اینفوگرافیک پخت قورمه سبزی با دارچین

پخت قورمه سبزی با دارچین، به طرز عجیبی طعم خارق‌العاده‌ای به غذا می‌دهد. در این مقاله اینفوگرافیک پخت قورمه سبزی با دارچین را قرار دادیم.
22 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

پخت قورمه سبزی با دارچین

برای تهیه قورمه‌سبزی با دارچین که یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و مفید می‌باشد باید به شرح زیر عمل کنید:

۱- یک پیاز بزرگ را انتخاب می‌کنید و به صورت حلقه حلقه برش می‌دهید و در کف قابلمه‌ای پیازها را بچینید. سپس گوشت‌هایی که چربی‌های آن با دقت جدا شده‌اند را خرد کنید و گوشت‌ها را روی پیازهای حلقه حلقه شده قرار دهید. پس از گذشت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه گوشت‌ها پخته می‌شوند و چربی‌های درون آن‌ها آب می‌شود و پختگی گوشت‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.
۲- پس از گذشت نیم‌ساعت باید مقداری آب به غذا اضافه کنید و پس از آن چوب دارچین را باید در قورمه‌سبزی بریزید و اضافه کنید. پس از آن باید شعله گاز را زیاد کنید و باید دقت داشته باشید که پس از قل خوردن، میزان شعله گاز را کم کنید و چربی‌های آب شده را از روی آن جدا کنید.
۳- در این مرحله باید سبزی‌های سرخ شده را آماده کنید. به این صورت که سبزی‌ها را در قابلمه‌ای دیگر به همراه آب می‌ریزید.سپس حراررت شعله گاز را زیاد می‌کنید تا سبزی‌ها پخته شوند. به این نکته بسیار دقت کنید که در قابلمه حتما باید بسته باشد.
۴- در این مرحله برای این‌که غذا را خوش طعم تر کنید باید پیاز را به صورت ریز خرد کنید و با مقداری روغن آن را سرخ کنید. پس از این‌که پیازها خوب سرخ شدند و رنگ سفید آن‌ها به رنگ طلایی تبدیل شد، باید زردچوبه را به غذا اضافه کنید و کمی آن را تفت بدهید.
۵- پس از این‌که سبزی را پختید، باید پیازهای طلایی رنگ را به غذا اضافه کنید و غذا را به خوبی هم‌بزنید.
۶- در آخرین مرحله باید سبزی‌ها و پیاز را به مدت نیم‌ساعت تفت بدهید و در نهایت لوبیا چینی پخته شده، گوشت، لیمو عمانی، فلفل، نمک و پودر دارچین را به قورمه سبزی اضافه کنید. قورمه سبزی با دارچین شما آماده است و از مصرف آن لذت خواهید برد.

دلایل و خواص دارچین در قورمه سبزی

دلایل و خواص استفاده از دارچین در قورمه سبزی عبارت هستند از:
۱- وجود املاحی مانند منگنز، کالری، فیبر، آهن، کلسیم، پروتیین و چربی در دارچین
۲- مقابله دارچین با آلرژی، دیابت، سرطان، قارچ و … و پیشگیری از این بیماری‌ها
۳- دارای خاصیت آنتی اکسیدان
۴- نگهداری از مواد غذایی بدون نیاز به افزودن مواد نگهدارنده مصنوعی

بریم برای خرید دارچین

روش پخت دارچین با قورمه سبزی

بانک طعم 22 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید