مصرف پودر سیر چه غذاهایی را خوشمزه می‌کند؟ + طرز تهیه نان سیر و سس سیر

یکی موارد استفاده پودر سیر، ایجاد طعم ماندگار و لطیف در غذا است. در این مقاله علاوه بر طرز تهیه سس سیر، طرز تهیه نان سیر هم آموزش خواهیم داد.
12 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

پودر سیر یکی از ادویه‌های گیاهی و دارویی با خواص بسیار زیاد است که از سیر خشک شده به دست می‌آید. شما با خشک‌کردن سیر می‌توانید به مدت بسیار طولانی سیر را نگه دارید و از خراب شدن سیر جلوگیری کنید. همچنین عمر مفید سیر را به مدت زیادی افزایش خواهید داد و می‌توانید با مصرف پودر سیر در غذا خواص آن را جذب کنید. در ادامه طرز تهیه نان سیر و طرز تهیه سس سیر را با هم مرور می‌کنیم.
مهم‌ترین فرق سیر با پودر سیر در این است که شما می‌توانید پودر سیر را ماه‌ها و یا سال‌ها بدون از دست دادن خواص و مواد مغذی زیاد آن استفاده کنید و به عنوان ادویه یا سس به مواد غذایی اضافه کنید اما سیر تازه را به مدت کم‌تری می‌توانید مصرف کنید و اگر به مدت طولانی مصرف نکنید، خراب خواهد شد. این تفاوت پودر سیر با سیر تازه باعث می‌شود که پودر سیر را بتوانید در تمام فصول سال و به ویژه فصل‌های سرد سال مصرف کنید. هم‌چنین اگر بخواهید به بیشتر غذاها طعم سیر اضافه کنید، استفاده از پودر سیر بسیار مناسب‌تر خواهد بود و می‌توانید به مقدار کمی به غذا اضافه کنید تا جایی که علاوه بر داشتن طعم سیر، بوی آن زیاد آزار دهنده نباشد.


تهیه پودر سیر

سیر در مواد غذایی می‌تواند به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد که پودر سیر یکی از مهم‌ترین شکل‌های آن است. موارد مصرف پودر سیر بسیار زیاد و متنوع است. استفاده از پودر سیر در میرزا قاسمی یا انواع خورشت‌ها بعضی از موارد مصرف این ادویه است.

خواص پودر سیر چیست؟

پودر سیر دارای خواص و فواید زیادی است و مصرف آن در مواد غذایی کمک بسیار زیادی به کاهش کلسترول خون و فشار خون می‌کند. هم‌چنین مصرف پودر سیر باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

هم‌چنین استفاده از پودر سیر کمک زیادی به هضم غذا می‌کند و معده درد و دل‌درد را کاهش می‌دهد. پودر سیر دارای مواد معدنی زیادی مانند انواع ویتامین c، آهن، کلسیم، فیبر و قند است که به حفظ سلامتی کمک بسیار زیادی می‌کند و با مصرف پودر سیر سیستم ایمنی بدن شما بسیار قوی‌تر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه با خواص پودر سیر بیشتر آشنا شوید مقاله “خواص پودر سیر چیست؟ پودر سیر برای چه چیزی خوب است؟ “ را حتما مطالعه بفرمایید.

پودر سیر در چه غذاهایی مصرف می‌شود؟

شما می‌توانید پودر سیر را در انواع خورشت‌ها و خوراک‌ بریزید و از غذا بسیار لذت ببرید. با استفاده از پودر سیر، خورشت‌ بسیار خوش‌طعم‌ خواهد شد. از دیگر مصارف پودر سیر این است که می‌توانید پودر سیر را به سوپ و نان سنتی نیز اضافه کنید و طعم و مزه بسیار بهتری به سوپ و نان سنتی بدهید. هم‌چنین می‌توانید پودر سیر را به سالاد‌ها و غذاهای سوخاری شده نیز اضافه کنید و از طعم و بوی عالی آن بسیار لذت ببرید.


خواص مصرف پودر سیر

طرز تهیه پودر سیر با سیر تازه

برای درست کردن پودر سیر از سیر تازه به حبه‌های سیر خشک شده نیاز دارید. ابتدا باید سیرها را پوست بکنید و سپس سیرها را برش نازک زده و بر روی یک سینی می‌گذارید و دستگاه میوه‌خشک کن یا فر را بر روی دمای ۸۰ درجه تنظیم می‌کنید سپس سینی سیرهای برش زده شده را در فر می‌گذارید تا سیرها خشک شوند. پس از چند ساعت سیرها درون دستگاه خشک می‌شوند و سیرهای خشک شده را درون مخلوط‌کن می‌ریزید و پودر می‌کنید. سپس پودر سیر را درون صافی می‌ریزید تا تکه‌های درشت و خرد نشده جدا شوند و پودر سیر یک‌دستی داشته باشیم و سپس می‌توانید پودر سیر را به راحتی نگه‌داری و از آن استفاده کنیم. برای مطالعه بیشتر که چطور باید پودر سیر را تهیه کنیم پیشنهاد می‌کنیم مقاله “روش تهیه پودر سیر از پوست کندن تا پودر کردن + خواص پودر سیر“ را بخوانید.

تهیه پودر سیر خانگی

طرز تهیه سس سیر با پودر سیر

یکی از موارد مصارف پودر سیر، سس سیر است که به عنوان یک ادویه در وعده‌های غذایی بسیار مصرف می‌شود. این سس شبیه سس مایونز است اما به دلیل داشتن طعم و عطر ریحان طعم و مزه بسیار بهتری به غذا می‌دهد. برای درست کردن سس سیر ابتدا باید مقداری حبه سیر را رنده کنیم یا از پودر سیر که سیر خرد شده است استفاده کنیم. استفاده از سس سیر با پودر سیر می‌تواند غذا را بسیار خوشمزه‌تر از قبل بکند. پس از رنده کردن حبه سیر یا استفاده از پودر سیر باید از ۲ عدد تخم مرغ استفاده کنید.

مصرف سیر برای سلامتی

۲ عدد زرده تخم مرغ را با استفاده از هم‌زن برقی هم میزنیم تا زرده‌ ها سفید و کشدار شوند. پس از استفاده از تخم مرغ باید ۱ فنجان روغن تازه زیتون را به زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مایه رقیق و یکدستی از ترکیب زیتون و زرده تخم مرغ به دست بیاید. هم‌چنین مقداری نشاسته را درون قابلمه حرارت می‌دهیم و هم می‌زنیم تا سفت شده و بتوانیم به مخلوط مایع ها اضافه کنیم.

در ادامه طرز تهیه سس سیر با پودر سیر باید برگ ریحان تازه را بشوریم و با چاقو ریزریز کنیم تا به این مایع اضافه کنیم یا از پودر ریحان خشک شده استفاده کنیم و با هم زدن ریحان در این مایع طعم ریحان را به سس سیر اضافه خواهیم کرد. در پایان باید حبه های سیر رنده شده یا پودر سیر را به همراه نمک و فلفل به مواد مخلوط شده اضافه نماییم تا سس سیر نهایی به دست بیاید. حال سس سیر ما آماده است. می‌توانیم سس سیر را به وعده غذایی که می‌خواهیم اضافه کنیم و از خوردن آن به همراه غذا بسیار لذت ببریم.


طرز تهیه سس سیر

خوردن سس سیر با پودر سیر مزه بسیار عالی به غذا می‌دهد و سس سیر یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین ادویه هایی است که از پودر سیر و سیر رنده شده به دست می‌آید. علاوه بر سس سیر، خوراکی های بسیار خوشمزه دیگری وجود دارد که می‌توانیم از پودر سیر به دست بیاورید. نان سیر یکی از خوراکی های بسیار مفید است که از پودر سیر به دست می آید.

طرز تهیه نان سیر با پودر سیر

از دیگر موارد مصرف پودر سیر، تهیه و خوردن نان سیر با پودر سیر می‌باشد. نان سیر یکی از پرطرفدارترین غذاهای مصرفی در فست فودها می‌باشد و در بیشتر رستوران‌ها به همراه غذا مصرف می‌شود. برای تهیه کردن نان سیر می‌توانیم هم از سیر تازه و هم از پودر سیر استفاده کنیم. مواد اولیه لازم برای تهیه نان سیر عبارت هستند از: انواع نان مانند نان باگت یا نان تست یا نان همبرگری، سیر یا پودر سیر، مقداری کره، جعفری خرد شده، نمک و فلفل سیاه.

نان سیر

در ادامه نان هایی را که انتخاب کردیم، برش می‌دهیم و سیرهای برش خورده یا پودر سیر را روی نان‌ها ماساژ و مالش می‌دهیم تا نان به خوبی طعم سیر بگیرد. سپس روغن زیتون را در ظرف مناسبی می‌بریزیم. سیر له شده را به همراه نمک و فلفل و آویشن به روغن زیتون اضافه می‌کنیم. نان را به مخلوط مایع درست شده اضافه می‌کنیم و پس از چند دقیقه دوباره این مایع را به نان اضافه می‌کنیم تا به خوبی به نان چسبیده شود و با این کار نان سیر بسیار خوشمزه تری خواهیم داشت.

این نان‌ها را در سینی فر می‌چینیم و سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه تا دمای ۱۷۰ درجه حرارت می‌دهیم تا نان سیر ما به خوبی تست شود و هم چنین می‌توانیم گریل را روشن کنیم تا روی نان سیر برشته و طلایی شود و طعم و ظاهر بسیار جذاب‌تری از نان سیر ببینیم. ما می‌توانیم طعم های بسیار جذاب تری هم به نان سیر بدهیم. مثلا می توانیم طعم پنیری به نان سیر بدهیم. برای داشتن نان سیر پنیر دار باید پس از چیدن نان ها در فر مقداری از پنیر رنده شده را بر روی نان می‌ریزیم، سپس در فر می‌گذاریم. همچنین می‌توانیم مقداری کره یا ترکیب روغن زیتون و سیر بر روی نان بریزیم و طعم‌های متنوع و بسیار بهتری به نان سیر بدهیم.

پودر سیر و نان سیر

بنابراین ما می‌توانیم پودر سیر را با استفاده از نان نیز مصرف کنیم و ازطعم آن در بسیاری از غذاها لذت ببریم. ما می‌توانیم نان سیر را با بسیاری از وعده‌های غذایی روزانه مصرف کنیم و از طعم پودر سیر بسیار لذت ببریم.

پودرسیر دارای خواص بسیار زیاد سیر تازه است و مصرف آن علاوه بر خواص دارویی و بهداشتی فراوانی که دارد، باعث می‌شود که طعم و بوی بسیار عالی به غذاها اضافه شود و شما می‌توانید پودر سیر را به شکل های مختلف مانند سس سیر، نان سیر و… مصرف کنید و از خواص غذایی بسیار زیاد آن لذت ببرید. فروشگاه بانک طعم پودر سیر را با کیفیت و قیمت بسیار مناسب در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به راحتی خرید پودر سیر را انجام دهید و از مصرف آن در غذا بسیار لذت ببرید. 

بریم برای خرید ادویه پودر سیر

بانک طعم 12 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید