معرفی 6 دمنوش فوق‌العاده برای لاغری

در مقاله به معرفی بهترین دمنوش برای لاغری و چربی سوزی سریع خواهیم پرداخت که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، روند چربی سوزی و لاغری خود را افزایش دهید و سریعتر به وزن ایده‌آل خود برسید.
01 خرداد 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

استفاده از دمنوش لاغری، یکی‌ از چندین روش کاهش وزن بوده که این روزها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. افراد زیادی اعم از پزشکان طب سنتی ادعا می‌کنند که دمنوش‌های لاغری فوق العاده هستند و می‌توانند به کاهش وزن سریع شما کمک کنند. اما‌ نکته اساسی آن است که آیا واقعاً دمنوش‌های لاغری اثربخش هستند؟ ما در‌ این مقاله قصد داریم تا به انواع دمنوش برای لاغری صورت و دیگر اعضای بدن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

آیا واقعاً دمنوش‌ها باعث لاغری می‌شوند؟

از جمله سوالاتی که درباره بهره‌گیری از دمنوش لاغری توسط آن دسته از افراد با وزن بالا پرسیده می‌شود، این است که آیا می‎توان تنها با نوشیدن دمنوش لاغر شد؟! علت مطرح شدنِ سوال مذکور آن است که اغلب افراد نمی‌خواهند زمان زیادی را برای لاغری بگذارند و صرفاً قصد دارند با یک نوع دمنوش ساده، شاهد کاهش وزن یک ماهه یا حتی یک هفته‌ای باشند. اما از طرفی پزشکان تغذیه معتقدند که کم کردن وزن دارای اصول مختص به خود است و نمی‌توان در طول یک هفته لاغر شد! باید گفت که اگر از اضافه وزن رنج می‌برید و به دنبال لاغری سریع روش با دمنوش‌ها هستید، راه درستی را پیش نگرفته‌اید. پایین آوردن وزن در کنار مصرف دمنوش نیاز به انجام ورزش‌های هوازی و تغذیه درست دارد. ممکن است شنیده باشید که افراد زیادی هستند که سعی بر فروش‌ دمنوش با عنوان «دمنوش لاغری قبل از خواب» یا «دمنوش برای لاغری صورت» دارند. باید بگوییم که این عناوین صرفاً برای بازاریابی بوده و هیچ محصولی نمی‌تواند یک شبه شما را به وزن دلخواهتان برساند. اما در‌ا‌دامه به برخی از دمنوش‌هایی که روند لاغری شما را تسریع می‌بخشند، می‌پردازیم.

دمنوش‌ها چگونه باعث لاغری می‌شوند؟

همانطور که گفته شد هیچ دمنوش لاغری نمی‌تواند یک شبه شما را مانکن کند! اما لازم است تا بگوییم که این نوشیدنی‌ها با تاثیر بر بدن می‌توانند سه اتفاق را رقم بزنند که عبارت‌اند از:

  1. کم کردن اشتها
  2. جلوگیری کردن از جذب چربی و سموم
  3. افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

دمنوش لاغری

چند نمونه از بهترین دمنوش برای لاغری سریع عبارت‌اند از:

  • دمنوش زرشک
  • دمنوش نعنا
  • دمنوش‌گل‌ محمدی
  • دمنوش هل
  • دمنوش مریم گلی
  • دمنوش زردچوبه

خواص چای ترش برای سلامتی

چای ترش دارای خواص و مضراتی است که خوب است قبل از مصرف به آن دقت کنید. در این مقاله به مضرات، خواص و طبع چای ترش خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


دمنوش زرشک

به طور کلی، زرشک یکی از بهترین میوه‌هایی است که می‌تواند روند لاغری شما را تسریع ببخشد. مصرف دمنوش زرشک، به عنوان یک نوع دمنوش لاغری می‌تواند افزایش چربی سوزی در بدن شما را به دنبال داشته باشد. در نتیجه دمنوش زرشک در دسته دمنوش‌های لاغری فوق العاده قرار می‌گیرد و مصرف آن در وهله اول اشتها را کم می‌کند و سپس متابولیسم را افزایش می‌دهد. شایان ذکر‌ است که اگر از این دمنوش استفاده کنید می‌توانید تاثیر آن بر پوست خود را نیز شاهد باشید.

دمنوش لاغری


دمنوش نعنا

یک نمونه دیگر از انواع بهترین دمنوش برای لاغری و چربی سوزی، دمنوش نعناست. دمنوش نعناع به دلیل عطر فوق العاده‌، می‌تواند بر اشتهای شما تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد. افراد با بهره گیری از این نوشیدنی برای لاغری، علاوه بر اینکه احساس سیری بیشتری به مغزشان می‌رسد، می‌توانند از دیگر مزایای آن بهره بگیرند؛ این مزایا عبارت‌اند از:

  • خواب راحت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بالا بردن میزان آب بدن

دمنوش گل محمدی 

دمنوش گل محمدی که بیشتر برای سم زدایی استفاده می‌شود، می‌تواند یه عنوان یک نمونه دمنوش لاغری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. گل سرخ (گل محمدی) به عنوان یک ماده ادرار آور می‌تواند عملکرد بسیار ملایمی در بدن داشته باشد و روند لاغری را تسریع ببخشد. مواد «دیورتیک» در این دمنوش باعث می‌شود تا کلیه‌ها میزان بالاتری سدیم را توسط «ادرار کردن» دفع نمایند و سموم‌ بدن کم شوند. نمک با میزان بالا، آب موجود در خون ما را کاهش داده و سبب غلظت خون می‌شود؛ که این مسئله ابداً برای سلامت گردش خون بدن مناسب نیست. از طرفی شما با کاهش وزن درواقع آب زیادی را از دست می‌دهید؛ نتیجتاً می‌توان گفت که این دمنوش می‌تواند آب از دست رفته را جبران کند و سلامت سیستم گردش خون شما را تضمین نماید.

دمنوش هل

نمونه دیگری از دمنوش لاغری، دمنوش هل می‌باشد. به طور کلی، می‌توان گفت که «هل» میوه‌ای است از خانواده زنجبیل‌ها که در انواع گوناگونی وجود دارد که عبارت‌‌اند از:

  • هل سیاه
  • هل سفید 
  • هل سبز 

دمنوش مخصوص لاغری

این ماده حاوی فیبری بالاست و در نتیجه ‌می‌تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند و سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. این دمنوش همچنین دارای ملاتونین بوده که می‌تواند به عنوان یک چربی ‌سوز طبیعی شناخته شود. بهره گیری از هل به همراه یک برنامه ورزشی و غذایی درست می‌تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد.

خواص چای به چیست؟ + طرز تهیه چای به

برای استفاده از خواص چای به می‌توانید این میوه را خشک کنید که در این مقاله صفر تا صد طرز تهیه چای به را توضیح خوهیم داد پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


دمنوش لاغری مریم گلی

دمنوش مریم گلی دارای طبعی خشک و گرم بوده که می‌تواند به عنوان یک آرام بخش مورد بهره گیری واقع شود. برگ‌های گیاه مریم گلی، برای نفخ معده و درد شکم و همچنین سوء هاضمه بسیار مفید می‌باشند. این دمنوش حاوی آنتی اکسیدان بوده که بدن را به طور کامل پاک می‌کند. به علاوه، سطح کلسترول بد را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این دمنوش‌ وجود دارد آن است که شما با مصرف این ماده به دفعات ادرار خواهید کرد و چربی و دیگر سموم بدنتان دفع خواهد شد. نکته قابل توجه آن است که شما می‌توانید با خوردن دمنوش‌های لاغری مقدار زیادی آب به بدن خود برسانید که همین امر کمک بالایی به بهبود شرایط بدنی شما می‌کند.

دمنوش زردچوبه

دمنوش زردچوبه می‌تواند به عنوان یک نمونه دمنوش لاغری مناسب برای صورت مصرف شود. به طور کلی، زردچوبه چربی سوزی بدن و همچنین سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث هضم راحت‌تر غذا می‌شود. اگر شما این دمنوش را بعد از غذا مصرف کنید، می‌توانید شاهد جذب کمتر چربی باشید. گرچه نمی‌توان گفت که زردچوبه به تنهایی باعث لاغری می‌شود؛ اما می‌توان از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بالا رفتن متابولیسم بهره گرفت. همچنین اگر مصرف این دمنوش (به دلیل طعم آن) برای شما دشوار است می‌توانید به طور مستقیم از زردچوبه در غذاهایتان استفاده کنید. 

دمنوش مخصوص لاغری

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، دمنوش‌ لاغری می‌تواند عاملی تاثیر گذار بر روند لاغری افرادی با اضافه وزن بالا باشد. این نوشیدنی‌های مقوی می‌توانند شما را در داشتن یک اندام خوب یاری کنند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که صرفاً مصرف دمنوش نمی‌تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بانک طعم، از دیگر دمنوش‌ها در راستای حفظ سلامتی خود و اطرافیانتان استفاده نمایید. اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب معرفی ۸ دمنوش مخصو​ص سرماخوردگی هم کمک کننده خواهد بود.

دمنوش ها

شما می‌توانید با مراجعه به سایت بانک طعم، از دیگر دمنوش‌ها در راستای حفظ سلامتی خود و اطرافیانتان استفاده نمایید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 01 خرداد 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید