اینفوگرافیک ادویه کاری

در اینفوگرافیک خرید ادویه کاری اطلاعات مفیدی را در مورد ادویه کاری در بارداری و خواص و مضرات ادویه کاری مطرح می‌کنیم.
22 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

ادویه کاری

در اینفوگرافیک ادویه کاری به طور خلاصه هر آنچه که در مورد این ادویه باید بدانید را به شما میگوییم. ادویه کاری ترکیبی از ادویه‌های زردچوبه، سیر، گشنیز، هل، دارچین، زیره و فلفل می‌باشد. این ادویه یکی از ادویه‌های مهم مواد غذایی و مخلوطی از ادویه‌های مختلف می‌باشد و خواص همه این ادویه‌جات را دارد. در کشورها و فرهنگ‌های مختلف می‌توان این ادویه را با طعم و مصارف مختلف در غذاهای زیادی پیدا کرد که از جمله ادویه کاری‌های مهم، ادویه کاری هندوستان است.

فواید ادویه کاری

۱- سلامت استخوان‌ها و مفاصل با ادویه کاری: ادویه کاری به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و ضد التهاب خوبی برای استخوان‌ها شناخته می‌شود.
۲- تقویت حافظه با ادویه کاری: ادویه کاری باعث بهبود حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر در سنین بالا می‌شود.
۳- پیشگیری از سرطان با ادویه کاری: ترکیبات بسیار عالی ادویه کاری از سرطان روده بزرگ و پروستات و سرطان پستان پیشگیری می‌کند و سلول‌های سرطانی پوست تخریب می‌شود.
۴- پیشگیری از عفونت روده با ادویه کاری: گشنیز در ادویه کاری خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ به این ادویه می‌دهد و از عفونت‌های مختلف دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

مضرات ادویه کاری

‍۱-جلوگیری از انعقاد خون: اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، نیاز به مشورت با پزشک دارید.
۲-تحریک کیسه صفرا: مصرف زیاد ادویه کاری به کسانی که دارای التهابات کیسه‌صفرا هستند ضرر می‌رساند.
۳-آسیب کلیه و کبد: به دلیل وجود زردچوبه و دارچین در ادویه‌کاری، افراد مبتلا به سنگ کلیه و بیماری کبد باید با پزشک متخصص مشورت کنند.
۴-رفلاکس معده:به دلیل وجود فلفل در ادویه کاری، مصرف ادویه کاری باعث سوزش معده و رفلاکس می‌شود.

ادویه کاری در دوران بارداری

در دوران باداری مصرف ادویه کاری اگر به مقدار زیاد نباشد مانعی ندارد و تنها در سه ماه اول بارداری باید کمی در مصرف آن دقت کرد. وجود زردچوبه و هل در ادویه کاری برای مادران در دوره بارداری مفید است زیرا هل دارای خاصیت ضدتهوع در دوره بارداری است.

استفاده از ادویه کاری مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد و برای کاهش استرس مادر در زمان بارداری بسیار مفید است. این ادویه از آسیب‌های الکل و مواد شیمایی به کبد جلوگیری می‌کند. اما برخی اجزای ادویه کاری مانند شنبلیله در دوره بارداری مضر هستند زیرا سبب آسیب به رحم مادر می‌شود و مشکلاتی مانند التهابات و نفخ ایجاد می‌کند . به همین دلیل ادویه کاری را نباید بیش از حد در بارداری مصرف کرد.

                                                مصرف ادویه کاری


برای خرید ادویه کاری با کلیک روی دکمه زیر می توانید به راحتی از بانک طعم ادویه کاری بخرید. بانک طعم با خرید ادویه در خدمت شما است.

بریم برای خرید ادویه کاری

بانک طعم 22 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید