آشنایی با ۱۲ خاصیت سرکه سیب که باید حتما بدانید

در این مقاله به خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب با عسل و ... برای لاغری، پوست و معده می‌پردازیم. همچنین به توضیح سرکه سیب و کاربردهای آن نیز اشاره کردیم.
24 فروردین 1402 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

درمان‌های خانگی از قدیم‌الایام در اکثر خانه‌های ایرانی رایج بوده و معمولاً قدیمی‌ترها هنوز هم از همان روش‌های خانگی استفاده می‌کنند. یکی از موادی که خواص بسیار زیادی داشته و می‌توان گفت تقریباً برای هر دردی دواست، سرکه سیب است. 
در ادامه این مطلب شما را با این سرکه جادویی و فواید و خواص سرکه سیب آشنا خواهیم کرد؛ بنابراین شما بعد از خواندن این مقاله می‌توانید سرکه سیب را جایگزین بسیاری از روش‌های درمانی کنید. پس تا پایان با ما همراه باشید. اگر به دانستن خواص عرقیات گیاهی علاقه دارید حتما این مطلب طبع کاسنی چیست؟ مضرات مصرف زیاد کاسنی را بخوانید.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب از تخمیر سیب به‌وسیله مخمرها به وجود می‌آید. مخمرها قند موجود در سیب را به اتانول تبدیل می‌کنند و سپس باکتری‌هایی به آن اضافه شده و الکل را به استیک اسید اضافه می‌کنند. این سرکه به‌جز استیک اسید حاوی مقادیر زیادی آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و خواص بسیاری دارد.

عرقیات

شما می توانید انواع عرقیات با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


خواص سرکه سیب

خواص سرکه به‌قدری زیاد است که می‌توان از آن به‌عنوان ترکیبی شفابخش برای درمان بیماری‌های مختلف نام برد. این سرکه کالری بسیار کمی داشته و حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است؛ به همین جهت فواید و خاصیت‌های زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. خواص سرکه سیب برای درمان کبد چرب

یکی از بیماری‌های مزمن که توسط سرکه سیب بهبود پیدا کرده و گاهی حتی به طور کامل درمان می‌شوند، کبد چرب است. جالب است بدانید خواص سرکه سیب ناشتا مؤثرترین راه درمان کبد چرب به‌حساب می‌آید. 
سرکه سیب درواقع به دفع سموم از بدن کمک کرده و با ازبین‌بردن چربی‌های اضافی جمع شده در بدن به عملکرد کبد بهبود می‌بخشد. علاوه بر این از دیگر خواص سرکه سیب در درمان کبد چرب این است که می‌تواند باعث کاهش ورم معده شود.
اگر کبدتان چرب است مصرف سرکه سیب را با روزی یک قاشق شروع کنید و درصورتی‌ که حساسیتی نداشتید رفته‌رفته این میزان را به دو قاشق در روز افزایش دهید. 

2. خواص سرکه سیب برای قلب

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای قلب افراد به وجود بیاید، تجمع کلسترول در رگ‌هاست. استیم اسید موجود در سرکه سیب می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده و به‌این‌ترتیب باعث باز شدن عروق شود و علائم بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. 
از دیگر خواص سرکه می‌توان به کنترل فشارخون اشاره کرد که این مورد هم به طور غیرمستقیم در سلامت قلب مؤثر است. 

خواص سرکه سیب برای سلامتی

3. خواص سرکه سیب برای معده

یکی از ویژگی های سرکه سیب تسکین دردهای معده و اختلالات گوارشی است. سرکه سیب اسیدیته معده را کاهش می‌دهد و به‌این‌ترتیب علائم سوزش معده را کاهش می‌دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مشکلات گوارشی دارید، می‌توانید بعد از غذا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بخورید و شاهد تأثیر آن باشید. 
بد نیست بدانید که ترکیب سرکه سیب با عسل هم در این مورد معجزه می‌کند. خواص سرکه سیب با عسل اسید معده را متعادل کرده و از سوزش آن جلوگیری می‌کند. 
اگر دچار التهاب مری هستید هم می‌توانید از سرکه سیب به‌عنوان داروی ضدالتهابی و تسکین‌دهنده استفاده کنید.

4. خواص سرکه سیب برای سلامت مفاصل

همان‌طور که گفتیم خواص سرکه سیب به‌قدری زیاد است که در چند مورد خلاصه نمی‌شود. یکی دیگر از این فواید در سلامت انسان، تأثیر آن بر سلامت مفاصل است. 
سرکه سیب باعث کاهش التهاب و درد مفاصل می‌شود. به‌طوری‌که می‌توانید از آن به‌عنوان یک داروی خانگی برای دردهای مفصلی استفاده کنید. در این موارد هم می‌توانید سرکه سیب را به‌صورت موضعی روی مفصل ماساژ دهید و هم به‌صورت خوراکی استفاده کنید.

5. خواص سرکه سیب برای لاغری

یکی از موارد مصرف سرکه سیب، برای کاهش وزن و لاغری است. مصرف سرکه سیب با کاهش جذب قند باعث افزایش سوخت‌وساز چربی و در نتیجه کاهش وزن و لاغری می‌شود. 
از طرف دیگر اگر می‌خواهید تأثیر خواص سرکه سیب برای لاغری را بیشتر حس کنید، می‌توانید از ترکیب آن با عسل استفاده کنید که باعث کاهش اشتهای کاذب و همچنین کاهش جذب کلسترول می‌شود و تأثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد. 

6. خواص سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب یک درمان رایج برای بیماری‌های پوستی مانند خشکی پوست، آفتاب‌سوختگی، کاهش برنزه شدن و اگزما هم به‌حساب می‌آید؛ چراکه خواص ضدباکتریایی قوی دارد. برای استفاده از خواص سرکه سیب بر پوست می‌توانید از این سرکه به‌صورت موضعی روی پوست خود استفاده کنید. 
این کار باعث تعادل PH پوست شده و به محافظت از پوست کمک می‌کند. علاوه بر این سرکه سیب باعث پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده شده و ضمن باز کردن منافذ بسته پوست به جلوگیری از ایجاد آکنه و زیبایی پوست کمک می‌کند.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که به‌هیچ‌وجه از سرکه رقیق شده به‌عنوان تونر برای پوستتان استفاده نکنید. این کار باعث تحریک پوست، سوختگی و لک‌دار شدن پوست می‌شود.

خواص سرکه سیب برای پوست

7. خواص سرکه سیب برای دیابت

استفاده از چند قاشق سرکه سیب می‌تواند میزان قند خون را متعادل کند. خوردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب منجر به کاهش سطح گلوکز خون در روز می‌شود و همین‌طور خوردن مخلوط سرکه سیب و آب قبل از غذا میزان قند خون را کاهش می‌دهد. 
درواقع می‌توان گفت یکی از خواص سرکه سیب پیشگیری از ابتلا به دیابت و همچنین افزایش حساسیت انسولین است.

8. خواص سرکه سیب برای درمان سرماخوردگی

یکی دیگر از خواص سرکه ، درمان سرماخوردگی و سرفه است. اگر سرما خورده‌اید و سرفه‌های مداوم اذیتتان می‌کند، یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با عسل و آب گرم ترکیب کرده و بنوشید. 
اگر به این ترکیب زنجبیل را هم اضافه کنید تأثیر آن بیشتر می‌شود. پس معطل نکنید و حتماً خرید ادویه و زنجبیل و سرکه سیب را در برنامه‌تان قرار دهید تا از شر ویروس‌های سمج سرماخوردگی خلاص شوید.

طرز تهیه گلاب چگونه است؟

یکی از رایج‌ترین عرقیجات در هر خانه‌ای گلاب است و که در این مقاله طرز تهیه گلاب خوش رایحه و خانگی را به صورت کامل آموزش خواهیم داد پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


9. خواص سرکه سیب برای رفع سکسکه

سکسکه امانتان را بریده؟ خوردن یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب می‌تواند مانع ادامة سکسکه شود. این سرکه‌ با تحریک اعصاب گلو مانع انتقال پیام سکسکه و در نتیجه قطع آن می‌شود.

10. خواص سرکه سیب برای سینوزیت

حالا نوبت آن رسیده که یکی از خواص سرکه سیب که درواقع فرشته نجات بسیاری از افراد است را معرفی کنیم. با سرکشیدن مخلوط آب و سرکه‌ سیب، سینوس‌های خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و یک نفس راحت بکشید. سرکه‌ سیب از رشد و فعالیت باکتری‌های سینوس‌ها جلوگیری می‌کند و علاوه بر این، پتاسیم موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند بلغم‌های بینی را کوچک کرده و در نهایت به درمان سینوزیت کمک کند.

11. خاصیت سم‌زدایی سرکه سیب

با استفاده روزانه از یک یا دو قاشق سرکه‌ سیب در رژیم غذایی، گردش خون غدد لنفاوی بهبود پیدا کرده و همین امر به بالارفتن ایمنی بدن کمک می‌کند. 

سیب و سرکه

12. خواص سرکه سیب در درمان آلرژی‌های فصلی

از دیگر خواص سرکه‌ سیب، می‌توان به درمان آلرژی فصلی اشاره کرد. در این مکانیسم، سرکه‌ سیب مخاط را از بدن خارج کرده و فرایند زهکشی لنفاوی را بهبود می‌بخشد. اگر دچار آلرژی فصلی می‌شوید، ۲ قاشق‌ غذاخوری را در یک لیوان آب حل کرده و روزی ۳ بار میل کنید. بعد از چند روز حتماً تأثیر آن را خواهید دید. 

کاربردها و مزایای سرکه سیب 

سرکه سیب دارای کاربردهای فراوانی می باشد. نحوه استفاده از آن و روش استفاده باعث حل بسیاری از مشکلات پوستی می شود. راهکارهای فراوانی برای استفاده از سرکه سیب در منازل مسکونی ارائه می شود. در ادامه به کاربردهای مهم این سرکه معروف می پردازیم:
• پاک کننده همه کاره در امور منزل و اداره جات
• درمان شوره سر
• از بین برنده آفات میوه ها ( کرم های داخل میوه ها )
• شست شوی میوه ها و سبزیجات
• از بین بردن بوی بد بدن
• تاثیر مثبتی در از بین بردن زگیل تناسلی دارد.
• موثر در گزیدگی و سوختگی پوست 
• درخشندگی بیشتر و سفیدی دندان ها
• از بین بردن بوی بد دهان
• نرم کننده و درخشان کننده مو
• جلوگیری از ریزش مو
• تمیز کردن دندان مصنوعی
• قابل استفاده به عنوان تونر پوستی
• استفاده در سوپ به عنوان چاشنی غذا
• تمیز کننده ظرف ها
• جلوگیری از خارش و خشکی پوست سر
• باز کردن راه آب ها
• از بین بردن لکه های زرد لباس ها
• برطرف کردن چین و چروک لباس
• نقش موثری در جلا دادن نقره، برنز، برنج و مس
• تمیز کردن اتو 
• تمیز کردن سطوح چینی
• از بین بردن لکه های قهوه از لباس
• کندن برچسب از روی ظروف و لباس ها

خواص ویتامین C برای پوست

ویتامین cخواص بسیار زیادی برای پوست و زیبایی دارد. در این مقاله به خواص ویتامین سی برای پوست صورت خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


فواید مصرف سرکه سیب

جمع‌بندی

ما در این مقاله شما را با سرکه سیب و خواص معجزه‌آسای آن در سلامت بدن و پوست آشنا کردیم. دیدی که سرکه سیب فواید بسیار زیادی دارد و یکی از واجبات هر آشپزخانه‌ای است. بااین‌حال ممکن است مصرف سرکه سیب به‌تنهایی چندان مطبوع نباشد. 
شما می‌توانید این سرکه را با دارچین، زنجبیل، عسل و... ترکیب کرده و سپس نوش جان کنید. پس یادتان باشد هنگام خرید سرکه سیب، خرید دارچین و سایر ادویه‌ها را فراموش نکنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید عمده ادویه با ما در تماس باشید.

عرقیات

شما می توانید انواع عرقیات با کیفیت عالی و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 24 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید