اینفوگرافیک طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

در اینفوگرافیک طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه، به طور خلاصه به موارد مهمی اشاره می‌کنیم. برای مطالعه بیشتر می‌توانید این را مقاله را دنبال کنید.
22 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

جوجه کباب یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار مورد علاقه است که در وعده‌های غذایی روزانه حتما بسیار مصرف می‌کنید. بسیاری از ما حتما بسیار علاقه داریم که طرز تهیه جوجه‌کباب را به خوبی یاد بگیریم و این غذای خوشمزه و مقوی را هر زمانی که خواستیم، آماده کنیم. در اینفوگرافیک طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه شما را با طرز تهیه جوجه کباب به خوبی آشنا خواهیم کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه جوجه کباب عبارت هستند از: ۴ عدد مرغ، ۲ عدد پیاز، ۱۰۰ گرم ماست برای جوجه کباب ماستی، زعفران دم‌کرده، ۱۰۰ گرم کره، ۵۰ گرم زنجبیل تازه، مقداری آبلیمو و نمک، فلفل سیاه و ادویه مخصوص جوجه‌کباب به مقدار مورد نیاز.

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه

۱- ابتدا باید مرغ را بشورید و پوست‌های اضافی مرغ را جدا بکنید.

۲- در مرحله بعد باید مرغ را به صورت جوبه‌کبابی خرد بکنید و برای این کار بهتر است از سینه مرغ استفاده بکنید.

۳- سپس به تکه‌های مرغ، روغن زیتون بزنید.

۴- پیازها را داخل یک کاسه جادار ریز بکنید و مرغ‌ها را به همراه فلفل، نمک، ماست چکیده و زعفران دم‌کرده به کاسه اضافه بکنید و صبر کنید مواد به خوبی داخل ظرف قرار بگیرند.

۵- تکه‌های هم‌اندازه را در کنار هم روی سیخ قرار بدهید و تکه‌های مرغ را در فر یا بر روی منقل کباب بکنید.

برای طعم‌دار کردن جوجه کباب می‌توانید از ادویه هایی مانند سس کره و زعفران، سس مایونز و ادویه کاری استفاده کنید. برای استفاده از سس کره و زعفران باید ابتدا کره را ذوب کرده و باقی‌مانده زعفران را به کره اضافه کنید. پس از پخت و آماده شدن جوجه کباب باید سس کره و زعفران را بر روی جوجه‌های پخته شده بمالید. برای استفاده از سس مایونز نیز باید یک فنجان سس مایونز و ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده را با پیازها و دیگر مواد جوجه‌کباب مخلوط کنید. استفاده از ادویه کاری برای تهیه جوجه کباب نیز بسیار توصیه می‌شود. شما می‌توانید ادویه کاری را قبل از پخت، به مخلوط اضافه کنید. ادویه کاری ترکیبی از ادویه‌های مختلف است و خواص و مزه بسیار عالی به جوجه‌کباب می‌دهد.

شما باید نکات مهم در طرز تهیه جوجه کباب را نیز به خوبی یاد بگیرید. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از منقل و روش زغالی، جوجه‌کباب را داخل فر نیز کباب کنید یا داخل تابه جوجه‌کباب‌ها را سرخ کنید. هم‌چنین شما باید ابتدا گوشت را به روغن زیتون آغشته کنید و پس از آن گوشت را در بقیه مواد و ادویه‌جات بخوابانید. بسیار دقت داشته باشید که استفاده زیاد و بیش از حد از آب لیمو، سبب سفت شدن گوش مرغ و مشکلاتی در جویدن جوجه‌کباب می‌شود.

با توجه به طرز تهیه جوجه‌کباب و رعایت نکات مورد نظر در تهیه جوجه‌کباب، می‌توانید به خوبی جوجه‌کباب را تهیه کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

بریم برای خرید ادویه جوجه کباب

روش تهیه جوجه کباب

بانک طعم 22 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید