طرز تهیه ماست و شوید + خواص شگفت انگیز آن

ماست منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و ویتامین ها است و شوید منبع فیبر، ویتامین ها و آنتی اکسیدان‌ها را داراست. ترکیب ماست و شوید می تواند خواص هر دو ماده غذایی را تقویت و به یک میان وعده یا وعده غذایی سالم تبدیل شود.
12 مرداد 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

ماست یکی از مواد غذایی است که در کنار غذاهای ایرانی سرو می‌شود. این ما‌ده خوراکی سفید رنگ اغلب با خیار، شوید و نعنا مخلوط شده و عطر و طعمی بی‌نظیر را به خود می‌گیرد. ماست و شوید یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌هایی هستند که در کنار غذاهایی مانند زرشک‌ پلو با مرغ و قورمه سبزی سرو می‌شوند. مهم‌ترین نکته در‌ پروسه تهیه این نوع ماست، نوع و کیفیت شوید می‌باشد. بانک طعم یکی از ارائه دهندگان برتر شوید خشک بوده که می‌توانید سفارش خرید خود را از آن ثبت کنید.

شوید خشک

شوید خشک شده یکی دیگر از ادویه های محبوب و پر کاربرد است که در آشپزی و تهیه غذاها استفاده می شود و شوید خشک شده دارای طعم مطبوع و معطری است که به غذاها مزه‌ای خوشایند و دلنشین می‌بخشد. برای خرید شوید خشک با کیفیت خوب و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


طرز تهیه سالاد ماست و شوید

شما برای تهیه سالاد ماست و شوید به مواد گوناگونی مانند، سینه مرغ، هویج، پیاز خرد شده، سیر، نمک، سیب زمینی، سس مایونز، ماست، فلفل سیاه، شوید خرد شده، پیازچه خرد شده و خیار شور خرد شده نیاز خواهید داشت. اندازه این مواد کاملا بستگی به خودتان دارد. لازم است بدانید که دقیقا قصد دارید تا برای چند نفر این سالا‌د را درست کنید. هرچه تعداد نفرات بالاتر رود، اندازه مواد مورد نیاز نیز بیشتر خواهید شد.

مراحل تهیه سالاد ماست و شوید عبارت‌اند از:

  1. سینه مرغ را به همراه هویج، پیاز، یک حبه سیر، نمک و درون قابلمه بر روی حرارت ملایم بگذارید تا زمانی که آبش کشیده شود.
  2. پس از اینکه مواد درون طرف پخته شد، آنان را چهار گوش خرد نمایید.
  3. سیب زمینی‌ها را با مقداری آب بر روی حرارت 
  4. بعد از پخت سیب زمینی، آن را پوست بکنید و خرد نمایید.
  5. سیرهای باقی مانده را ریز کنید
  6. ماست، سس‌های مایونز، سیر ریز شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط نمایید
  7. سیب زمینی را با سس مخلوط کرده و نیم ساعت درون یخچال بگذارید
  8. مرغ، پیازچه و خیار شور را به محتویات دیگر بی‌افزایید
  9. سالاد را به سلیقه خود درون یک ظرف ریخته و تزئین کنید.

ماست و شوید

خواص ماست و سیر و شوید

چنانچه ماست و سیر و شوید را باهم استفاده کنید، از تمامی خواص این مواد به صورت یکجا بهره‌مند خواهید شد. سیر و ماست به طور جداگانه قابلیت کاهش میزان چربی انباشته شده در رگ‌ها را داشته و ریسک‌های حملات قلبی را کم می‌کنند. این دو ماده می‌توانند سموم را از بدن شما دفع کنند و نتیجتاً سطح کلسترول مضر خونتان را به حداقل برسانند. آنتی اکسیدان‌هایی که در سیر و ماست وجود دارند قابلیت پر کردن خطوط خنده و زیر چشم شما را داشته و مانند نوعی ژل زیر پوست شما عمل می‌کنند. 

طرز تهیه سوپ لذیذ ترخون + طرز تهیه آش ترخون

سبزی ترخون بسیار خواص فراوانی دارد که در این مقاله به طرز تهیه آش ترخون و سوپ ترخون به طور کامل خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چنانچه شما مقداری شوید به ماست و سیر بی‌افزایید از انواع مواد مغذی بهره‌مند خواهید شد. ویتامین‌های موجود در این ماده ویتامین‌های گروه A و C بوده که تاثیر بالایی بر بالا رفتن انرژی بدن شما می‌گذارد.

عوارض ماست و شوید

از آنجایی که استفاده بیش از هر نوع مواد غذایی مضراتی را به همراه خواهد داشت، نمی‌توانیم بگوییم که بهره‌گیری از ماست و شوید بدون عارضه خواهد بود. چنانچه طبع بدن شما با طبع شوید همخوانی نداشته باشد، درگیر عوارضی جدی خواهید شد. همچنین می‌توان گفت که مصرف بیش از اندازه ماست می‌تواند مشکلات گوارشی را برای شما ایجاد نماید. 

توجه داشته باشید که شوید به خودی خود دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بالایی می‌باشد که مصرف آن به اندازه مزایای زیادی را داراست.

ماست و شوید برای کبد چرب

ماست و شوید دارای مزایای گوناگون برای کبد چرب هستند. علت این مزایا نیز وجود کاهنده‌های چربی در شوید می‌باشد. این کاهنده‌ها سبب کاهش کلسترول تام، کن شدن LDL، بالا رفتن HDL و به حداقل رسیدن تری گلیسیرید TG می‌شوند؛  به علاوه، کسانی که چربی خون بالایی را دارا هستند، لازم است تا شوید و دانه‌های آن جهت درمان بیماری‌های احتمالی بهره‌گیری کنند. شما می‌توانید روزانه تا ۲ فنجان جوشانده شوید را مصرف کنید و در طولانی مدت اثرات مثبت آن را مشاهده نمایید. از آنجایی که شوید دارای اثرات محافظتی برای کبد می‌باشد، حتما باید آن را از یک مرکز ارائه کننده معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آن اطمینان بالا داشته باشید. مجموعه بانک طعم یکی از برترین مراکزی است که خرید شوید خشک عمده را میسر کرده است. محصولات بانک طعم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قیمت‌هایی منصفانه دارند.

ماست و شوید

ماست و شوید و کشمش

به طور کلی، بهره‌گیری از کشمش در مخلوط ماست و شوید سبب می‌شود تا طعمی شیرین را از ماست بگیرید. این امر همچنین موجب خواهد شد که افرادی که طبع سرد دارند نیز بتوانند با خیالی آسوده از ماست و شوید استفاده کنند؛ بدون اینکه نگران مشکلات گوارشی باشند. از آنجایی که طبع ماست سرد است، پیشنهاد می‌شود تا مقداری کشمش داخل ماست بریزید تا هم طعمی بهتر را حس کنید و هم اینکه دچار مشکلات مرتبط به سردی مزاج نشوید.

همچنین شما می‌توانید از گردو نیز در مخلوط شوید و ماست استفاده کنید. وجود این ماده سبب می‌شود تا مواد مغذی درون ماست بیشتر شود و نتیجتاً خاصیت‌های بیشتری را از مصرف این نوع ماست دریافت کنید.

مجموعه بانک طعم 

بانک طعم یکی از مجموعه‌های پرطرفداران عرضه کننده انواع سبزیجات خشک شده می‌باشد. شما می‌توانید برترین نمونه از سبزیجات را با بهترین قیمت خریداری نمایید و از کیفیت آن نیز اطمینان داشته باشید. برترین امکانات ارائه شده توسط مجموعه بانک طعم عبارت‌اند از:

  • ارسال سریع
  • تضمین کیفیت
  • پرداخت امن
  • پشتیبانی آنلاین

طرز تهیه شوید پلو خوشمزه

در این مقاله، شما با مواد لازم برای تهیه شوید پلو آشنا می‌شوید و مراحل طبخ این غذا را به‌طور دقیق توضیح می‌دهیم. همچنین، نکات مهمی درباره انتخاب بهترین شوید و ترفندهایی برای رسیدن به طعم و لذت منحصربه‌فرد شوید پلو را نیز به شما ارائه می‌دهیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، ماست به عنوان یک محصول لبنی غنی از پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک، نقش مهمی در ارتقاء سلامتی بدن ایفا می‌کند. شوید نیز یکی از مهم‌ترین مواد غذایی دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله آهن و ویتامین B12،  بوده و برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است.

ماست و شوید

مصرف ماست و شوید به عنوان یک جفت غذایی مثبت برای سلامتی عمومی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد گوارشی و حمایت از سلامت استخوان‌ها توسط پزشکان طب سنتی توصیه می‌شود. اگر می خواهید با خواص بیشتر شوید آشنا شوید حتما این مطلب همه چیز درباره شوید + خواص و مضرات شوید را بخوانید.

همچنین با توجه به ویژگی‌های مفید این دو ماده، استفاده مناسب و متعادل از آنان می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از برخی اختلالات مرتبط با تغذیه کمک کند. شما می‌توانید خرید شوید خشک را با بالاترین کیفیت از مجموعه بانک طعم انجام دهید.

شوید خشک

شوید خشک شده یکی دیگر از ادویه های محبوب و پر کاربرد است که در آشپزی و تهیه غذاها استفاده می شود و شوید خشک شده دارای طعم مطبوع و معطری است که به غذاها مزه‌ای خوشایند و دلنشین می‌بخشد. برای خرید شوید خشک با کیفیت خوب و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 12 مرداد 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟