راه‌های تشخیص گلاب اصل از تقلبی

متاسفانه فروش گلاب تقلبی در بازار وجود دارد. افرادناآگاه راه تشخیص گلاب اصل از تقلبی را بلد نیستند. برای همین ما در این مقاله به راه‌های تشخیص گلاب تقلبی می‌پردازیم.
31 فروردین 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

گلاب یکی از عرقیات معطر، مفید و مقوی است که از آن می‌توان هم به‌عنوان نوعی نوشیدنی استفاده کرد و هم به‌عنوان چاشنی و افزودنی در بسیاری از غذاها و دسرها. متأسفانه این روزها بسیاری افراد گلاب غیر اصل را به روش‌های مختلف وارد بازار کرده و آن را به افرادی که توانایی شناسایی گلاب اصل را ندارند می‌فروشند. برای تشخیص گلاب اصل از گلاب‌های تقلبی راه‌هایی وجود دارد که در ادامه این مطلب به طور مفصل به آن‌ها پرداخته خواهد شد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنگام خرید گلاب دچار تردید می‌شوید تا پایان با این مطلب همراه باشید.

خواص گلاب قمصر کاشان – بهترین و خالص ترین عرقیات قمصر کاشان

خواص گلاب قمصر کاشان، بی‌نظیره که در این مقاله به 16 تا از خواص گلاب قمصر اشاره خواهیم کرد که مطمئنا از خواندن آن شگفت‌زده خواهید شد پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


ویژگی‌های گلاب اصل

به‌عنوان اولین نکته در تشخیص گلاب اصل از تقلبی، باید به این نکته دقت کنید که گلاب اصل بسیار شفاف و روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل بوی مطبوع گل محمدی داشته و فاقد ترشیدگی است. علاوه بر این موارد، مهم‌ترین ویژگی گلاب اصل این است که گلاب اصل بسیار سنگین و مایل به تلخی است. به‌طورکلی ترش‌شدن گلاب دلایل مختلفی دارد؛ یکی اینکه در فرایند تولید و نگهداری گلاب اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود و یا اینکه گل محمدی چیده شده از گلستان بلافاصله در فرایند استحصال گلاب قرار نگرفته و در نهایت باعث می‌شود خود گل محمدی طعم و بوی ترشیدگی پیدا کند. همچنین دقت کنید که برای جلوگیری از خراب‌شدن و ترش‌شدن گلاب در هنگام مصرف نیز از لب زدن بطری گلاب خودداری کرده و بطری گلاب را در فضایی خنک نگهداری نمایید.

راه‌های تشخیص گلاب اصل از تقلبی

برای اینکه بتوانید گلاب‌های تقلبی را از گلاب اصل تشخیص دهید، لازم است تکنیک‌هایی را به‌خاطر داشته باشید. در ادامه به چند مورد از این تکنیک‌ها برای تشخیص گلاب اصل از تقلبی اشاره شده است:

تشخیص گلاب اصل از تقلبی

بررسی عطر و بوی گلاب

اگر عطر گل محمدی را به‌خاطر داشته باشید، خواهید دید که گلاب اصل کاشان عطر گل محمدی دارد، اما این عطر کمی ملایم‌تر است. اگر گلابی که می‌خواهید بخرید عطر تندی دارد به کیفیت آن شک کنید. درواقع برای تشخیص گلاب تقلبی باید این نکته را در نظر بگیرید که عطر زیاد و تند الزاماً نشان‌دهنده کیفیت گلاب نیست؛ زیرا این عطر تند می‌تواند ناشی از اضافه‌کردن اسانس‌های تقلبی به گلاب باشد. علاوه بر این، برای تشخیص بهتر می‌توانید مقداری کمی از گلاب را درون ظرفی بریزید و آن را بو کنید. اگر گلاب اصل باشد همین مقدار کم از گلاب بوی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و عطر آن در فضای اطراف می‌پیچد.

بررسی رنگ و شفافیت گلاب

همان‌طور که پیش‌ازاین هم اشاره شد، گلاب اصل شفاف و بی‌رنگ است. درواقع می‌توان گفت که گلاب اصل فاقد رسوب و ناخالصی است، اما استثنا هم وجود دارد. به‌این‌ترتیب که روی گلاب‌های سنگین و گلاب دوآتشه اصل کمی ذرات چربی دیده می‌شود و این نشانه بی‌کیفیت بودن گلاب نیست؛ چراکه گل محمدی در فرایند تقطیر از خود روغن و اسانس تولید می‌کند. البته معمولاً گلاب‌گیران این اسانس را به روش‌های مختلف از گلاب جدا کرده و با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.

بررسی طعم گلاب

یکی دیگر از راه‌های تشخیص گلاب اصل بررسی طعم گلاب است. هرچه گلاب پرمایه‌تر و اصطلاحاً سنگین‌تر یا غلیظ‌تر باشد، طعم آن نیز کمی تلخ‌تر است. البته حواستان باشد که این تلخی اذیت‌کننده نیست و خیلی زود از بین می‌رود، اما اگر احساس تندی کردید و یا سر زبانتان احساس سوزش داشت، به اصل بودن گلاب شک کنید. نکته قبل توجه این است که گلاب اصل اگر در جای خنک و دور از آفتاب نگهداری شود باگذشت زمان طولانی نیز بو و طعم خود را از دست نمی‌دهد. این در حالی است که گلاب تقلبی بعد از گذشت زمان عطر و بوی خود را از دست می‌دهد. اگر به دانستن خواص بیش تر گلاب علاقه دارید حتما این مطلب خواص گلاب قمصر کاشان – بهترین و خالص ترین عرقیات قمصر کاشان را بخوانید.

برای خواب آرام چه بخوریم؟

نداشتن خواب شب با‌کیفیت و عمیقی مشکل اکثر ما است که می‌توان با دمنوش آرامبخش و خواب آور طبیعی و همچنین رعایت تغذیه آن را برطرف کرد برای برطرف کردن این مشکل حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!



بررسی طعم گلاب

خرید از مکان‌های معتبر

همه نکاتی که تاکنون ذکر شد از مهم‌ترین راه‌های تشخیص گلاب اصل از تقلبی به شمار می‌روند، اما قبل از هر چیز سعی کنید گلاب و عرقیات خود را از مکان‌های معتبر تهیه کنید. خرید عرقیات و گلاب کار حساسی است و نمی‌توان به هر فروشنده‌ای اعتماد کرد. پس حتماً سعی کنید ابتدا فروشنده مورداعتمادی پیدا کنید و سپس موارد دیگر را هم در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

مصرف گلاب و عرقیات در بین مردم ما رواج بسیاری دارد، اما متأسفانه در این سال‌ها تولید گلاب تقلبی رواج زیادی پیدا کرده است؛ چراکه با این روش می‌توانند در زمانی کوتاه و با هزینه اندک، مقدار زیادی گلاب بی‌کیفیت و تقلبی تولید و روانه بازار کنند. در این مقاله سعی شد تا ویژگی‌های گلاب اصل و نیز راه‌های تشخیص گلاب تقلبی ارائه شود تا خریداران هنگام خرید گلاب بتوانند محصول اصلی را انتخاب کنند. به‌طورکلی بهترین راه این است که برای خرید عرقیات به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و همچنین ویژگی‌های گلاب اصل را بدانید؛ چراکه حتی در خود کاشان هم ممکن است گلاب تقلبی به شما بفروشند.

گلاب اعلای قمصر

گلاب قمصر کاشان جز یکی از بهترین گلاب‌ها است. گلاب از تقطیر مقدار مشخصی از گل محمدی است. خواص گلاب بسیار زیاد است . برای خرید گلاب قمصر کاشان می‌توانید از سایت بانک طعم اقدام کنید

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 31 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید