اسموتی چیست؟ + انواع آن

استفاده از اسموتی در فصل‌های گرم سال بسیار رایج است. این نوشیدنی منعش‌دهنده می‌تواند در تحلیل احساس سرما، تامین مایعات بدن و تسکین احساس تشنگی و خستگی مفید باشد.
22 تیر 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| 1 اظهار نظر

یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی، اسموتی بوده که در طعم‌های گوناگونی وجود دارد. این نوشیدنی را می‌توانید با استفاده از مواد گوناگونی اعم از نعنا، شیر، میوه و دیگر مواد تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که بهره‌گیری از مواد اولیه تازه برای تهیه این نوشیدنی یک امری مهم بوده و در صورتی که تمایل به تهیه نوشیدنی با نعنا داشته باشید، می‌توانید آن را از مجموعه بانک طعم که یکی از برترین مراکز ارائه دهنده سبزیجات است، خریداری کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا بیابیم که خوشمزه‌ترین نمونه از اسموتی‌ها چگونه تهیه می‌شوند.

تعریفی ساده از اسموتی

نرم نوش که به آن اسموتی نیز گفته می‌شود، یک نوشیدنی مخلوط بوده و اغلب طعمی شیرین‌ را داراست. این نوشیدنی از میوه و سبزیجات تهیه می‌شود و مهم‌ترین نکته در تهیه آن تازه بودن و طعم مواد اولیه آن است.

برخی از افراد برای درست کردن نرم نوش از شکلات و کره بادام زمینی، آجیل، یخ، شیر با ماست نیز بهره می‌برند.

این دسته از نوشیدنی‌ها از لحاظ ارزش غذایی جایگاه بالایی را به خود اختصاص می‌دهند و می‌توانند جایگزینی بسیار مناسب برای یک میان وعده مغذی باشند. شما قادر خواهید بود تا با استفاده از کمترین مواد، یک نوشیدنی خنک و خوشمزه در تابستان درست کنید؛ در کنار اینکه مواد مغذی را نیز به بدنتان می‌رسانید.


انواع اسموتی کدام‌اند؟

از آنجایی که اسموتی از میوه‌ها و سبزیجات گوناگونی تهیه می‌شوند، می‌توانیم چند ده نوع گوناگون از این نوع نوشیدنی را معرفی کنیم. بیشتر اوقات افراد تمایل به تهیه نوشیدنی خنک، با استفاده از میوه‌های تابستانی دارند. اما همچنان می‌توانیم اسموتی پرتقال، شاه‌توت، اسموتی شیر، موز تند و انبه کیوی را جزو برترین نوع نرم نوش‌ها بدانیم و از طعم آنان در بیشتر فصول لذت ببریم. 

انواع اسموتی

اسموتی نعنا

نام دیگر لیموناد نعنا، اسموتی لیمو نعناع بوده که یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار تابستانی، بیشتر در کشورهای استوایی می‌باشد. مواد بیس این نوشیدنی آب لیمو تازه و برگ نعناع بوده و همین امر سبب می‌شود تا شما با بهره‌گیری از آن روند کاهش وزن خود را تسریع ببخشید. لیموناد نعنا همچنین خطرات ابتلا به گرمازدگی را به حداقل می‌رساند و سبب تقویت سیستم ایمنی خواهد شد.

حال که با خواص این نوشیدنی آشنا شدید، ممکن است قصد تهیه آن را داشته باشید؛ باید بگوییم که شما جهت تهیه این نوع از اسموتی نیازمند مواد زیر هستید:

  • برگ نعنا تازه
  • یخ
  • آب لیمو ترش تازه
  • شکر

برای شروع پروسه تهیه لیموناد نعنا، ابتدا در یک کاسه، مقداری آب و شکر را باهم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید. به قدری باید این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر در محلول نمایان نباشند. آب و شکر، آب لیمو ترش، برگ‌های نعناع تازه، یخ خرد شده و یک فنجان آب را درون یک مخلوط کن بریزید و ۱ دقیقه هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. حال نوشیدنی نعناع آماده سرو می‌باشد.

اسموتی موهیتو

اسموتی موهیتو یا به اختصار موهیتو را می‌توانید به راحتی ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه تهیه کنید. برای این کار شما نیازمند ۱ عدد لیمو ترش تازه با پوست، ۲ عدد لیمو ترش تازه بدون پوست، برگ نعنا ۳ لیوان، سودا یک و نیم لیوان و همچنین یخ خواهید بود. 

انواع اسموتی

در مرحله اول تهیه این نوع اسموتی، لیموهای پوست‌کنده به همراه لیموهای با پوست را از وسط برش بزنید؛ جهت اینکه نوشیدنی تلخ نشوند، حتماً هسته‌ها را از درون لیمو جدا کنید. این مواد را درون مخلوط کن بریزید و برگ‌های پاک‌کرده نعنا را اضافه نمایید؛ شما همچنین می‌توانید مقداری عسل را به آن بی‌افزایید. مخلوط‌کن را روشن کرده و بگذارید تا همه مواد باهم مخلوط و نرم شوند.

تکه‌های خرد شده یخ را با سودا به مخلوط‌کن اضافه کرده و دو مرتبه مخلوط کن را روشن کنید. پس از چندین دقیقه که مواد یک دست شدند، موهیتو آماده سرو خواهد بود.

اسموتی شیر

شیر همواره یکی از مواد غذایی مورد نیاز بدن انسان‌هاست؛ از همین رو، بهره‌گیری از آن در انواع اسموتی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. هرچند که نمی‌توان گفت که می‌توانیم به تنهایی با شیر یک نوشیدنی درست کنیم! جهت تهیه اسموتی شیر لازم است تا موز، خرما، پودر نارگیل و دارچین، کره بادوم زمینی و شیر در اختیار داشته باشید. در ادامه برای تهیه این نمونه از نوشیدنی دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  1. موز را پوست بکنید و درون پلاستیک بگذارید و اجازه دهید تا درون فریزر یخ ببندد.
  2. آب را درون قابلمه بریزید تا جوش بیاید. سپس خرما را به آن اضافه کرده و بعد از ۲ دقیقه آن را زیر آب سرد ببرید تا راحت‌تر پوست از آن جدا شود.
  3. موزها، خرما، شیر، پودر دارچین و نارگیل را درون مخلوط کن بریزید تا مخلوطی یک دست حاصل شود.
  4. نهایتاً کره بادام زمینی را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید. نهایتاً اسموتی شیر آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

اسموتی برای لاغری

از آنجایی که اسموتی‌ها از فیبر، پروتئین و چربی تهیه شده‌اند، یکی از برترین میان وعده‌ها به حساب می‌آیند. یک نمونه از اسموتی ۲۳۰میلی‌ لیتری تهیه شده با سبزیجات نمی‌تواند شما را سیر کند؛ در حالی که یک اسموتی دارای درشت‌مغذی‌ها قادر است تا این کار را به طور کامل انجام دهد. چراکه فیبر و چربی اغلب با سرعت کمتری هضم می‌شوند. چندین نمونه از اسموتی برای لاغری، اسموتی سبز، میوه‌های منجمد و مغذی‌جات و مرکبات انرژی‌زا خواهند بود.

انواع اسموتی

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، اسموتیها موادی کاملاً طبیعی و ارگانیک هستند و می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنند. این نوشیدنی‌ها بیشتر در فصول گرم سال مانند تابستان و بهار‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند و لازم است تا ضرورتاً برای تهیه آنان از موادی تازه و طبیعی بهره ببرید. مجموعه بانک طعم معتبرترین مرکز برای خرید عمده نعنا می‌باشد که ارائه بهترین کیفیت و همچنین جلب رضایت مشتری را در اولولیت خود قرار داده است. 

بریم به فروشگاه بانک طعم

علیرضا خدادادی 22 تیر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟