خواص باورنکردنی و فوق العاده چای سفید

از خواص چای سفید می توان به بهبود سلامت دهان و دندان و مراقبت از پوست و پیشگیری از سرطان و... اشاره کرد. در این مقاله طرز تهیه چای سفید را توضیح خواهیم داد.
16 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

در طی قرن‌ها، استفاده از چای توسط فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان برای بهره مندی از مزایای سلامتی احتمالی و اثرات آرام بخش آن مورد توجه قرار گرفته است. چای سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست. چای سفید فواید سلامتی مختلفی دارد که شامل بهبود سلامت دهان و پوست، خواص آنتی اکسیدانی و محافظت کننده قلبی و مزایای کاهش وزن می‌باشد. چای سفید با خواص ضد باکتریایی بالقوه خود ممکن است از بدن در برابر باکتری‌های مختلف عامل عفونت نیز محافظت کند.

انواع چای

چایی که پس از خشک شدن به هیچ وجه فرآوری و پردازش نشده باشد، اغلب چای سفید نامیده می‌شود. چای سفید همچنین به چای تهیه شده از جوانه‌های نابالغ یا جوان گفته می‌شود که طعم ملایم‌تری دارد. در هر صورت، چای سفید از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس بدست می‌آید و یکی از محبوب‌ترین انواع چای در جهان است.

انواع مختلفی از چای در بازار وجود دارد. چای سبز، چای سیاه، چای هیبیسکوس و چای بابونه نمونه‌هایی از انواع رایج چای هستند. مدت‌هاست که مصرف چای تأثیرات مثبتی بر انسان‌ها دارد و به همین دلیل است که مردم از آن به عنوان عنصر کلیدی زندگی، شادی و سلامت کامل یاد می‌کنند.

چای سفید

اگرچه چای یک نوشیدنی رایج در نظر گرفته می‌شود، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد که در چندین مطالعه مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. همچنین چای سبز و سیاه به یک اندازه مفید در نظر گرفته می‌شوند، اما چای سفید به این دلیل که کمترین پردازش روی آن انجام می‌شود، مقدار فیتوکمیال‌ها در آن حفظ می‌شود. در ضمن به دلیل حداقل پردازش، تولید چای سفید به زمان و کار بسیار کمتری نسبت به چای سیاه یا چای سبز نیاز دارد. اگر از خواص این چای شگفت انگیز لذت بردید حتما این مطلب چای سفید چیست؟ طبع و خاصیت چای سفید هم برایتان جذاب خواهد بود.

منشا پیدایش چای سفید براساس تاریخ احتمالا کشور چین است. با تغییر مداوم سلسله‌های چین، تولید چای سفید نیز تغییر کرد و با گذشت زمان، انواع مختلفی از چای با استفاده از نوع انتخابی بوته‌های چای ایجاد شد. 

حقایق تغذیه‌ای چای سفید

چای سفید حاوی مواد مغذی و ویژگی‌های ضد میکروبی احتمالی است که ممکن است به محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن کمک کند. چای سفید حاوی تانن، فلوراید و فلاونوئیدهایی مانند کاتچین و پلی فنل است. این ترکیبات دلیل فواید مختلف این چای هستند.

خواص چای سفید

اینفوگرافی درمان حالت تهوع در بارداری

در این مقاله بصورت بصری اینفوگرافیک درمان حالت تهوع در بارداری را ترسیم کرده‌ایم و شما را برای درمان این مشکل اساسی راهنمایی کردیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


خواص چای سفید (۱۰ خاصیت شگفت انگیز)

۱. دارای خواص آنتی اکسیدانی

وجود رادیکال‌های آزاد در بدن ممکن است منجر به آسیب و عملکرد نامناسب اندام‌های بدن شود. چای سفید حاوی پلی فنول است که می‌تواند به خنثی کردن این رادیکال‌های آزاد کمک کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که این چای ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی اندام‌ها و همچنین پلاسما را افزایش دهد. مطالعه دیگری به بررسی اثر محافظت کننده عصبی احتمالی عصاره چای سفید بر سمیت ناشی از پراکسید هیدروژن پرداخته است. نتایج این مطالعه نشان داد که عصاره چای دارای خواص آنتی اکسیدانی است که تا حدودی از سلول‌های عصبی محافظت می‌کند. 

۲. خواص ضد پیری احتمالی

همانطور که گفته شد، رادیکال‌های آزاد ممکن است به روند پیری سریع کمک کنند که این موضوع همراه با سایر چالش‌های مرتبط با افزایش سن اتفاق می‌افتد. چای سفید با خواص آنتی اکسیدانی خود ممکن است خطر پیری زودرس را کاهش دهد و علائم قابل مشاهده پیری را برای برخی افراد کاهش دهد. 

۳. مراقبت از پوست

چای سفید همچنین ممکن است به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک کند. استفاده از این چای با توجه به خواص آنتی اکسیدانی بالقوه آن توصیه می‌شود. چای سفید به ترمیم و بازسازی سریع پوست آسیب دیده کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه، ممکن است در محافظت از پوست در برابر تأثیرات اشعه ماوراء بنفش نیز مفید باشد. 

۴. بهبود سلامت دهان

از خواص چای سفید می‌توان به بهبود سلامت دهان و دندان اشاره کرد. وجود پلی فنول‌ها، فلاونوئیدها و تانن‌ها به مهار رشد باکتری‌های مختلف که ممکن است باعث تشکیل پلاک شوند کمک می‌کند. محتوای فلوراید موجود در این چای نیز ممکن است در کاهش خطر پوسیدگی دندان موثر باشد. با این حال، بسیاری از شواهد قطعی نیستند و تحقیقات بیشتری برای اثبات این اثرات مفید مورد نیاز است.

۵. خواص ضد سرطانی

طبق مطالعه‌ای که در تحقیقات پیشگیری از سرطان منتشر شده است، عصاره چای سفید مرگ سلولی را در نوع خاصی از سلول‌های سرطانی ریه تسریع می‌کند. این مطالعه بیان می‌کند که چای سفید ممکن است اثر ضد سرطانی داشته باشد. با این حال، برای اثبات اثرات ضد سرطانی چای سفید به تحقیقات بیشتری نیاز است.

۶. کنترل دیابت

یک مطالعه تحقیقاتی نشان می‌دهد که مصرف چای سفید ممکن است علائمی مانند تشنگی بیش از حد (پلی دیپسی)، کاهش سطح گلوکز پلاسما و افزایش ترشح انسولین را برای بیماران دیابتی کاهش و تسکین دهد. در حالی که تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است اما این تحقیقات امیدوار‌کننده هستند.

مصرف چای سفید

۷. بهبود اختلالات قلبی و عروقی

فلاونوئیدهای موجود در محصولات غذایی مختلف از جمله چای سفید، میوه ها و سبزیجات، با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از اختلالات قلبی عروقی مرتبط هستند. تصور می شود که فلاونوئیدها در کاهش فشار خون نقش دارند. چای سفید همچنین ممکن است به درمان دیس لیپیدمی، عملکرد اندوتلیال و مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم کمک کند.

۸. یک عامل ضد باکتریایی است

همانطور که گفته شد، چای سفید دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند از پوست ما در برابر باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها محافظت کند. محصولات مختلفی مانند صابون دست با استفاده از این چای به عنوان یک ماده اصلی تولید می‌شوند. مصرف چای سفید ممکن است به محافظت از بدن ما در برابر باکتری‌های عامل عفونت و سایر میکروارگانیسم‌ها کمک کند.

۹. تسکین سرماخوردگی و آنفولانزا

تصور می‌شود چای سفید یک درمان خوب برای بیماری‌های رایج مختلف است. مصرف چای سفید با توجه به مشخصات منحصربفرد آنتی اکسیدان آن برای کسانی که از آنفولانزا و سرماخوردگی رنج می برند تسکین دهنده است.

۱۰. کاهش وزن

کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند به راحتی منجر به افزایش وزن ناخواسته شود. از دست دادن وزن و کاهش وزن ممکن است کار آسانی نباشد به خصوص اگر زمانی برای ورزش بدنی وجود نداشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای سفید ممکن است از چربی زایی، که فرآیند تشکیل سلول‌های چربی است، جلوگیری کند و ممکن است چرخه زندگی سلول‌های چربی را کنترل کند. به نظر می‌رسد چای سفید یک موهبت است و به هر رژیم غذایی برای کاهش وزن بهتر است آن را اضافه نمود.

خواص چای سفید

موارد استفاده از چای سفید

به طور کلی چای سفید در مقایسه با قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و سایر نوشیدنی‌های دارای کافئین کافئین بسیار کمتری دارد. چای سفید حاوی سطوح بالایی از اسید آمینه L-theanine است. L-theanine دارای فواید سلامتی بیشماری است. در نهایت چای سفید یک آنتی اکسیدان قوی است، سبب آرامش می‌شود، به مدیریت وزن کمک می‌کند، اضطراب را تسکین می‌دهد، تمرکز را بهبود می‌بخشد و موارد دیگر. و L-theanine همراه با کافئین (که چای سفید دارد) به طور قابل توجهی هوشیاری را افزایش می‌دهد. چای سفید به تقویت تولید مثل و حافظه نیز کمک می‌کند، از کم کاری تیروئید جلوگیری می‌کند، به داشتن کبد سالم می‌انجامد.

بهترین روش دم کردن چای سیاه خوش طعم

در این مقاله به بررسی اصول و بهترین روش های دم کردن چای سیاه پرداختیم که شاید تا به حال در مورد آن‌ها نشنیده بودید پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


آلرژی و مضرات چای سفید

عوارض جانبی مرتبط با چای سفید در درجه اول ناشی از کافئین آن است. برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی مصرف چای سفید شامل بی‌خوابی، سرگیجه و ناراحتی گوارشی است.

تهیه چای سفید

استفاده موضعی از عصاره چای سفید نیز ممکن است باعث تحریک پوست شود. چای سفید در صورت مصرف زیاد ممکن است باعث مشکلات قلبی شود. همچنین مصرف چای سفید قبل از رفتن به رختخواب توصیه نمی‌شود زیرا کافئین موجود در آن می‌تواند خواب را مهار کند و فرد را بیدار نگه دارد.

چگونه چای سفید را انتخاب و مصرف کنیم؟

بهتر است در زمان خرید چای سفید برگ‌های آن را خریداری کنید. مصرف چای دم شده به وسیله برگ‌های چای سفید وجود مواد مغذی را به شکل واقعی آن تضمین می‌کند که بهتر از چای کیسه‌ای است که تحت فرآوری قرار گرفته‌اند.

طرز تهیه چای سفید نیز شبیه به سایر انواع چای است. همیشه توصیه می‌شود که از آب خالص یا تمیز برای دم کردن چای استفاده شود. همچنین آب در زمان دم کردن چای سفید نباید در حال جوش باشد زیرا فواید و برخی از خواص آن را از بین می‌برد. 

بهتر است برای داشتن یک چای غلیظ و ملایم یک تا دو قاشق چای خوری از برگ‌های چای سفید را درون یک فنجان آب جوش که اجازه داده‌اید کمی از دما بیفتد، دم کنید. ۷ تا ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا طعم مطلوب و دلچسبی داشته باشد. هر چقدر مدت زمان دم کردن چای بیشتر باشد طعم آن قوی‌تر و غلیظ‌تر می‌شود. می‌توانید یک قاشق عسل یا هر شیرین کننده دیگری را که میل دارید به چای اضافه کنید. 

مصرف حدود ۲ تا ۴ فنجان در روز، فواید زیادی برای سلامتی دارد. همچنین دقت داشته باشید انواع مختلفی از چای سفید در بازار وجود دارد می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و از فواید سلامتی آن بهره ببرید.

خرید و مصرف چای سفید

نکته:

از استفاده مجدد برگ‌های چای خودداری کنید زیرا می‌تواند طعم چای را ضعیف کند. اگر نگران دمای چای هستید، می‌توانید از دماسنج برای اندازه گیری دمای مناسب استفاده کنید. 

چه مقدار کافئین در چای سفید وجود دارد؟

تنها حدود ۲۸ میلی گرم کافئین در یک فنجان چای سفید وجود دارد که در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه یا چای سبز، سطح نسبتاً پایینی است. برای مثال یک فنجان قهوه با اندازه مشابه به طور متوسط حدود ۹۵ میلی گرم کافئین دارد که بیش از سه برابر مقدار موجود در چای سفید است. به عبارت دیگر، چای سفید می‌تواند باعث تقویت انرژی شود، اما آنقدرها اعتیادآور نیست.

چای سفید را از کجا بخریم؟

چای سفید را می‌توانید از هر خواربار فروشی و از فروشگاه‌های اینترنتی خرید چای و خرید چای بهاره تهیه کنید. هیچ بحثی در مورد فواید چای سفید برای سلامتی وجود ندارد. و این چای به مقدار زیادی در سراسر جهان مصرف می‌شود. اما تولید چای سفید کمتر از هر نوع دیگری است و هنوز به شکل گسترده تولید چای سفید شروع نشده است. قیمت چای سفید نیز نسبت به دیگر چای‌ها کمی گران‌تر است. برای خرید چای می‌توانید به فروشگاه بانک طعم مراجعه کنید.

چای و دمنوش

شما می توانید انواع چای و دمنوش و عرقیات و حبوبات و سبزی خشک را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 16 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید