چای چه تاثیری بر بیماری قلبی و عروقی دارد؟

در این مقاله به‌طور کامل به فواید چای سبز برای قلب و همچنین به عوارض و مضرات چای برای قلب خواهیم  پرداخت تا مصرف درست‌تری از چای داشته باشیم.
14 اردیبهشت 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

چای یکی از گیاهانی است که در سرتاسر دنیا باتوجه به شرایط آب و هوایی کشت و مصرف می‌شود. می‌توان گفت که این گیاه از دورافتاده‌ترین روستاهای خاور دور تا دورترین نقاط غرب آمریکا  کشت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جوشانده این گیاه می‌تواند دارای خواص فراوانی باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد «چای» سبب بروز مضرات مختلفی در بدن می‎شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به تاثیر چای در بیماری قلبی و عروقی بپردازیم.

چای و بیماری قلبی

نوشیدنی چای، رتبه دوم را در میان تمامی نوشیدنی‌های‌ دنیا دارد. ممکن است شما هم دارای اطلاعات کافی درباره تاثیر چای در بیماری قلبی و عروقی نباشید. به طور کلی باید گفت که خوردن این نوشیدنی می‌تواند هم مفید باشد و هم ضررهایی را به دنبال داشته باشد. قطعاً شما هم در جریان هستید که نوشیدن چای پررنگ به شکل خیلی جدی نهی شده است! 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گفته می‌شود چای پررنگ را مصرف نکنید، آن است که چای غلیظ «پررنگ» زمانی که وارد بدن می‌شود، آهن بدن را جذب می‌کند و موجب کم خونی می‌شود. اما اگر همچنان یکی از عاشقان نوشیدن چای می‌باشید، می‌توانید چای خود را تا حد امکان کم‌رنک کنید تا درگیر عوارض منفی آن نشوید.

چند نمونه از تاثیر چای در بیماری قلبی و عروقی عبارت‌اند از:

  • بالا بردن ضربان قلب
  • درد و سوزش در نواحی سینه‌ای (قلب)
  • موجب‌ اضطراب می‌شود که همین امر برای سلامت قلب بسیار مضر است.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع ​چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند. برای خرید چای سیاه بهاره با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


چای و بیماری قلبی

چای سبز ‌و فشار خون

یکی از مهمترین فراورده‌هایی که به طور مستقیم از برگ چای تهیه می‌شود، چای سبز است. برگ چای باتوجه به اینکه تحت چه نوعی از فرآوری قرار بگیرد، می‌تواند انواع چای‌های سبز، سیاه و حتی چای سفید را تولید نماید. چای سبز به دلیل محتوایی غنی از آنتی‌ اکسیدان‌ها شناخته و در کشورهای گوناگونی استفاده شده است. این چای دارای فلاونول‌ها بوده که بعضی از انواع آنان نیز به عنوان کاتچین معرفی شده اند. قدرتمندترین و فراوان‌ترین کاتچین در چای سبز «اپیگالوکاتچین گالات» بوده که می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون شود. خواص این نوع چای به قدری بالاست که پزشکان طب سنتی برای بسیاری از بیماری‌ها آن را تجویز کرده اند.

جهت تهیه این چای سبز لذیذ و خوش عطر، کافیست به فروشگاه بانک طعم مراجعه فرمایید.

بریم برای خرید چای سبز

اینفوگرافی ۷ خاصیت دمنوش زنجبیل و زردچوبه + طرز تهیه

دمنوش زنجبیل و زردچوبه دارای خواص بی‌نظیری است که بصورت مختصر در قالب اینفوگرافی دمنوش زنجبیل و زردچوبه به آن پرداخته‌ایم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


خواص چای سبز برای قلب

کلسترول بد یکی از عوامل آسیب زننده به بدن بوده که چای سبز می‌تواند مقدار آن را تا حد قابل توجهی کاهش دارد. همچنین اگر شما روزانه یک لیوان از چای سبز را مصرف کنید، می‌تواند سبب کاهش تری گلیسیرید در بدن خود شوید. طی یک تحقیق جالب، بیان شده است که بین نوشیدن چای سبز و کم شدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بر و حتی مرگ در اثر سکته قلبی و مغزی، ارتباط مستقیمی وجود دارد. چای سبز (باتوجه به میزان دم کشیدن‌اش) بین ۲۴ تا ۴۵ میلی گرم کافئین را به شما می‌دهد. آنتی اکسیدان‌هایی که در چای سبز نهفته شده اند، مانند اپی گالوکاتچین گالات، می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به تصلب شرایین، کمک شایانی کند. اپی گالوکاتچین گالات، قادر است تا سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و کار را برای رسیدن به وزن ایده آل شده راحت سازد. بهترین نمونه چای برای سلامت قلبی و عروقی، «چای سبز» است؛ چراکه حاوی تئوبرومین بوده که دیواره رگ‌های خونی را متعادل کرده و گردش خون را بهبود می‌دهد.

برای خرید چای سبز بانک طعم، با کلیک بر روی این عبارت، به فروشگاه مربوطه مراجعه فرمایید.

چای و بیماری قلبی

خواص چای برای قلب

ممکن است شما تا به حال فقط نکات منفی تاثیر چای در بیماری قلبی و عروقی را شنیده باشید؛ اما‌ نکته مهم آن است که اگر شما حساسیت خاصی به چای نداشته باشید، می‌توانید از آن برای بسیاری از بیماری‌ها، از جمله عارضه‌های قلبی نیز کمک بگیرید. یکی از مهم‌ترین فواید چای سیاه برای قلب، آرام بخش بودن آن می‌باشد. شما با این نوشیدنی می‌توانید تخیلات واهی را از ذهن پاک کنید و روان خود را تسکین ببخشید؛ از همین رو این ماده برای درمان بیماری‌های روانی‌ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین دلیلی که گفته می‌شود ذهن پریشان به قلب آسیب می‌‌رساند، آن است که شما درگیر اضطراب می‌شوید و همین امر سبب می‌شود تا فشار بالایی به قلبتان وارد شود؛ طوری که نهایتاً سکته قلبی اتفاق می‌افتد. حال برای اینکه از این مسائل رهایی یابید، باید بگوییم که استفاده از چای اولین و راحت‌ترین راه حل در خانه می‌باشد. این چای استرس و اضطراب را از بدن رود می‌کند و باعث می‌شود تا شما ذهنی منظم و آرام داشته باشید. تمامی این موارد نشان می‌دهند که نباید صرفاً به مضرات چای برای قلب توجه داشت؛ بلکه می‌توان گفت که خواص چای سیاه برای قلب می‌توانند به مراتب پررنگ‌تر از عارضه‌های آن باشند. اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب تفاوت چای شکسته با قلم و ممتاز در چیست؟ کمک کننده خواهد بود.

برای خرید چای خوش عطر و طعم بانک طعم با بهترین قیمت؛ اینجا کلیک فرمایید.

تفاوت چای سبز و چای سیاه در چیست؟

دلایل مهم‌ و چشمگیری در تفاوت چای سبز و چای سیاه وجود دارد. در این مقاله به مقایسه چای سبز و چای سیاه و فرق میان آن‌ها خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


جمع بندی

همانطور که در متن بالا به اثرات چای و بیماری عروقی اشاره شد، می‌توان گفت که نوشیدن چای سبز یا سیاه، هم دارای خواص گوناگون بوده و هم دارای مضرات مختلفی می‌باشد. لازم است تا شما ماده خوراکی را به اندازه متعادل و با غلظت بسیار پایین (برای چای سیاه) مصرف نمایید تا شاهد نتایج شگف انگیز آن باشید. همچنین شما با خرید چای سیاه یا سبز و دم کردن آن می‌توانید از خواص باور نکردنی که دارد، بهره‌گیری نمایید.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع ​چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند. برای خرید چای سیاه بهاره با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید

چای و بیماری قلبی

علیرضا خدادادی 14 اردیبهشت 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید