طریقه مصرف سبزی شنبلیله در غذا

شنبلیله از دسته گیاهان معطر بوده که جایگاه ویژه‌ای در غذاهای سنتی ایرانی دارد. به سبب ویتامین‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این گیاه، پزشکان طب سنتی بهره‌گیری از آن را توصیه می‌کنند.
20 شهریور 1402 توسط
علیرضا خدادادی
| هنوز نظری وجود ندارد

شنبلیله از دسته گیاهان معطر بوده که جایگاه ویژه‌ای در غذاهای سنتی ایرانی دارد. به سبب ویتامین‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این گیاه، پزشکان طب سنتی بهره‌گیری از آن را توصیه می‌کنند. سبزی شنبلیله خشک استفاده‌های بیشتری نسبت به نمونه تازه این سبزی دارد. این گیاه را به شکل‌های گوناگون به ماست و قورمه سبزی اضافه می‌کنند. نکته مهمی که درباره این نوع از گیاه وجود دارد؛ عطر و خلوص نمونه خشک شده آن می‌باشد. بانک طعم یکی از برترین مجموعه‌های‌ ارائه ‌دهنده شبلیله خشک است. جهت استفاده شنبلیله در غذا می‌توانید سفارش خود را از این مجموعه ثبت کنید و از عطر و طعم دلپذیر آن بهره‌مند شوید.

شنبلیله خشک

شنبلیله خشک شده یکی از ادویه‌های محبوب و پرکاربرد در آشپزی است و  شنبلیله خشک شده دارای طعم تلخ و خوشبویی است که به غذاها عمق و مزه‌ی ممتازی می‌بخشد. شما می توانید برای خرید شنبلیله خشک با کیفیت و قیمت مناسب به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


تعریفی از شنبلیله

پیش از اینکه با روش‌های استفا‌ه از شنبلیله در غذا آشنا شویم؛ به تعریفی از این گیاه خواهیم پرداخت. شنبلیله، که با نام علمی Trigonella foenum-graecum شناخته می‌شود، یک گیاه با ارتفاع حدوداً ۲ تا ۳ فوت بوده و دارای برگ‌های سبز، گل‌های کوچک و غلاف‌هایی است که درون آن‌ها دانه‌هایی با رنگ طلایی-قهوه‌ای قرار گرفته‌اند. به دلیل اینکه این گیاه دارای خواص دارویی است؛ از آن در انواع غذاهای هندی بهره‌گیری می‌شود. اخیراً خواص گوناگون جدیدی برای این گیاه معرفی شده است و پزشکان طب سنتی بهره‌گیری از آن را بیش از پیش توصیه کرده‌اند. 

شنبلیله خشک برای چی خوبه؟

شنبلیله برای تقویت عملکرد اعضای مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریباً ۹۰٪ ویژگی‌های مرتبط به این گیاه مثبت بوده و تنها ۱۰٪ ویژگی‌های آن به عنوان نکات منفی معرفی می‌شوند. از همین رو، می‌توان متوجه شد شنبلیله دارای خاصیت‌های فراوانی می‌باشد که در ادامه به برخی از آنان اشاره می‌کنیم.

خواص شنبلیله برای کلیه

دانه‌های شنبلیله حاوی مقادیر بالایی از فلاوونوئیدهای پلی‌فنولی هستند که اثرات مثبتی بر عملکرد کلیه‌ها می‌گذارند. به عبارت دیگر، مصرف این دانه‌ها بهبودی قابل توجهی در عملکرد کلیه‌ها ایجاد می‌کند. از دیگر فواید مصرف دانه‌های شنبلیله این است که می‌تواند از ایجاد غشاهای ناخواسته در اطراف کلیه‌ها جلوگیری کند.

مصرف سبزی شنبلیله

طبع نعناع خشک چیست؟ نعناع چه عوارضی دارد؟

طبع نعناع خشک برای شما سازگار است؟ نعناع خشک عوارض و مضرات هم دارد که باید در استفاده از آن دقت کنید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات حتما این مقاله را مطالعه کنید.

همین الان بخون!!


همچنین، افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند، می‌توانند با مشاوره پزشک، میزان مناسب دانه‌های شنبلیله را جویا شوند و این گیاه را در رژیم غذایی خود جای دهند. نکته جالبی که وجود دارد این است که در طب سنتی چین از شنبلیله به‌ عنوان یک درمان مؤثر برای برخی مشکلات کلیوی استفاده می‌شود؛ که این نشان از تاثیرگذار بودن این گیاه در بهبود سلامت کلیه‌ها دارد. شما می‌توانید شنبلیله را به صورت خشک از مجموعه بانک طعم خریداری کنید و با مصرف آن در افزایش سلامت کلیه‌های خود تاثیرگذار باشید.

خواص شنبلیله برای حافظه

شنبلیله به‌ عنوان یک گیاه دارویی، توانایی تقویت و حفظ سلامت مغز را داراست. این گیاه به‌ طور مخصوص به بهبود سلامت مغز کمک می‌کند و در عین حال، به منظور افزایش فرآیند یادگیری و تقویت حافظه نیز به‌ عنوان یک انتخاب بسیار مؤثر معرفی می‌شود.

استفاده از شنبلیله، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مرتبط با پیری مانند آلزایمر و پارکینسون نیز می‌شود. آلزایمر به‌ عنوان یک بیماری جدی و تأثیرگذار در سیستم عصبی مغز شناخته می‌شود و استفاده از شنبلیله به‌ عنوان جزءی از رژیم غذایی می‌تواند در کاهش این خطر این عارضه نقش مؤثری ایفا کند. همچنین، پارکینسون که به عنوان یکی دیگر از بیماری‌های نورونی وارد عمل می‌شود نیز در لیست بیماری‌هایی است که اثرات مثبت شنبلیله بر روی عملکرد مغز می‌تواند به کاهش آن منجر شود.

خواص ماست و شنبلیله

یکی از روش‌های بهره‌گیری از شنبلیله در غذا، استفاده از این گیاه در ماست می‌باشد. 

به طور کلی، ماست، به عنوان یکی از منابع غنی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی، به تقویت سلامت قلب و عروق، ترشح سلول‌های سالم در بدن، و حفظ سلامت روده کمک می‌کند؛ شنبلیله نیز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی، برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، تقویت استخوان‌ها، و افزایش سطح انرژی بدن بسیار مؤثر است. شما می‌توانید شنبلیله خشک را در ماست بریزید و از خواص ماست و شنبلیله در کنار هم بهره‌مند شوید.

مصرف سبزی شنبلیله


شنبلیله خشک در چه غذاهایی استفاده می‌شود
؟

استفاده از شنبلیله خشک در قورمه سبزی، یک نمونه از طریقه مصرف شنبلیله در غذاست. قورمه سبزی یکی از غذاهای سنتی ایرانیان است که دارای عطر و طعمی بی‌نظیر می‌باشد. در این غذا از انواع سبزی‌های گوناگونی استفاده می‌شود. شما می‌توانید شنبلیله را نیز به هنگام پخت این خورشت به آن اضافه کنید و عطری بی‌نظیر را به ارمغان آورید. 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام استفاده از شنبلیله در غذا، به خصوص قورمه سبزی، رعایت کنید؛ آن است که این گیاه را در دقایق پایانی پخت به غذا یا خورشت اضافه کنید. این کار سبب می‌شود تا عطر سبزی بیشتر در غذا حس شود. اگر از شنبلیله در غذای خود لذت می برید حتما این مطلب طرز تهیه اشکنه شنبلیله لذیذ و خوشمزه را بخوانید.

طرز تهیه بولانی خوشمزه و فوق‌العاده

بولانی، غذایی لذیذ، سالم و مغزی که علاوه بر خوشمزه بودن، مزایای زیادی برای سلامتی دارد. در این مقاله با طرز تهیه بولانی افغانستانی آشنا می‌شوید.پس از مطالعه این مقاله، خودتان هم می‌توانید بولانی خوشمزه و با کیفیتی تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، استفاده از شنبلیله در غذاهای گوناگون سبب می‌شود تا ویتامین‌های مورد نیاز بدن جذب شود و عطر و طعمی بی‌نظیر ایجاد گردد. شما می‌توانید شنبلیله خشک را به صورت عمده از مجموعه بانک طعم خریداری کنید. این مجموعه محصولات را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی منصفانه ارائه می‌کند. از آنجایی که میزان خلوص شنبلیله خشک به هنگام خرید یکی از معیارهای اصلی است؛ مجموعه بانک طعم پودر شنبلیله را با کیفیتی باورنکردنی و خلوص بالا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این گیاه را با خیالی آسوده از کیفیت خریداری کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

شنبلیله خشک

شنبلیله خشک شده یکی از ادویه‌های محبوب و پرکاربرد در آشپزی است و  شنبلیله خشک شده دارای طعم تلخ و خوشبویی است که به غذاها عمق و مزه‌ی ممتازی می‌بخشد. شما می توانید برای خرید شنبلیله خشک با کیفیت و قیمت مناسب به سایت بانک طعم مراجعه کنید.

همین الان کلیک کنید


علیرضا خدادادی 20 شهریور 1402


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟