طرز تهیه سس فرانسوی با ترخون

در این مقاله آموزش تهیه سس فرانسوی شیک و خوشمزه با ترخون خشک را خواهیم داد. سس فرانسوی یکی از محبوب‌ترین سس‌ها در ایران است که در انواع غذاها به کار می‌رود.
12 بهمن 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| 1 اظهار نظر

ترخون یکی از انواع گیاهانی است که دارای عطر و طعمی لذت‌بخش می‌باشد. این گیاه اغلب در مناطق شمالی آمریکای شمالی رشد می‌کند و می‌تواند تا ۴ الی ۶ پا ارتفاع داشته باشد. گیاه ترخون دارای فواید گوناگونی بوده؛ از همین رو، در اغلب غذاها و سالادهای گوناگن استفاده می‌شود. سس فرانسونی با ترخون یکی از پرطرفدارترین سالادهایی است که می‌توان تهیه کرد. مهم‌ترین نکته در تهیه این نوع سس میزان عطر و کیفیت ترخون می‌باشد. لازم است تا این گیاه را از یک مجموعه معتبر مانند بانک طعم خریداری کنید تا قادر به تهیه غذاهای خوش عطر و طعم باشید.اگر به این سبزی خشک فوق العاده علاقه دارید حتما این مطلب همه چیز درباره ترخون را بخوانید.

ترخون خشک

ترخون خشک یکی از محصولات ادویه‌ای بسیار معروف و با ارزش در دنیای آشپزی است. ترخون خشک دارای طعمی مطبوع، لطیف و معطر است که به غذاها عمق و مزه ممتازی می‌بخشد برای خرید ترخون با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


ترخون چیست؟

ترخون، گیاهی معطر و خوشبو از خانواده‌ نعنا بوده که ارتفاع آن می‌تواند بین ۳۰ سانتیمتر تا یک متر باشد. برگ‌های ترخون به ساقه‌ها منقسم و به سه لوب تقسیم می‌شوند، و کاپیتول‌های کوچکی که به صورت خوشه‌ای مجتمع هستند، از برگ‌ها بیرون می‌آیند.

برگ‌های ترخون طولی بین ۳ تا ۸ سانتیمتر و عرضی بین ۰.۵ تا ۱.۲ سانتیمتر دارند و کناره‌های آن‌ها صاف و بدون دندانه می‌باشند. این گیاه فاقد کرک است و گل‌های آن در یک خوشه متراکم قرار می‌گیرند. رنگ گل‌های ترخون ممکن است زرد یا قهوه‌ای تیره باشند. این ماده در سس فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند عطری دلپذیر را به این خوراکی ببخشد.

طریقه مصرف رزماری در آشپزی

رزماری یک گیاه خوشبو و خوشمزه است که می تواند در بسیاری از غذاها استفاده شود. این یک ادویه عالی برای گوشت، ماهی و سبزیجات است و می تواند به طعم غذاها عمق و پیچیدگی بیشتری ببخشد برای یافتن فواید بیشتر آن حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


تهیه سس فرانسوی با ترخون

سس فرانسوی با ترخون را می‌توان به راحتی تهیه کرد، مواد لازم برای تهیه این سس، یک قاشق چای خوری پودر خردل، چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق غذاخوری ترخون خشک یا تازه که می‌توانید آن را از مجموعه بانک طعم خریداری کنید، ، چهار قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، یک حبه سیر و نمک و فلفل به مقدار لازم می‌باشند.

سس فرانسوی با ترخون

طرز تهیه سس فرانسوی با ترخون به شرح زیر است:

  1. اگر از ترخون تازه استفاده می‌کنید، ابتدا آن را خوب شویید و اجازه دهید تا آبش کشیده شود. همچنین می‌توانید از ترخون خشک هم استفاده کنید، اما استفاده از سبزی تازه، طعم بهتری به سس می‌دهد.
  2. ترخون را خیلی ریز ریز خرد کنید و در یک ظرف قرار دهید.
  3. پودر خردل، آب لیمو و روغن زیتون را به ترخون اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  4. حبه سیر را خیلی ریز خرد کنید یا با رنده ریز رنده کنید و به مواد دیگر اضافه نمایید.
  5. نمک و فلفل را نیز به بقیه مواد اضافه کنید و همه‌ی مواد را خوب هم بزنید تا سس خوشمزه‌ی شما آماده سرو شود.
  6. سس را بعد از آماده کردن در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده استفاده باشد.

طرز تهیه سس تارتار

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، سس فرانسوی یکی از انواع سس‌هایی است که در کنار سالادها و غذاهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سس دارای عطر و طعمی فوق العاده بوده که استفاده از آن بر روی سالاد کلم و کاهو ترکیبی لذیذ را به وجود می‌آورد. چنانچه قصد دارید تا از ترخون خشک استفاده کنید، قادر خواهید بود تا آن از مجموعه بانک طعم که یکی از برترین سایت‌های عرضه گیاهان معطر و خشک است، تهیه کنید. همچنین این مرکز امکان خرید ترخون خشک عمده را نیز فراهم کرده است و شما با خیالی آسوده از کیفیت می‌توانید آن را خریداری نمایید.

ترخون خشک

ترخون خشک یکی از محصولات ادویه‌ای بسیار معروف و با ارزش در دنیای آشپزی است. ترخون خشک دارای طعمی مطبوع، لطیف و معطر است که به غذاها عمق و مزه ممتازی می‌بخشد برای خرید ترخون با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید

سس فرانسوی با ترخون

علیرضا خدادادی 12 بهمن 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟