لاغری با زیره را تجربه کنید

در این مقاله با ویژگی‌های شفابخش زیره آشنا شوید و با استفاده از طریقه مصرف زیره می‌توانید لاغری را با زیره تجربه کنید.
19 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

امروزه که چاقی در بین مردم زیاد شده است، برخی آرزو دارند که لاغر شوند. اگر شما هم می‌خواهید که به روشی سالم لاغری و کاهش وزن را تجربه کنید، زیره برای لاغری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ادویه معجزه‌آسا همانند سایر ادویه‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها مانند: سرطان، مشکلات قلبی‌وعروقی، دیابت، و… بسیار مفید است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این ادویه آشنا کنیم و طریقه مصرف زیره را برای شما بیان کنیم.

معجزه زیره برای لاغری

یکی از ادویه‌های موجود در طبیعت زیره است که با خاصیت بی‌نظیر خود می‌تواند برای درمان انواع بیماری‌ها مفید باشد. بسیاری از افراد از این ادویه کمی تلخ، برای درمان نفخ شکم و چاقی استفاده می‌کنند. چراکه مصرف آن باعث افزایش سوخت‌وساز و در نتیجه از بین رفتن چربی‌ها می‌شود.

علاوه بر درمان نفخ شکم و کاهش وزن، زیره نیز دارای خواص بی شمار دیگری از جمله کاهش کلسترول بد خون نیز است. این ویژگی خود به نوعی بر لاغری نیز موثر است. اگر شما هم به دنبال لاغری و کاهش سایز دور شکم خود هستید، با دانستن طریقه مصرف زیره برای لاغری می‌توانید به کاهش وزن خود کمک شایانی کنید.

بسیاری از پزشکان معتقدند که گنجاندن زیره برای لاغری در برنامه غذایی کمک می‌کند تا بتوانید وزن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. البته اضافه کردن زیره به خودی خود باعث کاهش وزن نمی‌شود. برای کاهش وزن بهتر است مواد غذایی کم کالری را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید. در کنار آن می‌توانید برای کاهش وزن مقداری زیره را چاشنی غذاهای خود بکنید.

زیره برای لاغری

شما می‌توانید از این ادویه در طبخ برنج، گوشت و مواد سرخ کردنی استفاده کنید. همچنین می‌توانید بر روی مواد غذایی مانند: سبزیجات پخته، تخم مرغ، سس، آجیل و… نیز بریزید.

در مقاله‌ای مجزا به چند روش نرم کردن گوشت پرداخته‌ایم تا طبخی بهتر و لذیذتر داشته باشید.

خواص درمانی زیره

از دیگر خواص این ادویه شفابخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود گوارش: قدیمی‌ها از زیره برای بهبود دستگاه گوارش استفاده می‌کردند. چراکه مصرف این ادویه باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود. در واقع مصرف زیره با افزایش فعالیت آنزیم‌های گوارشی باعث می‌شود تا هضم غذا با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: زیره برای لاغری به تنهایی مفید نیست. از آن‌جایی که این ادویه سرشار از ویتامین C است، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک بسیاری کند. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که استرس زیادی دارید و این موضوع باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شما شده است، مصرف زیره می‌تواند برای شما مفید باشد.
  • درمان هموروئید: بسیاری از افراد، زیره را برای جلوگیری از نفخ معده استفاده می‌کنند. اگر شما هم دچار نفخ معده شده باشید، درد و فشار زیادی را در ناحیه‌ی شکم خود احساس خواهید کرد. اما مصرف زیره باعث تحریک غده‌های ترشح اسید معده و صفرا می‌شود. در نتیجه می‌تواند هضم غذا را برای شما راحت‌تر کند.
    علاوه بر این استفاده از این ادویه به کاهش فشار خون، کاهش خطر سکته قلبی و پیشگیری از سرطان کمک بسیار زیادی می‌کند.

خواص زیره سیاه

فواید زیره در درمان بیماری‌ها

  • جبران کم‌خونی: از آن‌جایی که زیره سرشار از آهن است؛ بنابراین برای تمام خانم‌هایی که دچار کم‌خونی هستند، بسیار مفید است.
  • بهبود دیابت: طبق تحقیقات انجام شده، مصرف زیره می‌تواند برای مبتلایان به دیابت بسیار مفید باشد.
  • کاهش کلسترول خون: چربی‌های ناسالم موجود در خون می‌تواند باعث بروز انواع سکته‌ها شود. با مصرف زیره می‌توانید کلسترول خون خود را کنترل کنید. برای این منظور مصرف دوبار در روز مصرف زیره به مدت دو هفته می‌تواند به کاهش چربی‌های ناسالم کمک کند.
  • جلوگیری از مسمومیت غذایی: در کنار خواص زیره برای لاغری می‌توانید برای سالم ماندن غذاها نیز از این ادویه خوش طعم استفاده کنید. زیره به دلیل خواص ضد میکروبی خود، از مسمومیت غذایی و عفونت جلوگیری می‌کند؛ بنابراین استفاده از آن به عنوان چاشنی می‌تواند رشد باکتری‌های فاسدکننده غذا را کاهش دهد و از فاسد شدن غذا جلوگیری کند.

زیره سیاه برای لاغری خوبه یا سبز

گیاه زیره با فواید بی‌نظیر خود در دو نوع سبز و سیاه در بازار موجود است. زیره سیاه طعم شیرینی دارد. اما زیره سبز نسبت به زیره سیاه از طعم و اسانس تندتری برخوردار است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای لاغری از زیره سیاه استفاده کنند. چرا که معتقدند زیره سیاه برای لاغری خوب است.

البته زیره برای لاغری با توجه به شرایط بدنی هر فرد متفاوت است. ممکن است افراد مختلف از هر دو زیره نتایج مختلفی بگیرند. به عنوان مثال ممکن است زیره سیاه بر روی بدن برخی از افراد نتیجه‌ی خوبی داشته باشد. اگر شما این دانه‌های شفابخش را همراه با زنجبیل، لیمو و یا عسل مصرف کنید، خاصیت آن برای لاغری دوچندان می‌شود.

همچنین برخی از افراد تمایل دارند تا با زیره سبز لاغر شوند؛ بنابراین از این طریق می‌توانند در کنار لاغری از خواص درمانی آن نیز بهره ببرند. شما می‌توانید از زیره سبز هم به صورت دمنوش، عرق و یا چاشنی غذا استفاده کنید. استفاده مداوم از این ادویه خوش طعم، تاثیر مطلوبی بر روی کاهش وزن شما می‌گذارد.

البته اگر می‌خواهید از تاثیر زیره سبز و یا سیاه بر روی لاغری خود شگفت‌زده شوید، بهتر است در کنار مصرف این ادویه، ورزش و رژیم غذایی کم کالری را نیز داشته باشید.

طریقه مصرف زیره برای لاغری شکم

امروزه چاقی شکم و پهلو جزو یکی از دغدغه‌های اصلی هر فردی شده است. اگر شما هم به دلیل عوارض قرص‌های شیمیایی روش‌های گیاهی را انتخاب کرده‌اید، زیره برای لاغری یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما است. به کمک طریقه مصرف زیره سیاه می‌توانید شکم خود را لاغر کنید.

روش مصرف زیره سیاه

پودر زیره و ماست: اگر قصد لاغری دارید، به مدت ۱۵ روز دستور زیر را اجرا کنید. مقدار یک قاشق غذاخوری پودر زیره با مقداری کمی ماست مخلوط کنید. سپس آن را نوش جان کنید.

پودر زیره سیاه: به کمک زیره می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان شکم خود را لاغر کنید. کافی است تا مقداری از پودر زیره سیاه را با آب و مقدار کمی آبلیمو ترکیب کنید. سپس این نوشیدنی خوش عطر را قبل از هر وعده غذایی نوش جان کنید. از آنجایی که زیره سوخت و ساز چربی بدن را افزایش می‌دهد، می‌تواند چربی دور شکم شما را آب کند.

دمنوش زیره: زیره سیاه برای لاغری شکم بسیار موثر است. برای این منظور استفاده از دمنوش آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای تهیه دمنوش زیره سیاه، مقداری از این ادویه را داخل یک فنجان آب بجوشانید. سپس کمی نمک به آن بزنید تا طعم‌دار شود. این نوشیدنی خوش عطر را به مدت ۲۰ روز بعد از هر وعده غذایی مصرف کنید.

زنجبیل و زیره: زیره برای لاغری خواص باورنکردنی دارد. برای این منظور می‌توانید مقداری سبزیجات تازه را بپزید. سپس مقداری زنجبیل را به آن اضافه کنید. در انتها مقداری پودر زیره به همراه آب لیمو به آن بیفزایید. خوردن این سوپ خوش عطر، چربی‌های دور شکم شما را از بین می‌برد. کافی است تا برای مدتی کوتاه از این سوپ به عنوان یک وعده شام استفاده کنید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

نحوه مصرف زیره سبز برای لاغری 

زیره سیاه و سبز اگرچه از نظر رنگ، عطر و طعم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، اما از نظر خواص درمانی تفاوت چندانی بین این دو ادویه وجود ندارد؛ بنابراین شما می‌توانید با طریقه مصرف زیره سبز از خواص بی‌نظیر این ادویه برای لاغری بهره‌مند شوید.

خواص زیره سبز برای لاغری

چاشنی غذا: استفاده از ادویه زیره سبز در غذاها و سالاد، تاثیر بسیاری در لاغری شکم و پهلو دارد. زیرا این ادویه خوش طعم، کلسترول را کاهش می‌دهد. در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.

دانه زیره: زیره سبز برای لاغری شکم بسیار موثر است. برای این منظور کافی است مقدار دو قاشق غذاخوری از این ادویه شفابخش را به مدت ۵ ساعت در آب خیس کنید. حال کافی است تا دانه‌های سبز زیره را در آب بجوشانید. بعد از کمی خنک شدن می‌توانید آن را از صافی رد کنید. قبل از خوردن می‌توانید مقداری آبلیمو به آب آن اضافه کنید. خوردن این دمنوش به مدت دو هفته هر روز صبح، به لاغری شکم کمک بسیاری می‌کند.

عرق زیره سبز: یکی از راه‌های معمول برای لاغری شکم، استفاده از عرق زیره سبز است. زیره به دلیل داشتن فیبر زیاد، باعث کاهش اشتها می‌شود. طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری همانند زیره سیاه است. برای مصرف کافی است تا این عرق خوش طعم را همراه با عسل طبیعی نوش جان کنید. بهتر است مصرف این نوشیدنی نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی باشد تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

دمنوش: مصرف دمنوش زیره سبز با تاثیر بر روی غده تیروئید باعث لاغری شکم می‌شود.

سخن نهایی

اگر از چربی دور شکم خود خسته شده‌اید و راه‌های مختلفی را برای آب کردن آن امتحان کرده‌اید، این بار تناسب اندام را با خرید زیره و روش‌های درمانی مختلف آن امتحان کنید.

ما در این مقاله به بررسی خواص زیره برای لاغری پرداختیم. بسیاری از افراد معتقدند که زیره سیاه کمک بیشتری به لاغری بدن می‌کند. اما بهتر است از خواص درمانی زیره سبز برای لاغری نیز غافل نشوید. البته توجه به این نکته ضروری است که برای لاغری به کمک زیره بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. چرا که نمی‌توان برای تمامی افراد یک نسخه‌ی واحد تجویز کرد.

بریم برای خرید زیره سیاه

خواص انواع زیره

بانک طعم 19 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید