طرز تهیه جوجه کباب با ادویه مخصوص جوجه کباب

برای شگفت‌انگیز شدن طعم جوجه کباب می‌توانید از ادویه مخصوص جوجه کباب استفاده کنیم. در این مقاله روش های درست کردن ادویه جوجه کباب آموزش دادیم.
12 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

جوجه کباب را می‌توان یکی از غذاهای اصیل ایرانی معرفی کرد که در گروه کباب‌های سنتی ایران قرار دارد. پخت جوجه کباب به این صورت مرسوم است که تکه‌های مرغ را به مدت چند ساعت در پیاز، آبلیمو، زعفران و ادویه مخصوص جوجه کباب قرار داده و سپس آن‌ها را به سیخ می‌کشند. اما به غیر از این روشِ مرسوم، دستورات طبخ مختلف دیگری هم برای جوجه کباب وجود دارد که یادگیری و استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر عاشق جوجه کباب هستید و فقط می‌توانید به یک روش آن‌را درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و روش‌های دیگر درست کردن جوجه کباب را یاد بگیرید.

ادویه مخصوص جوجه کباب

جوجه کباب از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که در بسیاری از کشورهای دیگر هم به شیوه‌ای خاص طبخ می‌شود. در این بخش می‌خواهیم طریقه‌ی پخت چند جوجه کباب خوش طعم و پرطرفدار را به شما بیاموزیم؛ اگر شما هم دوست دارید در آشپزی‌تان تنوع به خرج دهید، با ما همراه باشید و طریقه‌ی پخت این غذاها را یاد بگیرید.

ادویه جوجه کباب زعفرانی

برای درست کردن یک جوجه‌ کباب زعفرانیِ فوق‌العاده، باید کمی دقت و حوصله داشته باشید تا کار را به بهترین نحو انجام دهید. طرز تهیه جوجه کباب فوق‌ العاده را بهتر است هر خانمی به خوبی بداند، چرا که جوجه کباب غذای مورد علاقه‌ی بسیاری از مردان ایرانی است و می‌تواند آن‌ها را به‌وجد بیاورد. اولین سوالی که برای درست کردن جوجه کباب پیش می‌آید این است که “جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم؟

طرز تهیه دونر کباب خانگی

برای درست کردن جوجه کباب باید برای هر نفر ۳۰۰ گرم سینه، ران یا کتف مرغ را در نظر بگیرید. و باید به ازای هر کیلو مرغ، یک عدد پیاز بزرگ و یک عدد فلفل دلمه‌ای بزرگ را در اختیار داشته باشید. زعفران دم‌ کرده‌ی غلیظ، فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی از دیگر مواد لازم هستند. آب‌ لیمو به مقدار یک فنجان، دو قاشق روغن زیتون یا روغن مایع برای هر نفر، و به ازای هر ۶ نفر ۱۰۰ گرم کره نیز لازم است.

در مرحله‌ی اول پیاز و فلفل دلمه‌ای را به‌صورت درشت خرد کنید و آن‌ها را به همراه مرغ‌ها حدود ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب طعم بگیرند. سپس مواد را از یخچال بیرون بیاورید و ادویه مخصوص جوجه کباب زعفرانی که شامل فلفل سیاه، زعفران، آبلیمو، نمک و روغن است را به آن اضافه کنید و به‌مدت ۱ ساعت دیگر آن‌را در یخچال بگذارید.

در مرحله‌ی بعد، پیاز و فلفل دلمه‌ای را از ظرف خارج کنید و جوجه‌ها را به سیخ بکشید. هر طرف جوجه‌ها را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه روی شعله‌ی منقل یا کباب‌پز قرار دهید تا کاملا طلایی‌ و آبدار شوند. برای لذیذ شدن جوجه‌ها کره را با بخار آب، آب کرده و با زعفران مخلوط کنید؛ بعد از اینکه کباب‌ها آماده شدند و آن‌ها را از سیخ کشیدید، کره و زعفران را روی کباب بریزید و و لابلای نان یا برنج قرار دهید.


ادویه مخصوص جوجه کباب

ادویه جوجه کباب مکزیکی 

یکی از غذاهایِ مکزیکیِ خیابانیِ بسیار خوشمزه، جوجه کباب مکزیکی است که در مناطق غربی ایران هم زیاد درست می‌شود. برای درست کردن این جوجه کباب، اگر ۲ عدد سینه‌ی مرغ داشته باشید باید یک لیوان ماست چکیده، یک لیوان سس مایونز، یک لیوان رب گوجه‌فرنگی، یک فنجان روغن زیتون، کره به مقدار ۱۰۰ گرم، ۲ قاشق مربایی ادویه‌ی مخصوص مکزیکی، ۲ عدد پیاز و سیر، نمک و زردچوبه و فلفل‌های سیاه قرمز و هندی رزماری به مقدار لازم، یک فنجان آب لیمو و یک فنجان آب پنیر در اختیار داشته باشید.

ابتدا سینه‌ی مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و در ظرف بزرگی بریزید. سپس پیاز و سیر را رنده کرده و به مرغ‌ها اضافه کنید. حالا ادویه مخصوص جوجه کباب مکزیکی و بقیه‌ی مواد گفته شده را به تکه‌های جوجه اضافه کنید و همه را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

بعد از اتمام این کار، ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ تا ۲ شب برای استراحت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد مرغ بروند. بعد از گذشت این مدت، جوجه‌ها را به سیخ بکشید و روی کباب‌پز آماده کنید یا با استفاده از سیخ‌های چوبی آن‌ها را در تابه آماده کنید و در نهایت با یک پلوی زعفرانی نوش جان کنید.

ادویه جوجه کباب مکزیکی

ادویه جوجه کباب ترکی

برای درست کردن کباب ترکی برای ۴ نفر باید ۲ عدد سینه‌ی مرغ، ۳ عدد پیاز بزرگ، ۳ عدد فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های مختلف، ۴ قاشق ماست پرچرب، یک قاشق چای‌خوری رب گوجه‌فرنگی، ۲ قاشق آبلیمو‌ی ترش، پودر سیر، پودر پیاز، پودر پاپریکا، پودر تخم گشنیز، پودر زیره و فلفل سیاه هر کدام نصف قاشق چایخوری، و روغن زیتون به اندازه یک چهارم پیمانه در اختیار داشته باشید.

در مرحله‌ی اول یک عدد پیاز را به‌صورت خلالی در ظرفی خرد کرده و ماست پرچرب، آبلیمو و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. سپس روغن زیتون، فلفل سیاه و ادویه مخصوص جوجه کباب ترکی را به ظرف اضافه کنید و مواد را ترکیب کنید تا یکدست شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تکه‌های مرغی است که به صورت جوجه خرد شده‌اند. بعد از قرار دادن مرغ‌ها در ترکیب درست شده، روی آن‌را سلفون بکشید و آن‌ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کنند.

بعد از استراحت کردن مرغ‌ها دمای فر را در دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. حالا پیازها و فلفل‌های باقیمانده را مربعی خرد کنید و به همراه مرغ‌ها به سیخ بکشید؛ سپس ظرفی را روغنی کنید و سیخ‌ها را درون آن قرار دهید، بعد روی مرغ را فویل آلومینیومی بکشید و روی فویل چند سوراخ ایجاد کنید و در فر قرار دهید.

۱۵ دقیقه صبر کنید سپس سینی را از فر خارج کنید و فویل آلومینیومی را از آن باز کنید. آبی که در اطراف کباب‌ها جمع شده است را روی مرغ‌ها بریزید و اگر خواستید چند گوجه را هم در سینی قرار دهید و مجدد سینی را در فر قرار دهید. می‌توانید صبر کنید تا کباب‌ها کاملا خشک شوند و یا می‌توانید به‌صورت آبدار آن‌ها را بیرون بیاورید و با برنج یا نان سرو کنید.

ادویه جوجه کباب ترکی

ادویه جوجه کباب پرتقالی

اگر می‌خواهید این غذا را برای ۶ نفر درست کنید کافی است ۶ یا ۸ تکه مرغ، کره به مقدار ۵۰ گرم که می‌تواند بیشتر هم باشد، یک پیاز بزرگ، زعفران به مقدار دلخواه، ۲ یا ۳ لیوان فرانسوی آب‌پرتقال طبیعی، ادویه مخصوص جوجه کباب پرتقالی که شامل نمک، فلفل سیاه و قرمز به مقدار دلخواه و یک قاشق مرباخوری زنجبیل است را داشته باشید.

ابتدا تکه‌های مرغ را با فلفل سیاه، فلفل قرمز و زعفران ترکیب کرده و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار ‌دهید تا خوب مرینیت (مزه‌ دار) شوند. در تابه‌ای پیازها را نگینی خرد کنید و با روغن مایع تفت دهید تا طلایی شوند.

سپس کره را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید، اگر مایل بودید از زنجبیل استفاده کنید، این مرحله زمان اضافه کردن زنجبیل است. وقتی کره ذوب شد تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کرده و اجازه دهید مرغ‌ها آب بیاندازند و مغز پخت شوند.

وقتی که مرغ‌ها آب انداختند، دوباره کمی زعفران به آن‌ها اضافه کنید و به آن‌ها زمان دهید تا خوب پخته و سرخ شوند. حالا موقع اضافه کردن آب پرتقال به مرغ است؛ می‌توانید برای ملس شدن مرغ مقداری آبلیمو و شکر هم به آن اضافه کنید؛ بعد از اضافه کردن نمک به مقدار لازم به غذا کمی فرصت دهید تا خوب آماده شود.

ادویه جوجه کباب پرتقالی

همانطور که در جریان هستید، در این مطلب چند نمونه از روش‌های درست کردن جوجه کباب را برای‌تان شرح دادیم. می‌توانید ادویه‌ مخصوص جوجه کباب را خودتان به طور مستقیم خریداری کرده و استفاده کنید؛ این موضوع شاید برای برخی سخت باشد که خودشان بخواهند اقدام به خرید ادویه‌جات برای درست کردن جوجه کباب کنند؛ اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید به خرید ادویه جوجه کباب به صورت آنلاین بپردازید و از خریدتان راضی باشید. خبر خوش دیگری که برای شما داریم در بانک طعم مواد لازم برای تهیه جوجه کباب ها از جمله فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل پاپریکا و… را می‌توانید تهیه کنید.

بریم برای خرید ادویه

بانک طعم 12 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید