آشنایی با ۶ دمنوش بهاری

سال خود را با دمنوش مناسب فصل بهار، پر‌انرژی و بدون کسالت آغاز کنید. در این مقاله به معرفی دمنوش بهاری و طرز تهیه دمنوش بهاری به طور کامل خواهیم پرداخت.
31 فروردین 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

نمی‌دانم در مورد شما هم صدق می‌کند یا نه. اما من برای بهار بسیار هیجان زده هستم. فصل بهار زمان تولد دوباره است. در فصل بهار طبیعتی که خفته بود، دوباره زیبایی خود را به ما نشان می‌دهد. در دنیای چای نیز فصل برداشت محصول در بهار آغاز می‌شود. در فصل بهار می‌توانید با ترکیب چند دمنوش بهاری، لذت نوشیدن چای را چند برابر کنید. اگر به دنبال دمنوش مناسب فصل بهار هستید، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم طرز تهیه انواع دمنوش‌های سبک، گلدار و با طروات را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با این دمنوش‌های فوق العاده خوش عطر بهاری حاضر هستید؟ با ما همراه باشید زیرا وقت آن رسیده است که نفسی تازه کنید!

چای سیاه بهاره

اولین انتخاب برای دمنوش بهاری در این لیست، چای سیاه بهاره است. می‌توانید چای سیاه بهاره را با طعم دهنده‌های دلخواهتان ترکیب کنید و یا به تنهایی از آن استفاده کنید. نوشیدن یک فنجان چای سیاه بهاره در اولین روز‌های بهاری، زمانی که طبیعت دوباره شروع به زنده بودن می‌کند؛ حال و هوایی دیگر دارد. 

دمنوش چای سبز ترکیبی با انواع گل

یکی دیگر از بهترین دمنوش‌های بهاری، دمنوش چای سبز است که خواص بیشماری مانند تنظیم قند خون و فشار خون دارد. دمنوش چای سبز خواص آنتی اکسیدانی دارد و در آن مقادیر زیادی ویتامین c وجود دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. به همین دلیل برای فصل بهار بهترین انتخاب است. 
در طرز تهیه دمنوش بهاری باید مقداری چای سبز را با گل‌های مورد علاقه خود ترکیب کنید و سپس مقداری آب جوش روی آن بریزید. یکی از بهترین گل‌ها برای ترکیب با چای سبز، گل محمدی است. بعد از یک ربع دمنوش شما دم می‌کشد و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

دمنوش چای گیلاس

یکی دیگر از دمنوش‌های بهاری که به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد، دمنوش چای گیلاس است. برای تهیه چای گیلاس، مقداری گل محمدی و چای سبز را با گیلاس مخلوط کنید و سپس روی آن آب جوش بریزید و اجازه بدهید دم بکشد.

بهترین روش دم کردن چای سبز خوش طعم

چای سبز، موارد مصرفی بالایی دارد.در این مقاله انواع طرز تهیه و درست کردن چای سبز، به همراه بهترین روش دم کردن چای سبز را به شما آموزش دادیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


دمنوش بهاری

دمنوش بابونه

در طب سنتی گیاه بابونه جایگاه خاصی دارد و به دلیل خواص و فواید بیشمار آن برای بدن نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه دمنوش است. دمنوش بابونه در فصل بهار طرفداران زیادی دارد و می‌توانید در مهمانی‌ها نیز آن را سرو کنید. جهت تهیه دمنوش بابونه کافیست مقداری گل بابونه را با چای سفید و گل محمدی ترکیب کنید و سپس روی آن آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. بد نیست بدانید گیاه بابونه خواص آرامبخشی دارد و در برطرف کردن استرس‌های یک روز کاری مؤثر است. همچنین در درمان مشکلات پوستی، کاهش دردهای قاعدگی و کاهش التهابات نیز می‌توانید روی کمک گیاه بابونه حساب کنید.

دمنوش اسطوخودوس و گل‌های بهاری

اگر به دنبال دمنوش بهاری سبک با رایحه دل انگیز هستید، بهتر است حتما دمنوش اسطوخودوس را امتحان کنید. دمنوش بهاری اسطوخودوس به هضم راحت‌تر غذا کمک می‌کند. برای تهیه این دمنوش می‌توانید مقداری اسطوخودوس را با گل همیشه بهار، گلبرگ رز، برگ قاصدک و یا میوه گل رز و نسترن مخلوط کنید و سپس به مدت یک ربع آن را دم کنید. این دمنوش بهاری عطری وسوسه انگیز دارد و نوشیدن آن سبب احساس رضایت بخش و آرامش بخش می‌شود. 

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن، دمنوش مناسب فصل بهار است که محبوبیت زیادی دارد و از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است. گیاه آویشن متعلق به خانواده نعنا است و در حال حاضر در اکثر نقاط جهان کشت می‌گردد. همچنین از برگ‌های آویشن در پخت پز به عنوان یک طعم دهنده عالی استفاده می‌شود. گیاه آویشن به دلیل وجود انواع فلاونوئیدها خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. همچنین این گیاه دارای مقادیر زیادی تیمول است که خواص ضد عفونی کنندگی دارند. از خواص بیشمار گیاه آویشن می‌توان به کاهش استرس، درمان ناراحتی‌های گوارشی، بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرطان، درمان گلو درد و ... اشاره کرد. همچنین دمنوش آویشن، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. این موضوع برای کسانی که به دلیل نداشتن تحرک دچار اضافه وزن شده‌اند، بسیار مفید است زیرا سبب کاهش وزن می‌شود. 
دمنوش آویشن با بهبود کارکرد سیستم گوارشی به لاغری کمک می‌کند و دمنوش لاغری فوق العاده مؤثری است. همچنین با هضم سریع غذا و از بین بردن یبوست به کاهش وزن منجر می‌شود. برای بهره بردن از خواش بیشمار گیاه آویشن، کافیست مقداری آویشن را با آب جوش دم کنید و اجازه بدهید چند دقیقه به خوبی دم بکشد. 

دمنوش بهاری

دمنوش بهاری گل گاو زبان 

دمنوش گل گاو زبان از جمله دمنوش‌هایی است که اکثر افراد آن را چشیده‌اند. گیاه گل گاو زبان به دلیل خواص دارویی بیشماری خود طرفداران بسیار زیادی دارد. گیاه گل گاو زبان در طب سنتی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و بیشتر مردم با خواص و فواید این گیاه دارویی آشنا هستند. گیاه گل گاو زبان معمولا در مناطق کوهستانی البرز کشت می‌شود. علاوه بر دمنوش از گیاه گل گاو زبان برای تهیه مربا نیز استفاده می‌شود. همچنین در برخی مناطق این گیاه را با گیاهان دیگری مانند سنبل الطیب استفاده می‌کنند. 
بنابراین طرز تهیه دمنوش بهاری گیاه گل گاو زبان بستگی به شما دارد. می‌توانید این گیاه را به تنهایی دم کنید و یا اینکه با گیاهانی مانند سنبل الطیب، لیمو عمانی، بابونه و زعفران آن را ترکیب کنید و یک دمنوش ترکیبی بهاره خوش عطر داشته باشید. بهتر است گل گاو زبان را در قوری چینی دم کنید. در این صورت شاهد عطر و طعم بهتر و قوی‌تری خواهید بود. برای داشتن یک گل گاو زبان غلیظ نیز کافیست مقدار بیشتری گل گاو زبان دم کنید.

معرفی ۸ دمنوش مخصوص سرماخوردگی

دمنوش‌های گیاهی، با خواص فراوانی که دارند، می‌توانند سلامتی ما را تامین کنند. در این مقاله، به معرفی بهترین دمنوش سرماخوردگی خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


سخن آخر

در فصل بهار از دمنوش‌های متنوعی می‌توانید استفاده کنید. البته بهتر است قبل از مصرف دمنوش و نوشیدنی نسب به طبع آن آگاه باشید و بدانید که برای فصل بهار مناسب هستند یا نه. همچنین در فصل بهار با نوشیدن دمنوش‌های طبیعی و دمنوش سرماخوردگی می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا از بروز سرماخوردگی یا کرونا پیشگیری نمایید. دمنوش انرژی زا و دمنوش آرامش نیز از دمنوش‌های مناسب برای فصل بهار هستند. در هر صورت خرید چای سیاه بانک طعم و خرید هر نوشیدنی که خواص آنتی اکسیدانی داشته باشد و ویتامین c و آهن آن نیز بالا باشد، برای فصل بهار توصیه می‌شود. خرید عرق نعنا بانک طعم و خرید عرق کاسنی بانک طعم نیز در فصل بهار انتخابی عالی است. زیرا نوشیدنی‌های با طبع متعدل یا دارای ویتامین سی از بروز حساسیت و آلرژی‌های فصلی و سرماخوردگی پیشگیری می‌کنند. اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب مضرات چای سیاه که باید قبل از مصرف بدانیم هم کمک کننده خواهد بود.

محصولات بانک طعم

شما می توانید انواع عرقیات و دمنوش و چای با کیفیت و با قیمت مناسب را از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید

دمنوش بهاری گل گاو زبان 

علیرضا خدادادی 31 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید