طرز تهیه کباب قفقازی خوشمزه + دستور پخت

کباب قفقازی یکی از مشهورترین کباب های ایرانی است که در این مقاله به معرفی دستور پخت و طرز تهیه کباب قفقازی پرداختیم.
19 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

یکی از انواع کباب‌های خوشمزه‌ای که امروزه بسیار مصرف می‌شود و طرفداران زیادی دارد، کباب قفقازی است. کباب قفقازی یکی از انواع کباب‌های خوشمزه بین‌المللی است که از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز تهیه می‌شود. به عبارتی در کباب قفقازی، دو نوع گوشت سفید و گوشت قرمز یافت می‌شود و شما می‌توانید طعم بسیار عالی هر دو نوع گوشت را با خوردن کباب قفقازی خوشمزه تجربه کنید. با توجه به طعم بسیار عالی که این کباب خوشمزه دارد، بسیاری از افراد به دنبال یادگیری طرز تهیه کباب قفقازی هستند. بررسی دستور پخت کباب قفقازی نشان می‌دهد که کباب قفقازی تشابه زیادی با کباب سلطانی وجود دارد اما نحوه پخت و طرز تهیه کباب قفقازی رستورانی کاملا با کباب‌های دیگر تفاوت دارد.

هم‌چنین کباب قفقازی دارای طعم متفاوتی نسبت به سایر کباب‌ها است. از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا روش پخت کباب قفقازی رستورانی و پخت کباب قفقازی در خانه را به شما آموزش دهیم تا این کباب خوشمزه را در خانه آماده کنید و از مصرف آن لذت ببرید. با رعایت طرز تهیه کباب قفقازی می‌توانید بهترین کباب را آماده کنید. پیشنهاد می‌شود که برای طعم دار شدن گوشت‌ها به مدت پنج تا شش ساعت زمان بگذارید تا نتیجه عالی از پخت کباب قفقازی بگیرید.

مواد اولیه کباب قفقازی

مواد اولیه مورد نیاز برای پخت کباب قفقازی در خانه به شرح زیر هستند.

  • ۴۰۰ گرم گوشت گوسفندی
  • ۴۰۰ گرم سینه مرغ
  • ۲ عدد فلفل دلمه‌ای درشت
  • ۳ عدد پیاز درشت
  • ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع
  • ۵۰ گرم کره
  • ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • انواع ادویه کباب قفقازی

تهیه کباب قفقازی

دستور پخت کباب قفقازی

در طرز تهیه کباب قفقازی لازم است که ابتدا گوشت گوسفند و گوشت سینه مرغ را به صورت مکعبی مانند جوجه کباب به صورت یک‌دست و یک اندازه برش بزنید و سپس تکه‌های گوشت بریده شده را داخل یک کاسه جادار بریزید. پس از آن باید یک روغن مایع را به کاسه گوشت اضافه کنید. دقت داشته باشید که حتما باید تکه‌های گوشت یکسان باشند و دارای تفاوت در اندازه نباشند.

پس از آن لازم است که با استفاده از دست خود مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا روغن مایع به طور کامل اطراف گوشت قفقازی را بپوشاند. پس از آن لازم است که پیازها را به صورت خلالی درشت خرد کنید و به کاسه گوشت مقداری ماست چکیده و مقداری نمک به میزان لازم و فلفل سیاه اضافه کنید. فلفل سیاه یکی از انواع ادویه کباب قفقازی است که پیشنهاد می‌شود حتما از آن در دستور پخت کباب قفقازی استفاده کنید.

زعفران در کباب قفقازی

پس از آن لازم است که نصف زعفران دم کرده را به کاسه گوشت‌ها اضافه و مواد موجود در کاسه را به خوبی با هم مخلوط کنید. برای طعم دار کردن گوشت می‌توانید از روش‌های بسیار مختلفی استفاده کنید و به عبارتی دست شما باز است. هم‌چنین می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید از مواد دیگری هم استفاده کنید و این کاملا بستگی به سلیقه شما خواهد داشت. البته باید در طعم‌دار کردن گوشت‌ها صبر و حوصله به خرج دهید.

این کار ممکن است از ۵ تا ۶ ساعت نیز زمان ببرد. بعد از آن لازم است که یک سلفون بر روی در این کاسه بکشید تا هوایی به آن نرسد. سپس کاسه را به مدت حداقل ۶ ساعت باید داخل یخچال قرار دهید. با این کار گوشت‌ها طعم دار خواهند شد و از مزه بسیار عالی آن لذت خواهید برد. پس از گذشت ۶ ساعت و طعم دار شدن گوشت‌ها، باید کاسه را از یخچال خارج کنید و کناری بگذارید. به این ترتیب در طرز تهیه کباب قفقازی، طعم دار کردن این کباب را به خوبی انجام خواهید داد.

روش پخت کباب فقفازی

فلفل دلمه در کباب قفقازی

در مرحله بعد لازم است که پیاز‌های باقی‌مانده و فلفل دلمه‌ای‌های موجود را به صورت یک‌دست و یک اندازه برش بزنید. سپس آن‌ها را بین هر قطعه گوشت مرغ و گوشت گوسفندی قرار دهید. به این ترتیب فلفل دلمه‌ای یکی از دیگر انواع ادویه کباب قفقازی است که حتما استفاده کنید.

حال لازم است که در هر سیخ موجود، یک قطعه فلفل دلمه‌ای را به سیخ بکشید. پس از آن باید یک قطعه مرغ را به سیخ بکشید و هم‌چنین یک قطعه فلفل دلمه‌ای و پیاز را نیز به همراه مرغ سیخ بکشید. در ادامه پس از آن باید یک قطعه گوشت گوسفندی را به سیخ بکشید و به همین ترتیب سیخ کردن گوشت مرغ، فلفل دلمه‌ای، پیاز و گوشت مرغ را انجام دهید تا اندازه سیخ‌ها به اندازه دلخواهی که می‌خواهید برسید. به طوری که سیخ‌های مورد نظر را بتوانید بر روی منقل بگذارید و پخت کباب قفقازی رستورانی انجام شود.

آماده کردن منقل

پس از این که کار سیخ کردن کباب‌ها را انجام دهید، باید منقل زغال‌ها را به صورت یک‌دست روشن کنید و سیخ‌های کباب قفقازی را به ترتیب روی منقل قرار دهید. سپس هنگام قرار گرفتن سیخ‌ها بر روی منقل و پخت کباب، باید سیخ‌ها را به صورت مداوم بچرخانید تا گوشت‌ها به صورت یک‌دست کباب شوند و حرارت به همه قسمت‌های کباب قفقازی برسد.

پس از این که انواع کباب‌های قفقازی آماده شدند و پخت این کباب کامل انجام شد، باید کره را ذوب و به همراه باقی مانده زعفران موجود مخلوط کنید. سپس مخلوط کره و زعفران را به آرامی با استفاده از قلمو بر روی کباب‌ها بکشید تا کباب‌های قفقازی رنگ بهتری بگیرند و بسیار لذیذتر و خوشمزه‌تر شوند.

پس از آماده شدن کباب قفقازی، می‌توانید آن را با استفاده از نان یا برنج سرو کنید و از خوردن آن بیشترین لذت را ببرید و تجربه جدیدی امتحان کنید. به این ترتیب خواهید دید که طرز تهیه کباب قفقازی بسیار آسان است و این غذای خوشمزه را موفق شده‌اید تهیه کنید.

پخت کباب قفقازی

تهیه کباب قفقازی تابه‌ای

شما ممکن است تمایل داشته باشید کباب قفقازی خوشمزه را در تابه درست کنید. برای این کار لازم است که از سیخ چوبی استفاده کنید. پس از این که مواد اولیه کباب قفقازی را به سیخ کشیدید، باید یک تابه مناسب را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و با مقدار کمی روغن، تابه را چرب کنید.

پس از آن لازم است که سیخ‌ها را به ترتیب داخل تابه بچینید و مدتی صبر کنید تا یک سمت کباب قفقازی سرخ و پخته شود. پس از این که یک طرف سیخ کباب قفقازی به خوبی پخته شد، لازم است که سیخ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر به خوبی پخته شود. سپس پیشنهاد می‌شود که مخلوط کره و زعفران را با استفاده از برس بر روی کباب‌ها بکشید تا کباب قفقازی طعم بسیار بهتری بگیرد.

روش سرو کباب قفقازی

پس از انجام طرز تهیه کباب قفقازی و پخت کامل کباب قفقازی، می‌توانید کباب قفقازی را به روش‌های مختلفی سرو کنید. شما می‌توانید کباب قفقازی را به همراه چلو یا به صورت خوراک سرو کنید. اگر می‌خواهید کباب قفقازی را برای بریا مهمانی آماده کنید، بهتر است کباب را همراه برنج سرو کنید. هم‌چنین می‌توانید برای هر نفر کته قالبی و چند پیمانه برنج درست کنید. حتی می‌ٰتوانید برنج را با برخی ادویه کباب قفقازی مانند زعفران مخلوط کنید.

هم‌چنین در کنار برنج می‌توانید از ته دیگ، ترشی، فلفل، گوجه کبابی و سبزی تازه مانند ریحان استفاده کنید. البته استفاده از انواع ترشی کلم در کنار انواع کباب قفقازی می‌تواند غذای شما را بسیار خوشمزه‌تر کند.

روش سرو کباب قفقازی

طرز تهیه چلو برای چلوکباب قفقازی

برنج یکی از پرمصرف‌ترین مواد خوراکی در ایران است که در دستور پخت کباب قفقازی نیز اهمیت دارد و غذاهای بسیار زیادی با استفاده از برنج پخته و سرو می‌شود. درست کردن برنج به طور کلی کار راحتی است و می‌توانید در مدت مناسب تهیه کنید. برای تهیه پلوی سفید لازم است که چند بار برنج را با آب ولرم بشورید تا کثیفی آن از بین برود.

پیشنهاد می‌شود که حداقل ۳ ساعت پیش از پخت برنج آن را خیس کنید. اگر بخواهید برنج کته درست کنید، لازم است که به برنج شسته شده نمک اضافه کنید و همراه آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

هم‌چنین می‌توانید روغن به آن اضافه کنید. پس از آن لازم است به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا برنج به خوبی قد بکشد و دم کند. برای تهیه برنج دمی پیشنهاد می‌شود که از دم کنی استفاده کنید. برای تهیه این نوع برنج لازم است که آب را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد. سپس لازم است که به آن مقداری مک و روغن اضافه کنید و در انتها باید برنج را داخل قابلمه بریزید. خواهید دید که چلو را برای چلو کباب قفقازی آماده کرده‌اید.

تهیه کباب قفقازی در فر

شما می‌توانید دستور پخت کباب قفقازی را بر روی وسایل مختلف مانند منقل، باربیکیو و هم‌چنین فر انجام دهید. برای تهیه کباب قفقازی داخل فر، باید طرز تهیه کباب قفقازی را به روشی که در بالا توضیح دادیم، در فر انجام دهید. البته باید کباب‌ها را به جای قرادادن در سیخ، درون ظرفی بگذارید که مناسب فر باشد. البته دقت داشته باشید باید ظرف داخل فر را کمی چرب کنید تا گوشت‌ها به آن نچسبد.

هم‌چنین پخت گوشت داخل فر، می‌تواند باعث خشک شدن گوشت شود. به این ترتیب خواهید دید که پخت کباب قفقازی رستورانی و پخت کباب قفقازی در خانه دارای پیچیدگی و سختی زیادی نیست و می‌توانید با دسترسی به منقل یا باربیکیو، کباب‌ قفقازی را به راحتی درست کنید.

دستور پخت کباب قفقازی

نکات طرز تهیه کباب قفقازی

در طرز تهیه کباب قفقازی بهتر است نکاتی را رعایت کنید که در ادامه توضیح داده‌ایم.

  • اگر غذاهای چرب را بسیار دوست دارید، می‌توانید کمی قبل از کباب‌کردن بر روی گوشت‌ها کره آب شده بمالید. با این کار کباب قفقازی بسیار خوش‌طعم‌تر خواهد شد.
  • زمان کافی برای پخت گوشت کباب، بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است. هم‌چنین سبزیجات مانند فلفل دلمه‌ای و گوجه را باید کامل بپزید.
  • هنگام درست کردن سس کباب قفقازی، از اضافه کردن نمک حتما خودداری کنید.زیرا این کار باعث سفت شدن گوشت خواهد شد.
  • در اندازه گوشت‌های کباب قفقازی دقت داشته باشید که اندازه‌ گوشت‌‌ها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. اگر گوشت خیلی بزرگ باشد، خام می‌ماند و به خوبی پخته نمی‌شود. اگر گوشت خیلی کوچک باشد، خیلی زود بر روی حرارت منقل خواهد سوخت و قابل استفاده دیگر نخواهد بود.
  • دقت داشته باشید که اندازه‌ تکه‌های گوشت با یک‌دیگر برابر باشند. زیرا وقتی که آن‌ها را بر روی حرارت قرار می‌دهید، گوشت‌های کباب به یک میزان پخته نخواهند شد و کباب قفقازی برای شما آماده نخواهد بود.

خرید ادویه

در این جا سعی کردیم شما را با روش‌های طرز تهیه کباب قفقازی آشنا کنیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را به راحتی در خانه خود تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. استفاده از انواع ادویه کباب قفقازی طعم بسیار عالی به این غذا خواهد داد و کباب قفقازی را با مزه بهتری نیز تجربه می‌توانید کنید.

شما می‌توانید خرید ادویه در انواع مختلف را از فروشگاه بانک طعم با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب انجام دهید. بانک طعم انواع ادویه کباب قفقازی مانند فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای، زعفران و… را با بهترین کیفیت و طعم در اختیار شما در زودترین زمان ممکن می‌گذارد. برای خرید ادویه بر روی لینک کلیک کنید تا وارد صفحه محصولات شوید. در خدمت شما هستیم.

بریم برای خرید ادویه

طرز تهیه کباب قفقازی

بانک طعم 19 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید