طرز پخت بی نظیر دونات حبوبات

دونات حبوبات یک میان وعده سالم و خوشمزه است که با حبوبات، آرد و ادویه جات درست می شود. این میان وعده یک منبع عالی پروتئین و فیبر است و می تواند یک انتخاب عالی برای افراد گیاهخوار یا وگان باشد.
10 مرداد 1402 توسط
بانک طعم
| 1 اظهار نظر

رژیم غذایی گیاهخواری و وگان به طور فزاینده‌ای روز به روز در حال افزایش و محبوب شدن است. بسیاری از کسانی که تازه به این رژیم روی می‌آورند، دوست دارند در مورد ویژگی‌های حبوبات و غذاهایی که می‌توانند با آنها بپزند، بیشتر بدانند. خرید حبوبات مختلف از جمله عدس، ماش، لوبیا قرمز لوبیا چیتی، لپه، لوبیا سفید و نخود که می‌توانید از بانک طعم آنها را تهیه کنید، خواص زیادی دارند. حبوبات به دلیل داشتن پروتئین بالا، جایگزینی مناسب برای گوشت در رژیم گیاهخواری هستند. همچنین ویژگی‌های برجسته دیگر حبوبات از جمله فیبر و مواد مغذی بالا، ماندگاری طولانی مدت و تنوع زیاد در آشپزی (مانند پخت دونات حبوبات) باعث محبوبیت آنها شده است. 

به گفته انجمن رژیم غذایی آمریکا، حبوبات یکی از بهترین منابع فیبر در جهان هستند. همچنین توصیه می‌شود بیشتر بزرگسالان روزانه 25 تا 35 گرم فیبر مصرف کنند. افزودن حبوبات به رژیم غذایی می‌تواند به شما در رسیدن به این مقدار روزانه کمک کند. اعضای خانواده حبوبات علاوه بر محتوای فیبر قابل توجهی که دارند، منابع عالی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده، ویتامین‌های B و آهن و همچنین سایر ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی هستند. 

آیا حبوبات باعث ایجاد نفخ می‌شوند؟

ممکن است نگران باشید که خوردن بیش از حد حبوبات می تواند منجر به نفخ یا ناراحتی روده شود. ترکیبات موجود در حبوبات که مسئول ایجاد نفخ در برخی افراد هستند، الیگوساکارید نامیده می‌شوند. الیگوساکاریدها از مولکول‌های قند تشکیل شده‌اند و به روشی به هم متصل شده‌اند که از هضم آنها توسط بدن جلوگیری می‌کند. محتوای الیگوساکارید حبوبات را می‌توان با پخت مناسب و جوانه زدن کاهش داد. 

از خواص و مضرات لپه چقدر می‌دانیم؟

خواص، عوارض و طبع لپه را در این مقاله بخوانید تا به خوبی بتوانید از لپه استفاده کنید.

همین الان بخون!!


طرز تهیه انواع دونات حبوبات 

روش پخت دونات عدس و کلم

انواع کوکو و دونات حبوبات به دلیل پروتئین بالایی که دارند، بسیار سیر کننده هستند و خواص و فواید زیادی دارند. همچنین به دلیل خوش طعم بودن و ظاهر جذابی که دونات حبوبات دارد، کودکان نیز به آن علاقه زیادی دارند. در رژیم غذایی گیاهخواری نیز حبوبات جایگاه ویژه‌ای دارند و پخت غذا‌های متنوع با حبوبات یکی از نیازهای گیاهخواران است. برای تهیه دونات عدس و کلم به مواد زیر نیاز دارید.

دونات حبوبات

عدس ا هر حبوبات دیگری که دوست دارید: 1 پیمانه

آرد برنج: 2 قاشق غذا خوری ( یا 5 قاشق غذا خوری برنج پخته و له شده)

کلم رنده شده: سه چهارم پیمانه

پیاز رنده شده و آب گرفته شده: یک چهارم پیمانه

فلفل دلمه‌ای سبز رنده شده: یک عدد کوچک

زنجبیل رنده شده: 2 قاشق غذا خوری

سیر رنده شده: دو حبه

زیره: نصف قاشق چای خوری

زردچوبه و پودر کاری یا ادویه دلخواه: به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

بکینگ پودر: سر قاشق چای خوری

نارگیل رنده شده: یک قاشق غذا خوری

دونات حبوبات

دونات طرز تهیه سخت و پیچیده‌ای ندارد و برای تهیه این غذا لازم است از شب قبل حبوبات را خیس کنید. در صورت امکان بهتر است پوست آنها را نیز جدا کنید و سپس در غذاساز بریزید تا خوب له شوند. همه مواد و ادویه‌ها را به عدس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس از مخلوط یک گلوله بردارید و لای یک نایلون قرار دهید و آن را گرد کنید. وسط آن را نیز شبیه به یک دونات با انگشت سوراخ کنید. سپس دونات‌ها را درون روغن را که از قبل روی حرارت قرار داده‌اید، سرخ کنید. بعد از سرخ شدن دونات‌ها، آنها را روی حوله کاغذی بچینید تا روغن‌ آنها به خوبی گرفته شود. می‌توانید دونات خانگی حبوبات را با انواع سالاد و دورچین دلخواه خود تزیین کنید.

طرز تهیه دونات ماش

ماش: یک پیمانه 

سیب زمینی پخته: 2 عدد

پیاز سرخ شده: 1 عدد

پودر سوخاری: 3 قاشق غذا خوری

سیر: 3 حبه

دانه چیا: 2 قاشق غذا خوری به همراه 6 قاشق آب

گشنیز و جعفری خرد شده: 3 قاشق غذا خوری

زردچوبه و زیره: نصف قاشق مربا خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

دونات حبوبات

بدون شک دونات ماش یکی از خوشمزه‌ترین دونات‌های حبوباتی است که می‌توانید آن را به راحتی در منزل بپزید و نوش جان کنید. برای پخت این دونات حبوبات خوشمزه، کافیست ماش را از شب قبل خیس کنید و سپس بگذارید بپزد. البته دقت داشته باشید ماش را باید کمی نیم پز از روی گاز بردارید و نگذارید خیلی بپزد و له شود. البته اگر ماش کاملا پخته شده بود نیز می‌توانید با زیاد کردن مقدار پودر سوخاری و دانه چیا دونات ماش را تهیه کنید.

طرز تهیه انواع حمص + پیش غذای خوشمزه لبنانی

طرز تهیه انواع حمص لبنانی در کشورهای مختلف به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌شود و که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


بعد از پخته شدن ماش آن را درون غذا ساز بریزید و خوب له کنید. سیب زمینی را نیز پوره کنید و ماش را به آن اضافه کنید. سپس پیاز سرخ شده، ادویه‌ها، سیر خرد شده، پودر سوخاری و سبزی را به مخلوط دونات اضافه کنید. دانه چیا را با 6 قاشق آب خیس کنید تا کمی حجیم شود و سپس به مخلوط دونات اضافه کنید. پس از ترکیب شدن مواد می‌توانید به شکل دونات یا هر شکلی که دوست دارید، آنها را سرخ کنید و با سبزیجات دلخواهتان تزیین و سرو کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب مقایسه پروتئین حبوبات و گوشت هم کاربردی خواهد بود.

نکات تکمیلی در مورد دونات خانگی حبوبات

  • دونات جزو غذاهای گیاهی است و وگان‌ها می‌توانند این دونات خوشمزه را بپزند و از خوردن آن لذت ببرند.
  • حدود 30 دقیقه آماده سازی مواد اولیه طول می‌کشد و زمان پخت و انتظار این غذا نیز حدودا 20 دقیقه است.
  • دونات حبوبات را می‌توانید به عنوان وعده نهار یا شام و یا میان وعده سرو کنید.
  • دونات حبوبات برای وعده سحری و افطار در ماه رمضان نیز مناسب است زیرا این غذا بسیار سیر کننده است و پروتئین بالایی دارد.
  • مقدار مواد اولیه این غذا برای 4 نفر مناسب است.

دونات حبوبات

سخن آخر

با خرید حبوبات می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه مانند دونات حبوبات را بپزید و از پروتئین، فیبر و دیگر مواد مغذی حبوبات بهره ببرید. برای خرید حبوبات بانک طعم کافیست به فروشگاه مراجعه کنید و انواع حبوبات مانند عدس، ماش، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لپه، لوبیا سفید، نخود و ... را خریداری کنید.

حبوبات 

شما می توانید برای خرید انواع حبوبات با کیفیت و قیمت مناسب به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 10 مرداد 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟