طرز تهیه خورش کرفس با نعنا

در این مقاله نحوه آموزش خورشت کرفس با نعنا خشک و همچنین به سوال برای غلیظ شدن خورش کرفس چه کنیم خواهیم پرداخت.
29 تیر 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| 2 نظرات

خورش کرفس با نعنا، از جمله خورشت‌های خوشمزه و اصیل ایرانی است که ترکیب اصلی آن، کرفس، گوشت، نعنا و جعفری خورد شده می‌باشد. این خورش بسیار خوش طعم، در اغلب موارد با قورمه سبزی مقایسه می‌شود و به همین علت، اعضای خانواده قورمه سبزی را به خورشت کرفس ترجیح می‌دهند؛ همچنین برخی از افراد علاقه‌ای به استفاده از کرفس ندارند و ممکن است به مذاقشان خوش نیاید. اما مطمئن هستیم که اگر تنها یکبار با دستور پختی که در این مطلب از سایت بانک طعم آموزش می‌دهیم آن را طبخ و امتحان کنید، به آن علاقه‌مند خواهید شد؛ در ادامه مطلب همراهمان باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس با نعنا

همان طور که گفته شد، اصلی‌ترین مواد لازم برای تهیه خورش کرفس، گوشت، نعنا و جعفری خورد شده و کرفس است. در نظر بگیرید به‌جای استفاده از نعنا تازه در این خورشت، می‌توان خورشت کرفس با نعنا خشک را نیز طبخ کرد. موارد نیاز برای تهیه خورش کرفس به شرح زیر است: 

  • 250 گرم گوشت خورشتی (ترجیحاً چربی داشته باشد)
  • 250 گرم کرفس خورد شده
  • 200 گرم سبزی جعفری و نعنا خورد شده (50 گرم نعنا و 150 گرم جعفری)
  • 1 عدد پیاز 
  • 20 گرم کره
  • آبغوره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

مراحل تهیه خورش کرفس با نعنا و جعفری

در ابتدا باید پیاز را خورد و یا رنده کنیم؛ سپس آن را سرخ کرده تا طلایی شود و بعد زردچوبه را نیز به آن اضافه می‌کنیم.  

گوشت‌های خرد شده را به پیازداغ اضافه کرده و با شعله ملایم مواد را تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت‌ها عوض شود. در نظر داشته باشید که شعله گاز باید کم باشد؛ چرا که اگر حرارت زیاد باشد گوشت‌ها سفت می‌شوند.

خورش کرفس

حال 2 تا 3 لیوان آب جوش را به مواد گوشت اضافه می‌کنیم تا گوشت کاملاً بپزد. در این زمان، در ظرفی دیگر سبزی  را با مقداری روغن تفت می‌دهیم. البته دقت داشته باشید که سبزی را زیاد سرخ نکنید؛ زیرا تلخ می‌شود.  

کرفس‌ها را با کمی کره تفت می‌دهیم. باید در نظر بگیرید که حرارت شعله بایستی کم باشد تا کرفس سفت و ناپز نشود.  

بعد از 1 تا 1 ساعت و نیم که گوشت‌ها نیم‌پز شدند، کرفس و سبزی را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا با هم قل بخورند و گوشت و کرفس کاملاً بپزند. شعله گاز بایستی ملایم باشد تا مواد خورشت مغزپخت شوند.  

پس از 1 ساعت احتمالاً گوشت و کرفس پخته شده‌اند؛ البته اگر نپخته باشند نیز باید زمان بیشتری صبر کنیم تا باهم بپزند. پس از پخت کامل کرفس و گوشت، به مواد خورشت نمک و فلفل و آبغوره اضافه می‌کنیم و باز هم مقداری زمان به خورشت می‌دهیم تا خوب قوام بیاید و آب آن کشیده شود و به‌اصطلاح جا بیفتد.  حال خورشت کرفس ما آماده سرو است. نوش‌جان

نکاتی برای بهترشدن طعم خورشت کرفس با نعنا

  1. ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که برای غلیظ شدن خورش کرفس چه کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که استفاده از کرفس به‌تنهایی منجر می‌شود که این خورش آبکی باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که در این خورشت از ترکیب نعنا خشک و نعنای تازه استفاده کنید تا غلیظ و خوش‌رنگ شود.
  2. نسبت نعنا به جعفری در خورشت کرفس یک به سه است. اگر نعنای بیشتری استفاده شود ممکن است باعث تلخی خورشت گردد.
  3. تفت‌دادن کرفس با کره سبب می‌شود که کرفس خوش‌طعم‌تر شود.
  4. هر چقدر میزان پیازداغ بیشتر باشد و بهتر سرخ شود، خورشت را خوش‌طعم‌تر می‌کند.
  5. آبغوره را کم کم به غذا اضافه کرده و تست کنید تا خورشت بیش از اندازه ترش نشود.

خورش کرفس

 طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا

برخی از افراد تمایل دارند که در خورشت کرفس از لوبیا نیز استفاده کنند. مراحل طبخ خورش کرفس با لوبیا نیز شبیه دستور پخت آموزش داده شده در بخش‌های قبلی است. با این تفاوت که در مرحله اضافه کردن گوشت، باید لوبیای از قبل خیس‌خورده را نیز به مواد بیفزاییم و اجازه دهیم که با هم بپزند. برای تهیه لوبیا نیز می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی بانک طعم مراجعه کرده و از لوبیای خوش‌طعم و ارگانیک برای تهیه خورش کرفس با نعنا و لوبیا استفاده کنید.

بریم برای خرید لوبیا قرمز

سخن پایانی

همان گونه که متوجه شدید، در این مطلب طرز تهیه خورش کرفس با نعنا و لوبیا را برایتان آموزش دادیم و نکاتی برای بهترشدن طعم آن نیز بیان کردیم. متوجه شدید که خرید نعنا خشک و استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی طعم خورشت کرفس را بهتر کند و از تلخی خورشت نیز جلوگیری نماید. فروشگاه بانک طعم مفتخر است نعنا خشک را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب به شما عزیزان ارائه دهد تا از آن برای بهبود طعم و عطر غذای خود استفاده کرده و از خواص گیاه نعنا بهره ببرید؛ همچنین شما میتوانید اقدام به خرید نعنا خشک عمده از این فروشگاه کنید. از این که تا انتهای این مطلب از وب‌سایت بانک طعم همراه ما بودید، از شما سروران گرامی متشکریم.

بریم برای خرید نعنا خشک

علیرضا خدادادی 29 تیر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟