چگونه با دارچین لاغری را تجربه کنیم؟

لاغری، آرزوی خیلی از افراد است. در این مقاله لاغری با دارچین یا با دمنوش آن را توضیح خواهیم داد.
02 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

دارچین برای لاغری

یکی از فواید بی‌نظیر ادویه دارچین، کمک به کاهش سریع وزن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چگونه دارچین باعث لاغری اندام به خصوص شکم می‌شود. از آنجایی که دارچین حاوی میزان فیبر بالایی است، مصرف یک قاشق چای‌خوری آن می‌تواند برای یک مدت طولانی باعث احساس سیری شود و به تامین روزانه فیبر در رژیم غذایی کمک می‌کند. از دیگر دلایل لاغری با دارچین این است که با افزایش متابولیسم و متعادل کردن اثرات سوء رژیم غذایی نامناسب به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی دارچین در کاهش وزن

از دیگر دلایل مصرف دارچین برای لاغری این است که آنتی اکسیدان پلی فنول موجود در این ادویه از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و با کمک به اکسیداسیون بهتر بدن، مانع از رسوب چربی‌ها در بافت‌های بدن و چاقی زیاد می‌شود.

مصرف دارچین برای لاغری

کاهش اندازه دور کمر

یکی از نگرانی‌‌های جدی بسیاری از خانم‌ها و آقایان چربی شکم استکه در نتیجه مصرف بیش از حد کالری، زندگی کم تحرک و استرس زیاد به وجود می‌آید. دانشمندان در طی تحقیقات علمی به این نتیجه رسیده‌اند که خواص دارچین می‌تواند به کاهش دور کمر و وزن کمک کند.

تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای

چربی قهوه‌ای به عنوان چربی خوب شناخته شده است. میزان چربی قهوه‌ای در بدن یک فرد بالغ بسیار کمتر از میزان چربی سفید است. چربی قهوه‌ای حاوی قطرات چربی و میتوکندری‌ حاوی آهن است. این چربی با تولید گرما در محیط سرد به گرم نگه‌داشتن بدن کمک می‌کند. عصاره دارچین می‌تواند باعث تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای شود. این خاصیت برای افرادی که چربی شکم و کمر دارند بسیار مفید است، زیرا چربی این ناحیه از نوع سفید است. 

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری

نوشیدن معجون مقوی دارچین و عسل در صبح باعث بهبود متابولیسم و هضم غذا شده و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند. برای تهیه این معجون یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب مخلوط کنید. این ترکیب را ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه و قبل از خواب میل کنید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از عوارض جانبی در مصرف دارچین زیاده‌روی نکنید.

چگونه دارچین را برای لاغری مصرف کنیم

روش‌های مختلفی در رابطه با نحوه استفاده از دارچین برای کاهش وزن وجود دارد. همانطور که می‌دانید این ادویه به صورت پودر، چوب (قلم دارچین)، کپسول، عرق و روغن دارچین وجود دارد.

مصرف دارچین برای لاغری

در ادامه این بخش به لیست روش‌های مصرف دارچین برای لاغری اشاره می‌کنیم.

پودر دارچین

اگر از جویدن چوب دارچین خام برای کاهش وزن خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید پودر دارچین و اضافه کردن آن به انواع غذاها، دمنوش‌های گیاهی و دسرها از خواص دارچین برای کاهش وزن و بهبود بیماری‌ها بهره‌مند شوید.

قرص دارچین برای لاغری

برای استفاده از خواص دارچین می‌توانید آن را به صورت قرص مصرف کنید. قرص دارچین را می‌توانید به صورت آماده خریداری کنید یا خودتان در خانه آن را بسازید. طرز تهیه قرص دارچین برای لاغری بسیار آسان است. مقدار مساوی از مواد زنجبیل، پودر دارچین، زیره سیاه و زردچوبه را با مقداری عسل خوب مخلوط کنید و خمیر حاصل از آن را به شکل قرص در بیاورید. توصیه می‌کنیم در استفاده از قرص دارچین برای لاغری شکم زیاده‌روی نکنید؛ شما مجاز به استفاده حداکثر دو عدد از آن روزانه هستید.

روغن دارچین برای لاغری شکم

یکی از چالش‌های بسیار از افراد به خصوص خانم‌ها آب کردن چربی‌های شکم است. روغن دارچین یک روش طبیعی برای سوزاندن چربی‌های شکم و ناحیه دور کمر است. چند قطره روغن دارچین را روی کف دست‌های خود بریزید و روی چربی‌های اضافی بدن در ناحیه شکم، باسن و ران‌ها بمالید. ماساژ شکم با روغن دارچین باعث افزایش خون رسانی و سوخت و ساز شده که در نهایت منجر به چربی سوزی سریع می‌شود.

عرق دارچین برای لاغری

از دیگر روش‌های استفاده از دارچین برای لاغری، عرق آن است. عرق دارچین به اندازه پودر آن و حتی بیشتر دارای خواص درمانی و کاهش وزن است. با خرید عرق دارچین از عطاری‌های معتبر می‌توانید از خواص دارچین برای لاغری، کنترل دیابت، کاهش دردهای قاعدگی، بهبود بیماری‌های قلبی، آرامش خواب، بهبود اختلالات دستگاه گوارش و کنترل قند خون استفاده کنید.

خواص دارچین برای سلامتی

ترکیب عسل و دارچین برای لاغری

اگر به دنبال راهی سریع و موثر برای لاغر شدن و کم کردن چربی‌های شکم خود هستید، استفاده از ترکیب عسل و دارچین چاره کار شما است. البته باید متذکر شویم که برای گرفتن نتیجه موثر باید به رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت بدنی مناسب پایبند باشید. با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه ترکیب عسل و دارچین موجب کاهش وزن خواهد شد.

دارچین دارای خواص ضد میکروبی و ضد انگلی است. حاوی آنتی اکسیدان است و به اشکال مختلف به بهبود سلامتی کمک می‌کند. این ادویه همانطور که گفتیم با کاهش فشار خون و کلسترول بد، تقویت متابولیسم و بهبود حساسیت به انسولین باعث کاهش وزن می‌شود. بیشترین خواص دارچین به ترکیب سینامالدئید آن مربوط است. عسل هم مملوء از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و با مهار کردن هورمون‌هایی که باعث سرکوب اشتها می‌شوند به کاهش وزن کمک می‌کند. خواص عسل باعث افزایش متابولیسم بدن و کمک به چربی سوزی می‌شود. بنابراین هیچ جای تعجب نیست که چرا ترکیب عسل و دارچین برای لاغری اینقدر مفید است.

طرز تهیه دمنوش دارچین و عسل برای کاهش وزن

خیلی راحت می‌توانید با نصف قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک یک ترکیب مقوی و سالم برای درمان چاقی داشته باشید. برای تهیه آن ابتدا یک فنجان آب را در داخل کتری ریخته و بجوشانید.

سپس دارچین را به آب جوشیده اضافه کنید و بگذارید تا کمی خنک شود. سپس عسل را داخل ترکیب دارچین و آب ریخته و هم بزنید. چای دارچین و عسل شما برای نوشیدن آماده است.


دمنوش دارچین برای لاغری

بهترین زمان برای مصرف دمنوش دارچین و عسل

برای اینکه بتوانید از خواص دارچین و عسل برای سلامتی بدن و لاغری بیشترین بهره را ببرید، مهم است که در زمان مناسب از آن استفاده کنید. نوشیدن ترکیب دارچین و عسل در اول صبح و نیم ساعت قبل از صرف صبحانه به بهبود هضم و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. مصرف آن در بین وعده‌های غذایی باعث جلوگیری از خوردن وعده‌های ناسالم می‌شود. قبل از انجام ایروبیک و فعالیت‌های ورزشی می‌توانید از ترکیب دارچین و عسل استفاده کنید؛ زیرا انرژی لازم برای انجام فعالیت بدنی را تامین می‌کند. استفاده از آن در آخر شب علاوه‌بر کمک به کاهش وزن باعث داشتن خواب راحت نیز می‌شود.

در این‌جا تلاش کردیم که شما را با خواص بسیار زیادی که دارچین برای سلامتی و لاغری شما دارد، آشنا کنیم. با مصرف دارچین، بدنی بسیار سالم‌تر خواهید داشت و از اضافه وزن و بسیاری از بیماری‌های چربی و قند به خوبی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر مصرف خود دارچین که دارای خواص بسیاری برای بدن است، مصرف پودر دارچین، عرق دارچین، قرص دارچین، روغن دارچین، ترکیب عسل و دارچین و… نیز بسیار به شما توصیه می‌شود و برای سلامتی و تناسب اندام خود حتما برای خرید دارچین اقدام کنید. فروشگاه بانک طعم، دارچین و محصولات دارچین را با کیفیت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید برای خرید دارچین به راحتی از فروشگاه بانک طعم اقدام کنید. برای خرید دارچین بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به فروشگاه وارد شوید.

بریم برای خرید پودر دارچین

بانک طعم 02 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید