بهترین روش دم کردن چای سبز خوش طعم

چای سبز، موارد مصرفی بالایی دارد.در این مقاله انواع طرز تهیه و درست کردن چای سبز، به همراه بهترین روش دم کردن چای سبز را به شما آموزش دادیم.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌های سلامتی به دلیل فواید و خواص آن است. بسیاری از ما از فواید چای سبز آگاه هستیم و شروع به مصرف آن می‌کنیم، اما به دلیل طعم تلخ، ملایم و علفی مصرف آن را ترک می‌کنیم. فرآیندی که برای تهیه چای سبز دنبال می‌کنید مهم است زیرا می‌تواند طعم آن را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا از تمام فوایدی که ارائه می‌کند بهره‌مند شوید. چای سبز به عنوان یک نوشیدنی سالم می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی، اختلالات پوستی، چاقی، بیماری‌های عصبی و بیماری‌های قلبی مبارزه کند و خطر سرطان را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌های مفید موجود در این چای مسئول تمام این فواید هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش دم کردن چای سبز و نحوه درست کردن و طرز تهیه چای سبز را بدون آنکه طعم آن به خطر بی‌افتد آموزش دهیم.اگر به طرز تهیه انواع چای علاقه مند هستید حتما این مطلب خواص و مضرات چای زعفران + طرز تهیه چای زعفران هم بخوانید.

چای سبز چیست؟

عادت نوشیدن چای سبز در چین آغاز شد. افسانه‌ها حاکی از آن است که دو هزار سال قبل از میلاد توسط شانونگ، امپراتور چین، زمانی که چند برگ درخت چای در فنجان آب جوشیده او افتاد، کشف شد. بعدها، راهبان چینی شروع به نوشیدن و دم کردن چای سبز برای طراوت و کمک به مدیتیشن کردند. آنها اغلب برای گسترش آیین بودا به هند و جاهای دیگر سفر می‌کردند و این نوشیدنی معجزه آسا را ​​با خود می‌بردند. پس از آن، چای سبز محبوبیت پیدا کرد.

چای سبز یا Camellia sinensis یک چای تخمیر نشده است که سرشار از آنتی اکسیدان است. اگرچه چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ همه از یک گیاه به دست می‌آیند، اما برگ‌های چای سبز متفاوت هستند. چای‌چین‌ها باید برگ‌های تازه را از راس بچینند. سپس این برگ‌ها به گونه ای پردازش می‌شوند که از اکسیداسیون بیش از حد جلوگیری شود. و این مراسم چیدن و فرآوری است که چای سبز را غنی از آنتی اکسیدان می‌کند.

چای سبز چینی برگ‌های کوچک‌تری دارد در حالی که چای سبز آسام هند برگ‌های بزرگ‌تری دارد. با این حال، هر دو فواید سلامتی یکسانی دارند. اما، واقعاً دم کردن چای سبز چطور است و چگونه کار می‌کند؟ با ما همراه باشید.

خواص چای سبز 

کاتچین‌های موجود در چای سبز آنتی اکسیدان‌هایی هستند که مسئول تمام فواید سلامتی هستند. کاتچین‌های اصلی موجود در چای سبز عبارتند از اپی کاتچین (EC)، اپی گالوکاتچین (EGC)، اپی کاتچین-۳ گالات (ECG) و اپی گالوکاتچین-۳ گالات (EGCG). اما قوی‌ترین کاتچین EGCG است. این کاتچین یک آنتی اکسیدان بوده و مانع از فعالیت رادیکال‌های آزاد می‌شود.

این ماده از DNA در برابر آسیب محافظت می‌کند، از تکثیر نامحدود سلولی جلوگیری می‌کند، مسیرهای سیگنال دهی سرطان را مسدود می‌کند، از تجمع چربی جلوگیری می‌کند، از عفونت‌های میکروبی محافظت می‌کند، خستگی را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. بنابراین، واضح است که دم کردن نوشیدن چای سبز به طور منظم سلامت شما را از طرق مختلف بهبود می‌بخشد. بنابراین، بدون بحث زیاد و نوشتن فواید طولانی، اجازه دهید به شما بگوییم که چگونه باید چای سبز را در خانه تهیه کنید.

چای سبز دم شده

نحوه صحیح دم کردن چای سبز

طرز تهیه چای سبز عالی فقط شامل چند مرحله است. شما می توانید چای سبز را عمدتاً به دو روش مختلف تهیه کنید، اما می توانید بسیاری از مواد مفید دیگر را نیز به چای سبز اضافه کنید. در ادامه روش دم کردن چای سبز را بیان می‌کنیم.

خواص و مضرات چای زعفران + طرز تهیه چای زعفران

چای زغفران از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هاست.‌‌در این مقاله در خصوص خواص چای زعفران و فواید و طرز تهیه و دم کردن چای زعفران توضیح خواهیم داد پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


۱. درست کردن چای سبز با برگ

طرز تهیه چای سبز با چای سیاهی که در خانه درست می‌کنیم متفاوت است. شما باید چند مرحله ساده را دنبال کنید. در حین تهیه چای سبز، به خاطر داشته باشید که اگر برگ‌های چای در آب با دمای بالای ۹۰ درجه سانتیگراد خیسانده شود، چای تلخ می‌شود. بنابراین، آن را در آبی که خیلی گرم نیست قرار دهید. در اینجا مراحل دم کردن چای سبز با برگ آورده شده است.

مواد مورد نیاز برای درست کردن چای سبز با برگ مقدار یک قاشق چای خوری برای یک فنجان چای سبز است. برای تهیه چای سبز با این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

مرح​له ۱

یک قاشق چایخوری از برگ چای سبز لازم دارید. اگر می‌خواهید بیش از یک فنجان چای سبز درست کنید، برای هر فنجان ۱ قاشق چایخوری برگ چای سبز مصرف کنید.

مرحله ۲

حالا برگ‌های چای را در یک صافی بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ۳

در این روش دم کردن چای سبز، آب را با استفاده از چای ساز یا کتری به دمای ایده آل برسانید. دمای ایده آل برای چای سبز ۸۰ تا ۸۵ درجه سانتی گراد است، بنابراین مراقب آب باشید تا از نجوشیدن آن مطمئن شوید. اگر به هر حال شروع به جوشیدن کرد، فقط گاز/حرارت را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک شود (مثلاً ۳۰-۴۵ ثانیه).

مرحله ۴

اکنون، الک / صافی دارای چای سبز را روی فنجان یا لیوان قرار دهید.

مرحله ۵: دم کشیدن چای سبز​

سپس آب داغ را داخل فنجان بریزید و بگذارید چای به مدت ۳ دقیقه دم بکشد. این مرحله‌ای است که باید بسیار مراقب باشید. همه طعم چای سبز تند و قوی را دوست ندارند. بنابراین کافیست هر یک دقیقه یک قاشق چای خوری از چای سبز بنوشید تا متوجه شوید طعم آن برایتان دلچسب است یا نه. این طرز تهیه، بهترین روش دم کردن چای سبز است که می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۶

حالا صافی چای را بیرون بیاورید و کنار بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید ۱ قاشق چایخوری عسل به فنجان چای اضافه کنید.

مرحله ۷

عسل را هم بزنید و بگذارید نوشیدنی برای چند ثانیه خنک شود و از فنجان چای سبز خود لذت ببرید.

فواید چای سبز


۲. نحوه دم کردن چای سبز با کیسه های چای

مصرف چای سبز کیسه ای برای بسیاری از مردم راحت‌تر است. تی بگ‌ها قابل حمل هستند و به سرعت می‌توان با آنها یک فنجان چای درست کرد. بنابراین به تنها چیزی که نیاز دارید یک فنجان آب داغ است. در اینجا بهترین روش دم کردن چای سبز با چای سبز کیسه ای آورده شده است.

مواد لازم برای تهیه چای سبز ۱ عدد چای سبز کیسه‌ای با کیفیت و یک فنجان آب گرم است. در ادامه مراحل تهیه آن را آورده ایم.

مرحله ۱

آب را گرم کنید. دقت کنید که به نقطه جوش یعنی ۱۰۰ درجه سانتیگراد نرسد دمای آب باید حدود ۸۰-۸۵ درجه سانتیگراد باشد.

مرحله ۲

کیسه چای سبز را درون فنجان قرار دهید و آب داغ را داخل فنجان بریزید و با یک درب کوچک فنجان را بپوشانید.

مرحله ۳

بگذارید ۳ دقیقه دم بکشد.

مرحله ۴

پس از گذشت ۳دقیقه، درب آن را بردارید و چای کیسه‌ای را بردارید.

مرحله ۵

با قاشق هم بزنید و یک جرعه جوان کننده بنوشید! درست کردن چای سبز به همین راحتی است!

خواص چای سبز برای بدن

۳. نحوه دم کردن چای سبز با پودر

می‌توانید چای سبز را با استفاده از پودر چای سبز که به راحتی در بازار موجود است تهیه کنید. در اینجا بهترین راه برای تهیه چای سبز با استفاده از پودر چای سبز آورده شده است.

مواد لازم برای تهیه چای سبز با این روش، پودر چای سبز – ۱ و ½ قاشق چایخوری و آب به میزان یک فنجان است.

مرحله ۱

یک فنجان آب را گرم کنید. به یاد داشته باشید، چای سبز زمانی که بیش از حد گرم می‌شود تلخ می‌شود، بنابراین فقط دمای آن را بررسی کنید. از یک دماسنج آشپزخانه استفاده کنید تا ببینید آیا حدود ۸۵ درجه سانتیگراد است یا خیر.

مرحله ۲

وقتی به نقطه جوش رسید حرارت را خاموش کنید. حالا بگذارید چند ثانیه خنک شود.

مرحله ۳

پودر چای سبز را به آب اضافه کنید. زمان ایده آل دم کردن چای سبز برای خیساندن حدود ۳ دقیقه است، اما می‌توانید بعد از ۱ یا ۲ دقیقه یک جرعه بنوشید تا بررسی کنید که آیا طعم آن به اندازه کافی قوی است یا خیر.

مرحله ۴

بعد از ۳ دقیقه رنگ باید به قهوه‌ای تغییر کند. آن را از صافی بریزید.

خواص چای به چیست؟ + طرز تهیه چای به

برای استفاده از خواص چای به می‌توانید این میوه را خشک کنید که در این مقاله صفر تا صد طرز تهیه چای به را توضیح خواهیم داد پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


مرحله ۵

عسل را به چای اضافه کنید و در فنجان بریزید.

همان طور که دیدید، تهیه چای سبز با سه روش ساده امکان پذیر بود. اگرچه این روش‌ها ممکن است آسان به نظر برسند، اما راز درست کردن یک فنجان چای سبز عالی و خوش طعم در نحوه دم کردن آن نهفته است. در اینجا چند نکته برای دم کردن چای سبز وجود دارد که به شما کمک می کند طعم عالی و مناسب را بدست آورید.

روش درست کردن چای سبز

نکات مهم دم کردن چای سبز

  • نسبت چای به آب را حفظ کنید: به ازای هر فنجان چای سبز باید از یک قاشق چای خوری چای استفاده کنید.
  • کیفیت آب: قبلاً آب کمتر آلوده بود، اما حالا ماجرا متفاوت است. بنابراین ما بر کیفیت آب تاکید می‌کنیم. آبی که استفاده می‌کنید باید فیلتر شود. اگر به منبع آن اطمینان دارید می‌توانید از آب لوله کشی نیز استفاده کنید. از آب مقطر استفاده نکنید.
  • دمای آب: دمای آب هنگام تهیه چای سبز بسیار مهم است. آب را نجوشانید زیرا آب خیلی داغ می‌تواند خواص مفید چای سبز را کاهش دهد. همیشه دمای ۸۵ درجه سانتیگراد یا ۱۷۰ درجه فارنهایت را حفظ کنید.
  • قوری چینی: یک ظرف کوچک دم‌آوری، حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر، برای یک وعده انتخاب کنید. می‌توانید از ظروف دم کردن چای سنتی چینی یا ژاپنی استفاده کنید.
  • زمان کوتاه: لازم نیست چای را برای مدت طولانی دم کنید. ۲-۳ دقیقه زمان مناسب است و طعم خوبی می‌دهد. علاوه بر این، اگر چای سبز را بیش از ۳ دقیقه دم بکنید، طعم تلخ و علفی پیدا می‌کند.
  • حذف چای: بعد از دم کشیدن، چای را از فنجان بیرون بکشید و یا در فنجانی دیگر از صافی رد کنید.

نحوه خرید و نگهداری چای سبز

  1. همیشه چای سبز با برگ کامل بخرید.
  2. منشا چای سبز را بررسی کنید.
  3. برگ‌ها پس از دم کشیدن باید سبز باقی بمانند.
  4. به جای چای کیسه‌ای، برگ چای سبز بخرید.
  5. پس از دم کشیدن چای سبز، پس از مدتی برگ‌ها باید قهوه‌ای یا سیاه شوند.
  6. از یک فروشنده یا برند قابل اعتماد چای خرید کنید.
  7. چای سبز را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و بدور از نور خورشید نگه دارید.
  8. چای سبز را در کیسه‌های قابل بسته بندی مجدد نگهداری کنید. این کیسه‌ها را در ظروف دربسته قرار دهید.

روش درست دم کردن چای سبز

خرید چای سبز

در این مقاله در مورد خواص چای سبز و سه روش عالی برای دم کردن چای سبز صحبت کردیم. امیدواریم که این مراحل را دنبال کنید و چای سبز را با طعمی که مطمئنا از آن خوشتان می‌آید، جرعه جرعه بنوشید و از فواید و خواص آن بهره‌مند شوید. برای خرید چای و خرید چای سبز مرغوب و اصل می‌توانید از طریق فروشگاه بانک طعم اقدام نمایید. 

چای و دمنوش

شما می توانید انواع چای و دمنوش را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از سایت بانک طعم تهیه کنید.

همین الان بخون!!


بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید