20 خواص شگفت انگیز آرد برنج

آیا می دانستید که آرد برنج علاوه بر استفاده در آشپزی دارای خواص بسیاری برای سلامتی است؟ در این مقاله 20 خاصیت شگفت انگیز آرد برنج را برای شما معرفی می کنیم و نشان می دهیم چگونه می توانید از این ماده غذایی مفید بهره ببرید.
08 اسفند 1402 توسط
20 خواص شگفت انگیز آرد برنج
عذری رستم زاد
| هنوز نظری وجود ندارد

آرد برنج یکی از انواع آرد‌ها است که برای درست کردن شیرنی برنجی، فرنی، حلوا، سوپ و... از آن استفاده می‌شود. این آرد از آسیاب کردن دانه‌های شکسته برنج به وجود می‌آید. آرد برنج علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان ماسک برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. برای آشنایی با خواص آرد برنج و موارد استفاده آن در سایت بانک طعم همراه ما باشید.

ارزش غذایی آرد برنج

این آرد از مواد مغذی و ویتامین‌های مفید و مورد نیاز برای بدن است که در جدول زیر به میزان آن‌ها درج شده است:

تشکیل دهنده اصلی

مقدار در 100 گرم

انرژی (کالری)

366 کیلوکالری

کربوهیدرات

80.13 گرم

پروتئین

5.95 گرم

چربی

1.42 گرم

آب

11.89 گرم

فیبر

2.40 گرم

قند

0.12 گرم

 

نام ویتامین

مقدار در 100 گرم

ویتامین E

0.11 میلی‌گرم

تیامین (B1)

0.14 میلی‌گرم

ریبوفلاوین (B2)

0.02 میلی‌گرم

نیاسین (B3)

2.59 میلی‌گرم

کولین (B4)

5.80 میلی‌گرم

پانتوتنیک اسید (B5)

0.82 میلی‌گرم

ویتامین B6

0.44 میلی‌گرم

فولات (B9)

4.00 میلی‌گرم

 

نام ماده معدنی

مقدار در 100 گرم

کلسیم

10.00 میلی‌گرم

آهن

0.35 میلی‌گرم

منیزیم

35.00 میلی‌گرم

فسفر

98.00 میلی‌گرم

پتاسیم

76.00 میلی‌گرم

روی

0.80 میلی‌گرم

مس

0.13 میلی‌گرم

منگنز

1.20 میلی‌گرم

سلنیم

15.10 میلی‌گرم

انواع آرد برنج و تفاوت های آن ها

آرد برنج از لحاظ نوع به سه دسته آرد برنج سفید، آرد برنج قهوه‌ای و آرد برنج شیرین دسته‌بندی می‌شوند. آرد برنج سفید و قهوه‌ای از نظر ظاهری شبیه هم هستند و تنها تفاوت آن‌ها در پوسته است. در واقع برنج قهوه‌ای، همان سفید است که پوسته آن جدا نشده و به دلیل داشتن سبوس خواص بیشتری نسبت به برنج سفید دارد. آرد برنج شیرین به دلیل داشتن نشاسته زیاد، معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

خواص آرد برنج

در آسیای جنوب شرقی، ژاپن و جنوب هند از این آرد در تهیه غذا‌های اصلی استفاده می‌کنند. در ادامه خواص آرد برنج را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

سرشار از فیبر فراوان

میزان فیبر موجود در آرد برنج به قدری زیاد است که به رفع یبوست کمک می‌کند. برای جبران فیبر مورد نیاز بدن می‌توانید آرد برنج را در کنار غذا‌های پروتئینی مثل تخم مرغ مصرف کنید.

کاهش کلسترول

آرد برنج به دلیل داشتن فیبر فراوان در کاهش میزان کلسترول و قند خون بسیار موثر است.

کاهش ابتلا به بیماری

مصرف این آرد از ابتلا به بیماری‌های دیورتیکولار، بیماری روده بزرگ، دیابت نوع 2 و فشار خون جلوگیری می‌کند.

خواص عجیب عناب+ طرز تهیه دمنوش

آیا می دانستید که عناب به عنوان یک میوه معجزه آسا خواص فراوانی برای سلامتی ارائه می دهد؟ در این مقاله علاوه بر طرز تهیه دمنوش دلپذیر عناب به کشف و بررسی خواص شگفت انگیز این میوه می پردازیم. پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


فاقد گلوتن

گلوتن نوعی پروتئین است که در دانه‌های گندم و چاودار وجود دارد. افراد مبتلا به سلیاک با مصرف مواد غذایی گلوتن دار سیستم گوارششان دچار مشکل می‌شود. به همین استفاده آرد برنج برای این افراد بسیار مفید است.

کمک به حفظ سلامت کبد

آرد برنج حاوی کولین بوده که جزء اجزای ضروری غشا بوده و برای سلامت کبد بسیار موثر است. این ماده کلسترول و تری گلیسرید مورد نیاز بدن را تامین کرده و به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند.

دارای خاصیت جوانسازی

ویتامین B موجود در آرد برنج برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. این ویتامین سبب افزایش تقسیم سلولی در بافت پوست شده و فرایند طبیعی پیری پوست را به تعویق می‌اندازد. استفاده از ماسک‌هایی که در ترکیب آن‌ها از آرد برنج استفاده شده، پوست شل را سفت کرده و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.

خواص آرد برنج

ماسک آرد برنج برای جلوگیری از پیری پوست

آرد برنج را با گلیسیرین و سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این ماسک را به پوست تمیز خود مالیده و پس از خشک شدن صورت خود را بشویید.

چاق کننده صورت

استفاده مداوم آرد برنج سبب چاقی صورت می‌شود. برای این کار مقدار معینی از شیر خشک، آرد برنج و نشاسته را با هم مخلوط کرده و هر شب قبل خواب دو قاشق از آن بخورید.

بهترین لایه بردار بدن

از خواص آرد برنج می‌توان به رفع چربی اضافی و پاکسازی منافذ پوست اشاره کرد. ماسک آرد برنج، آرد گندم، روغن نارگیل و عسل را درست کرده و قبل از حمام به مدت 3 دقیقه روی پوست بدن بمالید و با آب سرد شستشو دهید.

درمان ریزش مو

این آرد غنی از ویتامین B بوده و به تقویت فولیکول‌های موجود در پوست سر کمک می‌کند. استفاده مداوم از ماسک آرد برنج سبب افزایش حجم موی سر می‌شود.

ماسک آرد برنج برای درمان ریزش مو

برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق آرد برنج، دو قاشق لپه پخته شده، دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کرده و به کف سر و ساقه‌های مو بمالید. این ترکیب را به مدت 5 دقیقه ماساژ بدهید تا به طور کامل جذب ریشه مو شود. سپس اجازه دهید ماسک به مدت یک ساعت روی مو‌ها بماند و بعد موهایتان را با آب ولرم بشویید.

بهترین تونر پوست

استفاده از تونر سبب از بین رفتن سلول‌های مرده و تمیزی پوست می‌شود. یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با مقداری آب لیمو ترش تازه مخلوط کرده و به عنوان تونر خانگی استفاده کنید.

خواص آرد برنج برای نوزاد

آرد برنج خواص فراوانی دارد و استفاده از آن در غذا‌های کودک سبب رشد بهتر و وزن گیری نوزاد می‌شود. درست کردن فرنی، پنکیک، حلوا آرد برنج، شیرینی برنجی پودینگ برنج برای نوزاد پیشنهاد می‌کنیم.

طرز تهیه فرنی آرد برنج برای نوزاد

دو قاشق سوپ خوری آرد برنج، یک پیمانه شیر گاو و 2/1 پیمانه آب را با هم مخلوط کرده و روی شعله گاز قرار دهید. در این فرنی می‌توانید به صورت اختیاری از حریره بادام استفاده کنید. برای جلوگیری از ته گرفتن فرنی آن را مرتب هم بزنید. زمانی که فرنی شما به غلظت رسید، آن را از روی حرارت برداشته و در ظرفی بریزید.

رفع بوی بد زیر بغل

در زمان ورزش کردن و انجام فعالیت بدنی، تشرحاتی که از زیر بغل خارج می‌شود، بوی بدی ایجاد می‌کند. پاشیدن آرد برنج به زیر بغل، علاوه بر رفع بوی بد، سبب نرمی و لطافت پوست خواهد شد.

روشن کننده پوست

استفاده از ماسک آرد برنج سبب روشن شدن پوست شما می‌شود. موادی که در ترکیب با برنج برای تهیه ماسک به کار می‌رود، نقش موثری در ترمیم سلول‌های پوست ایفا می‌کند.

طرز تهیه ماسک آرد برنج، جو پرک و عسل

یک قاشق آرد برنج، یک قاشق آب لیمو،  یک قاشق جو پرک و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید 20 دقیقه در دمای اتاق بماند. این ماسک را با یک برس روی صورت پخش کنید و پس از گذشت 30 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

طرز تهیه ماسک آرد برنج، سیب زمینی و ماست

برای داشتن پوستی روشن کافی است یک قاشق غذاخوری آرد برنج، پالپ سیب زمینی و ماست را با هم ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست خود بمالید  و پس از 20 دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

از بین برنده جوش های صورت

یکی دیگر از خواص آرد برنج رفع جوش‌های صورت بوده که بر اثر عوامل مختلف به وجود آمده است.

ماسک آرد برنج و گلاب

مقداری آرد برنج را با گلاب مخلوط کرده و روی صورت خود پخش کنید. این ماسک را روی صورت خود پخش کرده و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

آرد برنج

از بین برنده لکه های صورت

با استفاده از ماسک آرد برنج اثرات جوش و آکنه، جراحات ایجاد شده و آفتاب سوختگی را از بین می‌برد. برای از بین بردن این لکه‌ها از ترکیب آرد برنج، ژل آلوئه ورا و عسل استفاده کنید.

طرز تهیه کرم خانگی با آرد برنج و روغن های گیاهی

در صورتی که به استفاده از ماسک خانگی عادت ندارید، می‌توانید با آرد برنج کرم تهیه کنید. برای درست کردن این کرم یک قاشق آرد برنج، یک قاشق روغن نارگیل، یک قاشق روغن بادام تلخ و چند قطره روغن رزماری را با هم ترکیب کنید. این کرم را داخل یک ظرف شیشه‌ای ریخته و برای از بین بردن لکه‌های صورت از ان استفاده کنید.

شفاف کننده صورت

چربی‌های به وجود آمده روی سطح پوست باعث ایجاد تیرگی می‌شود. آرد برنج با حذف این آلودگی‌ها به شفاف شدن پوست صورت کمک می‌کند.

چای ترش چیست؟ و معرفی خواص آن

چای ترش، نوعی چای است که از برگ‌های گیاهانی مانند زردچوبه و زنجبیل تهیه می‌شود و با طعم ترش و ملایمی شناخته می‌شود و ما در این مقاله به خواص آن می پردازیم. پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


رفع تیرگی پوست صورت

افرادی که پوست برنزه‌ای دارند، تیرگی‌های به وجود آمده روی پوست آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید. به همین دلیل تهیه ماسک آرد برنج، پودر شکلات و شیر سرد را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از این ماسک سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم کرده و سبب سلامتی و شادابی آن می‌شود.

خواص آرد برنج برای بدنسازی

در هنگام انجام تمرینات بدنسازی و عضله سازی افراد نیاز به مقدار زیادی کربوهیدرات دارند. آرد برنج به دلیل داشتن میزان کربوهیدرات بالا مواد مغذی مورد نیاز بدنسازان را تامین می‌کند.

افزایش سطح انرژی بدن

آرد برنج منبع غنی منگنز است که با تجزیه اسید‌های چرب، انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

رفع خستگی های ناشی از انجام فعالیت های سنگین

افرادی که در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند و تمرینات سنگین انجام می‌دهند، پس از پایان تمرین احساس خستگی می‌کنند. آرد برنج با بالا بردن شاخص قند، روی انسولین و قند خون بدن تاثیر گذاشته و خستگی‌های ایجاد شده بر اثر فعالیت‌های سنگین را به حداقل می‌رساند.

مضرات آرد برنج

خواص آرد برنج قهوه‌ای

آرد برنج قهوه‌ای به اندازه آرد برنج سفید دارای پروتئین، تیامین، سلنیوم، کلسیم، منگنز، منیزیم، فیبر و پتاسیم است. مصرف این آرد سبب تقویت استخوان، تقویت اعصاب و هضم بهتر غذا می‌شود. از خواص آرد برنج قهوه‌ای می‌توان به تنظیم عملکرد غده تیروئید، کنترل قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سردرد‌های میگرنی اشاره کرد.

مضرات آرد برنج

آرد برنج نسبت به آرد گندم میزان فولات (B9) کمتری دارد. مادران باردار در این دوران برای رشد سلول‌های جدید جنین به میزان بیشتری از ویتامین B9 احتیاج دارند. به همین دلیل مصرف آرد گندم در این دوران بارداری توصیه می‌شود. اگر این مطلب برایتان جالب بود حتما این مطلب خواص فوق‌العا‌ده فلفل سفید که باید بدانید! + تفاوت فلفل سفید با فلفل سیاه هم کاربردی خواهد بود.

سخن آخر

با توجه به خواص فراوانی که این محصول دارد، خرید آرد برنج را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم. وب سایت بانک طعم علاوه بر شرح فواید آرد برنج، امکان خرید محصولات متنوع و با کیفیت را فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه بانک طعم از این محصولات با کیفیت بهره مند شوید.

20 خواص شگفت انگیز آرد برنج
عذری رستم زاد 08 اسفند 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید