مواد غذایی مورد نیاز برای مسافرت چیست؟

همیشه لازم است تا پیش از سفر، مواد غذایی مورد نیاز مسافرت را تهیه کنیم. ایجاد لیست مواد غذایی مسافرت ممکن است کار دشواری به نظر برسد اما ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
20 فروردین 1402 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

وقتی قصد سفر جاده‌ای دارید، یکی از بزرگترین هزینه‌ها غذا است. یک راه برای کمک به کاهش هزینه‌ها این است که مواد غذایی مورد نیاز برای مسافرت را تهیه کنید. البته این مواد غذایی باید فاسد نشدنی باشند زیرا شما همیشه نمی‌توانید یک کولر در اطراف خود داشته باشید یا با امکاناتی مانند یخچال سفر کنید. اما بهترین انتخاب‌ها برای سفر کدامند؟ با چه مواد غذایی می‌توانید میان وعده‌های سالم سفرهای جاده‌ای را تهیه کنید؟ یا چیزهایی را می‌توانید انتخاب کنید که بچه‌ها بخورند؟

در اینجا فهرستی از مواد غذایی مناسب برای مسافرت را گردآوری کرده‌ایم. همچنین این مواد غذایی را دسته بندی کرده‌ایم تا شما بتوانید گزینه‌های مد نظرتان را به سرعت پیدا کنید. در این لیست گزینه‌هایی وجود دارند که سالم هستند و برای بچه‌ها مناسب‌اند. پروتئین زیادی دارند و به عنوان یک میان وعده سریع می‌توانید از این مواد غذایی استفاده کنید. 

ایده‌های غذایی فاسد نشدنی برای سفرهای جاده‌ای

هنگامی که در حال رانندگی هستید، گاهی اوقات بهترین کار به جای اینکه مجبور شوید کنار بکشید و یک میان وعده درست کنید یا چیزی از پمپ بنزین بگیرید، این است که از اسنک‌های آماده که بسته بندی شده‌اند استفاده کنید. می‌توانید اسنک‌ها را در کیسه‌های تک نفره بسته بندی کنید و یا در جعبه‌های بزرگتر انواع اسنک را دسته بندی کنید و زمان مسافرت از آنها استفاده کنید. 

انواع اسنک مثل کراکر، چیپس خانگی، چوب شور، اسنک بار، کوکی بادام، کوکی شکلاتی و ... از بهترین انتخاب‌ها برای سفر جاده‌ای برای بزرگسالان و بچه‌ها هستند. پاپ کورن نیز از دیگر تنقلاتی است که می‌توانید در سفر جاده‌ای از آن استفاده کنید. پاپ کورن جزء تنقلات سالم دسته بندی می‌شود و طعم‌های مختلفی دارد. 

تغذیه سالم در مسافرت

گزینه‌های فاسد نشدنی مناسب برای کودکان

همه می‌دانند که بچه‌ها زمانی که گرسنه می‌شوند می‌توانند پرخاشگر باشند. یکی از چیزهای عالی برای بچه‌ها که هنگام سفر می‌توانید برای آنها بسته بندی کنید انواع تنقلات است. بهتر است تنقلاتی را انتخاب کنید که می‌دانید بچه‌ها آن را دوست دارند. همچنین این تنقلات باید بدون نیاز به یخچال باشند. مصرف تنقلات در مسافرت برای بیشتر بچه‌ها خوشایند است. 

بهترین انتخاب برای بچه که سالم و خوشمزه است، انواع تنقلات میوه‌ای است. می‌توانید انواع برگه میوه مثل زردآلو، هلو و یا آلبالو خشک را بسته بندی کنید. انواع غلات آماده نیز برای سفرهای جاده‌ای مناسب هستند. می‌توانید مقداری از غلات مورد علاقه بچه‌ها را بسته بندی کنید تا موقع گرسنگی بتوانند آن را استفاده کنند. انواع کوکی نیز مورد علاقه بچه‌ها هستند ولی بهتر است کل جعبه را یکجا در اختیارشان نگذارید. 
انواع آب نبات و شکلات نیز از تنقلات مورد علاقه بچه‌ها هستند و می‌توانند در سفرهای جاده‌ای طولانی آنها را خوشحال کنند. 

انتخاب‌های غذایی با پروتئین بالا

همه ما این موضوع را تجربه کرده‌ایم که در سفر برای رسیدن به مقصد چند ساعت فرصت باقیست اما احساس گرسنگی نمی‌گذارد این زمان سپری شود. در این مواقع خوردن یک غذای خوب با پروتئین بالا باعث می‌شود، گرسنگی‌تان مهار شود و برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. در این جا چند انتخاب عالی برای غذاهای با پروتئین بالا را در اختیارتان می‌گذاریم که در مسافرت می‌توانند بهترین ماده غذایی باشند. 

• انواع مواد غذایی کنسرو شده مانند کنسرو ماهی، مرغ، کنسرو لوبیا، کنسرو عدسی و انواع حبوبات از بهترین انتخاب‌های غذایی برای مسافرت هستند. این موارد بهترین گزینه پروتئین فاسد نشدنی برای زمانی هستند که در حال حرکت هستند. همچنین می‌توانید انواع ساندویچ یا سالاد را نیز با استفاده از این کنسروها تهیه کنید. در واقع کنسروها همه کاره هستند. بهتر است زمان تهیه کنسرو دقت کنید که کنسروهایی که دارای زبانه کشی هستند را انتخاب کنید تا نیازی به درب باز کن نداشته باشید.

• انواع جوجه کباب: جوجه کباب نیز از غذاهای با پروتئین بالاست که می‌توانید زمان مسافرت به راحتی آن را بپزید. البته بهتر است مسافت طولانی بدون یخچال، این ماده غذایی را حمل نکنید. همچنین می‌توانید ادویه جوجه کباب را در طعم‌های مختلف تهیه کنید و خیلی راحت و بدون دردسر زمان سفر با استفاده از این ادویه جات، غذاهای خود را طعم دار کنید. لیست انواع ادویه و زعفران را می‌توانید در بانک طعم مشاهده کنید و ادویه‌های دلخواهتان را خریداری کنید. 

• گوشت قورمه شده: یکی از روش‌های طبخ گوشت قرمز، قورمه کردن آن با روغن دنبه است. البته روش‌های زیادی برای قورمه کردن گوشت وجود دارد و در شهرهای مختلف ایران، گوشت را قورمه می‌کنند. در این روش بعد از پخت نیازی به یخچال وجود ندارد. بنابراین در زمان مسافرت می‌توانید انواع خورشت و غذا را با استفاده از این گوشت بپزید. البته گوشت قورمه به تنهایی نیز خوشمزه است و یک وعده عالی پر پروتئین و سیر کننده است. 

• انواع حبوبات خام نیز از بهترین مواد غذایی برای مسافرت هستند. می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه را با حبوبات بپزید و چون میزان پروتئین حبوبات بالاست، سیرکننده و بسیار مقوی هستند.

• برنج نیز از دیگر مواد غذایی است که ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به آن داریم و اکثر غذاهایمان را با برنج سرو می‌کنیم. می‌توانید مقداری برنج را به راحتی روی اجاق گاز کوچک و یا روی ذغال به صورت کته بپزید. 


تنقلات در مسافرت

لیست مواد غذایی مسافرت برای میان وعده

• انواع تخمه مانند آفتاب گردان و کدو تنبل: انواع تخمه برای سفرهای جاده‌ای بهترین انتخاب هستند زیرا هم سالم هستند و هم سرشار از مواد مغذی‌اند. البته بهتر است انواع تخمه‌هایی را انتخاب کنید که نمک کمتری دارند.

• آحیل‌هایی مانند بادام، بادام زمینی و پسته نیز برای مسافرت عالی هستند زیرا میان وعده‌ای سیر کننده به شمار می‌روند و شما را از وسوسه خوردن هله هوله‌های بدون خاصیت دور می‌کنند. 

• گرانولا یکی از بهترین میان وعده‌هاست که سالم و بسیار مغذی است. می‌توانید آن را با شیر یا آب مخلوط کنید تا یک وعده سیر کننده کامل داشته باشید.

• انواع میوه خشک مانند کشمش، زغال اخته، زردآلو و ... نیز انتخاب خوبی برای میان وعده هستند. 

• لواشک طبیعی دست ساز و یا چیپس انواع میوه 

مواد غذایی مورد نیاز مسافرت که با آن می‌توانید غذاهای فوری بپزید.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم، یکی از بهترین قسمت‌های مسافرت امتحان کردن غذاهایی جدید و سرو غذا در رستوران‌های محلی است. اما اگر بودجه کمی دارید، باید در این مورد محتاط باشید و مقدار هزینه‌ای که برای غذا خرج می‌کنید را برنامه ریزی کنید. بنابراین می‌توانید مواد غذایی فاسد نشدنی را همراه خود ببرید تا بتوانید در مسافرت خودتان غذا تهیه کنید. 
پس از یک روز طولانی سفر یا کاوش، ممکن است بخواهید به محل کمپینگ یا هتل خود بازگردید و چیزی سریع و ساده درست کنید. اگر نیز از قبل مواد غذایی لازم برای مسافرت را تهیه کرده باشید، حتی نیازی به رفتن به فروشگاه مواد غذایی ندارید!

1. برای پخت یک صبحانه سریع و مقوی می‌توانید مقداری جو دو سر پرک فوری را با مقداری شیر و میوه‌های دلخواه یا آجیل مخلوط کنید و سرو کنید. یا اینکه می‌توانید با پودر جو دو سر پرک، تخم مرغ، میوه و مواد غذایی دلخواهتان یک پنکک سیر کننده برای صبحانه بپزید.

2. کره بادام زمینی و نان تست نیز از دیگر صبحانه‌های مقوی و سریعی هستند که می‌توانید در سفر آماده کنید. 

3. نودل نیز از دیگر مواد غذایی است که به سرعت آماده می‌شود و همیشه بهترین انتخاب است.

4. می‌توانید سس پاستا را خودتان تهیه کنید و یا از انواع آماده آن استفاده کنید. بنابراین با پخت اسپاگتی و ریختن سس روی آن می‌توانید یک وعده غذایی عالی و خوشمزه داشته باشید. 

5. سوپ نیمه آماده را می‌توانید از فروشگاه تهیه کنید و در سفر از این سوپ‌ها بپزید. این سوپ‌ها بسیار سیر کننده هستند و به آسانی و به سرعت تهیه می‌شوند.

6. پیتزا نیز جزء غذاهایی است که در کمپینگ و مسافرت به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. تمامی مواد پیتزا مانند خمیر و پنیر و تاپینگ را می‌توانید از فروشگاه تهیه کنید و در زمان کمی نیز پیتزای شما آماده است. 

7. سیب زمینی کبابی، کوکتل کبابی، ذرت و ... نیز از دیگر مواد غذایی هستند که در مسافرت می‌توانید از آنها استفاده کنید. 

8. بسته‌های چاشنی و ادویه‌ها نیز از دیگر موارد مهمی هستند که زمان سفر حتما باید همراه خودتان داشته باشید. با استفاده از ادویه‌ها می‌توانید به طعم دار شدن وعده‌های غذایی‌تان کمک کنید. از همه مهم‌تر نگران فاسد شدن آنها نخواهید بود. 

غذا در مسافرت

لیست نوشیدنی‌های فاسد نشدنی برای مسافرت

خرید نوشیدنی‌ها در سفرهای جاده‌ای گاهی اوقات گران تمام می‌شود. بنابراین بهترین کار این است که چند نوشیدنی همراه خود داشته باشید تا نیازی به خرید نوشیدنی در پمپ بنزین یا جاده نداشته باشید. 

• قهوه: شاید طعم قهوه‌های فوری را دوست نداشته باشید. بنابراین می‌توانید یک قهوه ساز کوچک یا موکوپات همراه خود داشته باشید و در هر جایی یک قهوه اسپرسو خوش طعم برای خود تهیه کنید. 

• چای: می‌توانید خرید چای خوش عطر ایرانی را از بانک طعم انجام دهید و در مسافرت چای با کیفیت و خوش عطر و طعم دم کنید و بنوشید.

• طعم دهنده‌های آب: طعم دهنده‌های آب زیادی وجود دارد، بنابراین مطمئناً یکی را که دوست دارید پیدا خواهید کرد. کافی است چند قطره را در بطری آب خود بچکانید و یک نوشیدنی خوشمزه بدون کالری اضافه میل کنید.

مزایای مواد غذایی مورد نیاز برای مسافرت

درست است که تهیه مواد غذایی مورد نیاز برای مسافرت فقط باعث می‌شود کار بیشتری قبل از مسافرت برای شما به وجود بیاید و مجبور شوید کار بیشتر و برنامه ریزی بیشتری انجام دهید تا برای تعطیلات حاضر شوید. اما دلایل و مزایای زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند اماده کردن مواد غذایی برای مسافرت کاری جذاب باشد. 

• باعث صرفه جویی در پول شما می‌شود
یکی از بزرگترین دلایل برای آماده کردن مواد غذایی مورد نیاز برای مسافرت این است که باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود. اگر بتوانید در هزینه‌های غذا صرفه جویی کنید می‌توانید برای فعالیت‌ها و چیزهای مهم دیگر بیشتر خرج کنید. حتی می‌توانید بودجه خود را افزایش دهید. 
با صرف کمی زمان برای برنامه ریزی برای ایده‌های خوب غذای مسافرتی و خرید مواد غذایی قبل از سفر، می‌توانید بودجه خود را بهتر برنامه ریزی کنید و با خرید هر چیزی که در هر پمپ بنزین برای خوردن پیدا می‌کنید، تمام پول غذای خود را به باد ندهید. 

• در وقت شما صرفه جویی می‌شود
همه ما می‌دانیم که در تعطیلات، زمان به سرعت می‌گذرد و احساس می‌کنیم که هرگز زمان مسافرت کافی نیست. در حالی که بخشی از تجربه یک سفر نشستن و خوردن یک غذای خوب است، روزهای دیگری وجود دارد که ترجیح می‌دهید پیاده‌روی کنید یا در موزه یا باغ‌وحش کاوش کنید و ترجیح می‌دهید چندین ساعت را صرف پیدا کردن مکانی برای غذا خوردن نکنید. در چنین روزهایی، بسته بندی غذای آماده باعث صرفه جویی در زمانتان می‌شود. کافی است چند وعده غذای آماده را بیرون بیاورید و چند وعده تنقلات بردارید. سپس می‌توانید روز را به گشت و گذار اختصاص دهید و وقتی گرسنه شدید، غذای آماده داشته باشید.

• می توانید سالم‌تر غذا بخورید
بدیهی است که همه غذاهای سفرهای جاده‌ای سالم نیستند. اما غذاهایی که خودتان تهیه کرده‌اید به شما این امکان را می‌دهد که به جای رفتن به رستوران‌های فست فود و هات داگ‌های پمپ بنزین، انتخاب‌های سالم تری داشته باشید.
مطمئناً، شما می‌توانید سالادها، بسته‌بندی‌ها و سینی‌های سبزیجات را در فروشگاه‌ها پیدا کنید، اما همیشه تضمینی وجود ندارد که این موارد سالم باشند. بنابراین دانستن اینکه اقلام سالم‌تری همراه خود دارید، به شما این امکان را می‌دهد که احساس گناه نکنید یا مجبور به خوردن غذای بد نباشید.
انواع مواد غذایی در مسافرت

• چیزهایی دارید که می‌دانید خواهید خورد
اگر دوستان یا خانواد شما حساس هستند، در سفر هیچ تضمینی وجود ندارد که گزینه‌های غذایی را پیدا کنید که آن‌ها دوست داشته باشند. آماده کردن مواد غذایی مورد علاقه آنها این امکان را به وجود می‌آورد که از خوردن غذاها اطمینان داشته باشید. 

نتیجه گیری

آماده کردن مواد غذایی مورد نیاز برای مسافرت به صرفه جویی در هزینه و زمان شما کمک می‌کند و بهترین انتخاب برای سفر اقلام فاسد نشدنی هستند. بنابراین محدودیتی برای داشتن یک کولر یا یخچال ندارید. و اگر به دنبال غذای سفرهای جاده ای با بودجه مناسب هستید، خرید ادویه مسافرتی، خرید حبوبات مسافرتی و خرید چای مسافرتی به شما پیشنهاد می‌شود. برای خرید ادویه مسافرتی و سایر مواد غذایی مناسب برای سفر می‌توانید به فروشگاه بانک طعم سری بزنید.

خرید پک ادویه مسافرتی

بانک طعم 20 فروردین 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید