طرز تهیه لازانیای مخصوص و خوشمزه

لازانیا غذای ایتالیایی که در آغاز به عنوان یک پیش غذا معرفی شد، اکنون به یک غذای اصلی و محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. در این مقاله به طرز تهیه لازانیای مخصوص خواهیم پرداخت.
19 مهر 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| 1 اظهار نظر

غذاها یکی از اصل‌های مهم در زندگی هستند که نه تنها از لحاظ تغذیه‌ای بلکه از نظر تجربه ذائقه‌ای نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از غذاهایی که به دلیل طعم دلپذیر و ترکیبات متنوع‌اش، مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته، لازانیا می‌باشد. این غذای ایتالیایی که در آغاز به عنوان یک پیش غذا معرفی شد، اکنون به یک غذای اصلی و محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم تا به روش تهیه لازانیا بپردازیم و بیابیم که دقیقا چه موادی برای شروع فرایند پخت این غذای خوشمزه نیاز دارید. همراه ما شوید.


طرز تهیه لازانیا خانگی

در ابتدایی‌ترین بخش از مقاله طرز تهیه لازانیا با پنیر پیتزا، لازم است تا مواد اولیه را آماده کنید. توجه داشته باشید که مقدار مواد لازم نسبت به تعداد نفراتی که قصد دارید تا برایشان لازانیا درست کنید، متغیر خواهد بود. همچنین در کنار تمام این موارد، مهم‌ترین بخش از پخت لازانیا، ادویه‌های مورد نیاز آن است. لازم است تا شما ادویه‌هایی با کیفیت تهیه کنید تا نتیجه حاصل شده، رضایت‌بخش باشد. یکی از برترین مراکز ارائه دهنده ادویه باکیفیت، بانک طعم بوده که محصولاتشان را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کنند. 

بریم برای خرید ادویه


پیش از هرچیز مواد زیر را آماده کنید:

  • شیر، ۱ لیوان 
  • آرد، ۱ قاشق غذاخری
  • نمک و فلفل، یک سوم قاشق غذاخوری
  • کره، ۲۵ گرم
  • ورقه لازانیا
  • پنیز پیتزا
  • گوشت چرخ کرده و سوسیس

طرز تهیه لازانیا خانگی

قدم اول

برای تهیه لازانیا حرفه‌ای و خوشمزه، ابتدا لازم است تا یک پیاز را پوست بکنید و پس از شست‌و‌شوی، آن را به صورت نگینی خرد کنید. از یک ماهیتابه تخت استفاده کنید و کمی روغن داخل آن بریزید و پس از گرم شدن، پیازهای نگینی را درون آن قرار دهید.


قدم دوم

در این مرحله، گوشت چرخ کرده را که از قبل بیرون گذاشته‌اید و به دمای محیط رسیده است، به پیاز‌ها اضافه کنید و تا زمانی که گوشت تغییر رنگ دهد و کاملاً سرخ شود، تفت دهید. توجه داشته باشید که قبل از تیره شدن رنگ پیاز باید گوشت را به آن اضافه کنید. بهتر است که از گوشت چرخ کرده تازه استفاده کنید و آن را دو الی سه مرتبه چرخ کنید تا ظاهر بهتری به لازانیا بخشیده شود.


رول لازانیای آسان و خوشمزه


قدم سوم

ابتدا پوست سوسیس‌ها را جدا کرده و سپس آنان را با دنده درشت رنده خرد کنید. استفاده از سوسیس یا مرغ به صورت کاملاً دلخواه است، شما می‌توانید به جای سوسیس از گوشت مرغ هم استفاده نمایید. اما از آنجایی که عطر و طعم سوسیس نیز سبب لذیذتر شدن لازانیا می‌شود، بهتر است که در کنار گوشت چرخ کرده، از کمی سوسیس نیز بهره ببرید.


مرحله چهارم

سوسیس‌هایی که رنده‌ کرده‌اید را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از پخته شدن و تغییر رنگ گوشت باید سوسیس‌ها را اضافه نمایید. سوسیس هرچه کمتر بپزد، عطر بیشتری به غذا خواهد داد. پس از انجام این مراحل وقت اضافه کردن فلفل دلمه‌ای‌ست. 


طرز تهیه لازانیا مرغ


مرحله پنجم

فلفل دلمه‌ای را به دقت بشویید و دانه‌های آن را جدا کنید. استفاده کردن از فلفل دلمه‌ای‌هایی به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز سبب رنگین شدن مواد لازانیا می‌شود؛ از همین رو، بهره‌گیری از این گیاه در رنگ‌های مختلف را پیشنهاد می‌کنیم. حال وقت نگینی کردن فلفل‌هاست. بعد از اینکه آنان را خرد کردید، داخل مواد از قبل آماده شده بریزید. 


مرحله ششم

در این مرحله به هنگام تفت دادن مواد، لازم است تا فلفل قرمز، پودر سیر و آویشن را به مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید که نباید در تفت دادن فلفل دلمه‌ای زیاده‌روی کنید. چراکه سرخ شدن کامل فلفل دلمه‌ای سبب تلخ شدن آن می‌گردد. همچنین شما باید از ادویه‌ها و خصوصا آویشن باکیفیت بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما خرید آویشن از مرکز بانک طعم می‌باشد. این مرکز محصولات را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌کند.

بریم برای خرید ادویه آویشن


مرحله هفتم

در این مرحله از تهیه لازانیا، چند قارچ را بشویید و به شکل ورقه‌ای خرد کنید. سپس درون یک ماهیتابه بریزید. بهتر‌است که از کره برای سرخ شدن و تفت دادن قارچ استفاده کنید. سعی کنید پروسه تفت دادن را طرف ۳۰ ثانیه به پایان برسانید؛ در غیر این صورت قارچ‌ها آب می‌اندازند. پس از اینکه قارچ آماده شد، آنان را درون مواد آماده شده از قبل بریزید و سعی با هم مخلوط کنید. 


مرحله هشتم

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا خانگی، باید بگوییم که نیاز به چند گوجه فرنگی دارید. پوست آنان را بکنید و درون مخلوط‌کن بریزید تا یک بافت پوره‌مانند دریافت نمایید. ماده حاصل را درون مواد دیگر لازانیا بریزید و با هم مخلوط کنید. این کار سبب سرخ شدن رنگ مواد شده و نهایتاً مواد شما عطری دلنشین به خود خواهد گرفت. 

شما همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی را به مواد اضافه نمایید تا طعم مواد بهتر شود. هرچه میزان سس بیشتر شود، رنگ و عطر مایع لازانیا بهتر خواهد شد.


طرز تهیه لازانیا با پنیر پیتزا


مرحله نهم

در این مرحله، باید در یک قابلمه آب بریزید و آن را روی شعله بگذارید. پس از جوش آمدن آب، ورقه‌های لازانیا را درون آن بریزید و مدام چک کنید تا ورقه‌ها کاملا نپخته باشند. همچنین بهتر است که ورقه‌ها را هم بزنید تا به یکدیگر نچسبند. 

بعد از نرم شدن ورقه‌ها، آنان را آبکشی کنید و آب سرد روی آنان بگیرید. نچسبیدن ورقه‌ها به یکدیگر بسیار مهم است. باید توجه کنید که ورقه‌ها به هم نچسبند و خمیر نشوند. 


مرحله دهم

یک ماهیتابه بردارید و با برس آشپزی، کف آن را روغن بمالید. سعی کنید از روغن زیتون یا کره بهره بگیرید که عطر لازانیا دلنشین‌تر شود. ورقه‌ها را درون ماهیتابه بچینید و سعی کنید فاصله خالی بین ورقه‌ها نگذارید. یک لایه از مایع لازانیا را روی ورقه‌ها بریزید و سپس مقدار مورد نیاز از پنیر پیتزا بر روی مواد بریزید. بعد از کار، دو مرتبه ورقه لازانیا بگذارید و این روند را ادامه دهید تا مواد تمام شود. 


لازانیای مکزیکی در 30 دقیقه


مرحله یازدهم

در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید تا مواد باهم پخته شوند. زمانی که صدای ورقه‌های زیرین را شنیدید، بهتر است. شعله را کم کنید و اجازه دهید پنیر پیتزا به آرامی آب شود. بعد از گذشت حداقل ۱۵ دقیقه، لازانیا آماده است. توجه داشته باشید که این روش درواقع طرز تهیه لازانیا بدون فر است، چنانچه شما دارای فر هستید، می‌توانید مواد را کمتر تفت دهید تا به هنگام قرار گرفتن در فر به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه لازانیا با فر


طرز تهیه لازانیا مرغ

تهیه لازانیا با مرغ تفاوت زیادی با تهیه این غذا با سوسیس و گوشت ندارد. صرفاً لازم است تا شما به جای استفاده از گوشت، مقداری مرغ به آن اضافه کنید. می‌توانید مرغ را متناسب با تعداد نفرات حاضر در مهمانی بپزید و سپس آن را ریش ریش کنید. بهتر‌هست که از سوسیس استفاده نکنید، چراکه عطر مرغ و سوسیس ممکن است ترکیب جالبی نباشد. از همین رو، پیشنهاد می‌کنیم که میزان ادویه را افزایش دهید، چراکه مرغ دارای عطری بالا نیست. باید ادویه‌هایی با کیفیت بالا را از مجموعه بانک طعم خریداری کنید. به طور نمونه آویشن و پودر سیر در این مجموعه با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت قابل سفارش هستند. این دو ادویه عطری بی‌نظیر را به غذای شما خواهند بخشید. 

بریم برای خرید ادویه


نکات مهم در تهیه لازانیا

به هنگام پخت لازانیا، موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای شروع، حتماً تابه را با روغن مایع یا کره به خوبی چرب کنید.
  • از تابه‌های نچسب برای پختن این غذا بهره بگیرید.
  • استفاده از سوسیس به صورت اختیاری است، می‌توانید آن را از دستور پخت حذف کنید.
  • برای ایجاد طعم بهتر، از ادویه‌های لازانیا و پودر پیاز در طبخ مواد میانی این غذا استفاده کنید. 
  • پس از آماده‌سازی مواد اولیه، آویشن و پنیر پیتزا را به طور تدریجی اضافه نمایید.
  • در آب جوشی که لازانیاها را می‌پزید، مقداری آب لیمو، نمک، و روغن اضافه کنید.
  • توجه کنید که روغن مواد از حد معمول زیادی استفاده نشود.
  • برای تنوع، می‌توانید قارچ را با مواد میانی مخلوط نکرده و به صورت جداگانه روی مواد ریخته و بپزید.
  • حین پختن لازانیاها، با یک قاشق چوبی، ورقه‌های آن را به آرامی هم بزنید تا به یکدیگر چسبیده نشوند.
  • از انواع سبزیجات در تهیه لازانیا استفاده کرده و در صورت عدم تمایل به گوشت قرمز، می‌توانید از سویا استفاده نمایید.


جمع بندی

در متن بالا طرز تهیه لازانیا خانگی توضیح داده شد. لازم است تا شما از ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌هایی‌‌ با کیفیت بهره بگیرید. مجموعه بانک طعم برترین مرکز ارائه ‌دهنده این مواد بوده و محصولات را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌کند. استفاده از آویشن، پودر پیاز، پودر سیر و پنیر پیتزا عطر و طعمی بی‌نظیر را به لازانیا می‌بخشند؛ از همین رو، بهره‌گیری‌‌ از آنان را در اولویت قرار دهید.


بریم به فروشگاه بانک طعم

علیرضا خدادادی 19 مهر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟