جوانی با جوانه حبوبات

می‌دانید که جوانه‌ها می‌توانند به عنوان مخازنی از مواد مغذی معرفی شوند و به هضم بهتر غذا کمک کنند. این‌ مواد اغلب به عنوان افزودنی‌هایی در برخی از غذاها مانند سالاد، سوپ یا انواع کوکوها مصرف می‌شوند.
16 شهریور 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

اگر شما هم درباره جوانی با جوانه نکاتی را شنیده باشید، می‌دانید که جوانه‌ها می‌توانند به عنوان مخازنی از مواد مغذی معرفی شوند و به هضم بهتر غذا کمک کنند. این‌ مواد اغلب به عنوان افزودنی‌هایی در برخی از غذاها مانند سالاد، سوپ یا انواع کوکوها مصرف می‌شوند. همچنین برخی از افراد جوانه‌ها را خشک می‌کنند و با پودر کردن آنان نان مغذی تهیه می‌نمایند.

بهره‌گیری از این مواد مغذی برای افرادی که تمایل دارند کربوهیدرات‌های ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنند و مواد مفید را جایگزین کنند، بسیار مفید است. جوانه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان برای بدن مفید هستند. مهم‌ترین خواص جوانه حبوبات بهبود عملکرد دستگاه گوارش و مبارزه با بیماری‌های قلبی است. آنتی اکسیدان موجود در این گیاهان سبب کاهش ترشح هورمون کورتیزول شده و به از بین رفتن استرس کمک می‌کند. جوانه حبوبات کالری کمتری دارند و به همین دلیل برای کاهش وزن به ویژه در ناحیه شکم و پهلو‌ها موثر اند

قصد داریم تا در این گفتار، برخی از خواص جوانه‌ها را بررسی کنیم و نکات مرتبط به جوانی با جوانه‌ها را به بحث بگذاریم. با ما همراه باشید.

جوانه چیست؟

پیش از اینکه به جوانی‌ با جوانه‌ها بپردازیم، تعریفی از انواع جوانه‌ها را ارائه می‌کنیم. به طور کلی، جوانه‌ها به بذرهای جوانه‌زده اطلاق می‌شود که هنوز به گیاه تبدیل نشده‌اند. فرآیند جوانه‌زنی با خیساندن دانه‌ها در آب آغاز می‌شود. وقتی دانه‌ها خیس شده و در شرایط رطوبت و دمای مناسب قرار می‌گیرند (بعد از ۲ تا ۷ روز) جوانه‌ها رشد می‌کنند.

انواع جوانه ها

جوانه‌ها بر اساس نوع به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

دسته‌بندی جوانه‌ها

انواع جوانه‌ها

جوانه حبوبات

این جوانه‌ها شامل نخود، عدس، ماش، لوبیا گاربانزو، دانه سویا، نخود سبز، لوبیا سیاه، سفید و قرمز و لوبیا آزوکی است.

جوانه‌های برگ‌دار

گیاهانی چون کلم بروکلی، کلم برگ، تربچه، خردل، شنبلیله، چغندر، شبدر و شاهی در دسته جوانه سبزیجات قرار دارند.

دانه‌های جوانه زده

این گروه شامل برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، جو، کوینولا (گنه گنه)، جوانه آمارانت، کینوا، گندم خراسان (کاموت) و تاج خروس است.

آجیل‌ها و دانه سبزیجات

جوانه بادام درختی، بذر تربچه، یونجه، تخم کدو، کنجد و آفتابگردان در این گروه قرار می‌گیرند.

جوانه ماش انرژی زا طبیعی

جوانه ماش دارای مقادیر بالایی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر بوده و دارای اهمیت بسیار بالایی برای سلامتی بدن می‌باشد. این جوانه‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین برای گیاهخواران و خام گیاهخواران شناخته می‌شوند.

جوانی با جوانه حبوبات

جوانه ماش امروزه به‌ عنوان یکی از غذاهای گیاهی مفید شناخته شده که حاوی ترکیبات مورد نیاز برای بدن است. این جوانه‌ عطر و طعم ملایمی داشته و به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی، پلی‌فنل‌ها و الیاف رژیمی، برای سلامتی بسیار مفید است.

چنانچه قصد مصرف این نمونه از جوانه را دارید، می‌توانید ماش را از مجموعه بانک طعم خریداری کرده و خودتان برای تهیه جوانه ماش، دست به کار شوید.

ماش

 در ماش ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارند که برای سلامتی بسیار مفید هستند. . برای خرید این گیاه مفید حتما به صفحه محصولات سر بزنید

همین الان کلیک کن


جوانه عدس دوستدار قلب

جوانه عدس از طعمی دلنشین برخوردار بوده و می‌توان از آن در تهیه غذاهای متنوعی مانند ساندویچ‌ها، انواع سالادها و غذای کودک بهره ‌برد. چنانچه قصد دارید تا جوانی با جوانه را تجربه کنید، بهتر است این ماده را به صورت خام مصرف کنید. چراکه پخت این نمونه از جوانه سبب کاهش ارزش غذایی می‌گردد.

تجربه لاغری با حبوبات

حبوبات عضو جدانشدنی وعده غذایی ایرانیان است در این مقاله رژیم لاغری با حبوبات را بررسی کرده‌ایم. مصرف حبوبات برای لاغری تجربه جدیدی است.برای اشنایی با این تجربه جدید حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!

جوانه عدس به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های جوانه‌ها شناخته می‌شود؛ این جوانه حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پروتئین است که برای حفظ سلامت قلب مفید هستند و به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کنند.

جوانی با جوانه حبوبات

جوانه لوبیا تقویت کننده رحم

لوبیا به دو دسته‌بندی لوبیا قرمز و لوبیا سفید تقسیم می‌گردد. طبع لوبیای قرمز تر و گرم بوده؛ درحالی که لوبیای سفید طبعی معتدل را داراست. بهره‌گیری از جوانه لوبیا می‌تواند سبب جلوگیری از سقط جنین شود؛ همچنین این ماده قادر است تا نطفه و رحم را نیز تقویت نماید. پیشنهاد پزشکان طب سنتی برای کسانی که قصد بارداری دارند، مصرف جوانه لوبیا قرمز و سفید بوده و لازم است تا این دو ماده را در رژیم غذایی قرار دهند. شما می‌توانید لوبیا سفید را از مرکز بانک طعم، ارائه دهنده انواع  حبوبات، تهیه نمایید. تهیه جوانه لوبیا با بهره‌گیری از دانه لوبیا امکان پذیر بوده و خیالتان نیز از بابت کیفیت و بهداشت آن راحت خواهد بود. 

لوبیا سفید

لوبیا سفید از خانواده انواع لوبیا است که ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و از آن در وعده‌های غذایی روزانه بسیار استفاده می‌شود. خواص دارویی و درمانی‌اش نیز بسیار زیاد است به همین جهت خرید لوبیا سفید کمک زیادی به افزایش سلامتی می‌کند.

همین الان کلیک کن


جوانه نخود بمب انرژی

جوانه نخود یک منبع غنی و باارزش از مواد مغذی و پروتئین است و به عنوان یکی از بهترین و مغذی‌ترین منابع گیاهی پروتئین برای گیاهخواران معرفی می‌شود. مصرف جوانه نخود می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند، میزان رشد مو را افزایش دهد و بهبود سلامت پوست را به ارمغان آورد.

جوانه دانه سویا منبع غنی پروتئین

جوانه سویا به دلیل داشتن میزان پروتئین بالا برای گیاه‌خوران غذای کاملی محسوب می‌شود. اسید آمینه‌های موجود در این جوانه به ساخت ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند. ترکیبات موجود در این گیاه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. جوانه سویا سرشار از فیبر بوده و مصرف آن برای افرادی که می‌خواهد وزن کم کنند، توصیه می‌شود.

باکتری‌های موجود در جوانه‌ها

جوانی با جوانه‌های حبوبات امکان پذیر بوده و اغلب پزشکان طب سنتی معتقدند که لازم است تا این خوراکی‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، بیان شده است که چنانچه جوانه‌ها را به صورت خام مصرف کنید؛ تاثیر بالاتری از آنان را مشاهده خواهید کرد. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، آن است که باکتری‌هایی در این خوراکی‌ها وجود دارند که پیش از مصرف باید به آنان توجه داشته باشید. 

به بیان دیگر، جوانه‌های خام می‌توانند حاوی باکتری‌های مضری باشند که خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهند. این امر نگرانی‌هایی را به دنبال خواهد داشت. در‌ این شرایط لازم است تا شما جوانه مورد نظر شما به گونه‌ای تهیه شود که خیالتان از بابت کیفیت آن آسوده باشد. بانک طعم یکی از برترین مراکز ارائه دهنده انواع گوناگونی از  حبوبات است و سلامت محصولات را تضمین می‌کند. تهیه جوانه از حبوبات تهیه شده از این مجموعه دیگر هیچ جای نگرانی برای مصرف کنندگان باقی نمی‌گذارد.

جوانی با جوانه حبوبات

مسمومیت غذایی با باکتری‌های مضر جوانه‌ها

مصرف جوانه‌های خام یا کم‌پخته شده می‌تواند پس از ۷۲ ساعت از مصرف، علائمی مانند اسهال، درد معده و استفراغ را به همراه داشته باشد. گرچه این علائم به طور کلی تهدید کننده نیستند؛ اما کودکان، زنان باردار و افراد مسن باید در مصرف جوانه‌ها با احتیاط بیشتری عمل کنند. بنابراین، توصیه می‌شود این گروه‌ها به نکات بهداشتی مرتبط با مصرف جوانه توجه بالایی داشته باشند.

چکار کنم که حبوبات حشره نگذارد؟

حبوبات بخش جدانشدنی هر آشپزخانه‌ای هست. حشره زدن حبوبات یکی از اتفاقات معمول است که ما اینجا به‌طور کامل راه دفع حشرات حبوبات را گفته‌ایم پس حتما این مقاله را بخوانید

همین الان بخون!!


جلوگیری از مسمومیت غذایی با جوانه‌ها

برای جلوگیری از مسمومیت غذایی تحت تاثیر باکتری‌های مضر جوانه‌ها، باید به نکات زیر توجه بالایی داشته‌باشید؛

  • خریداری جوانه‌های تازه و سالم: حتماً جوانه‌های تازه و سالم خریداری کنید. لازم است تا یک مرکز معتبر را شناسایی کنید و خرید خود را از آنجا انجام دهید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، آن است که به تاریخ تولید و انقضای خوراکی مورد نظر توجه داشته باشید. بانک طعم برترین مجموعه ارائه دهنده حبوبات است که این دسته از محصولات را با بالاترین کیفیت به فروش می‌رساند.
  • نگهداری جوانه‌ها در یخچال: جوانه‌های خود را در دمای زیر ۴۸ درجه سانتی‌گراد نگه دارید.
  • شستن دست‌ها: همیشه پیش از دست‌زدن به جوانه‌های خام، دست‌های خود را به‌ خوبی بشویید تا میکروب‌های بر روی‌ دست کاملا پاک شوند. 

چگونگی پرورش جوانه حبوبات

دانه‌های حبوبات را باید حدود 10 تا 18 ساعت خیس کرده و در محیط نسبتا گرمی قرار دهید تا جوانه بزنند. پس از خیساندن و آبکش کردن حبوبات، آن‌ها را زیر شیر آب بگیرید و اجازه دهید داخل آبکش به آرامی آبش جدا شود و نپوسد. سپس دانه‌های حبوبات را داخل سینی یا ظرف شیشه‌ای ریخته و یک دستمال پارچه‌ای روی آن‌ها بکشید. هر صبح و شب این حبوبات را شسته و آبکش کنید. در فصول گرم سال این کار را سه بار در شبانه روز تکرار کنید. در صورت قرار دادن دانه‌های حبوبات در فضای تاریک و دمای مناسب (22 درجه سانتی‌گراد) ظرف مدت 3 تا 6 روز این دانه‌ها شروع به جوانه زدن می‌کنند.

جوانی با جوانه حبوبات

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، چنانچه قصد تجربه جوانی با جوانه‌ها را دارید؛ می‌توانید این خوراکی‌ها را از یک مرکز معتبر خریداری نمایید و به صورت منظم استفاده کنید. این محصولات دارای انواع گوناگونی بوده که هرکدام می‌توانند دارای خواص مختص به خود باشند. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این خوراکی‌ها مطرح می‌شود، کیفیت و بهداشت آنان است. جهت جلوگیری از ابتلا به مسمومیت غذایی با جوانه‌ها، حتما سعی کنید خرید خود را از یک مرکز معتبر انجام دهید. بانک طعم یکی از برترین مراکز ارائه دهنده حبوبات جهت تهیه جوانه بوده که محصولاتی کاملا سالم ارائه می‌کند. شما می‌توانید خرید انواع حبوبات مانند عدس، ماش، لپه و لوبیا را از این مرکز خریداری نمایید. 

بریم برای خرید حبوبات


علیرضا خدادادی 16 شهریور 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید