معرفی اورگانو و خواص فوق‌العاده شگفت‌انگیز آن + تفاوت آن با آویشن

با خواندن این مقاله، شما با خواص دارویی اورگانو و کاربردهای آن در درمان برخی از مشکلات سلامتی آشنا خواهید شد. همچنین، این مقاله به شما نکات و راهنمایی‌هایی درباره استفاده صحیح و ایمن از اورگانو ارائه می‌دهد.
05 تیر 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| 1 اظهار نظر

پونه کوهی یا اورگانو، یکی از انواع گیاهان شگفت‌انگیز دارویی بوده و از خانواده‌ گیاه نعناع می‌باشد. این سبزی با نام علمی (Origanum Vulgare) نیز شناخته می‌شود و در بین پزشکان طب سنتی دارای محبوبیت بالایی است. می‌توان گفت که بیش از ۴۰ نوع گیاه پونه کوهی وجود داشته که اورگانو یکی از مهم‌ترین آنان است. بیشتر پزشکان طب سنتی این گیاه را به نام “مرزنگوش” و  “مرزنجوش” نیز معرفی می‌کنند. این سبزی تاثیر بالایی بر سلامت بدن افراد داشته و چنانچه شما از برترین نوع آن و با کیفیت بالا بهره بگیرید، می‌توانید‌ تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنید. شما می‌توانید خرید سبزی اورگانو را از سایت بانک طعم انجام دهید و با مصرف آن تاثیرات مثبت را مشاهده نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به انواع‌ دیگر ویژگی‌های این سبزی بپردازیم. اگر به سبزی خشک و استفاده آن در غذا علاقه دارید حتما این مطلب طریقه مصرف سبزی شنبلیله در غذا را بخوانید.

اورگانو خشک

اورگانو به عنوان یکی از ادویه های معطر و معروف در دنیای آشپزی شناخته می‌شود. این گیاه اصالتاً در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌کند و در غذاهای مختلفی مانند پیتزا، پاستا، سس‌ها، خورشت‌ها، سالاد‌ها و غیره به‌عنوان یک ادویه محبوب به کار می‌رود برای خرید اورگانو خشک با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


ویژگی‌های اورگانو

ا‌رگانو یک گیاه دار‌ویی است که می‌توان به‌ عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن بهره‌گیری نمود. این سبزی با پونه‌های معمولی تفاوت دارد و به عنوان یک داروی ضد‌عفونی‌کننده میکروبی نیز شناخته می‌شود. این نوع از پونه کوهی دارای برگ‌های ریز بوده که بویی تند و طعمی قوی را به انواع غذاها می‌بخشد. 

افراد در همه جای جهان از این نوع پونه کوهی به عنوان یک مکمل استفاده می‌کنند و باتوجه به فواید درمانی آن به عنوان یک روغن معطر دارویی نیز کارایی دارد؛ سالیان طولانی است که از این گیاه جهت معالجه انواع بیماری‌ها بهره‌گرفته می‌شود و ادویه آن نیز در رژیم غذایی مردم مدیترانه موجود است.


خواص اورگانو چیست؟

گیاه اورگانو ترکیبات قدرتمند آنتی‌اکسیدانی به نام‌های تیمول، ترپینن و کاریوفیلن را داراست و دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست؛ به گونه‌ای‌ که در این گیاه مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و عناصری مانند آهن، منیزیم و پتاسیم و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ فراوان یافت می‌گردد.

مطالعات جدید انجام شده بر روی این گیاه فواید درمانی آن را تأیید کرده و نشان می‌دهد که این سبزی، خواص دیگری نیز داراست. خواص این نوع از پونه کوهی برای مواردی مثل رفع التهاب، تنظیم قند و کاهش چربی خون می‌باشد.

در تمامی نقاط خاورمیانه نیز مردم از این سبزی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بهره‌گیری می‌کنند.

اورگانو

علاوه بر این نکات، اغلب صاحب‌ نظران و کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارند که پونه کوهی دارای خواص درمانی دیگری نیز بوده و شما را از مصرف داروهای شیمیایی بی نیاز می‌کند.

تهیه پودر پیاز خانگی به ۳ روش + خواص پودر پیاز خانگی

تهیه پودر پیاز خانگی بصورت فوق‌العاده خوشمزه را در این مقاله به همراه تهیه پودر پیاز و جعفری آموزش دادیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


درمان افسردگی با اورگانو

باتوجه به دا‌ده‌های دانشمندان، استفاده از روغن اورگانو سبب کاهش افسردگی شده و تاثیرات بسیار مفیدی بر روی روان انسان دارد. در طی یک تحقیق، به گروهی از افراد که درگیر بیماری‌های روانی بوده‌اند، پونه کوهی داده شده است. دانشمندان دریافتند که استفاده از این گیاه در طی ۱۴ روز توانسته است تا تاثیر مثبتی بر روی سیستم عصبی افراد بگذارد. همچنین این گیاه برای درمان ناراحتی‌ها و اختلالات خواب نیز بسیار مؤثر می‌باشد. به طور ویژه، تیمول موجود در این سبزی سبب آرام‌سازی ذهن شده و اگر با دم‌کرده این گیاه استحمام کنید، می‌توانید استرس را از وجودتان دور کنید. توجه داشته باشید که جهت بهره‌مند شدن از دم‌کرده این گیاه، باید حتماً نمونه د‌رجه یک ا‌رگانو را از بانک طعم تهیه کنید تا از خواص آن اطمینان داشته باشید.

اورگانو چگونه به دیابت کمک می‌کند؟

ترکیبات متفاوت اورگانو می‌تواند در کنترل دیابت نوع ۲ کمک‌کننده باشد. این گیاه، مقاومت شرایط بدنی نسبت به انسولین را کاهش می‌دهد و ژن‌هایی که بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد را تنظیم می‌نماید. همین امر نیز باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده کبد و کلیه خواهد شد.

به علاوه این نکات، برای دیابت نوع ۱، که نوعی بیماری خود ایمنی می‌باشد، عصاره این نوع پونه کوهی قادر است تا در مدیریت آن (دیابت ۱) مؤثر باشد.


بهبود سلامت قلب با اورگانو

همچنان افرادی هستند که تصور می‌کنند اسیدهای چرب امگا۳ صرفاً از طریق خوراکی‌های دریایی جذب می‌شوند. اما نکته مهم آن است که بدانید، ارگانو دارای مقدار فرا‌وانی اسید چرب امگا۳ می‌باشد و در کاهش کلسترول و تنظیم فشارخون تاثیر بالایی داراست. شما می‌توانید با مصرف این نوع پونه کوهی، التهاب را در سیستم قلبی و عروقی خود کاهش دهید و از حمله‌ قلبی و سکته‌ مغزی جلوگیری نمایید.

اورگانو

استفاده از اورگانو جهت بهبود شرایط گوارشی

جوشانده سبزی اورگانو، یک تقویت‌ کننده قوی جهت بهبود سوء هاضمه می‌باشد. در اصل، استفاده از این دمنوش دردهای معده، نفخ و ترش کردن را از بین می‌برد و به علت اینکه دارای مقادیر بالایی ویبر است، می‌تواند سلامت کلی دستگاه گوارش را تضمین نماید. همچنین اگر شما درگیر اسهال هستید، می‌توانید مقداری از این گیاه را در آب بریزید و با مصرف آن به بهبود شرایط گوارشی خود کمک کنید.


بالا بردن سیستم ایمنی بدن با اورگانو

یکی از مهم‌ترین خواص اورگانو، کمک به بالا بردن سیستم دفاعی بدن می‌باشد. درواقع وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در این نوع پونه کوهی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین بهره‌مند شدن از این گیاه باعث جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مانند روماتیسم شده و به کاهش استرس کمک شایانی می‌کند. همانگونه می‌دانید، اضطراب تاثیر منفی بالایی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن گذاشته و آن را در برابر انواع ویروس‌ها، ضعیف می‌کند. به همین علت، با اضافه کردن ارگانو به رژیم غذایی‌ خود، قادر خواهید بود تا به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک کنید.

همه چیز درباره شوید + خواص و مضرات شوید

خواص فوق‌العاده شوید خشک که برای لاغری، کبد چرب، چشم را در این مقاله به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. همچنین این گیاه فوق‌‍العاده، مضراتی نیز دارد که در صورت لزوم باید از مصرف آن جلوگیری شود برای دریافتن این مضرات و خواص حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان کلیک کنید


نکات مهم در خرید ادویه اورگانو

اگر همچنان سوال «پودر اورگانو چیه؟» در ذهنتان مطرح است؛ باید بگوییم که این محصول درواقع ادویه اورگانو بوده که عطر و بویی دلنشین را به غذاها می‌دهد. باتوجه به اینکه آشپزهای خبره از این ادویه در بیشتر غذاهای سنتی و مدرن بهره‌گیری می‌کنند؛ خالص بودن و باکیفیت بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه شما این ادویه را از یک مرکز معتبر مانند بانک طعم تهیه کنید، خیالتان از بابت کیفیت آن راحت خواهد بود. این نوع از پونه کوهی دارای عطری بالاست و تندی بوی آن می‌تواند در وهله اول دلیلی بر کیفیت بالای آن باشد. سعی کنید خرید سبزی اورگانو را از همین مجموعه تهیه کنید تا بتوانید از خواص گوناگون آن به طور کامل بهره‌مند شوید.

اورگانو

جمع بندی
همانطور که در متن بالا گفته شد، اورگانو یکی از چندین نوع پونه کوهی بوده که دارای خواصی بالا و عطری بی‌نظیر است. بیشتر رستوران‌های معروف در غذاهایشان از این گیاه استفاده می‌کنند و از این طریق عطر بالایی را به محصولاتشان می‌بخشند. چنانچه قصد دارید تا این گیاه خوش عطر و طعم را به رژیم غذاییتان اضافه کنید؛ می‌توانید سفارش خرید عمده سبزی اورگانو را نزد مجموعه بانک طعم ثبت سفارش کنید.

اورگانو خشک

اورگانو به عنوان یکی از ادویه های معطر و معروف در دنیای آشپزی شناخته می‌شود. این گیاه اصالتاً در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌کند و در غذاهای مختلفی مانند پیتزا، پاستا، سس‌ها، خورشت‌ها، سالاد‌ها و غیره به‌عنوان یک ادویه محبوب به کار می‌رود برای خرید اورگانو خشک با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید!!


علیرضا خدادادی 05 تیر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟