مصرف زنجبیل در بارداری عوارض هم دارد؟

میزان مصرف زنجبیل در بارداری بسیار مهم است. مصرف زیاد زنجبیل عوارضی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

زنجبیل داروی گیاهی پر مصرف

زنجبیل یکی از خوراکی‌های مفید و مقوی است که همه ما بسیار مصرف کرده ایم. زیرا این دارو دارای خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی است. و به کمک آن می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و… . جلوگیری کرد. نقش این خوراکی بسیار مفید بر هیچ یک از ما پوشیده نیست. یکی از مواردی که مصرف زنجبیل اهمیت بسیار زیادی دارد، مصرف زنجبیل در بارداری می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم فواید زنجبیل در بارداری و عوارض مصرف زنجبیل در بارداری را بررسی کنیم و به این نتیجه برسیم که زنجبیل در بارداری خوبه یا نه !! می‌خواهیم ببینیم تا چه میزان مصرف زنجبیل در بارداری در طب سنتی و پزشکی امروز مناسب است.

فواید زنجبیل در دوران بارداری چیست؟

مصرف زنجبیل در بارداری در طب سنتی توصیه شده‌است. به طوری که از شایع‌ترین شکایت دوران بارداری بانوان، اختلال‌های گوارشی و داشتن حالت تهوع به ویژه تهوع صبحگاهی است. حالت تهوع و استفراغ در این دوران در ۵۰ تا ۸۰ درصد زنان باردار مشاهده می‌شود و موجب سلب آرامش و سلامت آنان می‌شود. از سویی مضر بودن استفاده از داروهای شیمیایی و خطرات مصرف این داروها بر سلامت جنین، سبب شده‌است تا استفاده از گیاهان دارویی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند.

زنجبیل در بارداری

کاهش تهوع

از فواید مصرف زنجبیل در دوره بارداری کاهش حالت تهوع، کاهش کلسترول خون و تقویت سیستم ایمنی جنین است.

طبق مطالعات بررسی شده، مصرف روزانه پودر زنجبیل یا یک تا ۲ گرم ریشه گیاه زنجبیل در دوران بارداری به صورت روزانه، در کاهش دفعات تهوع و شدت تهوع و استفرغ بسیار موثر است. دربرخی مطالعات درباره فواید مصرف زنجبیل، در گروهی از زنان باردار که در طول چندماه اول بارداری از زنجبیل استفاده می‌کردند، نسبت به گروه شاهد که هیچ استفاده‌ای از زنجبیل نداشتند، تعداد دفعات تهوع و شدت تهوع بسیار کاهش یافته بود.

فواید مصرف زنجبیل در دوره بارداری بسیار بیشتر است. استفاده از زنجبیل در بارداری، باعث بهبود گردش خون بدن مادر و انتقال بهتر موادغذایی و اکسیژن به جنین می‌شود. علاوه بر این، باعث کاهش کلسترول و قند خون، جلوگیری از التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن جنین و جلوگیری از بروز نقایص مادرزادی می‌شود.

عوارض مصرف زنجبیل در بارداری چیست؟

با وجود تمام فوایدی که مصرف زنجبیل در بارداری دارد و در این جا دیدیم که زنجبیل در بارداری خوب است و فواید زیادی به بانوان در دوران بارداری می‌رساند. اما باید بسیار دقت نمود که مصرف زیاد زنجبیل در دوران بارداری خطرناک است.

خواص دارویی زنجبیل

مصرف زیاد زنجبیل در دوران بارداری مضر است و ضرر به خانم باردار و جنین می‌رساند، از این رو باید حداعتدال را حتما رعایت کرد. به طور کلی درباره مصرف گیاهان دارویی مانند زنجبیل و مواد غذایی در بارداری باید با پزشک مشورت کنید.

افرادی که سابقه سقط جنین، لختگی خون، خونریزی واژینال، سرگیجه و دیابت دارند باید از مصرف زنجبیل در بارداری خودداری کنند تا دچار عوارض و مشکلات بسیار زیاد مصرف زنجبیل نشوند. علاوه بر این در صورت داشتن دیابت بارداری حتما باید از مصرف زنجبیل پرهیز کنید. از عوارض دیگر مصرف زیاد زنجبیل رو به روشدن با مشکلاتی مانند ورم معده، ناراحتی معده، اسهال،‌ زخم دهان و سوزش سر معده و هم چنین مشکلات قلبی است که در دوارن بارداری می‌تواند بسیار خطرناک باشد. هم چنین امکان وقوع مشکلاتی مانند فشارخون یا لختگی خون هم در صورت مصرف زنجبیل وجود دارد که به همین جهت باید از مصرف زنجبیل در دوران بارداری بیش از حد خودداری نمود.

میزان مجاز مصرف زنجیل در بارداری چه قدر است؟

طبق تحقیقاتی که درباره میزان مصرف زنجبیل در بارداری انجام شده‌است، مصرف حداکثر ۱ گرم یا ۱۰۰۰ میلی‌گرم زنجبیل در روز بی­ خطر و بدون عوارض است. می‌توان به راحتی و بدون عوارض در دوره بارداری مصرف‌کرد. این برابر با مصرف ۴ فنجان یا ۹۵۰ میلی لیتر چای کیسه ­ای زنجبیل یا چای زنجبیل خانگی تهیه شده با استفاده از ۱ قاشق چای­خوری ریشه زنجبیل رنده شده در آب است.

مصرف زنجبیل در بارداری

برای مصرف زنجبیل در دوران بارداری، می‌توان زنجبیل تازه را به صورت طبیعی مصرف کرد و در پخت غذا یا یک وعده چای زنجبیل پس از دم کردن استفاده نمود. می‌توان در دوران بارداری زنجبیل را به شکل چای کیسه ای تهیه کرده یا مقداری زنجبیل را در آب جوش تازه ریخته و مصرف نمود. 

روش های مصرف زنجبیل در بارداری

داروی گیاهی زنجبیل در دوران بارداری را می­توان به روش های مختلفی مصرف نمود و از فواید آن استفاده کرد که در زیر برخی از روش های آن آمده است.

۱- زنجبیل به شکل آبنبات، کپسول و قرص های جویدنی موجود است. سعی کنید پیش از مصرف قرص های نکات ذکر شده روی پاکت را مطالعه کنید.

۲- یک قاشق چای‌خوری آب زنجبیل را در یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و دم‌بکشد، سپس بخورید.

۳- زنجبیل ریز شده را به سبزی بخارپز یا سیب زمینی سرخ شده بیفزایید.

۴- زنجبیل ریز شده را به سوپ بیفزایید.

۵- زنجبیل تازه را به ماهی سرخ شده سالمون بیفزایید

۶- چای زنجبیل را با افزودن برگ نعناع یا دارچین تهیه کنید.

۷- از آن جایی که زنجبیل مقدار کمی سدیم دارد می توانید آن را به عنوان جایگزین نمک استفاده کنید.

۸- ریشه زنجبیل را داخل کیف پلاستیکی قرار دهید و بگذارید در فریزر بماند.


زنجبیل برای سلامتی

همان طور که دیدیم، در پاسخ به این که زنجبیل در دوران بارداری خوبه یا نه” ،باید بگوییم زنجبیل در دوره بارداری مفید است. و فواید و خواص بسیار زیادی می­تواند به بدن برساند. اما مصرف بی رویه و زیاد زنجبیل در بارداری مضر است و آسیب های زیاد و جبران ناپذیری می­تواند وارد کند. پس میزان مصرف زنجبیل در بارداری بسیار مهم است.

بانک طعم با فراهم کردن ابزاری مناسب برای خرید زنجبیل مناسب در خدمت شما هست. برای خرید زنجبیل از بانک طعم می­توانید از لینک زیر استفاده کنید.

بریم برای خرید زنجبیل

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید