معرفی چای پرخواص برگ زیتون

چای برگ زیتون، یکی از نوشیدنی‌های پرخواص و مقوی است که در این مقاله به طور کامل به خواص چای برگ زیتون و همچنین به مضرات چای برگ زیتون می‌پردازیم.
31 فروردین 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

زیتون یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها است که در طب سنتی جایگاهی ویژه دارد از جمله موارد استفاده از آن می‌توان به چای برگ زیتون اشاره کرد. خواص درمانی زیتون بسیار زیاد است به‌طوری‌که از روغن و برگ آن برای درمان بیماری‌های زیادی استفاده می‌شود. خواص چای برگ زیتون را در این مقاله بررسی می‌کنیم. زیتون از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی شناخته شده است. زادگاه درخت زیتون، کشور یونان بوده و قدمت آن به 2 الی 7 هزار سال پیش برمی‌گردد. درخت زیتون به عنوان سنبل هوش و صلح شناخته می‌شود. بیشتر ما با شنیدن نام زیتون، تنها به یاد خود میوه زیتون و روغن آن می‌افتیم و از خواص کم‌نظیر برگ درخت زیتون بی‌خبر هستیم. برگ درخت زیتون دارای ترکیبات ارزشمند و پرسود فیتوکمیکال است. فیتوکمیکال‌ها از ارزشمندترین ترکیبات گیاهان هستند که وظیفه محافظت از گیاهان در مقابل آفت‌ها و بیماری‌ها را بر عهده دارند؛ بنابراین با استفاده از برگ درخت زیتون، فیتوکمیکال‌های موجود در آن جذب بدن ما می‌شود.

معرفی چای برگ زیتون

چای برگ زیتون سرشار از آنتی‌‎اکسیدان است از این رو نوشیدن آن مانع از پیری زودرس شده و به افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند. هزاران سال پیش مردم در سراسر مدیترانه از برگ درخت زیتون برای درست کردن چای استفاده می‌کردند و از نوشیدن چای آن لذت می‌برند. خواص چای برگ زیتون بسیار زیاد است. چرا که برگ درخت زیتون دارای اجزای فعالی از قبیل هیدروکسی تیروسول و اولئوروپین و آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است. اولئوروپین آفت‌کشی قوی است؛ بنابراین با وجود این ماده، یکی از مهم‌ترین خواص درمانی چای برگ زیتون، مقابله با صدمات باکتریایی است. اولئوروپین به قدری قدرتمند است که توان محافظت از بدن انسان در مقابل ویروس‌ها و عفونت‌های قارچی و باکتری را دارد. هیدروکسی تیروسول که از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است یکی دیگر از ترکیبات موجود در برگ زیتون است. جالب است که خواص آنتی‌اکسیدانی هیدروکسی تیروسول، 10 برابر قوی‌تر از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز است؛ بنابراین در کنار خرید چای سبز حتماً چای برگ زیتون را نیز خریداری کرده و استفاده کنید. بهتر است بدانید که چای برگ زیتون به موجود برخورداری از تیروسول، مقاومت بدن شما را در برابر صدمات اکسیداسیون افزایش می‌دهد. در ادامه متن فواید چای برگ زیتون را مطالعه خواهید کرد. 

خواص چای برگ زیتون

زیتون از میوه‌های بهشتی است که در قرآن از آن یاد شده و به زیتون قسم‌خورده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام گرفته روی میوه زیتون و برگ درخت آن، دانشمندان به فواید زیاد این میوه و برگ درخت آن پی برده‌اند که در سلامت انسان بسیار تأثیرگذار هستند. در ادامه به برخی از خواص کم‌نظیر چای برگ زیتون اشاره شده است. 

چای برگ زیتون

تأثیرات چای برگ زیتون در کنترل و کاهش فشارخون

برخی از محققین در سال 2011 با انجام آزمایشاتی روی بیماران مبتلا به فشارخون به نتایجی شگفت‌انگیز دست یافتند. این محققین 500 گرم عصاره برگ زیتون را برای 2 ماه به صورت 2 وعده در روز به افراد مبتلا به فشارخون می‌دادند. پس از اتمام دوره درمان، میزان فشارخون این افراد به مقدار قابل توجهی کاهش یافت؛ بنابراین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فواید چای برگ زیتون کنترل و کاهش فشارخون است. البته لازم به ذکر است که با نوشیدن چای برگ زیتون سطح کلسترول مضر خون نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. 

چای زرد چیست ؟ آشنایی کامل با خواص و مصرف آن

یکی از خواص چای زرد باعث کاهش چربی بدن می‌شود و به این ترتیب احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. در این مقاله طرز تهیه و نحوه مصرف چای زرد را بخوانید.

همین الان بخون!!


خواص چای برگ زیتون روی قلب و عروق

یکی از مهم‌ترین اندام‌های حیاتی بدن انسان، دستگاه قلب و عروق است به عبارتی می‌توان قلب را به موتور بدن تشبیه کرد. پس سلامت انسان و توانایی انجام کارهای روزانه تا حد زیادی بستگی به سلامت دستگاه قلب و عروق دارد. از جمله خاصیت‌های چای برگ زیتون، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی است. برگ زیتون حاوی مؤثرترین ترکیبات گیاهی است که احتمال ابتلا به بیماری‌های سرخرگ کرونری را به شدت کاهش می‌دهند. البته چای سیاه نیز بسیاری از عوامل خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهید. پس با خرید چای سیاه از بانک طعم خطر بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا، کلسترل بالا و سطح تری گلیسیرید بالا و چاقی مفرط را کاهش داده و از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و ایمنی بدن خود را افزایش دهید.

فواید چای برگ زیتون در پیشگیری از سرطان

محققین دانشگاه کوردوبا در جنوب اسپانیا با انجام تحقیقات و آزمایشاتی روی برگ درخت زیتون به اثرات ضدسرطانی این گیاه به ویژه خواص برگ زیتون در درمان سرطان خون پی برده‌اند. برگ زیتون منبعی سرشار از فنول‌ها است. عصاره این گیاه به عنوان کشنده سلول‌های توموری شناخته می‌شود و تاکنون برای چندین نفر از بیماران مبتلا به سرطان خون استفاده شده است. پس با نوشیدن چای برگ زیتون می‌توان از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد و تا حدی به درمان سرطان خون کمک کرد.

درمان ورم مفاصل با چای برگ زیتون

چای برگ زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد در نتیجه یک درمان طبیعی و بسیار مؤثر برای بیماری‌های مفاصل است. ورم مفاصل بیماری دردناک و آزاردهنده است. ترکیبات و مواد موجود در برگ زیتون قابلیت درمان ورم مفاصل را دارند. 

خواص چای برگ زیتون

درمان انواع ویروسی با چای برگ زیتون

از خواص بارز برگ زیتون، خاصیت ضدویروسی آن است. با توجه به خاصیت ضدویروسی این گیاه، چای برگ زیتون یک داروی کامل و مؤثر به منظور درمان برخی از بیماری‌های ویروسی است. ترکیبات برگ زیتون قابلیت مبارزه با تب‌خال و مونونوکلئوز و روتاویروس را دارند. علاوه بر این برگ زیتون به سبب برخورداری از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و گیاهی تا حدودی قادر به محافظت از بدن در برابر بیماری آنفولانزا و HIV است.

مهم‌ترین فواید چای برگ زیتون

چای برگ زیتون یک درمان‌کننده طبیعی است که به سلامت بدن کمک می‌کند از دیگر خواص دمنوش برگ زیتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ضد اسپاسم
  • تب ‌بر
  • ضدالتهاب
  • کاهش سطح قند خون و مبارزه با دیابت
  • درمان آرتروز
  • بهبود عملکرد مغز
  • بهبود دستگاه ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی
  • مراقبت از پوست و کند کردن روند پیری پوست و از بین بردن نشانه‌های پیری پوست
  • بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • بهبود عملکرد تیروئید
  • بهبود عملکرد جنسی
  • جلوگیری از پوکی‌استخوان و استخوان‌سازی
  • پیشگیری از چاقی و مفید برای لاغری

عوارض مصرف عرق نعناع برای سلامتی چیست؟

استفاده از عرقیجات در کشور ما رایج است اما مصرف بیش از حد هر چیزی خطرناک و زیان‌بار است، در اینجا عوارض مصرف عرق نعناع را بررسی می‌کنیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مهم‌ترین فواید چای برگ زیتون

مضرات چای برگ زیتون

همان‌طور که می‌دانید هر ماده‌، نوشیدنی و خوردنی در کنار فوایدی که دارد دارای مضراتی نیز است. چای برگ زیتون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در کنار خواص شگفت‌انگیزی که دارد، دارای مضراتی است. مصرف این چای برای برخی از افراد خطرناک است. آن دسته از افرادی که در مراحل پیشرفته سرطان بوده و تحت شیمی‌درمانی هستند، نباید این چای را مصرف کنند. چرا که امکان تداخل ترکیبات برگ زیتون با برخی از داروهای شیمی‌درمانی وجود دارد. نوشیدن چای برگ زیتون برای افرادی با فشارخون پایین نیز مضر است. زیرا این چای باعث کاهش فشارخون می‌شود. 

طرز تهیه دم‌نوش برگ زیتون

چای برگ زیتون از نوشیدنی‌های محبوب مردم مدیترانه است که بیش از هزار سال قدمت دارد. چای و دم‌نوش برگ زیتون خواص درمانی خارق‌العاده‌ای دارند. طرز تهیه دم‌نوش برگ زیتون به این صورت است که ابتدا مقدار 8 عدد برگ زیتون را در یک استکان آب ریخته و برای 10 الی 15 دقیق روی حرارت می‌گذاریم تا بجوشد. زمانی که حجم آب کم شد، مقداری قند داخل محلول می‌ریزیم تا دم‌نوش شیرین شود (برگ درخت زیتون طعمی تلخ دارد). دم‌نوش برگ زیتون به این آسانی آماده می‌شود. با خرید انواع دمنوش بانک طعم هم می‌توان وزن خود را کاهش داد و هم می‌توان برخی از مشکلات جسمی و گوارشی خود را درمان کرد. اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب خواص شگفت انگیز چای هل هم کمک کننده خواهد بود.

جمع‌بندی

درخت زیتون یکی از پربرکت‌ترین گیاهان است که علاوه بر میوه آن از برگ آن نیز استفاده می‌شود. زیتون و برگ زیتون خواص درمانی بسیاری دارند. چای برگ زیتون از نوشیدنی‌های مفیدی است که فواید زیادی برای بدن دارد. از خواص چای برگ زیتون می‌توان ارتقای سلامت دستگاه قلب و عروق، کاهش فشارخون، کاهش کلسترول مضر خون، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، بهبود عملکرد مغز، درمان آرتروز و درمان ورم مفاصل، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی، از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها، درمان تب‌خال، جلوگیری از سرماخوردگی و محافظت از پوست را نام برد. مضرات چای برگ زیتون برای افرادی که در حال شیمی‌درمانی هستند یا دارای فشارخون پایین هستند، بارزتر است. در کنار چای برگ زیتون، نوشیدن چای سبز را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم چرا که چای سبز یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است که نوشیدن آن از ابتلا به برخی بیماری پیشگیری کرده و فواید زیادی برای بدن دارد؛ بنابراین با خواص گلاب قمصر کاشان از بانک طعم به حفظ سلامت پوست و کبد و بهبود سلامت مغز خود کمک کنید و همچنین قندخون و فشار خون خود را تنظیم کنید.

محصولات بانک طعم 

شما می توانید انواع عرقیات و چای و دمنوش وسبزی خشک و حبوبات با کیفیت و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 31 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید