11تا از معروف ترین برندهای قهوه دنیا

آیا با اسم انواع قهوه آشنا هستید؟ آیا از بهترین انواع برند قهوه در ایران با خبرید؟ در این پست از بانک طعم به معرفی انواع برند قهوه خواهیم پرداخت.
03 مرداد 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

این روزها تجارت قهوه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌های جهانی شده و برند‌های قهوه فراوانی به وجود آمده‌اند تا این نوشیدنی مفید را تولید و به مردم ارائه دهد. انتخاب بهترین برند قهوه موضوع مهمی است و با انتخاب بهترین مارک قهوه در ایران، شما می‌توانید لذت واقعی نوشیدن قهوه را به خوبی احساس کنید. 

پس از آب، اصلی‌ترین نوشیدنی‌های جهان به دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود، بیشتر شرقی‌ها مردمانی هستند که علاقه‌مند به نوشیدن چای بوده و مردمانی که قهوه را ترجیح می‌دهند بیشتر، غربی‌ها هستند. دو موضوع علت اصلی گسترش انواع مارک قهوه است؛ اولی وجود انواع برند قهوه و دومی تنوع سلیقه افراد مختلف. در این مطلب از وب‌سایت بانک طعم قصد داریم به معرفی بهترین و معروف‌ترین برندهای قهوه دنیا بپردازیم و اسم انواع قهوه را برایتان بیان کنیم.

استارباکس (Starbucks)

شرکت آمریکایی استارباکس، سهم 10/1 درصدی از بازار قهوه آمریکا و بیش از 50 هزار فروشگاه در سراسر دنیا دارد. در طی سال‌های گذشته، این برند قهوه از تبلیغات هوشمندانه و جای‌گذاری محصولات خود استفاده کرده است. این شرکت محصولات پخته شده بسیار متنوعی، مانند انواع کوکی‌ها را دارد که مشتریان می‌توانند درون کافی‌شاپ‌های استارباکس، به همراه قهوه  آن‌ها را میل کنند.

قطعاً قهوه استارباکس را می‌توانیم بهترین مارک محبوب قهوه در جهان معرفی  کنیم؛ اما متأسفانه به علت تحریم‌های وارده از آمریکا به کشورمان، دسترسی به قهوه‌های این برند در ایران کمی سخت می‌باشد.

استارباکس

نسکافه (Nescafé)

نسکافه یک برند قهوه معروف، با میزان درآمد سالیانه 9.2 میلیارد دلار، در جایگاه دوم معرفی معروف‌ترین برندهای قهوه در جهان قرار دارد. این کمپانی در سال 1938 و در کشور سوئیس تأسیس شد و این روزها محصولات آن در سراسر دنیا عرضه می‌شوند. از مهم‌ترین محصولات برند نسکافه می‌توانیم به نسکافه فندق، لاته سرد، نسکافه اینتنس و … اشاره نماییم. نسکافه به عنوان  نخستین برند قهوه بود  که اپلیکیشن مخصوص خود را داشت.

کیورینگ (Keurig Dr Pepper)

در ادامه مطلب انواع برند قهوه در ایران باید اشاره کنیم که کمپانی کیورینگ، فعالیت خود را  از سال 1998 آغاز کرد و امروزه نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. دفتر مرکزی این شرکت در ایالت ماساچوست آمریکا واقع بوده و محصولات آن هم بیش از 400 نوع است که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به قهوه‌های کاکائو، سرد، لیموناد و … اشاره کنیم. میزان درآمد سالیانه این برند چیزی حدود 11.6 دلار برآورد می‌شود.

کاستا کافی (Costa Coffee)

شرکت کاستا کافی با میزان درآمد سالیانه 2.07 میلیارد دلار، به‌عنوان بهترین مارک قهوه با کافئین بالا نیز شناخته می‌شود. این برند در سال 1971 در بریتانیا تأسیس گردید و اصلی‌ترین دلیل مشهورشدن آن، ارائه خدمات سریع کافی‌شاپ بود. امروزه کاستا کافی علاوه بر بریتانیا، نزدیک به 40 هزار فروشگاه فعال در 33 کشور جهان دارد. ویژگی‌های متمایزکننده این برند، تعادل غنی مواد و ترکیبات نمادین قهوه به همراه طعم دلچسب آن است.

ایلی  (illy coffee)

شرکت قهوه ایلی در سال 1933 و توسط شخصی به نام فرانچسکو ایلی تأسیس شد؛ این برند توسط پسر وی یعنی ارنستو ایلی گسترش یافت و امروزه هم توسط آندریا ایلی مدیریت می‌شود. در آمد این برند سالانه حدود 361 میلیون یورو بوده و بیش از 800 کارمند دارد. ایلی 2 نوع رست قهوه یعنی دارک و مدیوم و همچنین قهوهٔ فاقد کافئین و قهوهٔ مونو عربیکا که شامل قهوه‌های کشورهای برزیل، اتیوپی، گواتمالا، کاستاریکا، کلمبیا و هند است را تولید و عرضه می‌کند.

ایلی

برند قهوه A&P در سال 1859 فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1919 این شرکت یک بررسی انجام داد و مشخص شد که محبوب‌ترین زمان نوشیدن قهوه توسط افراد، ساعت 8 صبح و 8 شب است؛ به همین علت این شرکت نام تجاری ساعت 8 را برای تولیدات خود برگزید. در سال 1933 نیز نخستین بیلبورد شرکت A&P در میدان تایمز بر پا شد. این بیلبورد به شکل یک فنجان شبیه ساعت 8 که از آن بخار بیرون می‌آمد بود.

نام تجاری Dunkin’ Donuts توسط ویلیام روزنبرگ و در سال 1950 در کوئینسی در ماساچوست تأسیس شد. در حال حاضر دفتر اصلی این شرکت در کانتون، ایالت ماساچوست آمریکا واقع است. این برند یکی از مکان‌های زنجیره‌ای برای خوردن صبحانه و نوشیدن قهوه بوده همچنین تخصص خاصی در تهیه پیراشکی دارد. 

Gloria Jean’s Coffees

برند گلوریا جینز، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده قهوه، از شیكاگو آمریكا نشئت گرفت؛ با این حال امروزه این شرکت در استرالیا حضور برجسته‌تری داشته و در این کشور بیش از 450 فروشگاه و نمایندگی قهوه دارد؛ اما برند گلوریا جینز فقط به کشور استرالیا محدود نشده و بیش از 1000 نمایندگی فروش در جهان دارد. کیفیت بالای محصولات این برند را می‌توان مهم‌ترین ویژگی آن بیان کرد؛ همچنین باید بیان کنیم یکی از مشکلات اصلی که سبب شده تا گلوریا جینز نتواند به جایگاه اصلی خود در فروش دست یابد، مشکلات حقوقی این برند می‌باشد که همواره با آن مواجه بوده است.

مک کافه در سال 1993 توسط مک دونالد راه‌اندازی شد. این برند در برخی از کشورهای جهان همچون نیوزلند و استرالیا  نسبت به سایر رقبا (از قبیل استارباکس) گسترش بیشتری داشته است.

برند گلوریا جینز

درآمد سالانه شرکت لاوازا  1.74 میلیارد دلار برآورد شده است و از جمله تولیدکننده‌های ایتالیایی قهوه می‌باشد. این شرکت نخستین‌بار در سال 1895 معرفی شد و در حال حاضر محصولات آن در بیش از 90 کشور جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند. دفتر مرکزی کمپانی لاوازا در شهر تورین ایتالیا واقع شده و کیفیت این برند قهوه، کاملاً سازگار با سبک زندگی مجلل ایتالیایی است. 

شرکت تیم هورتونز در سال 1964 با عنوان رستوران تأسیس گردید و اکنون درآمد سالیانه آن حدود 2.81 میلیارد دلار برآورد شده است. امروزه برند هورتونز بیش از 5000  فروشگاه فعال در 14 کشور دنیا دارد. از مشخصه‌های بارز این برند که سبب شده در فهرست برندهای معروف قهوه در دنیا جای بگیرد، می‌توان به خدمات سریع، کالیبراسیون کامل، استفاده از آب تصفیه‌شده و تحویل سریع اشاره کرد.

سخن پایانی 

 در این مطلب از وب سایت بانک طعم به معرفی 11 تا از معروف‌ترین برندهای قهوه دنیا پرداختیم و به طور مختصر برخی از مشخصه‌های آن را برایتان بیان کردیم. فروشگاه بانک طعم در تلاش است تا بهترین و مرغوب‌ترین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مردمان عزیز خوب کشورمان قرار دهد. از این که تا انتهای مطلب ما را همراهی کردید، از شما سروران گرامی کمال تشکر را داریم.

بریم به فروشگاه بانک طعم

علیرضا خدادادی 03 مرداد 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟