خواص فوق العاده آرد ذرت و فواید آن برای پوست

آرد ذرت رازی طبیعی برای پوست زیبا با قدرت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که به شما تازگی و جوانی می بخشد.
20 اسفند 1402 توسط
خواص فوق العاده آرد ذرت و فواید آن برای پوست
عذری رستم زاد
| هنوز نظری وجود ندارد

آرد ذرت یکی از بهترین آرد‌ها محسوب شده و سرشار مواد مغذی ضروری بدن است. این آرد هیچ کلسترولی ندارد و به همین خاطر بهتر است در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود. آرد ذرت علاوه بر استفاده در پخت و پز، برای پوست فواید فراوانی دارد. این آرد به عنوان لوازم بهداشتی و آرایشی نیز کاربرد دارد. در صورتی که با خواص آرد ذرت و موارد مصرف آن آشنایی ندارید، در سایت طعم بانک همراه ما باشید.

آرد ذرت 

آرد ذرت یک پودر نرم و سبک است که از دانه ذرت آسیاب شده به دست می‌آید. این محصول با طعم خوشایند و توانمندی در تهیه محصولات نانوایی، شیرینی‌پزی و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می توانید آرد ذرت با کیفیت و قیمت مناسب را بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


جدول ارزش غذایی آرد ذرت

آرد ذرت از ریز مغذی و درشت مغذی‌هایی تشکیل شده که جزئیات آن به شرح زیر است:

مواد مغذی

مقدار در 100 گرم

انرژی (کالری)

370 کیلوکالری

کربوهیدرات

79.45 گرم

پروتئین

7.11 گرم

چربی

1.75 گرم

آب

11.18 گرم

فیبر

3.90 گرم

قند

1.61 گرم

ویتامین A

11 میکروگرم

ویتامین E

0.12 میکروگرم

تیامین (B1)

0.14 میلی‌گرم

ریبوفلاوین (B2)

0.05 میلی‌گرم

نیاسین (B3)

1 میلی‌گرم

کولین (B4)

8.60 میلی‌گرم

پانتونیک اسید (B5)  

0.24 میلی‌گرم

ویتامین B6

0.18 میلی‌گرم

فولات (B9)

30 میکروگرم

کلسیم

3 میلی‌گرم

آهن

1.10 میلی‌گرم

منیزیم

32 میلی‌گرم

فسفر

99 میلی‌گرم

پتاسیم

142 میلی‌گرم

سدیم

7 میلی‌گرم

روی

0.66 میلی‌گرم

مس

0.08 میلی‌گرم

منگنز

0.17 میلی‌گرم

سلنیم

10.50 میکروگرم

انواع آرد ذرت

آرد ذرت انواع مختلفی دارد که هر کدام برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

انواع آرد ذرت

کاربرد

آرد ذرت زراعی

این آرد دارای دو نوع خشک و نرم است. آرد ذرت خشک زیرکوب شده و برای تهیه نان، کلوچه و پخت خورشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. آرد ذرت نرم به عنوان ماده اصلی در تهیه آرد ذرت نانک یا آرد ذرت سفت کاربرد دارد.

آرد ذرت نان

این آرد بسیار نرم بوده و برای پخت نان، کلوچه و دسر استفاده می‌شود.

آرد ذرت ژرمه‌ای

آرد ذرت ژرمه‌ای نرم و ریز است و برای غذا‌هایی مثل پلنگ‌ها یا طبقه‌های ذرت کاربرد دارد.

آرد ذرت خام

آرد ذرت خام با اضافه کردن توت فرنگی به آرد ذرت به دست می‌آید که برای تهیه وافل و پنکیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آرد ذرت سفت

این آرد از ذرت خشک تهیه می‌شود که برای درست کردن دسر‌هایی مثل پنکیک کاربرد دارد.

 

خواص آرد ذرت

مواد تشکیل دهنده، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این آرد خواص فراوانی دارد. در این بخش از مقاله به معرفی 15 مورد از فواید آرد ذرت خواهیم پرداخت:

خواص آرد ذرت در طب سنتی

مزاج ذرت سرد و خشک بوده و ارزش غذایی زیادی دارد. روغن کنجد، روغن زیتون، شیره انگور، شکر سرخ یا سفید و عسل جزء مصلحات این گیاه محسوب می‌شوند. استفاده از آرد ذرت برای درمان بیماری‌های مختلفی چون آلزایمر، اگزما و آب مروارید موثر است. در طب سنتی این آرد در تهیه لوازم آرایشی و کاهش حساسیت‌های پوستی کاربرد دارد.

افزایش سلامت قلب

این آرد غنی از فیبر بوده که به کاهش لیپو پروتئین موجود در خون کمک می‌کند. مصرف روزانه 10 گرم آرد ذرت سبب افزایش سلامت قلب می‌شود. اسید‌های چرب امگا 3 موجود در این آرد از تجمع کلسترول بد در بدن جلوگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از آرد ذرت احتمال مسدود شدن رگ‌ها، بروز سکته و حمله قلبی و ابتلا به فشارخون را کاهش می‌دهد. 

درمان کم خونی

آرد ذرت حاوی مقدار قابل توجهی فولات و آهن است که تاثیر قابل توجهی در افزایش گلبول‌های قرمز خود دارد. در نتیجه مصرف این آرد از بروز بیماری کم خونی یا آنمی جلوگیری می‌کند.

درمان یبوست

فیبر موجود در آرد ذرت به هضم غذا و بهبود عملکرد روده کمک کرده و از بروز یبوست و بواسیر جلوگیری می‌کند. مصرف این آرد در تولید باکتری‌های مفید در بدن موثر است.

خواص ذرت

فاقد گلوتن

ذرت یکی از غلات بدون گلوتن بوده و استفاده از آرد آن برای افراد مبتلا به سلیاک حساسیت ایجاد نمی‌کند.

تقویت انرژی

این آرد بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. آرد ذرت به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B به بهبود سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

خواص آرد ذرت برای کودکان

ذرت سرشار از مواد مغذی بوده و تهیه نان از آرد آن در افزایش وزن، رشد بدن، بهبود رشد مغز، محافظت از سلول‌های خونی، تقویت بینایی و محافظت از پوست کودکان موثر است. البنه در صورت ایجاد حساسیت این ماده غذایی را از برنامه غذایی کودکان حذف کنید.

حفظ سلامت استخوان ها

این آرد دارای کلسیم و پتاسیم بوده که سبب بهبود تراکم استخوان، تقویت استخوان، دندان‌های و بافت‌های هم‌بند می‌شود. پتاسیم به حفظ کلسیم در بدن کمک کرده و از دفع آن در ادرار جلوگیری می‌کند.

تنظیم فشارخون

این آرد به دلیل داشتن میزان کم سدیم از احتمال بروز افزایش فشارخون، سکته مغزی و بیماری‌های عروق کرونر پیشگیری می‌‌کند.

خواص آرد ذرت برای چاقی صورت

آرد، نشاسته و سایر فراورده‌های ذرت سرشار از کربوهیدرات است که به چاقی صورت کمک می‌کند. آرد این گیاه به دلیل داشتن نشاسته بالا، در افزایش وزن کودکان موثر است.

خواص آرد ذرت برای پوست

استفاده از آرد ذرت به درمان جوش و آبله کمک نمی‌کند اما مصرف آن از پوست در برابر به جود آمدن این دو عارضه محافظت می‌کند. استفاده از این آرد برای خشک کردن تاول بسیار موثر است.

بهبود عملکرد روان

منیزیم موجود در آرد ذرت از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند. این آرد سرشار از تیامین و نیاسین بوده که در بهبود عملکرد‌های شناختی موثر است.

خواص شگفت انگیز بهار نارنج+ تاثیر آن در لاغری

در این مقاله خواص فوق العاده بهار نارنج و تاثیر آن بر لاغری را بررسی می کنیم. با ما همراه شوید و راهکار هایی برای رسیدن به وزن ایده آل خود کشف کنید.

همین الان بخون!!


خواص آرد ذرت برای زنان باردار

این آرد حاوی مقدار قابل توجهی اسید فولیک است که مصرف آن تا زمان زایمان به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. اسید فولیک برای مغز کودک ضروری بوده و از تشکیل غیر طبیعی ستون فقرات جنین جلوگیری می‌کند.

حفظ سلامت دستگاه گوارش

فیبر یکی از مواد لازم برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. فیبر موجود در آرد ذرت به رفع مشکلات گوارشی مثل نفخ و آروغ کمک می‌کند.

درمان خشکی و ریزش مو

آرد ذرت سرشار از ویتامین E و اسید‌های چرب مفید بوده که برای محافظت از مو ضروری است. با مصرف این آرد رطوبت مورد نیاز مو تامین می‌شود. همچنین آرد ذرت دارای میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان بوده که با مسدود کردن رادیکال‌های آزاد از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند.

عوارض آرد ذرت

مصرف آرد ذرت علاوه بر فواید فراوان عوارضی برای بدن دارد که در ادامه به شرح چند مورد از آن می‌پردازیم:

  • بهداشت دهان و دندان
  • افزایش قند خون
  • سوء هاضمه و درد معده
  • خطر ابتلا به پوکی استخوان
  • افزایش گاز و نفخ دستگاه گوارش
  • افزایش وزن
  • ایجاد واکنش های حساسیتی
  • اسهال و سایر اختلالات گوارشی
  • خواب آلودگی و کاهش سطح انرژی
  • بروز بیماری پلاگرا

عوارض آرد ذرت

تفاوت آرد ذرت با نشاسته ذرت

طرز تهیه آرد ذرت مانند آرد گندم بوده و از آسیاب کردن دانه‌های خشک شده ذرت به دست می‌آید. رنگ این آرد در مقایسه با نشاسته کمی تیره‌تر است. معمولا دانه‌های این گیاه به رنگ زرد تیره یا روشن است. بعضی دانه‌های ذرت ممکن است به رنگ بنفش، مشکی یا قرمز باشد که آرد به دست آمده از این دانه‌ها رنگ‌های متفاوتی خواهد داشت. آرد ذرت علاوه بر نشاسته دارای فیبر، پروتئین و مقدار کمی چربی است. اگر به استفاده و دانستن خواص ذرت علاقه دارید حتما این مطلب نشاسته ذرت چیست؟ | انواع خواص و کاربرد شگفت انگیز آن را بخوانید.

کاربرد آرد ذرت در غذا

این آرد برای تهیه انواع نان، کیک، وافل، کلوچه و پنکیک کاربرد دارد. همچنین آرد ذرت برای سرخ کردن ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد شگفت انگیز آرد ذرت به عنوان لوازم بهداشتی و آرایشی  


از بین بردن جیر جیر سطوح چوبی

برای کاهش صدای جیر جیر کردن سطوح چوبی آرد ذرت را داخل ترک‌ها بریزید.

تمیز کردن شیشه های پنجره

جهت تمیز کردن پنجره‌ها 2 قاشق آرد ذرت را با 1.2 فنجان آمونیاک و 1.2 فنجان سرکه سفید ترکیب کرده و به یک سطل آب اضافه کنید. از این محلول برای از بین بردن لکه‌های پنجره استفاده کرده و با روزنامه آن را تمیز کنید.

پاک کردن موی حیوانات خانگی

آرد ذرت به عنوان شامپوی خشک برای از بین بردن گرد و غبار از موی حیوانات خانگی کاربرد دارد.

درست کردن حمام شیر با آرد ذرت

این آرد برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار 1.2 فنجان آرد ذرت را با 1.2 فنجان نوشابه گازدار و 2 فنجان پودر شیر به خوبی مخلوط کرده و 10 قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. اجازه دهید این محلول 24 ساعت استراحت کند و در هنگام استفاده 1 الی 2 لیوان مخلوط شیر به آب اضافه کرده و از حمام شیر لذت ببرید.

خواص شگفت انگیز آرد نخودچی+ فایده آن برای پوست و مو

آرد نخودچی، رازهایی طبیعی برای زیبایی پوست و مو دارد که حتماً باید بدانید. همراه ما باشید تا این خواص شگفت‌انگیز را کشف کنید.

همین الان بخون!!


تهیه دئودورانت

استفاده از آرد ذرت به عنوان دئودورانت بو‌های تند و زننده را خنثی می‌کند. برای این کار 2 تا 3 ثاشق غذاخوری روغن نارگیل را ذوب کرده و به آن 1.8 فنجان آرد ذرت و 1.8 فنجان جوش شیرین اضافه کنید. این ترکیب را در شیشه نگهداری کرده و می‌توانید به جای بوگیر یا لوسیون مورد استفاده قرار دهید.

درست کردن سایه چشم و برنزه کننده

افرادی که به لوازم آرایشی حساسیت دارند، می‌توانند 1.4 فنجان آرد ذرت را با 1 تا 3 قاشق چای‌خوری پودر هیبیسکوس (چای ترش) مخلوط کنید. با ترکیب این مواد سایه صورتی خواهید داشت. برای به دست آمدن رنگ جگری می‌توانید مقداری دارچین به این مواد اضافه کنید.

ذرت

تهیه پنکک با آرد ذرت

به کمک آرد ذرت پنکک یا فیکساتور تهیه کنید. برای این کار 2 قاشق چای‌خوری آرد ذرت را با 1 قاشق چای‌خوری پودر بچه و 1.8 قاشق چای‌خوری پودر زیرساز ترکیب کرده و استفاده کنید.

از بین بردن لکه های خونی

برای از بین بردن لکه‌های خونی آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کرده و روی لکه‌ها بمالید. سپس لباس یا پارچه را در برابر تابش نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. در صورت از بین رفتن لکه‌ها، لباس را بشویید. در غیر این صورت این روند را تکرار کنید.

از بین بردن چربی از روی فرش

جهت از بین بردن چربی از روی فرش به محل مورد نظر مقداری آرد ذرت بپاشید و پس از 10 دقیقه فرش را بشویید.

جلا دادن نقره جات

برای جلا دادن نقره جات می‌توانید از خمیر آرد ذرت و آب استفاده کنید.

از بین بردن گرد و خاک

به کمک آرد ذرت می‌توانید بوی گرد و خاک کتاب‌های قدیمی را از بین ببرید.

استفاده از آرد ذرت برای پوست

برای درمان آفتاب سوختگی و گزش پشه 3 قاشق غذاخوری آرد ذرت را با مقداری آب مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. مصرف این ترکیب به تسکین پوست کمک می‌کند.

آرد ذرت

آرد ذرت یک پودر نرم و سبک است که از دانه ذرت آسیاب شده به دست می‌آید. این محصول با طعم خوشایند و توانمندی در تهیه محصولات نانوایی، شیرینی‌پزی و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می توانید آرد ذرت با کیفیت و قیمت مناسب را بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


جهت خرید آرد ذرت می‌توانید در سایت بانک طعم اقدام به سفارش این محصول کنید. این وب سایت با تهیه مواد غذایی با‌کیفیت و تازه امکان خرید آسان را فراهم کرده است. جهت اطلاع از قیمت آرد ذرت به قسمت جستجو مراجعه کرده تا از بین انواع محصولات معرفی شده نمونه مورد نظر را انتخاب نمایید.

 


خواص فوق العاده آرد ذرت و فواید آن برای پوست
عذری رستم زاد 20 اسفند 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید