راه های موثر درمان جوش صورت به صورت طبیعی

یکی از ضد حال‌ترین اتفاقات برای پوست و زیبایی، جوش صورت است که در اینجا به طور کامل به درمان جوش صورت با ادویه و ماسک صورت پرداخته‌ایم.
22 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

ممکن است بارها برای شما نیز پیش آمده باشد که وقتی یک قرار مهم دارید و یا می‌خواهید به مهمانی بروید، صورت شما جوش می‌زند. بنابراین اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و می‌خواهید از شر آن خلاص شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با درمان جوش صورت با ادویه و ماسک صورت آشنا کنیم.

درمان جوش صورت 

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که زائده‌هایی کوچک به صورت جوش، بر روی پوست صورت شما ایجاد شده باشد. غدد چربی‌ای که بر روی پوست صورت وجود دارد، گاهی به وسیله میکروب‌ها آلوده می‌شوند. در نتیجه بعد از مدتی سطح این جوش‌ها با ترشحاتی پر می‌شود؛ بنابراین شما آن را به صورت نقاطی برآمده بر روی پوست صورت خود مشاهده خواهید کرد.

در چنین شرایطی باید با انجام مراقبت‌های درمانی، پوست خودتان را از این ترشحات چرکی نجات دهید. جوش‌ها انواع مختلفی دارند. با شناخت هر کدام از این جوش‌ها می‌توانید نسبت به درمان پوست خود اقدام کنید. انواع مختلف جوش‌ها شامل موارد زیر است:

  • جوش‌های زیر پوستی کومدون: این جوش زیرپوستی مربوط به تجمع چربی و سلول‌های مرده پوست در فولیکول مو است. جوش‌های زیر پوستی از نوع کومدون به دو صورت جوش سر سیاه و جوش سر سفید وجود دارد.
  • سفت دانه یا پاپول: گاهی ممکن است جوش‌هایی به رنگ قهوه‌ای، قرمز، بنفش و صورتی بر روی پوست شما ایجاد شود که بسیار دردناک نیز هستند. این برآمدگی‌های رنگی که اغلب سفت هستند، مایعی درون آن وجود ندارد و به جوش‌های سفت‌دانه معروف هستند.

درمان جوش صورت در دوره جوانی

  • پاسچول: جوش‌های چرکی که بر روی سطح پوست صورت ایجاد می‌شوند به جوش‌های پاسچول معروف هستند. از آنجایی که این جوش‌ها قرمز و چرک‌آلود هستند، باید نسبت به درمان جوش صورت خود اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی جای جوش بر روی صورت شما باقی بماند.
  • ناب: این نوع از جوش‌ها، مانند جوش‌های زیر پوستی سفت‌دانه هستند؛ اما اندازه آنها بزرگتر و نسبت به سفت‌دانه دردناک‌تر هستند.
  • کیست: گاهی زائده‌هایی پر از چرک با اندازه بزرگتر بر روی پوست ایجاد می‌شوند که دردناک هستند و در صورت عدم درمان به موقع، جایشان بر روی پوست می‌ماند.

درمان جوش صورت با ادویه

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با استفاده از فواید زردچوبه و دارچین می‌توانید انواع جوش‌ صورت را درمان کنید. این ادویه‌ها خواص ضد باکتریایی دارند. در نتیجه باعث می‌شوند تا میکروارگانیسم‌های روی پوست صورت شما از بین بروند.

از طرف دیگر یکی از خواص شگفت‌انگیز این ادویه‌ها، خاصیت ضد التهابی آن است؛ که تاثیرات مثبتی بر روی پوست صورت شما می‌گذارد. به‌طوری‌که بعد از استفاده از این ادویه‌ها، جوش صورت شما به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. همچنین اگر جای جوش بر روی پوست صورت شما مانده باشد، برای درمان جای جوش صورت می‌توانید از خواص این ادویه‌ها استفاده کنید.

به این دلیل که ماسک‌های طبیعی که با این ادویه‌ها درست می‌کنید، ترمیم بافت پوست صورت را برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین با تحریک ترشح کلاژن، از ایجاد چین و چروک پوستی نیز جلوگیری می‌کنند.

درمان جوش صورت با ادویه

انواع ماسک صورت با ادویه‌ها

اگر برای درمان جوش صورت به دنبال ماسک‌های ضد جوش و طبیعی هستید، استفاده از ماسک‌های خانگی زیر را پیشنهاد می‌کنیم. این ماسک‌ها به صورت طبیعی تهیه می‌شوند و علاوه‌بر درمان جوش، از عود دوباره آنها نیز جلوگیری می‌کنند.

  • ماسک دارچین و عسل: برای کاهش آکنه، می‌توانید از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارچین استفاده کنید. همچنین از آنجایی که عسل خاصیت رطوبت‌ رسانی و تغذیه پوست دارد؛ باعث بهبود مشکلات پوستی شما نیز می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است تا مقدار ۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین را با ۳ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس آن را به مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید.
    بعد از کمی سرد شدن می‌توانید این ماسک طبیعی را بر روی صورت خود بگذارید و ده دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید پوست صورت خود را بشویید. انجام این ماسک هر دو هفته یک بار تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی بر روی پوست صورت شما می‌گذارد.
  • ماسک آلوئه‌ورا و زردچوبه: برای درمان جوش صورت، ماسک زردچوبه و آلوئه‌ورا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای تغذیه پوست و محافظت از آن در برابر سموم، استفاده از آلوئه‌ورا را پیشنهاد می‌دهیم. همچنین زردچوبه با خواص ضد باکتری و ضد التهابی خود می‌تواند تورم جوش‌های صورت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
    برای این منظور کافی است تا مقدار ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بگذارید. انجام این کار ۲ تا ۳ بار در هفته بسیار موثر است.
  • ماسک زردچوبه و عسل: خاصیت ضد میکروبی زردچوبه، چربی‌های اضافی روی پوست را به خوبی از بین می‌برد. همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی عسل برای محافظت از پوست بسیار مناسب است. شما می‌توانید ترکیب این دو ماده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید.

روش درمان جوش صورت

درمان جوش صورت با طب سنتی

درمان جوش صورت با داروهای گیاهی برخلاف سایر روش‌های شیمیایی مزایای بی‌شماری دارد. درمان جوش صورت با روش‌های شیمیایی و لایه‌برداری‌های سخت ممکن است مشکلات شما را دوچندان کنند. برای این منظور، استفاده از این راهکارهای طبیعی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از جمله این روش‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از آب لیمو: اگر می‌خواهید به طور معجزه‌آسایی از شر جوش‌های زیر پوستی خود خلاص شوید، استفاده از آبلیموی تازه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که آب لیمو خواص میکروب‌کشی دارد، در نتیجه می‌تواند از ایجاد جوش بر روی صورت شما جلوگیری کند. برای استفاده از این روش می‌توانید یک گوش‌پاک‌کن را به آبلیمو آغشته کنید و بر روی جوش صورت خود بمالید.
  • گلاب: به کمک خواص معجزه‌آسای گلاب می‌توانید جوش صورت خود را درمان کنید. از آنجایی که گلاب باعث تنظیم PH پوست شما می‌شود؛ در نتیجه التهاب و قرمزی جای جوش را به خوبی از بین می‌برد. برای درمان جوش صورت با گلاب می‌توانید مقداری از آن را بر روی صورت خود اسپری کنید.
  • روغن زیتون: خواص بی‌شمار روغن زیتون یک درمان مناسب برای رفع جوش‌های صورت است. از آنجایی که روغن زیتون خاصیت ضد آنتی‌اکسیدانی دارد؛ بنابراین می‌تواند یک راه مناسب برای درمان جوش باشد. برای درمان می‌توانید پوست صورت خود را به کمک روغن زیتون مرطوب نگه دارید.
    به این دلیل که پوست صورت اگر خشک باشد، درمان شما دیرتر اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر روغن زیتون یک آبرسان قوی است و سطح پوست شما را به خوبی پاک‌سازی می‌کند.
  • چای سبز: خواص آنتی‌اکسیدانی چای سبز یک درمان خانگی موثر برای جوش صورت است. استفاده از چای سبز کمک می‌کند تا ضایعات و آلودگی‌های روی سطح پوست به خوبی پاک‌سازی شود. همچنین استفاده از چای سبز باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود.

درمان جوش صورت با چای سبز

درمان جوش دوران جوانی

کمتر کسی پیدا می‌شود که تجربه جوش‌های دوران جوانی را نداشته باشد. برخی از عوامل مانند: سن، ارث، تغذیه، عوامل هورمونی، مشکلات روحی، بهداشت فردی و… از عوامل ایجاد‌کننده جوش جوانی است. درصورتی‌که دچار جوش جوانی هستید، برای درمان جوش دوران جوانی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا درمان شما زودتر اتفاق بیفتد.

  • شستشوی صورت به همراه ماساژ باعث می‌شود تا جریان خون در پوست شما به خوبی انجام شود. بعد از شستن صورت بهتر است با حوله‌ای نرم و به آرامی صورت خود را خشک کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا درمان جوش صورت جوانی و بلوغ نتیجه خوبی داشته باشد.
  • استراحت کافی، ورزش، دوری از نگرانی و استرس از جمله عواملی است که به درمان جوش‌های صورت کمک بسیار زیادی می‌کند. به این دلیل که مسائل روحی و روانی از جمله دلایلی است که جوانان را مستعد به جوش صورت می‌کند.
  • خوردن آب سیب، آب هویج، مصرف سبزی‌هایی مانند کاهو، کرفس، شاهی، خوردن میوه‌هایی مانند آلو و پرتقال تاثیر بسیار مثبتی بر روی پوست می‌گذارد.
  • برخی عادت‌های روزانه مانند استفاده از لوازم آرایش، باعث تشدید جوش‌های جوانی می‌شود. همچنین استفاده از کرم‌های چرب و سنگین باعث می‌شود تا جوش‌های شما دیرتر خوب شوند.
  • از خوردن شیرینی و ادویه‌های تند خودداری کنید.
  • اگر به دنبال درمان جوش صورت فوری هستید، پیشنهاد می‌کنیم موادی غذایی را مصرف کنید که دارای ویتامین A باشند. از جمله این غذاها می‌توان به جگر، گوجه فرنگی، طالبی، هویج، گل کلم و… اشاره کرد.

ما در این مقاله در رابطه با درمان جوش صورت با ادویه صحبت کردیم. به کمک راهکارهای گفته شده در بالا می‌توانید مشکلات پوستی خودتان را به راحتی درمان کنید. برای تهیه ادویه جات ماسک‌های گفته شده در بالا، می‌توانید خرید ادویه را به صورت اینترنتی از فروشگاه بانک طعم انجام دهید.

بریم برای خرید ادویه

بانک طعم 22 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید