خواص فوق العاده چای سبز برای لاغری چیست؟

خواص چای سبز امروزه اثبات شده است و بسیاری لاغری و چربی سوزی با چای سبز را امتحان می کنند. حتما در خصوص نحوه مصرف چای سبز، این مقاله را مطالعه کنید.
19 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

مطالعات نشان داده‌اند که بیش از ۸۰ میلیارد فنجان چای سبز به طور سالانه در کشور آمریکا استفاده می‌شود. این موضوع به دلیل طعم لذت بخش چای سبز بوده و دلیل دیگر مصرف چای سبز خواص آن برای لاغری است. چای سبز دارای کافئین بوده و می‌تواند سبب سرحال شدن شود. خواص چای سبز و استفاده از دمنوش آن به صورت روزانه به کاهش وزن کمک کرده و سبب تناسب اندام می‌گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چای سبز برای لاغری چه خواصی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنیم.

خواص چای سبز برای سلامتی

چای سبز در کنار طعم لذت بخش و فوق العاده‌ای که دارد، سرشار از خواص و فوایدی برای سلامتی است. استفاده از چای سبز و ریختن آن در آب جوش سبب می‌شود ترکیبات زیست فعال جذب شوند. برگ‌های چای سبز همچنین دارای خواص ضد التهاب و سم‌زدایی هستند و به بدن کمک می‌کنند در مقابل تهدید‌های رادیکال‌های آزاد از خود محافظت کند. آنتی اکسیدان‌ها از مفیدترین و سودمندترین ترکیبات موجود در چای سبز هستند. EGCG معمول‌ترین کاتچین موجود در چای سبز است که به بالا بردن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. اما سوال اصلی این است که آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند؟

کاهش وزن با چای سبز

یکی از محصولاتی که امروز برای چربی سوزی و کاهش وزن طرفداران زیادی پیدا کرده، مکمل‌های چای سبز است که در سال ۲۰۱۵ مقدار ۱۴۰ میلیون دلار از آن به فروش رسیده است. چای سبز همچنین به عنوان نوشیدنی تنها با آب مصرف شده و دومین نوشیدنی پر طرفدار در دنیاست. یک فنجان از چای سبز هیچ گونه کالری نداشته و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌گردد. این نوشیدنی همچنین کارایی بدن را برای سوختن انرژی بیشتر می‌کند. چای سبز دارای فلاونوئید بوده که وظیفه افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن را دارد.

خواص چای سبز برای لاغری

مطالعات و تحقیقات ثابت کرده‌اند که جایگزین کردن چای سبز با دیگر نوشیدنی‌های پر کاری می‌تواند سبب کاهش وزن شود زیرا چای سبز یک دیورتیک طبیعی است. نوشیدن چای سبز یک درمان مناسب جهت مشکلات احتباس مایعات است و التهاب را کاهش می‌دهد. بنابراین نوشیدن آن به شکل منظم و مرتب می‌تواند سبب کاهش ۱۹ درصدی چربی‌های بدن شود.

کافئین موجود در چای سبز نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و سبب ساده‌تر شدن فرآیند کاهش وزن شود. زیرا کافئین یک ماده محرک بوده و سبب بهبود عملکرد ورزش می‌گردد و در انتها به سوزش چربی‌ها در فرآیند ورزش کردن کمک می‌کند.

هر فنجان از چای سبز تنها یک چهارم کافئین موجود در یک فنجان قهوه را دارد اما باز هم استفاده از آن خالی از لطف نیست. برای بهره بردن از مزایای سلامتی چای سبز بهتر است حدود سه فنجان چای سبز در روز بنوشید تا متوجه نتایج آن در کاهش وزن شوید.

۶ راه تشخیص چای اصل بهاره از تقلبی

تشخیص چای اصل ایرانی،قطعا یکی از دغدغه‌های اصل ما در انتخاب چای اصل است چون چای اصل هم سالم‌تر و خوش‌طعم‌تر است برای یادگیری تشخیص چای اصل از تقلبی حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چربی سوزی با چای سبز

یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن چای سبز قبل از ورزش به سوزاندن بیشتر چربی ها کمک می‌کند. در حقیقت افرادی که قبل از ورزش چای سبز نوشیده‌اند، ۱۷ درصد بیشتر از دیگران، چربی می‌سوزانند. چای سبز به بدن کمک می‌کند به طور ویژه‌ای چربی بیشتری بسوزاند و در درازمدت به کمتر کردن وزن بدن کمک می‌کند. با چای سبز می‌توانید به کاهش چربی دور شکم کمک کنید. این نوع چربی خطرناک‌ترین نوع چربی بوده و سبب بیماری‌هایی مانند التهاب، مقاومت به انسولین، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌های مزمن می‌گردد. چای سبز قادر است به طور خاص، این نوع چربی و سطح آن را کاهش دهد. بنابراین حتی اگر کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشید، باز هم توصیه می‌شود، چای سبز بنوشید.

مصرف چای سبز

چطور از چای سبز برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

برای بهره گرفتن از مزایای چای سبز و کاهش وزن با استفاده از آن لازم است نحوه مصرف آن را بدانید. یک مرکز پزشکی در مریلند پیشنهاد می‌کند برای تأثیرگذاری بیشتر چای سبز حدود ۲ الی ۳ فنجان چای سبز بنوشید. زیرا هر فنجان مقدار ۲۰۰ میلی گرم کاتچین دارد. البته تأثیر دمنوش چای سبز به اندازه مکمل های آن نیست. اغلب افراد برای بهره مندی از خواص چای سبز از مکمل چای سبز یا عصاره های کوچک آن استفاده می‌کنند. در حقیقت نوشیدن چای سبز معمولی به فرد کمک می‌کند وزن سالم خود را حفظ کند ولی به اندازه مکمل دارای مزایا و خواص نیست.

زمانی که قصد لذت بردن از طعم دمنوش چای سبز را داریم، نحوه دم کردن و مصرف آن ممکن است تفاوت‌هایی را به وجود آورد. اگر چای سبز را درون آب جوش بریزید به کاتچین‌ها آسیب می‌رسد. بنابراین بهتر است ابتدا آب را به جوش بیاورید، سپس ده دقیقه اجازه بدهید از دما بیفتد و سپس چای سبز را به آن اضافه کنید. بسته به ذائقه‌تان اجازه بدهید یک دقیقه یا بیشتر دم بکشد. سپس آن را میل کنید.

بعضی از انواع چای سبز در کاهش وزن تأثیر بهتری دارند؛ ماتچا از چای سبزهای بسیار مغذی است که نه تنها سبب آب رسانی می‌گردد بلکه مواد مغذی موجود در آن نیز بسیار بالاست.

برای اضافه کردن چای سبز به رژیم غذایی کافیست چند هفته از آن استفاده کنید تا به طعم شیرین ظریف آن عادت کنید. چای سبز جایگزین فوق العاده‌ای برای نوشیدنی‌های شیرین یا سودایی است که فاقد کالری است. بنابراین با مصرف کمتر کالری در طی روز، روزانه کالری کمتری دریافت خواهید کرد. نوشیدن چای سبز در طی روز سبب می‌شود انرژی بیشتر داشته باشید و سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد.

استفاده از خواص چای سبز

نحوه مصرف چای سبز برای کاهش وزن

در اینجا چند پیشنهاد ساده رژیمی برای کاهش وزن و لاغری با چای سبز به شما ارائه می‌کنیم. یک فنجان داغ چای تنها یک راه برای استفاده از چای سبز در طی روز است اما با روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم می‌توانید چای سبز بیشتری را به رژیم روزانه‌تان اضافه کنید.

اسموتی چای سبز و آووکادو

با ترکیب چای سبز و آووکادو می‌توانید منبعی عالی از پروتئین، چربی‌های ضروری و آنتی اکسیدان‌ها را بسازید. برای تهیه این اسموتی به تنها یک قاشق چای خوری چای سبز، نصف آووکادو، یک موز و نصف فنجان آب گرم نیاز دارید. چای سبز را به مدت نیم ساعت درون آب گرم بریزید و سپس همراه با دیگر مواد درون مخلوط کنید بریزد تا اسموتی آماده شود.

چای سبز با لیمو و زنجبیل

ترکیب چای سبز با لیمو و زنجبیل نیز از آن ترکیب‌های فوق العاده چربی سوز است که می‌تواند سبب افرایش سوخت و ساز بدن شود و فواید چای سبز را افزایش دهد. برای اینکار آب را به جوش بیاورید و قبل از به جوش آمدن، چای سبز را به آن اضافه کنید. سبب آب لیموی تازه و یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید یک ربع دم بکشد. سپس مصرف کنید.

زمان مناسب نوشیدن چای سبز

اگر قصد شما از نوشیدن چای سبز، کاهش وزن و مبارزه با چربی های اضافی است، لازم است مصرف آن را در طی روز با برنامه ریزی انجام دهید و از مصرف آن بدون برنامه اجتناب کنید. زمان مناسب برای نوشیدن چای سبز و استفاده از اثرات آن برای لاغری، ۲ ساعت بعد از مصرف غذاست. این کار باعث می‌شود در کنار بهره بردن از خواص چای سبز، خللی در جذب آهن به وجود نیاید. زیرا چای سبز نیز مانند چای سیاه سبب کاهش آهن موجود در غذا می‌گردد.

خواص چای ترش برای سلامتی

چای ترش دارای خواص و مضراتی است که خوب است قبل از مصرف به آن دقت کنید. در این مقاله به مضرات، خواص و طبع چای ترش خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چای سبز به تنهایی معجزه نمی کند!

برخی از مردم فکر می‌کنند تنها نوشیدن یک دمنوش گیاهی در روز می‌تواند سبب کاهش وزن مؤثر شود. در صورتی که این موضوع صحت ندارد. نوشیدن دمنوش‌های گیاهی اگر در کنار فعالیت بدنی و ورزشی و رژیم غذایی درست قرار بگیرد، می‌تواند سبب کاهش وزن گردد. دمنوش‌های گیاهی با افزایش سوخت و ساز در بدن سبب کاهش وزن می‌شوند و سرعت روند لاغر شدن را بیشتر می‌کنند. بنابراین اگر تصور می‌کنید بدون رعایت هیچ کدام از موارد گفته شده و تنها با استفاده از دمنوش می‌وانید وزن خود را به شکل مشهودی کاهش دهید، در اشتباهید.

روش مصرف چای سبز

برای کاهش وزن از پرخوری های عصبی اجتناب کنید

چای سبز در کنار خواصی که ذکر شد سبب آرامش بخشی نیز می‌شود. بنابراین به آن دسته از افرادی که دچار پرخوری عصبی و اضافه وزن ناشی از آن هستند، کمک می‌کند. برخی از افراد در زمان دریافت فشارهای عصبی، استرس، تنش‌های محیط کاری و … شروع به خوردن می‌کنند و ریزه خواری می‌کنند. این عادت غلط به اضافه وزن منجر شده و فرد را از تناسب اندام دور می‌سازد. جهت پیشگیری از این عادت و درمان آن کافیست از چای سبز استفاده کنید. چای سبز دارای خواص آرامش بخشی بوده و به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند. به همین دلیل مانع از پرخوری عصبی یا تنش و استرس می‌گردد.

چربی سوز های طبیعی را امتحان کنید

چای سبز یک چای چربی سوز طبیعی است که سوخت و ساز در بدن را افزایش می‌دهد. چای سبز دارای ماده‌ای به نام پلی فنول است که حرارت درونی بدن را افزایش داده و میزان سوخت انرژی موجود در سلول های چربی را بیشتر می‌کند. اگر افراد دارای اضافه وزن در رژیم غذایی خود و میزان کالری دریافتی روزانه شان دقت به خرج دهند، چای سبز می‌تواند به روند کاهش وزن آنها کمک کند. بنابراین نمی‌توانید هر مقدار کالری که دوست دارید را مصرف کنید و سپس با نوشیدن یک یا دو لیوان دمنوش چای سبز توقع لاغر شدن داشته باشید.

لاغری با چای سبز

چند لیوان چای سبز برای لاغری مفید است؟

همان طور که گفتیم نوشیدن چای سبز برای لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن دارای نکات خاصی است. بدین منظور لازم است ۳ تا ۴ لیوان دمنوش چای سبز در طی روز بنوشید. نوشیدن مقدار بیشتر چای سبز به هیچ عنوان سبب کالری سوزی بیشتر نمی شود. در صورت نوشیدن بیش از حد چای سبز بدن با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی رو به رو می گردد. سپس با اختلال دفع آب و الکترولیت ها مواجه می گردد. بنابراین همان گونه که در نوشیدن چای سیاه افراط نمی کنید در نوشیدن چای سبز نیز زیاده روی نکنید.

پیشگیری از چاقی ناشی از بالا رفتن سن با چای سبز

معمولا افراد در دوران میانسالی و پس از آن دچار افزایش وزن می گردند. برای پیشگیری از این موضوع می توان از چای سبز استفاده کرد. بهتر است از سن سی سالگی به بعد مصرف چای سبز را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. چای سبز روند پیری سلول ها در اندام های مختلف را کاهش داده و سبب می شود افراد در میانسالی افزایش وزن نداشته باشند.

چگونه از زردچوبه برای لاغری استفاده کنیم؟

زردچوبه و لاغری دو کلمه ای است که زیاد شینده می‌شوند. ولی برای استفاده از زردچوبه برای لاغری باید نحوه استفاده و میزان آن را بدانیم برای یادگیری نحوه استفاده آن حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مصرف قرص چای سبز بهتر است یا چای سبز؟

معمولا در رابطه با لاغری و کاهش وزن سریع با استفاده از قرص یا مکمل چای سبز، تبلیغات زیادی انجام می‌شود. گاهی مردم تصور می‌کنند با قرص‌ها و مکمل‌های چای سبز می‌توانند در زمان کوتاهی وزن خود را کم کنند. البته اگر قرص‌ها و مکمل‌های چای سبز تنها دارای همان ماده باشند می‌توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند و روند جذب چربی در بدن را کم کنند. اما مصرف این مکمل‌ها نیز باید طبق برنامه انجام شود زیرا مصرف بیش از حد آن با اینکه گیاهی و طبیعی هستند همان عوارض چای سبز را دارد. برای خرید چای سبز و خرید چای سبز برگ پیچ می‌توانید همین الان از طریق فروشگاه بانک طعم اقدام کنید و چای سبز اصل و اورگانیک را دریافت کنید‌. اگر به انواع چای علاقه دارید حتما این مطلب خواص چای به چیست؟ + طرز تهیه چای را بخوانید.

چای و دمنوش

شما می توانید انواع چای و دمنوش و عرقیات و حبوبات و سبزی خشک را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 19 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید