طرز تهیه سوپ لذیذ ترخون + طرز تهیه آش ترخون

سبزی ترخون بسیار خواص فراوانی دارد که در این مقاله به طرز تهیه آش ترخون و سوپ ترخون به طور کامل خواهیم پرداخت.
29 تیر 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

سوپ ترخون از جمله پیش‌غذاهای خوشمزه‌ای است که خوردن آن را در تمامی فصول سال و به‌خصوص در ماه رمضان توصیه می‌کنیم. اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این سوپ، ترخون و گندم بوده و طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است. در این مطلب از وب‌سایت بانک طعم قصد داریم روش طبخ سوپ و آش ترخون را به شما عزیزان آموزش دهیم؛ پس در صورتی که تمایل دارید طعم این پیش‌غذای لذیذ را بچشید تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.اگر از طعم ترخون در غذای خود لذت می برید پس حتما این مطلب طرز تهیه سس فرانسوی با ترخون هم بخوانید.

 مواد لازم برای تهیه سوپ ترخون و گندم 

مواد مورد نیاز برای طبخ این سوپ بدین شرح است:

  • 3 لیوان آب گوشت
  • 90 گرم گندم
  • 2 عدد هویج
  • 3 قاشق غذاخوری گشنیز خورد شده
  • 1 قاشق غذاخوری ترخون خورد شده
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه سوپ ترخون و گندم 

در ادامه، طرز تهیه سوپ ترخون ترکیه را به ترتیب برایتان آورده‌ایم:

مرحله اول

در ابتدا آب گوشت را داخل قابلمه ریخته و گندم را نیز به آن اضافه نمایید و شعله را ملایم کنید تا گندم نرم شده و بپزد. توصیه می‌کنیم که حتماً گندم را از یک روز قبل خیس کنید تا سریع‌تر پخته شود؛ همچنین در طول مدت پخت گندم، بایستی در قابلمه را نیمه‌باز بگذارید تا سوپ سر نرود.

آش ترخون


طرز تهیه ماست و شوید + خواص شگفت انگیز آن

ماست منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و ویتامین ها است و شوید منبع فیبر، ویتامین ها و آنتی اکسیدان‌ها را داراست. ترکیب ماست و شوید می تواند خواص هر دو ماده غذایی را تقویت و به یک میان وعده یا وعده غذایی سالم تبدیل شود برای یادگیری این طرز تهیه حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مرحله دوم

پس از آن که گندم نرم شد و پخت، مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید تا به‌صورت پوره در بیاید؛ سپس مجدداً مواد سوپ را داخل قابلمه برگردانید. در این مرحله 1 الی 2 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید.  (مقدار آب باید متناسب با میزان غلظت مورد نیازتان باشد)

مرحله سوم

در این مرحله هویج‌ها را خورد کرده و آنها را به مواد سوپ بریزید. سپس در قابلمه را بگذارید تا هویج‌ها به‌خوبی بپزند. هر چند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد.  

مرحله چهارم

پس از آن که هویج‌ها پختند، ترخون و گشنیز خورد شده را به سوپ بیفزایید و اجازه دهید تا سبزی‌ها نیز بپزند. ترخون طعم منحصربه‌فرد و بسیار لذیذی به این سوپ می‌دهد. در نظر داشته باشید می‌توانید از ترخون خشک هم برای پخت این سوپ خوشمزه استفاده کنید. برای خرید ترخون خشک باکیفیت نیز می‌توانید به فروشگاه بانک طعم مراجعه کرده و از عطروطعم بی‌نظیری که به انواع غذا، سالاد و سوپ می‌بخشد، لذت ببرید.

ترخون خشک

ترخون خشک یکی از محصولات ادویه‌ای بسیار معروف و با ارزش در دنیای آشپزی است. ترخون خشک دارای طعمی مطبوع، لطیف و معطر است که به غذاها عمق و مزه ممتازی می‌بخشد می توانید ترخون خشک با کیفیت و قیمت مناسب را از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید

آش ترخون

مرحله پنجم

  بعد از جا افتادن مواد و پخت سبزی‌ها، سوپ را بچشید و به آن نمک و در صورت تمایل فلفل اضافه کنید. حال سوپ خوش‌عطر خوشمزه شما حاضر است و می‌توانید با چند قطره آب لیموترش تازه آن را نوش‌جان کنید …


مواد لازم برای تهیه آش ترخون

 برای طبخ آش ترخون برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز دارید:

  • 1 پیمانه بلغور گندم خام
  • یک‌چهارم پیمانه برنج نیم‌دانه
  • نیم پیمانه نخود
  • نیم پیمانه لوبیاسفید
  • نیم پیمانه ماش
  • نیم پیمانه عدس
  • 250 گرم ترخون ساطوری
  • 250 گرم تره ساطوری
  • 3 عدد پیاز بزرگ
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان مناسب
  • روغن به مقدار لازم
  • نعناداغ برای تزیین به مقدار لازم
  • کشک یا ماست برای سرو

سوپ ترخون

طرز تهیه آش ترخون

مراحل پخت آش ترخون به ترتیب زیر است:

مرحله 1

هر کدام از حبوبات و بلغور را از ۲۴ ساعت قبل به‌صورت جداگانه خیس کنید و در طول این مدت نیز آب آن‌ها را ۲ الی ۳ بار تعویض  نمایید.

مرحله 2

در قابلمه‌ای مناسب، ۶ پیمانه آب  بریزید و آن را بر روی شعله ملایم بگذارید؛  بلغور و اندکی نمک را به آب اضافه کرده و  درب قابلمه را نیمه‌باز بگذارید. پس از گذشت یک ساعت، برنج را نیز به قابلمه بیفزایید. دقت داشته باشید که در طول مدتی که بلغور و برنج در حال پخت هستند، اصلاً غذا را هم نزنید؛ چرا که ته می‌گیرد.

طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی

جامع‌ترین روش و طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی خوشمزه با استفاده از دو روش ساده و دودی به همراه آموزش ساخت ادویه مخصوص کالباس مرغ برای یادگیری این آموزش حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مرحله 3

در زودپز یا قابلمه دیگری، لوبیا و نخود را در ۵ الی ۶ پیمانه آب بپزید. ماش و عدس را نیز با هم روی شعله بگذارید تا بپزند.

مرحله 4

در طول مدت زمانی که مواد آش در حال پخت است، ۱ پیاز را خلالی کرده و آن را سرخ کنید و برای تزیین کنار بگذارید. ۲ پیاز دیگر را نیز رنده کرده و جداگانه در روغن بریزید تا حدی که رنگ آن کمی تغییر کند.

سوپ ترخون

مرحله 5

پس از آن که پیاز اندکی سرخ شد، تره خرد شده و ترخون را به پیاز اضافه کنید و آن را تا حدی که سبزی‌ها کمی نرم شوند تفت دهید. توجه داشته باشید که مواد سبزی را زیاد سرخ نکنید. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را نیز اضافه کرده و شعله را خاموش کنید.

مرحله 6

هنگامی که برنج و بلغور پخته شدند، باقی حبوبات پخته را هم به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید که آش ترخون با شعله کم لعاب بیندازد. بعد از آن نیز سبزی‌ها را همراه با نمک، پیاز و سایر مواد به آش اضافه کنید.


نکات قابل توجه

  • میزان آبی که برای آش یا سوپ خود در نظر می‌گیرید، بستگی به ذائقه خودتان دارد و می‌توانید آن را به‌صورت شل و یا لعاب‌دار سرو کنید.
  • می‌توانید ادویه‌ها و سبزی‌هایی را که برای طبخ سوپ و آش استفاده می‌کنید به سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید.

سوپ ترخون


سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم بهترین روش طبخ سوپ ترخون و آش ترخون را به شما آموزش دهیم تا شما عزیزان آنها را تهیه و سرو کنید. این پیش غذاها به دلیل استفاده از حبوبات و سبزی‌هایی مانند ترخون، از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده  بسیار مناسب برای زمان‌هایی مانند ماه رمضان و دیگر ایام هستند؛ در انتها باید ذکر کنیم که اگر قصد خرید ترخون خشک عمده را دارید می‌توانید به فروشگاه بانک طعم مراجعه کنید. در نظر بگیرید که مواد موجود در فروشگاه، از بهترین کیفیت و قیمتی مناسب برخوردارند.

ترخون خشک

ترخون خشک یکی از محصولات ادویه‌ای بسیار معروف و با ارزش در دنیای آشپزی است. ترخون خشک دارای طعمی مطبوع، لطیف و معطر است که به غذاها عمق و مزه ممتازی می‌بخشد می توانید ترخون خشک با کیفیت و قیمت مناسب را از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 29 تیر 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟