معرفی ۸ دمنوش مخصوص سرماخوردگی

دمنوش‌های گیاهی، با خواص فراوانی که دارند، می‌توانند سلامتی ما را تامین کنند. در این مقاله، به معرفی بهترین دمنوش سرماخوردگی خواهیم پرداخت.
25 خرداد 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

در روزهای پاییزی، به دلیل بالا و پایین شدن ناگهانی دمای هوا، ویروس‌ها بیشتر از هروقت دیگری وارد بدن می‌شوند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایلی به مصرف داروهای ضدسرماخوردگی یا چرک خشک‌کن ندارند، پیشنهاد ما به شما استفاده از دمنوش سرماخوردگی است. انواع گوناگونی از دمنوش‌ها وجود دارند که با مصرف آن‌ها، التهابات گلو و بینی تا حد بالایی کاهش می‌یابد. این نمونه از نوشیدنی‌ها دارای خواص بالایی هستند و زمانی که وارد بدن می‌شوند، به جنگ با ویروس‌ها می‌شتابند. ما در این مقاله قصد داریم تا به چند نمونه از انواع دمنوش سرماخوردگی بپردازیم. پس با ما همراه باشید. 

معرفی بهترین دمنوش‌ها برای درمان سرماخوردگی

انواع دمنوش سرماخوردگی در بازار به صورت تازه یا خشک شده موجود هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهبود وضعیت سرماخوردگی خود بهره بگیرید. همچنین می‌توانید از مجموعه بانک طعم، علاوه بر دمنوش مخصوص سرماخوردگی بانک طعم، انواع دمنوش مختلف مد نظر خود را خریداری کنید. دمنوش‌های گیاهی، نسبت به داروهای سرماخوردگی، قیمت‌ پایینی دارند و می‌توانند تاثیرگذارتر نیز باشند. در ادامه، به برخی از دمنوش‌های معروف و تاثیرگذار برای ویرویس سرماخودگی می‌پردازیم.

دمنوش زنجبیل؛ برای سرماخوردگی و گلودرد

به طور کلی می‌توان گفت که زنجبیل یک گیاه دارویی ضد ویروس بوده که دارای ویتامین C، اسیدآمینه و فلاونوئیدهاست. این گیاه گرم و خشک بوده و برای افرادی با غلبه مزاج سرد بسیار مفید است. خواص دارویی دمنوش زنجبیل، به عنوان دمنوش سرماخوردگی، شامل درمان سرماخوردگی، گلودرد و تقویت قلب می‌شود. این دمنوش می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، قاعدگی را بهبود ببخشد و اشتها را نیز کاهش دهد.

دمنوش عسل؛ برای سرماخوردگی و گلودرد

عسل، ماده‌ای است شیرین، که از قدیم تا به امروز، افراد آن را به علت طعم دلنشینی که داراست، مصرف می‌نمایند. اما محبوبیت عسل فقط به دلیل طعم خوشمزه آن نیست، بلکه خواص بسیار زیادی سبب این محبوبیت شده و افراد زیادی به دنبال بهره‌مندی از آن می‌باشند. برخی افراد، تمایل به مصرف دمنوش عسل در جهت بهبود سرماخوردگی دارند؛ چراکه این محصول شامل ترکیباتی مانند قند، مواد معدنی، نمک اسیدهای ارگانیک، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و پلی‌فنل‌هاست و برای بهبود سلامتی سیبار مفید است.

دمنوش سرماخوردگی

دمنوش آویشن؛ برای سرماخوردگی و آبریزش بینی

دمنوش آویشن، درواقع عصاره این گیاه است که مصرف آن به افرادی که درگیر بیماری سرماخوردگی هستند، پیشنهاد می‌شود. یکی از خواص آویشن، تأثیر باورنکردنی آن بر روی درمان بیماری‌های عفونی و پیشگیری از ابتلا به آن‌هاست. بنابراین، این دمنوش به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌ها معرفی شده که می‌توانید آن را در زمان ابتلا به آنفلوانزا یا کرونا مصرف کنید. البته باید توجه داشت که این ماده به ‌تنهایی منجر به بهبود شما نمی‌شود. برای تهیه این نوشیدنی، می‌توانید مقداری از گیاه آویشن را داخل آب جوش بریزید و سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید؛ سپس دمنوش آماده سرو می‌باشد. 

معرفی دمنوش فوق العاده دیتاکس

از خواص دمنوش دیتاکس، می‌توان به عملکرد شگفت‌انگیز آن در سم زدایی بدن اشاره کرد.همچنین برای کاهش وزن طبیعی و بهبود خلق‌و‌خو، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد برای آشنایی بیشتر با این خواص حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


دمنوش سیر و آبلیمو؛ برای سرماخوردگی بزرگسالان

دمنوش سیر و لیمو، به عنوان یکی از بهترین انواع دمنوش سرماخوردگی مصرف می‌شود که برای پاکسازی سموم از بدن بهترین انتخاب است. لیمو دارای ویتامین هایی است که در بدن نقش آنتی‌اکسیدانی بازی می‌کنند و در عین حال، سیر نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضد عفونی است. با ترکیب این دو ماده، یک خوراکی درمانی فوق ‌العاده به دست می‌آید که خواص درمانی آن چند برابر می‌شود. مصرف این خوراکی یک نوع درمان خانگی محسوب می‌شود و یک راه طبیعی و موثر برای پاکسازی بدن از سموم نیز می‌باشد.


دمنوش‌ سرماخوردگی بانک طعم؛ برای سرماخوردگی و خستگی

دمنوش بانک طعم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین انواع دمنوش سرماخوردگی معرفی شود که می‌تواند خستگی را از بدن بیرون کند و به شما انرژی بالایی برساند. اگر قصد مصرف این نوشیدنی را دارید، می‌توانید آن را از مجموعه «بانک طعم» خریداری‌ کنید.

دمنوش سرماخوردگی

دمنوش سرماخوردگی حاوی ترکیبات گیاهی پونه،چای کوهی،ودیگر گیاهانی که به بهبود علائم سرماخوردگی کمک می‌کند میباشد برای خرید دمنوش سرماخوردگی با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


دمنوش سرماخوردگی

دمنوش بابونه؛ برای سرماخوردگی و عفونت

دمنوش بابونه، خاصیت آرامبخشی قوی داشته و به همین علت در طب سنتی برای آرامش بخشیدن به بیماران تجویز می‌شود. بهره گیری از بابونه به شکل خوراکی و به صورت‌های مختلف انجام می‌شود؛ اما بیشترین شکل مصرف آن به صورت دمنوش بوده است. این دمنوش اگرچه غالباً به عنوان یک نوشیدنی آرامش‌بخش شناخته می‌شود، اما خواص درمانی دیگری مانند بهبود بیماری‌های عفونی دارد و می‌تواند برای بهبود بسیاری از بیماری‌های جسمی سودمند باشد.

این دمنوش می‌تواند با عفونت‌های ناشی از بیماری‌های مختلف در بدن مقابله کند و یکی از مهم‌ترین فواید آن، تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا است. علاوه بر این، رایحه بابونه می‌تواند به پاکسازی سینوس‌های گرفته، کمک بالایی کند. 

دمنوش گل ختمی؛ برای سرماخوردگی و عفونت

گیاه ختمی از دسته پنیرکیان است که گل‌هایی با رنگ‌های بنفش، قرمزو سفید داراست. این گیاه چندساله است و دارای ساقه استوانه‌ای‌ با برگ‌های سبز و پهن است. ختمی یک گیاه علفی بوده که می‌تواند به عنوان درمانی مفید برای بسیاری از مشکلات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. دمنوش این گیاه دارای خواص درمانی است و می‌تواند برای مصارف دارویی استفاده شود. 

یکی از مهم‌ترین کاربردهای دمنوش گل ختمی، استفاده آن برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی است. گل ختمی برای سرفه مفید بوده و می‌تواند بسیاری از بیماری‌های تنفسی را درمان کند. این نوع دمنوش دارای خصوصیات ضدالتهابی می‌باشد و همچنین به کاهش شدت سرفه‌ها و التهاب ناشی از آن‌ها کمک کند. به علاوه، شما می‌توانید گیاه ختمی را به صورت قرص یا شربت مصرف کنید.

خواص فوق العاده چای سبز برای لاغری چیست؟

خواص چای سبز امروزه اثبات شده است و بسیاری لاغری و چربی سوزی با چای سبز را امتحان می کنند. حتما در خصوص نحوه مصرف چای سبز، این مقاله را مطالعه کنید.

همین الان بخون!!


دمنوش سرماخوردگی

دمنوش گزنه؛ برای سرماخوردگی در بارداری

گیاه گزنه، یک گیاه دارویی با خواص درمانی بیشماری است که درمان بسیاری از بیماری‌ها در آن نهفته است. از برگ‌ها، سرشاخه‌های گلدار و ریشه این گیاه استفاده می‌شود و دارای خواص درمانی بسیاری است که می‌توان به عنوان نمونه به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای درمان سرماخوردگی
  • منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و یک پیشگیر عالی از سرطان است
  • سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم که در تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها تأثیر بسیار بالایی دارد
  • درمان بواسیر

دمنوش دارچین؛ برای سرماخوردگی در بارداری

دارچین یکی از بهترین ادویه‌هایی است که می‌توان آن را به صورت پودر یا چوب‌های خشک استفاده کرد. خواص زیادی در این ادویه وجود دارد که می‌توان آن را به غذا و نوشیدنی‌ها افزود. چند نمونه از خواص این دمنوش تنظیم عادت ماهیانه، درمان دردهای بدنی، برطرف کردن حالت تهوع در بارداری و کمک به لاغری می‌باشد.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، انواع  مختلفی از دمنوش‌های سرماخوردگی‌ وجود دارند که می‌توانند در کنار داروهای ضد التهاب مصرف شوند. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد؛ آن است که شما می‌توانید دمنوش مخصوص سرماخوردگی بانک طعم را از فروشگاه بانک طعم با قیمتی مناسب و مقرون به‌صرفه خریداری کنید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که پیش از مصرف این دمنوش‌ها حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

دمنوش سرماخوردگی

دمنوش سرماخوردگی حاوی ترکیبات گیاهی پونه،چای کوهی،ودیگر گیاهانی که به بهبود علائم سرماخوردگی کمک می‌کند میباشد برای خرید دمنوش سرماخوردگی با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 25 خرداد 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟