نکات استفاده دارچین در بارداری + طرز تهیه دمنوش دارچین

مصرف زیاد دارچین بارداری می‌تواند مقادیر گلوکز بدن را دچار اختلال کند. بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کرد.
20 دی 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

در این مطلب می‌خواهیم در مورد برخی از خصوصیات مصرف دارچین در بارداری، عوارض مصرف دارچین در بارداری و چگونگی استفاده از دارچین در بارداری برایتان صحبت کنیم. این ادویه‌ی خوش عطر و طعم به قدری پر از خاصیت است که به نظر می‌رسد همه‌ی افراد باید استفاده‌ی زیاد از آن را در برنامه‌های غذایی‌شان قرار دهند. اما در این مقاله می‌خواهیم در مورد استفاده‌ی به اندازه از آن در حین بارداری صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا از تاثیرات این ماده‌ غذایی شگفت‌انگیز در بارداری مطلع شوید. 

آشنایی با تاثیر دارچین در بارداری

دارچین یک آنتی اکسیدان، ضد التهاب و تنظیم کننده‌‌ی قوی قند خون است. این ویژگی‌ها ممکن است برای برخی از خانم‌های باردار عوارض جانبی داشته باشد. دارچین باعث کاهش گلوکز خون شده و به خون اجازه‌ی لخته شدن نمی‌دهد. خانم‌های بارداری که دچار بیماری دیابت هستند و داروهای مخصوص آن‌را مصرف می‌کنند یا داروی رقیق کننده‌ی خون استفاده می‌کنند، باید در استفاده از این ادویه احتیاط کنند.

دارچین تحریک کننده‌ی قاعدگی و دفع خون است. اگر استفاده از دارچین در بارداری زیاد باشد، احتمال سقط شدن جنین بالاتر می‌رود. بنابراین مصرف دارچین در بارداری به شرایط بدنی مادر بستگی دارد. توصیه می‌شود مادرانی که بارداری پرخطری دارند از دارچین استفاده نکنند.

تاثیر دارچین در بارداری

بررسی خواص دارچین در بارداری

ادویه دارچین دارای خواصی است که می‌تواند در سلامتی یک خانم باردار تاثیر گذار باشد. برخی از خواص این ادویه‌ی خوش‌بو عبارت است از:

آنتی اکسیدان بودن

دارچین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند با انگل‌ها و باکتری‌ها مبارزه کند و آسیب‌هایی که به دلیل عفونت‌های قارچی و رادیکال‌های آزاد در بدن به وجود می‌آیند را دفع کند.

کمک به دیابت در بارداری

دارچین این ویژگی‌ را دارد که می‌تواند باعث تنظیم قند خون شود. استفاده‌ کردن از دارچین در غذاها به مقدار مناسب، قند خون خانم‌های باردار را کاهش می‌دهد.

ضد التهاب بودن

آنزیم‌هایی که باعث التهاب بدن می‌شوند نمی‌توانند در مقابل دارچین از خود مقاومت نشان دهند. استفاده‌ی دارچین در غذاها ورم‌های بدن و درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

کاهش دادن فشار خون

از دلایل بالا رفتن فشار خون در دوران بارداری می توان به سبک زندگی ناسالم و چاقی و کم تحرکی اشاره کرد. خوشبختانه میتوان با مصرف دارچین در بارداری فشار بالای خون را کنترل و تنظیم کرد.

دارچین در دوره بارداری

فواید تغذیه‌ای

دارچین حاوی آهن، سدیم، منیزیم، کلسیم، روی، منگنز، فسفر و پتاسیم است. اسیدهای چربِ اشباع شده، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌های C، E و نیاسین از دیگر املاح موجود در دارچین هستند. بهتر است خانم‌های بارداری که به این املاح و ویتامین‌ها نیاز دارند مصرف دارچین را در برنامه‌ی غذایی‌شان جای دهند.

بررسی عوارض دارچین در بارداری

مصرف زیاد دارچین در حین بارداری می‌تواند مقادیر گلوکز بدن را دچار اختلال کند. اختلال در گلوکز ممکن است برای کسانی که قصد زایمان سزارین دارند، در کنترل قند خون مشکل‌ساز شود.

برخی به دارچین حساسیت دارند و در صورت استفاده از آن ممکن است دچار سوزش دهان شوند و گلو، گونه و زبانشان ملتهب شود. این واکنش‌های آلرژیک به شما هشدار می‌دهند که به این ادویه‌ حساسیت دارید و بهتر است از آن استفاده نکنید.

کسانی که به خونریزی مبتلا هستند و برای مسائل خونی و منعقد کردن خونشان دارویی مصرف می‌کنند، بهتر است از دارچین استفاده نکنند، زیرا مصرف آن خونریزی را تشدید می‌کند.

دارچین و طب سنتی

دارچین در طب سنتی، گرم و خشک شناخته می‌شود. این ادویه برطرف‌کننده‌ی عفونت‌ها، نشاط آور و درمان‌کننده‌ی سموم معدنی است. این ادویه باعث تقویت کبد، مغز، معده و قلب می‌شود. بینایی را افزایش می‌دهد و در کاهش نفخ معده تاثیرگذار است. دارچین به گوارش غذا کمک می‌کند و باعث برطرف شدن مشکلات قاعدگی می‌شود.

مواردی که ذکر شد تنها گوشه‌ای از فواید این ادویه‌ی بی‌نظیر است اما استفاده نکردن از آن هم در مواردی ذکر شده است. 

طب سنتی مصرف دارچین در بارداری را ممنوع اعلام کرده است و توصیه کرده است بهتر است از آن فقط در غذاها و به صورت مختصر استفاده شود.


دارچین در طب سنتی

دمنوش دارچین در بارداری 

برخی از خانم‌های باردار علاقه‌ای به استفاده از دارچین‌ در غذاها ندارند و ترجیح می‌دهند همان مقدار کمِ دارچین که در بارداری توصیه شده است را در دمنوش‌ها مورد استفاده قرار دهند.‌ برای استفاده از دارچین در دمنوش‌ها می‌توانید به سراغ دمنوش سیب دارچین و دمنوش به دارچین بروید. برای درست کردن این دمنوش‌ها می‌توانید در ادامه بخوانید.

دمنوش سیب دارچین و به دارچین

برای درست کردن دمنوش سیب دارچین ابتدا سیب‌ها را رنده کنید و آنها را داخل یک قوری به ترجیح چینی قرار دهید. سپس چند قطعه چوب دارچین را به قوری اضافه کنید و روی آن آب بگیرید. به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد. حالا زمان استفاده از دمنوش سیب دارچین است.

برای تهیه‌ی به دارچین هم مانند دمنوش سیب دارچین عمل کنید، با این تفاوت که می‌توانید از به‌های خشک شده استفاده کنید و مقداری زعفران دم کرده هم به آن اضافه کنید و از دارچین در بارداری به این صورت استفاده کنید.

شیر دارچین در بارداری

شیر دارچین هم مانند دمنوش‌های سیب دارچین و به دارچین می‌تواند انتخاب بعضی از خانم‌ها به جای استفاده از دارچین در غذا باشد. برای تهیه‌ی این نوشیدنی کافی است یک فنجان شیر را روی حرارت قرار دهید تا به مرحله‌ی جوشیدن برسد. سپس تکه‌ای چوب دارچین و یا پودر دارچین را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد.

انواع روش مصرف دارچین

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، نوشیدنی را از روی حرارت بردارید و با اضافه کردن قاشق عسل به آن، آن‌را آماده‌ی خوردن کنید و لذت ببرید. شیر در کنار دارچین و عسل، نوشیدنی فوق‌العاده‌ای را می‌سازد که از فواید آن می‌توان به تسکین بی‌خوابی، دفع سموم بدن، جلوگیری و متوقف کردن رشد سرطان، کمک به سلامت استخوان‌ها، درمان سرماخوردگی و گلودرد و هضم غذا اشاره کرد. همینطور شما می توانید با خواندن مقاله ۹ خواص دارچین و عسل که باید بدانید به خواص این ترکیب پی ببرید.

دارچین در بارداری 

تا این قسمت از مطلب می‌توانیم به راحتی به این سوال پاسخ دهیم که “ آیا دارچین در بارداری ضرر دارد یا خیر؟؟ ” همانطور که ذکر شد استفاده از دارچین برای خانم‌های باردار توصیه نشده است و حتی در مواردی استفاده از آن‌را به طور کامل ممنوع اعلام کرده‌اند. خانم‌های باردار فقط در حد اضافه کردن مقداری کمی دارچین به غذاها یا اضافه کردن آنها به دمنوش‌ها یا شیر می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگر باردار هستید این توصیه‌ها را مورد توجه قرار دهید. و حتما خاطرتان باشد که بعد از گذراندن دوره‌ی بارداری به استفاده‌ی درست از دارچین بپردازید و از مزایای این ادویه‌ی بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

میتوانید با خواندن مقاله طعم بی نظیر دارچین در قورمه سبزی بعد از دوران بارداری این غذای خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

این مطلب فقط برخی از فواید و ملاحظات لازم در خصوص استفاده از دارچین در بارداری را برای شما بیان کرد. این ماده‌ استفاده‌های خوراکی و درمانی بسیاری دارد که توصیه می‌شود در مورد آن مطالعه کنید و به خرید دارچین و استفاده از آن در موارد مختلف بپردازید و از فواید بی‌نظیر و در مواردی حتی شگفت‌انگیز آن بهره ببرید.

برای خرید دارچین می‌توانید از فروشگاه‌ بانک طعم استفاده کنید و یک خرید مطمئن و بدون دردسر را به صورت‌های مختلف تجربه کنید. امیدوارم از خریدتان لذت ببرید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌ ببرید.

بریم برای خرید دارچین

بانک طعم 20 دی 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید