راز مصرف فلفل سیاه در بارداری چیست؟

دوران حساس باداری، دورانی است که باید مراقب تغذیه خود باشیم. در این مقاله خواص فلفل سیاه در بارداری و همچنین مضرات فلفل سیاه در بارداری را خواهیم گفت.
18 دی 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

اگر بخواهیم راجع‌ به مفید بودن و مضر بودن مواد خوراکی صحبت کنیم، هیچگاه نمی‌توانیم به‌صورت مطلق یک ماده‌ی غذایی را مفید و یکی دیگر را مضر بدانیم. بلکه باید به شرایط خاص استفاده از آن توجه کنیم. برای مثال استفاده از فلفل سیاه در بارداری برای برخی از باردان توصیه می‌شود و استفاده از آن برای برخی از خانم‌های باردار مضر است. این مفید بودن و مضر بودن به شرایط مختلفی مانند شرایط جسمی بستگی دارد.

در این مطلب قصد داریم در مورد خواص فلفل سیاه در بارداری و همچنین مضرات استفاده از فلفل سیاه در بارداری صحبت کنیم. در ضمن اگر می‌خواهید بدانید که آیا فلفل سیاه می‌تواند در تعیین جنسیت نوزادتان تاثیر گذار باشد یا خیر؟ حتما این مطلب را مطالعه کنید و تصمیم درستی بگیرید.

بریم برای خرید فلفل سیاه

فلفل سیاه از چه ماده‌ی شیمیایی‌ ساخته شده است؟

فلفل با بوته‌ای بلند و باریک از رنگ‌های مختلفی مانند سبز، نارنجی، سیاه، زرد و قرمز به‌وجود می‌آید. میوه‌ی این بوته به عنوان دانه‌ی فلفل شناخته می‌شود و در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین ادویه‌ای که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد فلفل سیاه است. تندی این ادویه به دلیل وجود ماده‌ای شیمیایی به نام پیپرین است. اگر اهل مسافرت و رستوران رفتن هستید، می‌توانید فلفل سیاه را در کنار نمکِ طعام در رستوران‌های جهان ببینید.


مصرف فلفل سیاه

فلفل سیاه علاوه بر خوش طعم کردن غذاها، استفاده‌های دارویی بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین خواص دارویی فلفل سیاه کمک به هضم خوب غذا است. بعد از استفاده از فلفل سیاه پرزهای چشایی تحریک شده و به معده پیغام می‌فرستند که اسید هیدروکلریک را برای بهتر هضم شدن غذا ترشح کند.

با اینکه فلفل سیاه خواص بی‌نظیری دارد و استفاده از آن توصیه می‌شود، اما باید مصرف آن‌ را در مواردی کنترل کرد. برای مثال استفاده از فلفل سیاه در زمان بارداری باید کنترل شده باشد تا آسیبی به مادر و جنین وارد نشود.

خواص فلفل سیاه در بارداری

فلفل سیاه یکی از ادویه‌های بی‌نظیر است که مصرف آن باید در طول بارداری کنترل شود. برخی از فواید این ادویه در بارداری عبارت‌اند از:

۱- فلفل سیاه برای بهتر هضم شدن غذا: فلفل سیاه فعالیت سیستم گوارشی را در طول بارداری تغییر می‌دهد. به همین دلیل استفاده از آن در طول بارداری می‌تواند در هضم کردن بهتر غذاها و کاهش نفخ معده تاثیرگذار باشد. 

۲- فلفل سیاه مانع افسردگی: افسردگی یکی از بیماری‌های شایع خانم‌های باردار است. افسردگی و اضطراب ممکن است در طول بارداری و بعد از آن خانم‌های باردار را ناراحت کند، اما گنجاندن فلفل سیاه در برنامه غذایی آنها راه طبیعی فوق‌العاده‌ای برای جلوگیری از این بیماری است.

۳- فلفل سیاه برای منتقل کردن فولات مورد نیاز به کودک: اسید فولیک یکی از املاح موجود در فلفل سیاه است.استفاده از فلفل سیاه در بارداری می‌تواند اسید فولیک مورد نیاز را به کودکان منتقل کند و از ایجاد مشکل در لوله‌ی عصبی کودکان جلوگیری کند.

فلفل سیاه در دوره بارداری

۴- فلفل سیاه و تقویت کردن سیستم ایمنی: ویتامین ث موجود در فلفل سیاه می‌تواند ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن در طول بارداری را جبران کرده و از ابتلا شدن به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی جلوگیری کند.

۵- فلفل سیاه برای تنظیم کردن فشار خون: یکی از نگرانی‌ها در طول بارداری، بالا بودن فشار خون است. استفاده از فلفل سیاه که سرشار از پتاسیم است می‌تواند از به‌وجود آمدن این مشکل جلوگیری کند.

این موارد برخی از خواص فلفل سیاه در بارداری هستند. استفاده از فلفل سیاه ممکن است برای برخی از خانم‌ها خوشایند نباشد اما پیشنهاد می‌شود با در نظر گرفتن فواید آن در بارداری مصرف آن‌را در برنامه‌ی غذایی‌شان قرار دهند. اگر از فلفل سیاه در اوایل بارداری یا حتی قبل از بارداری استفاده کنند می‌توانند به آن عادت کنند و حساسیت‌هایی که ممکن است در طول بارداری داشته باشند را از بین ببرند.

راز فلفل سیاه برای درمان ناباروری مردان

امروزه با توجه به دلایل مختلف مانند سبک زندگی و … باروری برخی مردان کاهش یافته و هورمون رشد آنها دچار تغییرات شده است. برخی در این مواقع به استفاده از داروهای شیمیایی روی می‌آورند که طبعا با برخی عوارض کوچک و گاه بزرگ مواجه خواهند شد. پس می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از دارو‌های گیاهی گزینه به مراتب بهتری است زیرا هم مدت زمان بیشتری بر روی بدن اثر می‌گذارد و هم عوارض به مراتب کمتری دارد. طبق تحقیقات فلفل سیاه در افزایش تولید اسپرم نقش بسیار مهمی دارد. فلفل سیاه علاوه بر کمک به افزایش تولید اسپرم باعث بیشتر شدن میل جنسی هم می‌شود. 

آیا خوردن فلفل سیاه ضرر دارد؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن برخی از مادران را مشغول می‌کند، این است که خوردن فلفل سیاه در دوران بارداری ضرر دارد یا خیر؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به وضعیت جسمی مادر توجه شود.‌ با وجود مزایایی که برای استفاده از فلفل سیاه در بارداری بیان شد مواردی هم وجود دارد که می‌تواند برای بعضی از مادران به دلیل شرایط جسمی‌شان نامناسب باشد. به موارد زیر دقت کنید و با مضرات فلفل سیاه در بارداری بعضی از خانم‌ها آشنا شوید.
تاثیر فلفل سیاه در دوره بارداری

۱- تشدید کردن حالت تهوع: استفاده از ادویه‌جات تند می‌تواند صبح‌ها حالت تهوع را تشدید کند. خانم‌هایی که از فلفل سیاه استفاده می‌کنند، اگر شرایط ویژه‌ای داشته باشند ممکن است اذیت شوند.

۲- افزایش عفونت در مجاری ادراری: توصیه می‌شود خانم‌های بارداری که در مجاری ادراری‌شان عفونت دارند برای جلوگیری از افزایش عفونت‌ها از فلفل سیاه استفاده نکنند.

۳- تغییرات هورمونی بارداری: تغییرات هورمونی‌ای که در حین بارداری اتفاق می‌افتند، باعث ضعیف شدن ماهیچه‌های شکمی خانم‌ها می‌شوند. چون استفاده از ادویه‌جات تند باعث بیشتر فعالیت کردن این عضلات می‌شود ممکن است درد و ناراحتی در این عضلات را بیشتر کند.

۴- سوزش و رفلاکس اسید معده: هورمون پروژسترون در حین بارداری رگ‌ها و عضلات بدن را شل می‌کند. با خوردن فلفل سیاه در بارداری دریچه‌ی موجود در مری شل‌تر شده و با تولید شدن اسید بیشتر در آن سوزش بیشتری در این ناحیه احساس خواهد شد.

بررسی تاثیر فلفل سیاه در باردار شدن پسر

بررسی‌هایی که انجام شده حاکی از آن است که رژیم غذایی نمی‌تواند در تعیین جنسیت جنین تاثیرگذار باشد و اگر نوع جنسیت جنین برای زوجین مهم است، باید از روش‌های آزمایشگاهی مانند IVF استفاده کنند. اما گفته می‌شود اگر پدر و مادر قبل از بارداری به رژیم غذایی‌شان دقت کنند و سعی کنند در این زمان از برنامه‌ی غذایی‌‌ دارای غذاهای گرم استفاده کنند، می‌توانند نوزاد پسر داشته باشند. این برنامه‌ی غذایی گرم می‌تواند حاوی عسل، فلفل، آجیل و غذاهای شور باشد. با اینکه تاثیر این برنامه‌ی غذایی گرم کم است اما توصیه می‌شود زن و شوهر هر دو از این رژیم غذایی استفاده کنند تا احتمال پسردار شدن افزایش یابد.


ضرر فلفل سیاه در بارداری

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد، فلفل سیاه یک ادویه با خواص فوق‌العاده است. می‌توانیم آن‌را در برنامه‌ی غذایی‌مان قرار دهیم و از خواص بی‌نظیرش بهره ببریم. این نوع فلفل بسیار بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد خاصیت دارد. فقط باید استفاده‌ی کنترل شده‌ای از آن داشت. از جمله زمان‌هایی که باید استفاده از فلفل سیاه را در آن حین کنترل کرد، هنگام بارداری است.

استفاده‌ فلفل سیاه در دوران بارداری علاوه بر مفید بودن، می‌تواند مضر هم باشد. پیشنهاد می‌کنم اگر باردار هستید و یا قصد بارداری دارید خاصیت‌ها و ضررهای استفاده از تغذیه‌ای که دارید را مطالعه کنید تا با داشتن یک اطلاعات درست فرزندتان را سلامت به دنیا بیاورید. فلفل سیاه یکی از ادویه‌هایی است که استفاده یا عدم استفاده از آن در بارداری بسیار بحث برانگیز است. امیدوارم با مطالعه‌ی این مطلب به آگاهی کامل برسید.

لازم به ذکر است که استفاده از این ادویه علاوه بر دوران بارداری که برای برخی لازم است. استفاده‌های خوراکی و درمانی بسیار دیگری هم دارد که لازم است با خرید فلفل سیاه همیشه آن‌ را در خانه داشته باشیم. به همبن منظور میتوانید از طریق لینک زیر جهت خرید فلفل سیاه اقدام کنید. از اینکه با ما همراه هستید سپاس گزاریم.

بریم برای خرید فلفل سیاه

بانک طعم 18 دی 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید