طرز تهیه شوید پلو خوشمزه🌿

در این مقاله، شما با مواد لازم برای تهیه شوید پلو آشنا می‌شوید و مراحل طبخ این غذا را به‌طور دقیق توضیح می‌دهیم. همچنین، نکات مهمی درباره انتخاب بهترین شوید و ترفندهایی برای رسیدن به طعم و لذت منحصربه‌فرد شوید پلو را نیز به شما ارائه می‌دهیم.
05 تیر 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| 1 اظهار نظر

شوید پلو یکی از متفاوت‌ترین پلوهای ایرانی بوده و طرفداران خاص خودش را نیز داراست. تهیه شوید پلو بسیار ساده بوده و صرفاً شما باید به عطر و طعم شوید مورد نیاز توجه کنید. این گیاه یکی از سبزی‌های غذایی محسوب شده و نه تنها عطر و طعمی بسیار جالب دارد، بلکه می‌تواند ظاهری جذاب را به برنج ببخشد. چنانچه شما قصد دارید که پلوی مجلسی و خوش‌ عطر بپزید؛ نکته مهم آن است که اقدام به خرید سبزی شوید، از یک مجموعه معتبر مانند بانک طعم نمایید. ما در این مقاله قصد داریم تا روش تهیه شوید پلو را به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

شوید خشک

شوید خشک شده یکی دیگر از ادویه های محبوب و پر کاربرد است که در آشپزی و تهیه غذاها استفاده می شود و شوید خشک شده دارای طعم مطبوع و معطری است که به غذاها مزه‌ای خوشایند و دلنشین می‌بخشد. برای خرید شوید خشک با کیفیت خوب و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


نگاهی به گیاه شوید

برای اینکه با طرز تهیه شوید پلو آشنا شوید؛ خوب است تا ابتدا از ویژگی‌های خود گیاه شوید مطلع گردید. شوید گیاهی است که در طول یکسال یا نهایتاً د وسال به بلندتر از یک متر می‌رسد. ریشه آن مخروطی شکل، راست و سفید بوده و می‌توانیم آن را گیاه بومی کشورهای آسیایی در نظر بگیریم. البته که این سبزی امروزه در اغلب نقاط گیتی پرورانده می‌شود.


شوید پلو و روش‌های تهیه آن

تهیه شوید پلو روش‌هایی دارد که هرکدام دارای نکات خاص خود می‌باشند. برای تهیه این غذای اصیل، همانطور که از نامش پیداست، لازم است تا شما یک نوع شوید خوش ‌طعم در اختیار داشته باشید و از برنج ایرانی درجه یک بهره ببرید. شما می‌توانید شوید پلو را به روش‌های گوناگونی و در کنار انواعی از گوشت‌ها سرو کنید. به عنوان نمونه شوید پلو در کنار مرغ، ماهی، گوشت و ماهیچه قابل سرو بوده و در میهمانی‌ها جلوه‌ای خاص به میز شما می‌دهد.


تهیه شوید پلو با مرغ

برای تهیه شوید پلو با مرغ، لازم است تا ابتدا سینه مرغ یا ران آن را به خوبی بپزید. در مرحله اول مرغ را به همراه کمی روغن، زردچوبه و زعفران سرخ کنید و سپس یک پیاز را ۴ تکه کنید، سیر را پوست بکنید و ادویه‌های مورد نیاز خود را به آن اضافه نمایید. نهایتاً برگ بو اضافه کرده و روی مواد آب جوش بریزید. به مواد داخل قابلمه زمان دهید و بگذارید خامی آنان گرفته شود.

شوید پلو

در همین حین که مرغ در حال آماده شدن است، شوید تازه را پاک کنید، بشویید و بعد از خشک شدن، آنان را خر‌د نمایید. پس از آن لازم است تا برنج را به طور کامل شست و شو دهید و به همراه کمی نمک بخیسانید. شایان ذکر‌ است که شما قادر خواهید بود تا برنج را هم آبکش کنید و هم دم بگذارید.

آموزش طرز تهیه شنگ پلو خوشمزه

شنگ نوعی تره کوهی است.طرز تهیه آش شنگ و شنگ پلو که بسیار طعم لذیذ و جدیدی دارد را می‌توانید در این مقاله به طور کامل و جامع بیاموزید پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


در ادامه به برنج حرارت دهید و کمی زردچوبه به آن بی‌افزایید تا خوشرنگ‌تر شود. زمانی که برنج کمی نرم شد، آن را آبکش کنید و با شوید تازه مخلوط نمایید. کف قابلمه را باتوجه به سلیقه خود ته دیگ بگذارید و شوید پلو را نیز روی آن بریزید و بر روی در قابلمه دم‌کنی بگذارید.

تهیه شوید پلو با ماهی

شوید پلو با ماهی یکی دیگر از انواع پلوهایی است که در میان ایرانیان طرفداران زیادی را داراست. همانگونه که از نام این نوع شوید پلو پیداست با ماهی سرو شده و جزو غذاهای معروف، به خصوص در زمان سال تحویل عید نوروز می‌باشد. چنانچه شما قصد دارید تهیه سبزی شوید را به گونه‌ای انجام دهید که اضافه کردن آن به برنج، سبب بخشیده شدن عطری دلنشین به غذا شود، می‌توانید سفارش خرید این نوع سبزی را از مجموعه بانک طعم انجام دهید. توجه داشته باشید که نوع شوید و میزان خلوص نمونه خشک شده و پودری آن بالاترین تاثیر را در طعم و ظاهر پلوی شما داراست. 


برای درست کردن شوید پلو با ماهی باید از شب قبل ماهی را مزه‌دار کنید و ادویه‌های لازمه را به آن بزنید. توجه داشته باشید که باید سر و باله‌های اضافه ماهی را از آن جدا کنید و سپس در روغن داغ قرار دهید. می‌توانید پیاز‌های حلقه‌ای را نیز در‌ کنار ماهی سرخ کنید و به عنوان چاشنی از آن بهره ببرید.

تهیه پلو به همراه شوید نیز مانند نمونه قبلی انجام خواهد شد. صرفاً می‌توانید ته دیگ را به سلیقه خود یا نان انتخاب کنید یا اینکه سیب زمینی حلقه‌ای را به عنوان ته دیگ برگزینید.

شوید پلو


تهیه شوید پلو با ماهیچه یا گوشت

شوید پلو با ماهیچه یا گوشت دارای طرفداران زیادی بوده و نمی‌توان گفت که تهیه آن سخت است. تهیه شوید پلو با گوشت ممکن است کمی زمان‌برتر از دیگر غذاها باشد؛ چراکه زمان پخت گوشت کمی بیشتر از مرغ و ماهی خواهد بود. در مرحله اول باید گوشت مورد نیاز را به خوبی مرینیت کنید و حتی بهتر است که از چند روز قبل گوشت را در‌ مواد بخوابانید که اصطلاحاً مزه‌ها به خوبی به خورد هم بروند. 

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و اجازه دهید تا خامی آن گرفته شود. مقداری‌ نمک و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و گوشت‌ها را داخل قابلمه بریزید. 

ویژگی‌های تغذیه مناسب کودکان در مدرسه

باید خوراکی‌های سالم برای تغذیه مناسب کودکان در مدرسه انتخاب شوند.در مقاله تغذیه سالم برای کودکان، به ایده‌هایی برای تغذیه مدرسه کودکان‌مان خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


در این حالت می‌توانید برنج را روی گاز حرارت دهید تا نرم شود. پس از آن شوید خشک شده را درون آن بریزید و کمی روغن به آن اضافه نمایید. زیر گاز را زیاد کنید تا آب برنج کشیده شود. سپس در قابلمه را بگذارید تا دم بکشد.

شوید پلو

تهیه شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی یکی از ساده‌ترین غذاها محسوب می‌شود. صرفاً لازم است تا شما برترین نوع شوید را از بانک طعم خریداری کنید تا برنج عطر خوبی به خود بگیرد. روش تهیه برنج دقیقاً شبیه به نکات گفته شده در قسمت‌های قبل می‌باشد. توجه کنید که پیش از سرو غذا، حتماً تن ماهی را تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا بتوانید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.


تهیه شوید پلو با سیب زمینی

چنانچه قصد تهیه شوید پلو با سیب زمینی را دارید، لازم است تا در ابتدا مقداری گوشت چرخ کرده را به صورت توپی شکل به همراه سیب زمینی نگینی تفت دهید و اجازه دهید که خامی گوشت و سیب زمینی گرفته شود. 

زمانی که این دو ماده در حال پخته شدن بودند، برنج را مانند روش‌های قبلی بپزید اما اجازه ندهید که خیلی نرم شود. لازم است تا شما برنج را آبکش کنید و مخلوط سیب زمینی و گوشت را لایه لایه درون قابلمه بریزید. شما همچنین می‌توانید از مایع آماده برای کف قابلمه بهره بگیرید. نهایتاً در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج و مایع مورد نظر دم بکشد. اگر این طرز تهیه برایتان جذاب بود حتما این مطلب طرز تهیه ماست و شوید + خواص شگفت انگیز آن را هم بخوانید.


جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، تهیه شوید پلو یکی از ساده‌ترین روش‌های پخت پلو مجلسی می‌باشد. لازم است تا شما از نوعی شوید معطر بهره بگیرید تا عطری خوش به برنج منتقل شود. یکی از برترین مجموعه‌هایی که قابلیت آن را دارد که شما سفارش خرید سبزی شوید را در آن ثبت کنید، بانک طعم بوده و کیفیت بالای محصولات آنان برترین خصوصیت آن می‌باشد. همچنین شما قادر خواهید بود تا خرید عمده سبزی شوید را نیز از این مرکز انجام دهید. 

شوید خشک

شوید خشک شده یکی دیگر از ادویه های محبوب و پر کاربرد است که در آشپزی و تهیه غذاها استفاده می شود و شوید خشک شده دارای طعم مطبوع و معطری است که به غذاها مزه‌ای خوشایند و دلنشین می‌بخشد. برای خرید شوید خشک با کیفیت خوب و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


شوید پلو

علیرضا خدادادی 05 تیر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟