تهیه پودر پیاز خانگی به ۳ روش + خواص پودر پیاز خانگی

تهیه پودر پیاز خانگی بصورت فوق‌العاده خوشمزه را در این مقاله به همراه تهیه پودر پیاز و جعفری آموزش دادیم.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

یکی از بهترین چاشنی‌ها در غذا جهت خوش طعم ساختن و خوش عطر ساختن آن، پودر پیاز است. پودر پیاز بدون ایجاد تغییر در ظاهر غذا، عطر و طعمی شگفت انگیز به غذا می‌دهد و از این ادویه خوش طعم می‌توانید برای پخت انواع غذا، انواع سس، انواع سوپ و … استفاده کنید. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پودر پیاز خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید خودتان این ادویه بی‌نظیر را با کفیت و عطر فوق‌العاده در منزل آماده کنید. البته در بازار ادویه‌های خوب که با کیفیت هستند نیز وجود دارند. می‌توانید از این آموزش کامل برای تهیه پودر پیاز خانگی استفاده کنید. یا نسبت به خرید پودر پیاز با کیفیت بالا از وب سایت ما اقدام نمایید.

چه پیازی برای خشک کردن مناسب‌تر است؟

برای تهیه پودر پیاز خانگی بهتر است از پیاز زرد یا سفید استفاده کنید زیرا پیاز قرمز برای خشک کردن انتخاب خوبی نیست.

چگونه پودر پیاز خانگی درست کنیم؟

برای درست کردن پودر نخست باید آن را خشک نمایید اما خشک کردن پیاز به روش آهسته باعث جذب آلودگی‌های محیط توسط پیاز می‌شود. بنابراین باید با روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود، پیاز را خشک کنید.

سه روش برای خشک کردن پیاز

روش اول: خشک کردن پیاز در فر

پوست پیازها را جدا کنید و آنها را بشویید. پیازها را به شکل حلقه‌های نازک درآورید ولی توجه داشته باشید که حلقه‌ها نباید خیلی نازک شوند تا بتوانید آنها را از سینی فر جدا کنید. پیازهای حلقه شده را درون دستمالی قرار دهید تا آب پیازها گرفته شود. سپس پیازها را درون سینی فر بچینید و با کمترین دمای ممکن فر را روشن کنید. هر ۳۰ دقیقه یکبار پیازها را زیر و رو کنید تا به شکل یکنواخت خشک شوند. پس از خشک شدن پیازها را از فر درآورده و بگذارید خنک شوند.


روش دوم: خشک کردن پیاز در مایکروفر

در آموزش پودر پیاز خانگی یکی از اصلی‌ترین مراحل برای تهیه پودر پیاز، خشک کردن آن است. جهت خشک کردن پیاز با مایکروفر ابتدا پوست پیاز را جدا کنید و پیاز را به شکل‌های حلقه‌های نسبتا نازک برش دهید و سپس روی دستمالی قرار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس پیازها را در ظرف مناسب مایکروفر گذاشته و برای ۵ الی۶ دقیقه درون مایکروفر قرار دهید تا آب پیاز خارج شود و کمی خشک شوند. سپس پیازها را از مایکروفر در بیاورید و درون یک تابه بریزید و روی حرارت خیلی کم با شعله پخش کن آن را مداوم هم بزنید تا پیازها خشک و ترد شوند.

روش سوم: خشک کردن پیاز روی بخاری یا شوفاژ

در این مقاله طرز تهیه پودر پیاز خانگی را به صورت ساده و کاربردی ارائه می‌دهیم. برای خشک کردن پیاز اگر فر یا مایکروفر ندارید، نگران نباشید می‌توانید پیازها را روی شوفاژ یا بخاری خشک کنید. برای تهیه پودر پیاز خانگی، ابتدا پوست پیازها را جدا کنید و آنها را بشویید و به شکل حلقه‌ای خرد کنید. سپس یک کاغذ فویلی روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید. شعله بخاری یا شوفاژ را در حالت متوسط بگذارید و سپس پیازها را روی فویل بریزید. پیازها را مرتب زیر و رو کنید تا به صورت یکنواخت خشک شوند.

روش تهیه پودر پیاز خانگی

از هر روشی که پیازها را خشک کردید، فرقی ندارد. اکنون وقت تهیه پودر پیاز خانگی است. بعد از خنک شدن پیازها، آنها را داخل مخلوط کن یا آسیاب بریزید تا پودر شوند. نوع بافت پیاز و درشت یا کامل پودر شدن آن سلیقه‌ای است. می‌توانید متناسب با سلیقه‌تان یک پودر پیاز شبیه آرد یا با بافت درشت‌تر داشته باشید. حتما دقت کنید که پیازها بعد از خنک شدن سریعا پودر شوند در غیر اینصورت، رطوبت محیط را جذب می‌کنند و نرم می‌شوند. در این حالت به خوبی آسیاب نخواهند شد و کیفیت خوبی هم ندارند.

پودر پیاز و پیاز

نحوه ی نگهداری از پودر پیاز خانگی

بهترین روش برای نگهداری پودر پیاز، استفاده از یک ظرف درب بسته محکم درون یخچال است تا عطر و طعم پیاز برای مدت طولانی باقی بماند.پس از هر بار استفاده از پودر پیاز، درب ظرف را محکم ببندید زیرا رطوبت وارد آن می‌شود و پودر پیاز کیفیت خود را از دست خواهد داد. 

خواص پودر پیاز خانگی

همانطور که می‌دانید پیاز دارای خواص بیشماری است. پیاز دارای انواع ویتامین و آنتی اکسیدان‌های مفید برای درمان انواع بیماری‌ها و بهبود سلامتی است. در اینجا برخی از خواص پودر پیاز خانگی و در کل خواص استفاده از پیاز را گردآوری کرده‌ایم.

  • جلوگیری از سرطان و سکته‌های قلبی
  • دارای کلسترول خوب که با مصرف پودر پیاز جذب می‌گردد.
  • کاهش آسیب به دی ان ای توسط امواج الکترومغناطیسی
  • مفید در درمان جوش و روشن شدن پوست
  • از بین بردن سلول‌های مرده پوست و شاداب ساختن پوست
  • درمان ریزش مو و بهبود رویش مجدد موها
  • از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مفید برای بیماری‌های معده، جلوگیری از زخم یا ورم معده
  • مفید برای بیماران دیابتی و تنظیم قند خون
  • جذب بیشتر ویتامین ‌C با مصرف پیاز

طرز تهیه پودر پیاز و جعفری

پودر پیاز و جعفری از ادویه‌های محبوب و پرطرفداری است که برای طعم‌دار کردن انواع گوشت و سبزیجات بسیار عالی است. انواع غذاهایی که با استفاده از این ادویه خوش طعم می‌توانید طعم دار کنید عبارتند از: سبزیجات تنوری، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، سوپ، چیپس خانگی و ترشی ، سالاد ، پفک ، چیپس ، پاپ کرن ، سس ، سیب زمینی سرخ کرده ، املت و نیمرو. طعم خوش و دلپذیر پیاز و جعفری باعث شده که همه از وجود این چاشنی و ادویه دلپذیر در غذا احساس رضایت داشته باشند. تهیه پودر پیاز و جعفری خانگی و در منزل باعث می‌شود از کیفیت مواد داخل آن اطمینان داشته باشید و از عدم وجود هر گونه اسانس و مواد نگهدارنده، خاطر جمع شوید. وجود اسانس یا مواد نگهدارنده از اصلی‌ترین معضلات مربوط به سلامت افراد در دنیای امروزی است.

پودر پیاز خانگی

می‌توانید با این ادویه خوش طعم چیپس پیاز و جعفری در خانه بپزید. زیرا همان طور که می‌دانید مضرات چیپس‌های آماده به قدری زیاد است که به اندازه چندین مقاله می‌توان در مورد آن نوشت. علاوه بر ضرر‌های مرتبط با روغن‌های استفاده شده در چیپس‌های آماده، برای مزه دار کردن آنها از اسانس‌ها و طعم دهنده‌ها استفاده می‌شود که همگی با هم به کاهش سلامتی ما و عزیزانمان منجر خواهند شد. بنابراین حتما توصیه می‌کنیم ادویه پیاز و جعفری را در منزل تولید کنید و یا از فروشگاهی که نسبت به ارگانیک بودن ادویه های آن مطمئن هستید، بخرید.

طرز تهیه پودر پیاز و جعفری بسیار راحت بوده و ما در این مقاله آسان‌ترین و کاربردی‌ترین روش تهیه این ادویه خوش طعم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. تنها چیزی که در مورد تهیه ادویه پودر پیاز و جعفری اهمیت دارد، میزان ترکیب مواد آن است. این ادویه معروف به ادویه سوپ نیز هست زیرا طعمی فوق‌العاده به سوپ می‌بخشد.

مواد لازم برای تهیه پودر پیاز جعفری

  • پیاز خشک شده: یک دوم پیمانه
  • جعفری خشک: یک قاشق غذا خوری
  • پودر پیاز: نصف قاشق غذا خوری
  • پودر سیر: نصف قاشق غذا خوری
  • زردچوبه: نصف قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه: یک چهارم قاشق غذا خوری
  • فلفل قرمز: یک چهارم قاشق غذا خوری
  • تخم کرفس: یک هشتم قاشق غذا خوری
  • نمک: نصف قاشق غذا خوری
  • شکر: یک قاشق غذا خوری (اختیاری)

طرز تهیه ادویه پودر پیاز و جعفری

برای تهیه ادویه پودر پیاز جعفری کافیست تمامی موارد ذکر شده را با هم مخلوط کنید و داخل یک ظرف درب بسته محکم قرار دهید تا رطوبت به آن جذب نشود.

البته به خاطر داشته باشید ممکن است هر فرد با توجه به ذائقه خود وجود برخی ادویه‌ها در این ترکیب را دوست نداشته باشد. می‌توانید ابتدا این ادویه را در یک غذای خانگی امتحان کنید و در صورتی که طعم یک ادویه خاص را در آن نپسندید نسبت به تغییر آن متناسب با ذائقه و سلیقه خود، اقدام کنید.

ادویه‌های ترکیبی و تهیه شده در منزل، در هر آشپزخانه‌ای ممکن است با کمی کم و زیاد شدن یکی از مواد، طعم و عطری متفاوت به خود بگیرد. ادویه پیاز و جعفری ارائه شده در این فروشگاه، از استانداردترین طعم‌های ادویه پیاز و جعفری و منطبق با سلیقه ایرانی است.

ادویه پودر پیاز

روش نگهداری پودر پیاز و جعفری:

  • مثل هر ادویه‌ی دیگری، این ادویه نیز باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.
  • از تابش نور مستقیم خورشید روی آن خودداری شود.
  • ظرف نگهداری این ادویه باید کاملا محکم باشد تا رطوبت به آن نفوذ نکند.
  • اگر نکات گفته شده را رعایت کنید، می‌توانید ۶ ماه از این پودر بدون از دست رفتن کیفیت آن استفاده کنید.
  • بعد از ۶ ماه این ادویه عطر و طعم اولیه خود را از دست خواهد داد.

سخن آخر

خرید پودر پیاز از بانک طعم قابل انجام است و همان طور که پیش‌تر ذکر شد کیفیت پودر پیاز و پودر پیاز و جعفری ارائه شده در این فروشگاه بسیار بالاست و اگر زمان کافی برای تهیه پودر پیاز و پودر پیاز و جعفری خانگی ندارید، می‌توانید همین الان بدون نگرانی از وجود اسانس یا طعم دهنده ادویه جات دلخواه خود را سفارش دهید.

بریم برای خرید ادویه

مصرف پیاز

ادویه پودر پیاز و پودر پیاز و جعفری موجود در فروشگاه، عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند به غذای شما عطر و طعمی دلپذیر بدهد. با این ادویه‌ها می‌توانید به انواع غذا و حتی به املت یا نیمرو طعمی جدید و متفاوت بدهید.

فروش پودر پیاز و پودر پیاز و جعفری در این فروشگاه با کیفیت بالا انجام می‌شود. این ادویه‌ها از مواد اولیه با کیفیت تهیه شده‌اند و مطابق با سلیقه و ذائقه ایرانی تولید شده‌اند. این فروشگاه اینترنتی به دلیل اهمیت به سلامتی جامعه ایرانی، ادویه جات خود را بدون هیچ گونه اسانس و طعم دهنده یا مواد نگه دارنده تولید می‌کند و شما می‌توانید علاوه بر یادگیری طرز تهیه پودر پیاز خانگی نسبت به خرید پودر پیاز با کیفیت و صد در صد طبیعی از این فروشگاه اقدام کنید.

اگر پودر پیاز را در خانه درست کرده اید خوشحال میشویم در کامنت برای ما بنویسید. و از تجربیات خودتان برایمان بگویید.

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید