چای سرد چیست و طرز تهیه آن

آیس تی یا چای سرد، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توان آن را در خانه درست و میل کرد. در این مقاله به طرز تهیه طرز تهیه آیس تی با شیر، هلو و لیمو که خواص فوق‌العاده‌ای برای لاغری هم دارد، خواهیم پرداخت.
12 شهریور 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

ممکن است شما هم یکی از طرفداران چای بوده و تمایل داشته باشید که آن را به صورت سرد نیز مصرف کنید. باید بگوییم که چای سرد به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها شناخته می‌شود که دارای انواع گوناگونی بوده و هرکدام از نمونه‌ها رسپی خاص خودشان را دارند. فلذا ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی انواع چای‌های سرد بپردازیم و طرز تهیه هر یک را آموزش دهیم؛ همراه ما باشید.

چای سرد یا آیس تی چیست؟

چای سرد یک نوع چای معمولی است که با استفاده از روش‌های خاصی، مانند سرد کردن با یخ، تهیه می‌شود. تاریخچه این نوشیدنی به یک دوره امپراطوری چین بازمی‎گردد. در این دوران یک امپراطور چینی برای اولین بار توانست برگ چای را کشف، آن را دم کند و نسخه سرد شده را مصرف نماید. امروزه برای تهیه این نوشیدنی اغلب از چای سیاه، سفید یا سبز استفاده می‌شود، اما برخی از دمنوش‌های گیاهی نیز می‌توانند به صورت سرد مصرف شوند. در سراسر جهان انواع مختلفی از چای سرد وجود دارد و اغلب برای بهبود طعم آن، شربت‌های طعم داری مانند لیمو، هلو، گیلاس، پرتقال و میوه‌های شور بدان اضافه می‌شوند. برای تهیه چای سرد، به خصوص در زمان دم کردن، تفاوت‌هایی وجود دارد که باید به دقت رعایت شوند.

با خواص چای سرد آشنا شوید!

آیس تی یا چای سرد، به علت غلظت بالای کافئین، کاتچین‌ها، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها، مزایایی شبیه به چای سیاه را داراست. با این حال، چای‌های شیرین نشده یا سرو شده با لیمو یا لیموترش مفیدتر هستند؛ چراکه حاوی کمترین مقدار کالری و قند بوده و همچنین انواع بیشتری از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی را دارا می‌باشند.

یکی از مهم‌ترین خواص این نوشیدنی سرد، مربوط به تقویت سیستم ایمنی بدن است. مواد موجود در چای، به عنوان تحریک کننده عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده و دفاع بدن در برابر عوامل بیماری زا و عفونت ها را آسان‌تر می‌کنند. برخی از نمونه‌های چای سرد نیز با داشتن اسید اسکوربیک (ویتامین C)، می‌توانند قدرت سیستم ایمنی را افزایش دهند. همچنین مصرف چای بدون شیر و شکر می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. از همین رو، آیس تی یک گزینه عالی برای افرادی است که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند یا دچار پیش دیابت می‌باشند. حال که با خواص این نوشیدنی آشنا شدید، می‌توانید انواع چای مد نظر خود را از مجموعه بانک طعم خریداری کنید و چای سرد مد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه فرمایید.

چای سرد

چای سفید چیست؟ طبع و خاصیت چای سفید

خاصیت چای سفید برای معده و پوست فوق‌العاده زیاد است اما قبل از مصرف بهتر است که درباره طبع چای سفید اطلاعات کافی داشته باشیم که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


طرز تهیه آیس تی (چای سرد)

حال که با خواص آیس تی یا چای سرد آشنا شدید، ممکن است تمایل به تهیه این نوشیدنی داشته باشید. نکته قابل توجه آن است که شما می‌توانید چای مورد نظر خود را از مجموعه بانک طعم، با خیالی آسوده از کیفیت آن، خریداری کرده و خود را در عصری دلنشین، به نوشیدن یک چای لذیذ مهمان کنید. حال که با نحوه خرید این چای آشنا شدید؛ در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه چند نمونه از آن را هم بیاموزیم.

طرز تهیه آیس تی با شیر

چای سرد با شیر، یک نوع آیس تی تایلندی است که در کافه‌ها عرضه می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد تا به راحتی این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید؛ برای این منظور، نیاز به هل، رازیانه و شیر دارید. البته که این کاملا بستگی به خودتان دارد که از شیر عسل، شیر نارگیل یا چه مواد دیگری بهره گیری کنید. برای تهیه آیس تی لازم است تا ابتدا چای را با هل و رازیانه دم کنید و پس از خنک شدن، آن را صاف نمایید. سپس آیس تی را با شیر مخلوط کرده و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه چای یخی برای لاغری

برای تهیه یک چای سرد خوشمزه، باید دستور زیر را دنبال کنید:

مرحله اول آن است که چای را به روش معمول دم کنید. برای این کار، آب را بجوشانید، چای را در قوری بریزید و به مدت چند دقیقه بگذارید تا بر روی حرارت حاصل از بخار دم بکشد، اما به حالت جوش نرسد. می‌توانید از تی بگ یا چای کیسه‌ای نیز استفاده کنید. مرحله دوم آن است که پس از آماده شدن چای، تفاله‌ها را جدا کرده و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید. در این بخش، به چای مقداری عسل یا شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. سپس نوشیدنی را درون یخچال قرار دهید. در مرحله چهارم، پس از خنک شدن، نوشیدنی را از یخچال خارج کرده و چند قطعه یخ اضافه نمایید. در مرحله آخر لازم است تا کمی آب لیمو تازه به نوشیدنی اضافه نمایید. همچنین امکان استفاده از نعنا برای تزیینات این نوشیدنی فراهم خواهد بود. اگر نکات گفته شده را خوب رعایت کنید، یک نوشیدنی خوشمزه تحویل خواهید گرفت.

چای سرد

طرز تهیه چای یخ با هلو

برای تهیه نوشیدنی «چای سرد با هلو»، ابتدا هلو را به خوبی شسته و پرزهای سطح آن را پاک کنید؛ سپس آن را به صورت اسلایس‌های ریز خرد کنید. برای افزایش خواص و طعم دلپذیر آیس تی هلو، می‌توانید از زنجبیل نیز بهره گیری کنید؛ بدین منظور زنجبیل را هم خرد کرده و با هلو داخل یک ظرف بریزید و مقدار کمی شیرین کننده (شکر) به آن‌ها اضافه نمایید.

پودر زنجبیل

زنجبیل یکی از ادویه‌جات گیاهی و دارویی است که دارای خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن است. ​ادویه پودر زنجبیل در سراسر جهان استفاده می‌شود. خرید زنجبیل را می‌توان به صورت تازه، خشک شده و ادویه، تهیه و مصرف کرد برای خرید پودر زنجبیل با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


سپس چای را دم کرده و داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود؛ پس از خنک شدن، آن را داخل لیوان ریخته و با ترکیب هلو و زنجبیل مخلوط کنید. در نهایت، می‌توانید مقداری یخ به دلخواه داخل لیوان بریزید. البته که، زنجبیل و هلو در حالت میکس شده طعم بهتری به چای خواهند بخشید. حال تمامی مواد را داخل لیوان ریخته و با چای دم شده مخلوط کرده و در نهایت مقداری یخ به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه چای سرد دم کشیده

طرز تهیه چای سرد دم کشیده، دقیقاً مانند تهیه چای یخی است. در این نوع از طرز تهیه، نیازی به انجام کار خاصی نیست. لازم است تا شما آب را در کتری بریزید و پس از جوش آمدن آن را درون قوری ریخته و چای را نیز به آن اضافه کنید. پس از دم کشیدن چای، آن را درون یخچال سرد کنید و نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه آیس تی لیمویی

چای سرد لیمویی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است که خواص بی‌شماری دارد. برای تهیه آن، به چند عدد لیموی تازه و آب آن نیاز خواهید داشت. پس از دم کردن چای و سرد شدن، آن را در لیوان ریخته و آب لیمو تازه را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، لیموها را به شکل حلقه‌ حلقه خرد کرده و درون لیوان قرار دهید. برای قسمت سرو و تزئینات این نوشیدنی، می‌توانید از برگ‌های نعنا بهره گیری کنید.

دمنوش گل گاوزبان و دارچین و زنجبیل

خاصیت دمنوش گل گاوزبان و دارچین و زنجبیل بسیار شگفت‌انگیز است اما بسیاری از افراد از آن باخبر نیستند و یا حتی نحوه تهیه این دمنوش را نمی‌دانند برای یادگیری خواص و طرز تهیه این دمنوش حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چای سرد


طرز تهیه چای سرد نعنایی

برای تهیه چای سرد نعنایی نیز دقیقا مانند آیس تی دم کشیده عمل می‌کنید. پس از اینکه چای را دم کردید، لازم است تا آن را درون فنجان بریزید و برگ‌های نعنا را به آن بی‌افزایید. پس از چند دقیقه هم‌زدن، در صورت تمایل می‌توانید برگ‌های نعنا را از آن خارج کنید و به چای زمان دهید تا سرد شود. اگر این مطلب برایتان مفید بوده حتما این مطلب خواص باورنکردنی و فوق العاده چای سفید هم کمک کننده خواهد.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، چای سرد یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار و خوش‌طعم است که در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که راجع به این نوشیدنی مطرح است، نوع چای آن می‌باشد. نکته حائز اهمیت این است که شما حتما باید یک چای باکیفیت خریداری کنید تا بهترین مزه و طعم را تجربه نمایید. بدین منظور مجموعه بانک طعم به یاری شما آمده و ار این پس می‌توانید چای سیاه یا چای سبز را از این مجموعه خریداری کنید و خیالتان از بابت کیفیت آن راحت باشد.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره یکی از برترین نوع چای‌های ایرانی است که در اواسط اردیبهشت ماه، از باغ‌های چای گیلان برداشت می‌شود و مراحل فراوری را طی میکند. این محصول با استفاده از برگ‌های سبز تازه از باغ‌های چای تهیه می‌شود و به صورت تازه و مستقیم از کارخانه به دست مشتریان عزیز می‌رسد. برای خرید چای سیاه بهاره با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 12 شهریور 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟