدن ذرت مکزیکی شما دارد؛ پس هنگام خرید ادویه آویشن و دیگر ادویه‌های مورداستفاده حتماً دقت کنید و بهترین‌ها را تهیه کنید.

بریم برای خرید آویشن

مصرف ذرت مکزیکی

بانک طعم 21 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید