خواص چای بهاره، بهترین چای ایرانی

چای بهاره، بهترین چای ایرانی دارای خواص بسیار مفیدی در همه زمینه ها است که در این مقاله به خواص و انواع چای بهاره خواهیم پرداخت.
16 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند.

همین الان کلیک کنید


تنها نوشیدنی که از دیرباز در بین ایرانی‌ها مرسوم بوده است و شهرت جهانی دارد، چای است. نوشیدن یک فنجان چای ایرانی اصل و باکیفیت می‌تواند انرژی کل روز شما را تامین کند. متاسفانه در بازار انواع چای بی‌کیفیت و با رنگ و اسانس‌های شیمیایی وجود دارد، که دارای رنگ خوش و عطر خوبی هستند؛ این در حالی است که نوشیدن اینگونه چای‌ها دارای مضراتی است. با توجه به این موضوع تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب با معرفی انواع و خواص چای بهاره که یکی از خوش عطرترین و مرغوب‌ترین چای‌های ایرانی است، به شما عزیزان در انتخاب یک چای ایرانی باکیفیت کمک کنیم.

اگر تا به حال درباره چای بهاره و طعم بی‌نظیر آن چیزی به گوشتان نرسیده باشد، خیلی جای تعجب است. زیرا در بین انواع چای ایرانی، چای بهاره به خاطر عطر فوق‌العاده و طعم خوبی که دارد بسیار مشهور است. در صورتی که به هر دلیلی این نوع چای ایرانی را تا به حال مصرف نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اسرع وقت خرید چای بهاره را در برنامه خود قرار دهید. مطمئن باشید برای همیشه مشتری چای بهاره ایرانی اصیل خواهید شد.

چای بهاره ایرانی

چای بهاره چیست؟

قبل از اینکه درباره لذت نوشیدن و خواص چای بهاره صحبت کنیم، بهتر است بیشتر درباره آن و علت نام گذاری‌اش بدانید. همانطور که می‌دانید در شمال کشور، باغات کشت چای ایرانی بسیار زیاد است. کشاورزان زحمت کش برای تولید چای سالم و ارگانیک از هیچ‌گونه مواد شیمیایی و سموم استفاده نمی‌کنند. این موضوع سبب اطمینان خاطر بیشتر شما درباره خواص چای بهاره شمال و دیگر انواع چای ایرانی می‌شود. در ادامه این بخش درباره اینکه چای سرگل بهاره چیست، اطلاعات خوبی بدست خواهید آورد.

در باغات شمال کشور زمان برداشت چای سه فصل بهار، تابستان و پاییز است. محصولی که در فصل بهار برداشت می‌شود در مقایسه با انواع دیگر چای که در فصل تابستان و پاییز برداشت می‌شوند، طعم و عطر بهتری دارد. بنابراین چای بهاره شمال، همان چای سیاه است که به خاطر زمان برداشت آن (ماه اردیبهشت) به این نام شهرت دارد. از مهم‌ترین خواص چای سرگل بهاره می‌توان به ظاهر پیچیده و طعم و مزه گس آن اشاره کرد که باعث تشخیص راحت آن می‌شود.

خواص چای ترش برای سلامتی

چای ترش دارای خواص و مضراتی است که خوب است قبل از مصرف به آن دقت کنید. در این مقاله به مضرات، خواص و طبع چای ترش خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چای بهاره، بهترین چای ایرانی 

اکنون که با چای بهاره لاهیجان آشنا شدید شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این نوع چای با چای‌هایی که در فصل تابستان و پاییز چیده می‌شوند چه تفاوتی دارد و چرا خواص چای بهاره بیشتر است. مقیاس برتری چای‌ ایرانی، رنگ، عطر و طعم آن است. نوشیدن یک فنجان چای خوش رنگ و با عطر و طعم ملایم باعث احساس طراوت و تازگی می‌شود.

چای بهاره محصول برگ‌های بالایی و تازه بوته چای است، به همین خاطر در مقایسه با چای‌های دیگری که در فصل تابستان و پاییز چیده می‌شوند، ۱۰ تا ۲۰ درصد طعم و رایحه بهتری دارد. همچنین با توجه به اینکه در چین اول برداشت می‌شود، خواص چای بهاره لاهیجان برای سلامتی بسیار زیاد است. در ادامه مطلب به مهم‌ترین خواص چای بهاره اشاره می‌کنیم.

انواع چای بهاره

همانطور که متوجه شدید چای بهاره، محصول فرآوری و خشک شده از بوته‌های چای چیده شده در فصل بهار است. روشن است که برگ‌های جوان و تازه بوته چای در فصل بهار در مقایسه با دیگر فصول چینش آن یعنی تابستان و پاییز، از مواد مغذی بیشتری برخوردار هستند. با این حال با توجه به کیفیت و اندازه ذرات چای بهاره، انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد.

انواع چای ایرانی بهاره شمال

  • چای سرگل بهاره:این چای دارای ظاهر پیچیده و لوله‌ای بوده و در مقایسه با دیگر انواع طعم آن گس‌تر است.
  • چای قلم بهاره: از لحاظ ظاهری شبیه به قلم بوده و دارای رنگ بسیار خوش رنگی است.
  • چای ممتاز بهاره: طعم و عطر آن در مقایسه با دیگر انواع چای بهاره، متوسط بوده و بیش‌ترین فروش را در ایران دارد.

مصرف چای بهاره

  • چای شکسته بهاره: شکل ذرات آن صاف و کمی تخت است و اندازه کوچک‌تری از دیگرچای‌های ایرانی دارد.
  • چای باروتی بهاره: ظاهری آن شبیه به کله مورچه است. بنابراین خیلی زود دم کشده و سریع رنگ آن آزاد می‌شود.
  • نکته: در میان انواع چای بهاره شمال، کیفیت و طعم چای‌های ممتاز، قلم و سرگل بهتر از دیگر انواع چای بهاره است. البته خواص چای بهاره برای تمام انواع آن یکسان است.

خواص چای بهاره

همه ما ایرانی‌ها در طول روز حداقل یک فنجان چای داغ می‌نوشیم. به طور حتم هدف از نوشیدن چای تنها رفع تشنگی نیست. برای مصرف چای سیاه فواید زیادی ذکر شده است. شاید خواص بی‌شمار چای سیاه دلیل اصلی محبوبیت آن در سراسر جهان باشد. لازم به ذکر است که چای بهاره لاهیجان، یکی از بهترین و پرفایده‌ترین انواع چای ایرانی است. مهم‌ترین خواص چای بهاره اصل و باکیفیت به شرح زیر است.

1- رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

خیلی از افراد در پایان روز و برای رفع خستگی، چای می‌نوشند. هیچ جای شکی نیست که نوشیدن یک فنجان چای ایرانی طبیعی باعث آرامش و افزایش انرژی می‌شود. به خاطر اینکه کافئین موجود در آن در افزایش گردش خون تاثیر دارد. از طرفی بررسی‌های فواید نوشیدن چای سیاه نشان می‌دهد که ماده‌ اسید آمینه L-theanine موجود در آن، با کاهش میزان هورمون کورتیزول در بدن باعث رفع استرس و در نتیجه آرامش شما خواهد شد.

خواص چای بهاره اصل

2- کاهش ابتلا به دیابت

اگر دوست ندارید به بیماری دیابت مبتلا شوید، در طول روز یک فنجان چای سیاه بدون قند یا شکر بنوشید. مطالعات دانشمندان نشان داده است که در بدن افراد بزرگسال با مصرف مداوم چای، سطح قند خون بهبود یافته است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که خواص چای بهاره به خاطر تنظیم گلوکز خون خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

3- بهبود سلامت دستگاه گوارش

اگر از مشکلات روده و معده رنج می‌برید، نوشیدن چای بهاره می‌تواند برای بهبود و رفع مشکلات دستگاه گوارش بسیار سودمند باشد. زیرا حاوی ماده‌ای به نام تانن است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

اینفوگرافیک راهنمایی خرید چای بهاره

چای بهاره انواع و خواص متعددی دارد که در اینفوگرافیک خرید چای بهاره به ان اشاره کرده ایم و با خواندن مقالات آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پس حتما این اینوگرافیک را بخوانید.

همین الان بخون!!


4- پیشگیری از سرطان

چای بهاره برای پیشگیری از سرطان یکی دیگر از خواص آن است. زیرا در ساختار آن ماده‌ای به نام پلی فنول وجود دارد که در پیشگیری از سرطان‌هایی مانند ریه، مثانه و پروستات بسیار خوب عمل می‌کند.

5- جلوگیری از پیری زودرس پوست

با افزایش سن، پوست دچار چین و چروک و لکه‌های پوستی می‌شود. با استفاده از برخی از مواد طبیعی می‌توان تا حدی روند تغییرات پوست را کاهش داد. یکی از خواص چای بهاره کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست و کم رنگ کردن لکه‌های پوستی است. در واقع پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی دلچسب باعث شادابی و سلامت پوست می‌شوند. همچنین با استفاده از یک پنبه آغشته به نوشیدنی چای سیاه و گذاشتن آن در زیر چشم می‌توان به بهبود پف زیر چشم‌ها کمک کرد.

مصرف چای

6- کمک به لاغری

خیلی از افراد با نوشیدن چای سیاه به مبارزه با چربی‌های اضافی بدن خود می‌روند. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که خواص چای بهاره برای لاغری و کاهش وزن مفید هستند. در واقع پلی ساکارید موجود در ساختار آن با مانع شدن از جذب قند از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. همچنین ترکیبات مفید آن به فرآیند چربی‌سوزی بیشتر و در نتیجه لاغری کمک خواهد کرد.

7- بهبود بهداشت دهان و دندان

یکی از جالب‌ترین خواص چای بهاره که شاید تا به حال درباره آن نشنیده باشید، کمک به سلامت دندان‌ها است. ترکیبات سازنده آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی موجود در چای سیاه ویروس‌های دهان مانند Herpes را از بین می‌برند. از طرفی فلورید موجود در ساختار آن مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. همچنین ترکیبات آن با نابودن کردن پلاک‌های روی دندان مانع از بوی بد دهان و تنفس خواهد شد.

قیمت چای بهاره ۱۴۰۰

در بازار انواع چای ایرانی و خارجی وجود دارد. با توجه به ارگانیک بودن و کیفیت بالای چای ایرانی، طبیعی است که قیمت آن بالاتر باشد. قیمت چای بهاره درجه یک در مقایسه با دیگر نمونه‌های ایرانی مانند چای ممتاز، چای قلم و چای شکسته گران‌تر است. 

بدون‌شک پرداخت کمی هزینه بیشتر، ارزش کیفیت و طعم فوق‌العاده آن را دارد. با این حال قیمت چای سرگل بهاره با توجه به نوع آن، فروشگاه عرضه کننده و زمان خرید چای تعیین می‌شود. در بازار فروش چای بهاره، می‌توانید به صورت فله یا بسته‌بندی آن را تهیه کنید.

اگر قصد خرید چای سرگل بهاره را دارید، توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی معتبر تهیه کنید. زیرا برخی از افراد سودجو چای‌هایی را که حاوی مواد و رنگ شیمیایی هستند، به جای نمونه اصل چای ایرانی به مشتری‌های خود می‌فروشند. در زمان خرید چای بهاره ۱۴۰۰ دقت داشته باشید که چای شمال ایرانی باکیفیت دارای بو و عطر طبیعی است. علاوه‌بر این بعد از دم کشیدن رنگ‌دهی خوبی دارد و از ماندگاری بالایی برخوردار است. درست است که در بازارهای ایران فروش چای بهاره سهم بزرگی دارد، با این حال چای‌های ایرانی تابستانه و پاییزه طرفداران خود را دارند.

در این مقاله بهترین چای ایرانی یعنی چای سرگل بهاره را معرفی کرده و به مهم‌ترین خواص چای بهاره اشاره کردیم. چای سیاه ایرانی در سراسر جهان دارای آوازه خوش است. زیرا عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و عاری از هر گونه مواد شیمیایی است. اگر به سلامت خود و خانواده‌تان اهمیت می‌دهید، به خرید چای بهاره اصل ایرانی روی آورده و از مصرف چای‌های حاوی مواد شیمیایی ممانعت کنید. زیرا رنگ و مواد شیمیایی موجود در چای‌های غیر ایرانی سلامت بدن شما را به خطر می‌اندازد.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 16 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید