طعم‌های لذت‌بخش برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان

از طعم‌های خوشمزه و منحصر به فرد، ماه مبارک رمضان با خوراکی‌هایی که تشنگی را به لذت تبدیل می‌کنند، پر می‌شود. اینجا ما بهترین انتخاب‌ها برای رفع تشنگی در این ماه مقدس را برای شما آماده کرده‌ایم. از میوه‌های خنک و تازه تا نوشیدنی‌های خوشمزه، همه چیز برای لذت بردن در رمضان در اینجاست!
26 اسفند 1402 توسط
طعم‌های لذت‌بخش برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان
عذری رستم زاد
| هنوز نظری وجود ندارد

در ماه مبارک رمضان کنترل تشنگی و تامین انرژی بدن اهمیت زیادی دارد. به دلیل طولانی بودن ساعات روز باید از زمان افطار تا سحر تغذیه مناسبی داشته باشید. عدم وجود آب کافی در بدن باعث ایجاد تاری دید و احساس خستگی می‌شود. در حالت عادی بدن آقایان به 3000 میلی‌گرم و بانوان به 2000 میلی‌گرم آب در طور روز احتیاج دارد. برای حفظ وضعیت آب و الکترولیت بدن راهکار‌هایی را در این مقاله ارائه خواهیم داد. پس از مطالعه مطالب این صفحه از بانک طعم در مورد خوراکی هایی برای رفع تشنگی غافل نشوید. اگر به انواع نوشیدنی و دمنوش علاقه دارید حتما این مطلب آشنایی با ۶ دمنوش بهاری را بخوانید.

مصرف چه نوشیدنی هایی برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان موثر است؟

شاید برایتان سوال باشد که چگونه تشنگی را تحمل کنیم. نوشیدن مایعات سالم و در زمان مناسب به رفع تشنگی کمک می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه کنید:

نوشیدن آب کافی

مصرف آب زیاد در ساعات غیر افطار و سحر آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. نوشیدن شربت‌های سنتی، ماء الشعیر و آبمیوه سبب رفع عطش و خشکی دهان می‌شود.

گلاب تقویت کننده معده

گلاب دارای خواصی چون ضد‌اسهال، ضد التهاب، تقویت کننده معده، خلط آور، ضد‌نفخ، افزایش دهنده میل جنسی و اشتها آور است.

معرفی برنج قهوه ای و خواص فوق العاده آن

برنج قهوه ای جواهری از سلامتی که با طعم و رنگش شما را به دنیای خواص فوق العاده اش می برد همراه با انرژی و شادابی.یک راز برای سلامتی به رنگ و طعمی منحصر به فرد.برای آشنایی بیش تر با خواص آن حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


خاکشیر بهترین ضد عفونی کننده

مصرف خاکشیر سبب رفع تشنگی می‌شود. دانه‌های خاکشیر ضد‌عفونی‌کننده، ضد‌انگل و تب‌بر بوده و در رفع التهاب کلیه موثر است. شربت خاکشیر ملین و خنک بوده و به رفع سرگیجه، تب، بی‌حالی، تهوع و بی‌اشتهایی ناشی از سرماخوردگی می‌شود. این دانه خوراکی برای معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند.

عرق بیدمشک تقویت کنده قلب

استفاده از عرق بیدمشک (بدون رقیق‌کننده) به عنوان تقویت قلب، آرام‌بخش، ضد‌گرمازدگی و رفع عطش توصیه می‌شود.

رازیانه موثر برای رفع تشنگی

نوشیدن چند جرعه از ترکیب پودر رازیانه و آب علاوه بر رفع تشنگی روزه‌داران، به درمان تب و تشنگی ناشی از مالاریا نیز کمک می‌کند.

سکنجبین دارای خواص ضد التهاب

نوشیدن شربت سکنجبین به دلیل داشتن طبعی سرد و خنک، به عنوان صفرابر شناخته شده است. مصرف این شربت به همراه خیار رنده شده به رفع تشنگی و التهاب ناشی از گرما کمک می‌کند.

خوراکی ماه رمضان

خواص فوق العاده تخم شربتی

تخم شربتی سرشار از پروتئین، فیبر، امگا 3، امگا 6، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان است. مصرف این شربت سبب رفع عطش، کاهش اشتها و کاهش وزن می‌شود. افراد سالمند برای کاهش فشار خون و قند خون می‌توانند از شربت تخم شربتی استفاده کنند.

فواید اسموتی هندوانه

تهیه اسموتی هندوانه در کاهش احساس تشنگی بسیار موثر است. این آبمیوه دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B6 بوده که علاوه بر رفع تشنگی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌کند.

خواص آب نارگیل

آب نارگیل که از نارگیل سبز گرفته می‌شود، غنی از پتاسیم است. این نوشیدنی کالری و سدیم کمتری دارد و برای رفع تشنگی موثر است.

آب گوجه فرنگی تنظیم کننده سدیم بدن

مصرف آب گوجه فرنگی با ایجاد تعادل در میزان سدیم و رطوبت بدن به عملکرد درست غده پروستات کمک می‌کند.

زنجبیل بهترین ادویه برای رفع عطش

نوشیدنی زنجبیل و لیموناد سالم و مغذی بوده و سبب رفع عطش و خشکی دهان می‌شود.پ

راهکارهای برتر برای تضمین انرژی و انگیزه در ماه مبارک رمضان

در ماه رمضان می توانیم با مصرف آب کافی، مدیریت صحیح زمان برای مصرف غذا و انجام فعالیت های بدنی مناسب از احساس گرسنگی در طول روز جلوگیری کنیم و تجربه ی معنوی و سلامتی را در این ماه الهی به دست آوریم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


فواید بی نظیر آبلیمو

شربت آبلیمو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها برای رفع تشنگی در فصول گرم سال و ماه رمضان محسوب می‌شود.

عرق کاسنی تقویت کننده سیستم ایمنی

نوشیدن یک الی دو فنجان عرق کاسنی در بین ساعات افطار تا سحر سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، معده و روده می‌شود.

خواص عرق شاتره برای معده

مصرف عرق شاتره در وعده افطار و سحر به رفع تشنگی کمک می‌کند. این عرق عطر ملایمی دارد و برای افرادی که معده حساسی دارند، توصیه می‌شود.

فواید بهار نارنج برای اعصاب

استفاده از شربت بهار نارنج آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این شربت برای روزه‌داران و افرادی که دچار ضعف اعصاب هستند، بسیار مفید است.

افطاری

فواید تمبر هندی برای یبوست

نوشیدن شربت تمبر هندی برای رفع یبوست و تشنگی موثر است.

بهترین نوشیدنی در زمان افطار

نوشیدن یک لیوان شیر گیاهی به همراه دو عدد خرما در وعده افطار، علاوه بر رفع تشنگی، به دریافت ویتامین‌های مورد نیاز بدن کمک کرده و از افت فشار و قند خون پیشگیری می‌کند.

دمنوش های رفع کننده عطش در ماه رمضان

دمنوش نعنا، بابونه، آویشن، سنبل الطیب و گل گاوزبان به عنوانی نوشیدنی‌های آرام‌بخش سبب از بین رفتن خشکی و بوی بد دهان می‌شود.

چه چیز های باعث تشنگی می شود؟

نخوردن سحری، ماندن در هوای گرم و آزاد، فعالیت بدنی زیاد، اسهال، استفراغ و تب باعث کمبود آب در بدن می‌شود. از علائم تشنگی در ماه رمضان می‌توان به خشکی دهان و لب‌ها، قرمز شدن پوست، تحریک‌پذیری، سردرد، سرگیجه، بیهوشی، فشار خون پایین و ادرار تیره با بوی شدید اشاره کرد.

عواملی چون بیماری، کم‌آبی بدن، خشکی دهان، سیگار کشیدن، کمبود ویتامین و مواد مغذی، بارداری، اضطراب و تنش، کاهش چشمگیر خون، دیابت و نارسایی قلبی و کلیوی موجب تشنگی می‌شود. مصرف غذا‌های شور و تند و استفاده زیاد از کافئین احساس تشنگی را افزایش می‌دهد.

مواد غذایی پروتئین‌داری چون گوشت برای هضم به آب بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل مصرف زیاد آن‌ها باعث تشنگی می‌شود.

خوردن غذا‌هایی مثل کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کتلت، کباب، جوجه کباب، کله پاچه، سیرابی و... باعث ایجاد عطش در طول روز می‌شود.

استفاده از غذا‌های سرخ کردنی، سوسیس، کالباس و سس مایونز و خامه نیز موجب بروز مشکلات گوارشی و تشنگی می‌شود.

مصرف شیرینی‌هایی حاوی قند مصنوعی مثل زولبیا و بامیه با افزایش غلظت مایعات بدن، سبب ایجاد عطش می‌شوند.

نوشیدن چای پر‌رنگ در وعده افطار و سحر باعث کاسته شدن آب بدن در طول روز می‌شود.

مصرف یخ و نوشیدنی‌های سرد تگرگی در ساعات افطار و سحر مشکلاتی برای دستگاه گوارش و اندام‌های داخلی بدن ایجاد می‌کند.

نوشیدنی ماه رمضان

رعایت چه نکاتی مانع از تشنگی می شود؟

تشنگی در ماه مبارک رمضان یکی از دغدغه‌های روزه‌داران محسوب می‌شود. به دلیل این که یک سوم بدن را آب تشکیل می‌دهد، باید در طول ساعات افطار تا سحر با مصرف مایعات، بدن را هیدراته نگه دارید.

میوه‌ها و سبزیجاتی چون کرفس، فلفل سبز، اسفناج، هندوانه، خربزه، طالبی، کاهو، گوجه فرنگی، خیار، آووکادو، پرتقال و تمشک دارای مقدار زیادی آب هستند و مصرف آن‌ها به رفع تشنگی کمک می‌کند.

استفاده از سالاد‌های سبز در وعده افطار و سحر گزینه مناسبی برای رفع تشنگی محسوب می‌شود.

مصرف غلاتی چون برنج و بلغور جو و حبوبات به دلیل داشتن فیبر از بروز تشنگی جلوگیری می‌کند.

خوردن سوپ، آش، حلیم، خوراک و غذا‌هایی آبکی سبب جذب بیشتر آب به بدن می‌شود.

چای ترش چیست؟ و معرفی خواص آن

چای ترش، نوعی چای است که از برگ‌های گیاهانی مانند زردچوبه و زنجبیل تهیه می‌شود و با طعم ترش و ملایمی شناخته می‌شود و ما در این مقاله به خواص آن می پردازیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


طرز تهیه نوشیدنی هایی برای رفع تشنگی در ماه رمضان

دانه‌های پر خاصیت گیاهی جزء خوراکی هایی برای رفع تشنگی محسوب می‌شوند که معمولا با مقداری آب، عسل یا انواع شیرین‌کننده‌ها ترکیب شده و به عنوان نوشیدنی مصرف می‌شوند. در ادامه دستور تهیه چند شربت و نوشیدنی را عنوان کرده‌ایم:

شربت خاکشیر

خاکشیر را با مقداری آب، گلاب، شکر یا شیرین‌کننده طبیعی شربت خانگی درست کرده و میل کنید.

شربت تخم ریحان

تخم شربتی را شکسته و مقداری به آن عسل و آب ولرم اضافه کنید و پس از لعاب انداختن آن را مصرف کنید.

نوشیدنی رازیانه

5 قاشق از پودر دانه رازیانه را با 250 میلی‌لیتر آب مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت یک ساعت خیس بخورد و بعد آن را بنوشید.

شربت تمبر هندی

تمبر هندی را خیس کرده و پس از عبور دادن از صافی، با عسل و آب مخلوط کرده و میل کنید.

با رعایت نکات گفته شده می‌توانید با تشنگی در ماه مبارک رمضان مقابله کنید. مصرف مواد غذایی گیاهی و پیروی از سبک تغذیه سالم، به سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. امیدواریم مطالب این صفحه از سایت بانک طعم مفید واقع شده باشد.

طعم‌های لذت‌بخش برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان
عذری رستم زاد 26 اسفند 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید