طرز تهیه همبرگر + معرفی ۵ دستورالعمل فوق العاده

طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه به روش های متفاوتی صورت می‌گیرد که در این مقاله 5 نوع از این روش ها به همراه طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر را گفتیم.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

ساندویچ همبرگر یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها در ایران و سرتاسر جهان است. بسیاری از افراد هنگامی که با دوستان و خانواده خود به فست و فود می‌روند، علاقه زیادی دارند که همبرگر را سفارش دهند. برخی نیز که علاقه زیادی به آشپزی دارند، مایل هستند که طرز تهیه همبرگر را به خوبی یاد بگیرند و هنگام ناهار و شام، این غذای خوشمزه را درست و مصرف کنند. با یادگیری انواع روش های تهیه همبرگر خانگی می‌توانید هر زمانی که بخواهید این غذای بسیار خوشمزه و مقوی را تهیه کنید و تجربه بسیار عالی از مصرف این غذای خوشمزه در کنار خانواده و دوستان خود در یک روز تعطیل داشته باشید. هم‌چنین برای خوشمزه تر شدن بیشتر همبرگر بسیار توصیه می‌شود که از ادویه مخصوص همبرگر استفاده کنید تا طعم بسیار دل‌پذیرتر و لذیذتری را تجربه کنید.

این امکان وجود دارد که ادویه همبرگر را خودتان نیز تهیه و در همبرگر از آن استفاده کنید. امروزه همبرگر در انواع مختلفی وجود دارد و از انواع گوشت مانند گوشت گاو، گوشت بوقلمون، مرغ، ماهی و مواد گیاهی مانند سویا در تهیه همبرگر استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا انواع روش‌های موجود برای طرز تهیه همبرگر خوشمزه و تهیه ادویه مخصوص همبرگر را توضیح دهیم و از این غذا هر چه بیشتر مصرف کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی 

همبرگر خانگی یکی از مهم‌ترین انواع همبرگر است که تهیه و مصرف آن در خانه بسیار پیشنهاد می‌شود. در طرز تهیه همبرگر خانگی بسیار مهم است که مواد اولیه لازم برای تهیه همبرگر را به خوبی بدانید. این مواد لازم برای تهیه همبرگر شامل ۱ عدد پیاز، ۲ عدد سیر، ۱ عدد تخم مرغ، ۴ عدد نان همبرگر، ۶۰۰ گرم گوشت چرخ کرده، ۲ قاشق غذا خوری آرد سوخاری و نمک و فلفل سیاه به میزان کافی است. 

طرز تهیه همبرگر به این صورت است که ابتدا باید پوست پیاز را بگیرید. سپس آن را رنده کنید و در صافی بریزید و با قاشق روی پیاز را فشار دهید تا آب پیاز کاملا از آن خارج شود. در ادامه پوست سیر را بگیرید و آن را رنده کنید. پس از آن لازم است که گوشت چرخ کرده را روی سطح صافی مانند تخته گوشت پهن کنید و سپس پیاز و سیر رنده شده را بر روی گوشت بریزید.

در ادامه تخم‌مرغ را بشکنید و بر روی گوشت بریزید. پس از آن مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد تشکیل دهنده همبرگر اضافه کنید و گوشت را به همراه موادی که بر روی آن ریخته‌اید، به خوبی ورز دهید.

دستور پخت همبرگر

اضافه کردن آرد سوخاری

در ادامه طرز تهیه همبرگر خانگی به این صورت است که پس از ورز دادن مایه همبرگر، لازم است که آرد سوخاری را کم کم روی آن بپاشید و مخلوط کنید. با این کار در همبرگر، مواد مسنجمی با بافت کمی سفت خواهید داشت. هم‌چنین مهم است دقت داشته باشید اگر آرد سوخاری به مقدار زیادی بر روی مواد همبرگر بریزید، همبرگر شما سخت خواهد شد. در ادامه طرز تهیه همبرگر به این صورت است که باید مایه همبرگر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر ۴ قسمت را با استفاده از دست گرم کنید.

سپس پلاستیک فریزر را از وسط نصف کنید و بر روی تخته آشپزخانه بگذارید و هر قسمت از همبرگر را روی یک نصف پلاستیک قرار دهید. پس از آن لازم است هر قسمت از همبرگر را به شکل یک دایره پهن کنید. سپس بر روی تکه‌های همبرگر یک پلاستیک بکشید و به مدت ۱ ساعت آن را در یخچال قرار دهید.

مرحله سرخ کردن

پس از آن همبرگر شما آماده سرخ کردن خواهد بود. برای این کار لازم است که داخل تابه، روغن به مقدار کمی بریزید و حرارت تابه را کم کنید تا به مرور زمان گوشت همبرگر داغ و پخته شود. سپس باید روی پلاستیک همبرگر را بردارید و سریع آن را داخل تابه قرار دهید. پس از آن کمی گوشت آب می‌اندازد. در این موقع باید حرارت تابه را مقداری افزایش دهید تا آب آن خشک شود و خواهید دید که همبرگر شما به خوبی سرخ خواهد شد.

هم‌چنین باید همبرگر را در تابه برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به خوبی سرخ شود. علاوه بر تابه این امکان وجود دارد که از کباب‌پز نیز در طرز تهیه همبرگر در خانه استفاده کنید. در انتها پس از پخت همبرگرها باید به تعداد همبرگری که وجود دارد، نان باگت آماده کنید و هر سسی که می‌خواهید بر روی آن بریزید.

هم‌چنین بسیار پیشنهاد می‌شود از ادویه همبرگر برای خوش‌طعم شدن هر چه بیشتر آن استفاده کنید. علاوه بر آن ساندویچ همبرگر را با استفاده از خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی پر کنید. شما می‌توانید طرز تهیه همبرگر خانگی را با استفاده از گوشت گوساله و گوشت گوسفندی انجام دهید، اما گوشت گوساله بیشتر توصیه می‌شود.

روش تهیه همبرگر

طرز تهیه همبرگر رستورانی خوشمزه

علاوه بر همبرگر خانگی، یکی از انواع دیگر همبرگر که بسیار تهیه آن پیشنهاد می‌شود، همبرگر رستورانی و همبرگر با سبک مک دونالد است. طرز تهیه همبرگر رستورانی بسیار شبیه به طرز تهیه همبرگر معمولی و خانگی است. برای درست کردن همبرگر رستورانی و همبرگر به سبک مک‌دونالد لازم است که ابتدا گوشت چرخ‌کرده را به خوبی ورز بدهید.

پس از آن لازم است که در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز رنده شده و آب گرفته شده و خیلی ریز خرد شده، ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و به مدت طولانی باهم ورز دهید تا تمام مواد با هم یکی و مخلوط شوند و یک ماده یک‌دست و بسیار هموار داشته باشید. سپس لازم است کمی صبر کنید تا مایه گوشت استراحت کند و کاملا آماده شود.

یک ساندویچ ساده با گوشت چرخ کرده

اندازه همبرگر رستورانی

در ادامه طرز تهیه همبرگر به سبک رستورانی باید مایه تهیه شده همبرگر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر کدام را به صورت گرد در تابه پهن کنید. دقت داشته باشید که پهنای هر عدد همبرگر باید حدود ۱۲ سانتی‌متر و ضخامت آن بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر باشد. در مرحله بعد لازم است که یک تابه گریل یا دستگاه گریل را حرارت دهید و همبرگر را بر روی شعله خیلی ملایم گریل کنید. در مجموعه ۷ تا ۸دقیقه برای این کار کافی خواهد بود. هم‌چنین در مدت ۳۰ ثانیه می‌توانید دو طرف نان را گریل کنید.

البته این امکان وجود دارد که طرز تهیه همبرگر خانگی را به سبک رستورانی انجام دهید. برای این کار لازم است که هر عدد نان را با دقت از وسط برش بزنید. هم‌چنین بر روی یک برش نان سس کچاپ و سس مایونز بمالید.‌ هم‌چنین برای هر ساندویچ برگ کاهو، برش‌های گوچه فرنگی، همبرگر، ادویه همبرگر و حلقه پیاز بگذارید و نمک و فلفل بپاشید.

تهیه همبرگر خانگی خوشمزه

یکی از روش‌های دیگر برای تهیه همبرگر، طرز تهیه همبرگر با سویا است. اگر می‌خواهید همبرگر را به این صورت آماده کنید، لازم است که یک پیمانه سویا را خیس و به این مقدار بیان شده از گوشت همبرگر اضافه کنید. در زمانی که دارید مایه گوشت را آماده می‌کنید، بسیار دقت داشته باشید که آب سویا را به خوبی بگیرید و سپس سویا را با استفاده از گوشت در غذاساز بریزید تا مایه یک‌دستی به دست بیاید. پس از آن می‌توانید آب سویا را به راحتی با مخلفات و مواد دیگر مخلوط کنید. به همین ترتیب طرز تهیه همبرگر به راحتی و بدون مشکل زیاد انجام خواهد شد.

طرز تهیه همبرگر بوقلمون خانگی

شما می‌توانید طرز تهیه همبرگر خانگی را با استفاده از بوقلمون انجام دهید. ابتدا باید سس همبرگر خانگی را با مخلوط کردن یک کاسه کوچک ماست، روغن زیتون، آب لیمو ترش، سیر رنده شده، نمک و فلفل تهیه کنید. پس از آن در یک ماهیتابه تفلون، روغن زیتون را کمی حرارت دهید. پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. پس از آن برگ‌های اسفناج را اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت دهید تا اسفناج نرم شود. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و پنیر فتا، شوید تازه یا خشک شده و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید.

پس از آن برای طرز تهیه همبرگر زغالی با گوشت بوقلمون لازم است که سینه بوقلمون را به صورت گرد به چهار برش مساوی تقسیم کنید. سپس هر کدام از برش‌ها را از وسط برش بزنید به طوری که ۸ برش گوشت سینه بوقلمون داشته باشید. برای درست کردن هر عدد همبرگر ۲ قاشق غذاخوری از ترکیب اسفناج و پنیر فتا را روی یک برش بریزید.

هم‌چنین روی دو طرف همبرگر، مقداری کمی نمک و یک چهارم چایخوری فلفل سیاه بپاشید. پس از آن لازم است هر دو برش همبرگر را روی هم قرار دهید و لبه‌ها را به هم فشار دهید تا برش‌ها به هم بچسبند. هم‌چنین برای درست کردن چیزبرگر می‌توانید در دقیقه پایانی پخت همبرگر روی آن‌ها یک ورقه پنیر گودا بگذارید تا گرمای گوشت آن‌ها را آب کند و چیزبرگر آماده شود.

استفاده از روغن زیتون

سپس باید در یک ماهیتابه گریل مقداری روغن زیتون اسپری کنید و صبر کنید روغن گرم شود. حالا هر دو همبرگر را با دقت در ماهیتابه گریل کنید. برای گریل شدن هر عدد همبرگر ۱۰ دقیقه زمان کافی است. برای آماده کردن ساندویچ، روی هر نان همبرگر ۲ قاشق غذاخوری از سسی که آماده کرده‌اید را بمالید و روی سس، همبرگر را بگذارید. هم‌چنین ساندویچ را با یک برگ کاهو و برش‌های خیارشور تزیین کنید.

پختن همبرگر

طرز تهیه همبرگر مرغ

شما می‌توانید با استفاده از مرغ نیز همبرگر با طعم بسیار عالی تهیه کنید. طرز تهیه همبرگر مرغ به این صورت است که باید ابتدا سینه مرغ چرخ کرده را تهیه کنید یا در منزل چرخ کنید. هم‌چنین پودر نان باگت خشک شده تازه را می‌توانید در مایکروویو خشک و آسیاب کنید. علاوه بر آن می‌توانید در هاون بکوبید.

سپس در یک کاسه سینه مرغ سرخ کرده، شیر، نصف فنجان پودر نان خشک، پیاز رنده شده و خرد شده، پودر فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه و ادویه مخصوص همبرگر را مخلوط کنید و ورز دهید. بقیه پودر نان خشک را در یک بشقاب بزرگ بریزید. مایه گوشت مرغ چرخ‌کرده را به چند بخش مساوی تقسیم کنید و به اندازه یک همبرگر پهن کنید.

در دو طرف چیکن برگر مقداری پودر نان سوخاری بریزید. در یک ماهیتابه بزرگ نیز مقداری روغن زیتون را در حرارت معمولی گرم کنید و در دو طرف همبرگر مرغ سرخ کنید. این کار در مدت ۱۰ دقیقه به راحتی انجام خواهد شد. چیکن برگر را پس از آن در نان همبرگر بگذارید و مخلفاتی مانند کاهو، خیارشور، انواع سس و ادویه همبرگر را بر روی آن بریزید. شما می‌توانید انواع همبرگر مرغ را به روش زغالی، بر روی گریل یا منقل نیز به راحتی درست کنید. بنابراین طرز تهیه همبرگر زغالی خوشمزه نیز به این صورت است.

​برگر گیاهی جذاب و ساده

طرز تهیه ادویه همبرگر

برای این که به همبرگر طعم بسیار بهتری دهید و طرز تهیه همبرگر را با کیفیت بسیار مناسب‌تیر انجام دهید، بهتر است طرز تهیه ادویه همبرگر را به خوبی بدانید و از ادویه مخصوص همبرگر در غذای خود استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده ادویه همبرگر عبارت هستند از: یک قاشق غذاخوری پاپریکا، یک قاشق شکر قهوه‌ای، ۲ قاشق چای‌خوری پیاز خشک شده، یک قاشق جای‌خوری نمک، یک قاشق فلفل سیاه، یک قاشق پودر سیر، نصف قاشق چای‌خوری ریحان خشک شده، مقداری فلفل قرمز خرد شده.

برای تهیه ادویه همبرگر باید تمام مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس به ازای هر نیم کیلو گوشت، یک قاشق غذاخوری ادویه اضافه کنید. هم‌چنین پیشنهاد می‌شود یک قاشق غذاخوری سس سویا به مخلوط اضافه کنید. پس از آن ادویه مخصوص همبرگر را در ظرف دربسته به مدت ۳ ماه نگه‌داری کنید.

ادویه مخصوص همبرگر

مواد لازم برای ادویه همبرگر

ممکن است قصد داشته باشید ادویه همبرگر را برای رستوران تهیه کنید. مواد و ترکیبات آن عبارت هستند از:

  1. پودر فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری
  2. پودر فلفل سفید ۱ قاشق غذاخوری
  3. پودر پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
  4. پودر فلفل چیلی ۱ قاشق غذاخوری
  5. نمک ۲ قاشق غذاخوری
  6. پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری
  7. پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری
  8. پودر خردل ۱ قاشق غذاخوری

تمام این مواد را باید داخل مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید. این مخلوط کردن به صورت دستی نیز می‌تواند انجام شود. سپس مخلوط را داخل یک شیشه بریزید و به مدت سه ماه می‌توانید از آن نگه‌داری کنید. برای استفاده از ادویه مخصوص همبرگر در همبرگر رستورانی باید یک قاشق غذاخوری به ازای هر نیم کیلو گوشت استفاده کرد.

اگر بخواهید برای طعم دادن به همبرگرمرغ از ادویه همبرگر استفاده کنید، لازم است که از مواد اولیه‌ای مانند روغن زیتون، یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه آسیاب شده، نصف قاشق چای‌خوری زیره، یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق غذا خوری پودر چیلی استفاده کنید. با مخلوط کردن این مواد اولیه ادویه مخصوص همبرگر آماده خواهد شد و در طرز تهیه همبرگر می‌توانید از این ادویه به راحتی استفاده کنید.

خرید ادویه

در این جا سعی کردیم شما را با انواع طرز تهیه همبرگر آشنا کنیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و مقوی را به راحت‌ترین شکل ممکن تهیه کنید و از مصرف آن بیشترین لذت را ببرید. هم‌چنین شما را با طرز تهیه ادویه همبرگر به شکل مناسب آشنا کردیم.

حال به شما پیشنهاد می‌شود که برای خرید ادویه در انواع مختلف برای دادن طعم بهتر به همبرگر خود اقدام کنید. فروشگاه بانک طعم انواع ادویه جات مناسب برای تهیه همبرگر مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پیاز، پودر سیر، زیره، پودر چیلی، ادویه همبرگر، پودر پاپریکا و… را با بهترین کیفیت و با قیمتی مناسب در اختیار شما می‌گذارد.

بریم برای خرید ادویه

روش تهیه همبرگر خوشمزه

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید