طرز پخت شگفت‌انگیز تارت گوشت خوشمزه

تارت‌ها لایه‌هایی خمیری، غالباً با رویه باز هستند که با استفاده از مواد مختلف پر می‌شوند. اگر از مواد غذایی همچون گوشت و بادمجان و قارچ و مواد دیگری از این قبیل برای پر کردن لایه میانی آن استفاده شود، تارت به عنوان غذا سرو می‌شود.
24 شهریور 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

تارت‌ها لایه‌هایی خمیری، غالباً با رویه باز هستند که با استفاده از مواد مختلف پر می‌شوند. تارت‌ها دو نوع دارند و مواد میانی که داخل تارت قرار می‌گیرد نوع آن را مشخص می‌کند. اگر از مواد غذایی همچون گوشت و بادمجان و قارچ و مواد دیگری از این قبیل برای پر کردن لایه میانی آن استفاده شود، تارت به عنوان غذا سرو می‌شود. اما چنانچه از خامه و شکلات و امثال این مواد لایه میانی تارت پر شده باشد، تارت به عنوان دسر، سرو خواهد شد. تارت گوشت یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاها است و از انواع تارت‌های مجلسی است که در مهمانی‌های خاص سرو می‌شود. روش تهیه این غذا بسیار ساده است و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. تارت گوشت و قارچ غذایی ترکیبی از مخلوط گوشت و قارچ روی خمیر تارت است در ادامه طرز تهیه این غذای خوشمزه را مطالعه خواهید کرد.

طرز تهیه تارت گوشت خوشمزه مجلسی

تارت گوشت غذایی ساده با درجه سختی متوسط است که به راحتی آماده شده و مواد اولیه کمی لازم دارد. 

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت

تخم‌مرغ

2 عدد

آرد 

3.2 پیمانه

شیر

3.4 پیمانه

روغن‌مایع

1.3 پیمانه

بیکینگ‌پودر

1 قاشق‌چای‌خوری

نمک

1 قاشق‌چای‌خوری

تارت گوشت

مواد لازم برای تهیه لایه میانی

گوشت چرخ‌کرده

250 گرم

پیاز

1 عدد

فلفل‌دلمه‌ای

1 عدد

قارچ

10 عدد

رب گوجه‌فرنگی

1 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا

به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم


مرحله اول: تهیه خمیر تارت گوشت و قارچ

برای تهیه خمیر تارت گوشت اول یک عدد از تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و آن‌قدر با چنگال بزنید تا تخم‌مرغ از حالت لختگی خارج شده و تغییر شکل دهد. بعد از آن به ترتیب روغن‌مایع و شیر و نمک و بیکینگ‌پودر را داخل کاسه بریزید. سپس خوب هم بزنید تا مخلوط مواد  شما به مایعی یکدست و صاف تبدیل شود. آرد را از قبل الک کنید و کم‌کم به مخلوط اضافه کنید و درعین‌حال هم بزنید تا وقتی که خمیر تارت شکل بگیرد. بعد از شکل‌گیری خمیر، آن را با نوک انگشتانتان ورز دهید تا خمیری با حالت منسجم به دست آید. خمیر آماده شده را در یک نایلون بریزید و داخل یخچال قرار دهید. بگذارید خمیر به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت کند. 

مرحله دوم: آماده کردن مواد لایه میانی تارت

مرحله دوم از طرز تهیه تارت گوشت، تهیه مواد لایه میانی آن است. در زمانی که خمیر در یخچال استراحت می‌کند، شما مواد  میانی تارت را آماده کنید. برای این کار ابتدا یک عدد پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و در اندازه‌‌های ریز خرد کنید. پیاز خرد شده را در روغن تفت داده و بعد از سرخ شدن پیاز، گوشت چرخ‌کرده را به آن بیفزایید. مقدار نمک و فلفل سیاه داخل گوشت بریزید و بگذارید تا گوشت تغییر رنگ دهد. بعد از تغییر رنگ گوشت قارچ‌ها را به صورت اسلایس شده و فلفل دلمه نگینی را شده را به آن اضافه نمایید. سپس برای آن که آب قارچ‌ها گرفته شود لازم است حرارت زیر تابه را مقداری زیاد کنید. در آخر نیز رب را به ترکیب اضافه کنید و برای از بین بردن بوی خامی رب، ترکیب را کمی تفت دهید و بعد از روی حرارت بردارید. 

تارت گوشت

مرحله سوم: تهیه تارت گوشت و قارچ

برای تهیه تارت گوشت در این مرحله باید خمیر را باز کرد. برای این کار روی یک سطح را آرد بپاشید و خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح قرار دهید سپس با وردنه خمیر را باز کنید. قالب تارت را با روغن چرب کنید و بخشی از خمیر باز شده را داخل آن پهن کنید. دقت داشته باشد که دور قالب باید با خمیر گرفته شود. خمیر پهن شده در ته قالب را با چنگال سوراخ کنید. بعد از ایجاد چند سوراخ در خمیر، روی آن پنیر پیتزا بریزید. حالا مواد میانی که از قبل آماده کرده‌اید را داخل قالب بریزید. خمیر باقی‌مانده را برای تزئین روی تارت استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از خمیر، نوارهای بلندی درست کرده و به صورت حصیری روی سطح تارت را تزئین کنید.

مرحله چهارم: پخت تارت گوشت و قارچ

در پایان زرده تخم‌مرغ باقی‌مانده را جدا کرده و با چنگال بزنید با استفاده از قلم‌مو، زرده را روی سطح تارت بمالید. فر را روی دمای 180 درجه گرم کنید و تارت گوشت را داخل فر گرم بگذارید. زمان را برای 30 دقیقه تنظیم نمایید تا تارت خوب پخته شود. بعد از اتمام این زمان تارت کامل پخته شده و به راحتی از قالب جدا می‌شود و می‌توان آن را در بشقاب دلخواه سرو کرد. 

طرز تهیه تارت گوشت و بادمجان

یکی از خوشمزه‌ترین انواع تارت، تارت گوشت و بادمجان است که برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار شیک و مجلسی است. مواد اصلی برای تهیه این نوع از تارت گوشت، گوشت و بادمجان است.

مواد لازم برای تهیه تارت گوشت و بادمجان: آرد، کره سرد، آب سرد، بادمجان، پیاز خرد شده، سیر له شده، فلفل‌دلمه‌ای، گوشت چرخ‌کرده، رب گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، نمک، پودر آویشن و فلفل سیاه است. برای آن که تارت لذیذتر و خوش‌عطری بپزید، پیشنهاد می‌کنم برای خرید فلفل سیاه و آویشن و هر نوع ادویه دیگر به سایت بانک طعم مراجعه فرمایید.

بریم برای خرید فلفل سیاه

روش تهیه: برای تهیه این تارت ابتدا آرد الک شده، نمک و پودر آویشن را در دستگاه غذاساز بریزید و با دستگاه خوب مخلوط کنید. بعد از آن که مواد داخل کاسه غذاساز به شکل خرده‌های نان درآمد، تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را ترکیب نمایید در صورتی که مخلوط خشک بود، آب سرد را کم‌کم به آن بیفزاید تا خمیر نرم شود.

تارت گوشت

 با نرم شدن خمیر و ورز آمدن آن، خمیر را در یک کیسه نایلونی بریزید و برای 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. در این مدت که منتظر ورآمدن خمیر هستید، 3 عدد بادمجان را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. 

پشت و روی بادمجان‌ها را خوب نمک بزنید و داخل روغن سرخ نمایید. بعد از آن یک عدد پیاز را نگینی و ریز خردکرده و در روغن تفت دهید تا پیازها حالتی سبک و شفاف به خود بگیرند. حالا 250 گرم گوشت و 2 عدد سیر له شده را به پیازها اضافه کنید و فلفل بزنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. البته می‌توان به جای سیر له شده، با خرید پودر سیر از بانک طعم، طعم غذا را لذیذتر کرد.

بریم برای خرید پودر سیر

با تغییر رنگ گوشت نوبت به اضافه کردن بادنجان و رب و ادویه‌ها می‌رسد. این مواد را اضافه کنید و ترکیب را تفت دهید. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و در صورت تمایل 50 گرم پنیر موزارلا به مواد اضافه کنید. خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه پهن کنید، 3.4 از آن را در داخل قالب چرب شده قرار داده و با استفاده چنگال چند سوراخ در آن ایجاد کنید. 

بعد داخل تارت را با ترکیب گوشت و بادمجان پر نمایید و از باقی‌مانده خمیر نیز برای تزئین روی تارت استفاده کنید و نوارهای بلندی برید و سطح تارت را با آن‌ها بپوشانید. سپس یک عدد زرده تخم‌مرغ را روی نوارها بمالید. تارت را داخل فر قرار داده و بگذارید برای 35 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی‌گراد پخته شود. 

طرز تهیه تارت گوشت با خمیر یوفکا

 از خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه تارت گوشت، پخت تارت گوشت با خمیر یوفکا است. خمیر یوفکا، خمیری پرکاربرد است که در اروپا با نام خمیر فیلو معروف است. پخت تارت با خمیر یوفکا بسیار ساده و سریع است. برای تهیه تارت گوشت با خمیر یوفکا دیگر لازم نیست که خمیر تارت آماده کرد. خمیر یوفکا، خمیری آماده و بسیار خوشمزه است که به عنوان پایه تارت می‌توان از آن استفاده کرد. خمیر یوفکا را داخل یخچال بگذارید تا از حالت جامد خارج شود. مواد میانی تارت را همچون مراحلی که در دستور پخت‌های بالا بیان کردیم، آماده کنید. لایه‌های خمیر یوفکا را به آرامی از هم جدا کرده و دو یا سه لایه خمیر را داخل ظرف چرب شده پهن کنید. حالا همچون مراحل قبلی مواد میانی را روی خمیر یوفکا بریزید و بعد سطح آن را با برش‌هایی باریک از خمیر یوفکا، تزئین کنید. بعد برای 30 دقیقه داخل فر با دمای 180 قرار دهید تا تارت پخته و آماده سرو شود. 

تارت گوشت

نتیجه‌گیری

در این مقاله طرز تهیه تارت گوشت را به شما آموزش دادیم. تارت گوشت و قارچ غذایی خوشمزه و بسیار عالی است که دستور پخت‌های متفاوتی دارد. چرا که می‌توان برای تهیه آن مواد اولیه متفاوتی به دستور پخت تارت اضافه کرد. برای مثال تارت گوشت و سبزیجات بسیار عالی و خوشمزه است و در عین مفید بوده غذایی رژیمی و سبک است. از نکات کلیدی در تهیه تارت خانگی گوشت این است که نباید مواد لایه میانی به هیچ عنوان آب داشته باشد. نکته دوم این که برای طلایی شدن سطح تارت در پایان آن را گریل کنید (البته در صورتی که فر شما دارای کانوکشن نباشد.) مهم‌ترین نکته برای عالی شدن تارت، استفاده از مواد اولیه مرغوب و ادویه‌‎های تازه و خاص است. پس برای خرید زردچوبه و اطلاع از خواص شگفت انگیز آن از طریق سایت بانک طعم اقدام کنید.

بریم برای خرید زردچوبه
علیرضا خدادادی 24 شهریور 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟